söndag 9 december 2012

NU VÄRMER VI GLÖGGEN

Har köpt lite olika sorters glögg, så det är bara och
välja. Ställde fram dom finaste flaskorna här.

Har julpyntat på lilla bordet i vardagsrummet, kransen
målade jag vit förra julen och trädgårdsstolen har
flyttat in.

Torkade tranbär istället för russin, dom är så röda och
fina. ( Ligger bland den torkade frukten i butikerna)

Min ängel på väggen är en julklapp från förra julen,
det är makens moster Sisi som gjort den.

Julpinnen var den första julsak jag plockade fram
förutom stjärnar och stakar, ingen jul utan den.
Det är Linda som gjort den.

Lite glögg och Jöbacks nya bok blir bra, ska läsa
den ordentligt på julledigheten, just nu går det i
hundra knyck.
Ha det gott
Kram och hej
AnnaMaria







78 kommentarer:

Maliva`s verden sa...

Mange go`biter her ser jeg.....kos deg. Peter J. er også med meg hit til Frankrike, men kun i musikk...sikkert en bra bok. Ønsker deg en fortsatt fin førjulstid. Varm klem fra meg

katha´s kortmakeri sa...

En fröjd för ögat som vanligt...
Ja nog behövs det varm glögg idag,vi ska julpynta i stallet i 20 minusgrader!! Det ger vinter känsla det:)
Kram Katha

Fågel Blå sa...

Åhh så vackert du har det,, undedrbara stämningsfulla bilder som alltid här hos dej,
Här är det också mycket att göra svårt att hinna med Bloggandet!
Hoppas du får en fin Andra Advent
Kramar kathrine

årstidens bästa sa...

Åhh så härliga bilder.
Ja, i den här kylan så värmer allt glöggen fint.

Ha nu en fin Söndag.
Kram
Linda

Unknown sa...

Alltid lika fint hos dig, du får alltid till det och skapar bästa stämningen. Nu ska jag gå och ta mig en glögg :)

Ha en riktigt mysig 2:a advent!
Kram Catta

Prinsessorna på Bellevue sa...

Ja, Linda är så himla duktig!!! Vad fint och mysigt du har det... Den där tavlan på väggen är underbar, lite 1700-tal och din trädgårdsstol är ju bara såå himla fin!
Nej, nu dricker vi lite glögg, tycker jag!

Ha en fin advent!

Kram
Petronella

hemma hos lilla mej sa...

Alltid lika fint och mysigt är det hos dej .Bara så härliga bilder.Linda är ju bara så himla duktig .Gott att värma sej med härlig glögg.Önskar dej en skön och mysig 2:a advent fina du .Kramar Rita ♥

Marita sa...

Underara bilder! Du har gjort så fint!
Idag hade vi tänkt gå på julmarknad....men det är så hiskeligt kallt ute idag, -20, så vi funderar på att stanna hemma och dricka glögg i stället!
Ha en underbar andra advent!
kram, Marita

Tina sa...

Så fint glöggbord!
Jag var på Nyblom Kollens julmarknad igår,det var riktigt kul!
Får se om det blir lite glögg ikväll, ska på 90-års kalas först..

kramen

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Vilken läcker krans! Jag ska genast gå ut och sätta upp min granriskrans på ytterdörren. Den hänger fortfarande inne och barrar.
Ha en bra dag! Kram!

Johanna Stålros sa...

Vilken bra ide med tranbär- det ska jag testa idag;) den där boken köpte jag oxå, ska nog ta och lyssna lite på hans skiva nu tror jag;) Ha en fin dag. Kram kram

lisashus sa...

Vilket fint bord du har ordnat till!
Torkade tranbär hade jag förra året, men har inte hittat iår - jättegoda är de!

Så härligt med en ny bok också! du får säkert en fin söndag!
Kram
Lisa

Sabelhagens Olivlund sa...

Så fint du har det på ditt glöggbord. Vilket charmigt ställ till flaskorna. Får se om det blir någon julmarknad idag, det blåser isvindar och är -5°..
Ha en fin andra advent.
Kram Maria

Nyanser av vitt sa...

Så vackert vännen. Ja snart är det långledigt även för mig och det ska bli så skönt.
Ha en mysig 2:a advent
Kram Agneta

Meta sa...

Vad fin det blev ser så inbjudande ut. Visst är det härligt med dessa saker som bara måste fram om det skall bli jul.
Ha en underbar fin andra advent.
Kram Meta

Nette Cecilia sa...

Mysigt och vackert hos dig ,trevlig 2 advent ,Nette

sylvia sa...

Hei.
Så så mange koselige bilder fra deg,
Gløgg er topp på denne årstiden her, må dere riktig kose dere,
Her snør det å med temp på 0 kan det fort bli våt snø, men da kan vi lage snø mann ute til pynt,
Ha en fin dag,
Klem fra sylvia

STENLYCKA sa...

Åhh... så mysigt och glöggfint du har gjort. Här har vi glöggat några gånger sedan advent bla. prövat Blossas årgångsglögg, tyckte den var god.
Ja, nu går allt väldigt fort hinner knappt sitta på baken, läsa en bok.... nej det får bli till julhelgen, det räcker med att låna ut till glada låntagare.
Ha en fin andra advent!
Kram Raina

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Åååå sååå fint... Herlig den kransen er :-) virkelig julestemning hos deg ♥ kooos deg, søte ♥ Klem

OlgaA sa...

Så fin krans! Och flaskhållare minns jag... ville ju ha en sån jag med ;)


Glöggen gör jag själv och tycker den är mycket godare än köpt :P

Ha en fin helg, AnnaMaria!

Annas röda stol sa...

Underbara vinterbilder du bjuder på. Glöggen smakar jag gärna på och den röda julpinnen är så fin. Ha en härlig 2:a advent. Kram Anna

Tinas bo sa...

Såå stämningsfullt... :)

Här har jag inte hittat några glöggsorter... Man tar det som finns...
Torkade tranbär har jag inte hört talas om.. Antar att man kan äta dem.. :) Smakar de?

Ha en mysig 2:a advent
Varm kram Tina

Unknown sa...

Nygelige bilder som vanlig:)
Ser godt ut!
Kos deg i kulden med en herlig varm gløgg:)
juleklem lille meg

Birgitta sa...

Så mysigt advents/glöggbord du gjort, man känner verkligen julkänslan och tillsammans med det underbara vintervädret är det så trevligt.

Ha en fin andra advent, kram Birgitta

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Halloj! Kikar in för att önska dig en härlig andra advent! Du har väl sett att jag lottar ut ett presentkort på 500 kr i bloggen? Titta in om du vill vara med.

http://emmasvitadrommar.blogspot.se/2012/12/vinn-en-julklapp-till-dig-sjalv.html

kram Emma

sussi alfidalfi sussinghurst sa...

Det lyder hyggeligt med lidt glögg og en god bog - ha' en mysig søndag.

Lantligt i stan sa...

Så fint du gjort på glöggbordet! Kul med lite olika sorter. Ser supermysigt ut! Häxglögg blir det här! Ha en trevlig 2:a advent!
Kram Anki

Patricia sa...

Gott med glögg och kul att ha några olika att välja på, det har jag med .. =)

Jättefina och inspirerande bilder som vanligt från ditt vackra hem.

Må så gott!
Kram Patricia

Ingela sa...

Så fint du pyntar! Ha en fin vintersöndag!

Hannis sa...

Härligt! Och vackert.
Både låter och ser mysigt ut.

Glögg blir det ikväll=))

Fin andra advent till dig/Kram Hannis

It's me sa...

I love drinking gluhwein....we drinking it every saterday in our shop......lovely pictures!!..enjoy second advent sunday...love Ria...xxx...

liven sa...

Koselig pyntet her hos deg!
Varm gøgg er deilig nå på de kalde dagene :)

ønsker deg en fortsatt fin søndag!

Ett ögonblick sa...

Hallå där!!:)...i farten...hundra knyck...här också;))
Tack för dina härliga kommentarer hos mig, jag är så tacksam och glad för dem. Själv är jag en mycket dålig bloggvän nu:( Får inte riktigt ihop det och då får bloggningen bortprioriteras, tyvärr. Snö och kyla gör inte saken bättre även om det är mycket vackert. Vi kånkar omkring saker som är nymålade och köldkänsliga och vi eldar överallt så det förmodligen snart ryker ur öronen på.
Så fint Du har börjat pynta, det är så mysigt att smyga in julen, suga på karamellen så länge det går.
Kul att Du hade det bra i Göteborg, det är mysigt där runt juletid.
Yngsta dotter J jobbar extra på en restaurang på Liseberg och det är så vansinnigt mycket folk där. Vi skulle gått dit, men är det så mycket folk så har jag ingen lust. Däremot ska jag på Anders Ekborgs julkonsert på Lucia och det ser jag fram emot:)
Idag blir det Jansson på middagsbordet lite prinskorv blir det nog också, åtminstone till grabbarna.
Du får ha en härlig fortsättning på söndagen!
kramar Lisa

Elna sa...

Så mysigt det ser ut med ett glöggbord. Fint med tranbären. Du får ha en fortsatt bra advent.

Kramen

Välkommen Hem! sa...

Vilket superfint ställ till glöggflaskorna! Så mysigt!
Kram,Judita

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Åhh va mysigt du gjort det.. Älskar stolen du har där..kram sussie

corinne* sa...

chaleur et sérénité
pour ce joli billet !
la couronne est Magnifique....

Hulda sa...

Kos deg med gløgg og fint innemiljø. :) Så flott med stolen du har tatt inn. Den passet godt der.

Rose Garden Malevik sa...

Hej Bästa AnnaMaria
jisses vad du e poppis :)
underbara bilder.......
å missa nu inte......

P
A
R
T
Y
T

fortsätter......
VÄLKOMMEN
Håkan

Chubby Chieque sa...

Underbar och mysig hemma hos dig som alltid.

Kramar mucho,
/Chie

Cat sa...

Mmm vistt är det härligt med glögg och vintermys. Jöbacks röst är ju inte heller helt fel.
Tycker verkligen om bordet under ditt stilleben ;)
Ha de gott. Kram, Catarina

MINA TVÅ HEM sa...

Vacker krans. Av vad är den gjord?
Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

Geli sa...

Hello AnnaMaria! I love Gloegg and your idea of decorating them on the table is very beautiful. I like the white wreath on the mirror! And the angle is really sweet! I wish you a wonderful evening! With love, Geli

Anki sa...

OMG I love Peter Jöback, jag menar titta på karln bara, SUCK!!
(jaja, alla har vi småfel, fniss)
Lussekatterna var slut här med men igår fick jag tvärsug så jag blev tvungen att baka, så igår kväll blev det "katter" och glögg, en jäkla blandning men mumma;)

Så fint, så fint hos dig...som alltid!
Nu ska jag pulsa ut för kvällspromenaden, det snöar fortf men det är så fint!

Kram Stumpis!




Ewa`s Galleri sa...

Vad fint att ställa fram glöggen i ett flaskställ
Köpte själv ett flaskställ på loppis för ett tag sedan
Tack för tipset
Ha en skön kväll

Home Bohemia sa...

Vackra bilder och fint att ställa fram glöggflaskorna:) Tips! Värm inte glöggen när du bloggar. Det gjorde jag nyss och brände kastrullen!!! Ojoj vilket slit att få få bort allt och vilket os:(
Kram Maria

Vardag och flärd sa...

Du har så fint! Tranbären är goda att äta också! Ja, nu går det i en rasande fart men det är väl så det ska vara.
Kram Eva

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Men va fint med tranbär i glöggen. Jag har egenplockade. Kul att ha glöggen framme, jättefint. Nu måste jag ta mig ett litet glas.
Ha en bra söndagkväll.
Carin

Lövkojan sa...

Underbara glöggtider, så härligt att det finns så mycket att välja på nu!

Den där kransen är bara såå snygg, vad är den gjord av måntro:)?

Ha en fin start på veckan, kram Marie-Louise

Snäckskalsdalen. sa...

Det ser gott ut med glöggen! Jag har varit på kalas idag och då fick vi glögg och jag tror jag kan börja vänja mig!!!
Så fint du har ordnat det och kransen är förödande vacker!
Agneta kram

Hemmavid sa...

Härligt med glöggmys!

Hoppas att du haft en fin helg!

kramen Jenny

Anne på landet sa...

Vakre flasker er vakker pynt.Godt du minner oss på det!
Herlig den hvite kransen du har malt.

Ønsker deg gode kreative adventsdager:)
klem,klem.

Vitspets sa...

Du har det så underbart vackert i ditt hem
Vilken fin vit krans den fick gärna bo hos mig
Kram Karina

G:a Affären sa...

Så många fina bilder! Nu har jag två beskrivningar på rött; tomterött och AnnaMaria-rött. Jag förknippar dig med den lite brunröda färgen, så fint som inslag i det vita.
Bordet är jätte fint pyntat och ett härligt blickfång!

Jag har också testat en del olika glöggsorter och är nu inne på en hallon med lakris, riktigt gott men smakar inte så mycket glögg.

Kramar
Cia

Jenny sa...

Hej AnnaMaria!
Hoppas allt är bra med dig!

Vad fint du gjort det, gillar den vita kransen.
Glögg är gott, jag sitter här med en mugg just nu:)

Kul att du är med o tävlar hos mig!

Ha en trevlig kommande vecka,

Kraam Jenny

basichus sa...

Mysigt hemma hos dig,
Och vilken fin vitt krans.

Häslningar/Marion

Lilla Majken sa...

Det har blivit lite glögg här också. Kom just på när jag ser ditt inlägg att jag måste ta fram julskivan med Peter Jöback. Vilken tjusig flaskhållare!

Kramar Therese

Frida sa...

Härlig julstämning hos dig:-). Funderade på att köpa glögg i dag, hade passat bra i snöstormen men det blev te i stället. Fast nu blev jag allt sugen på glögg så får nog inhandla det i veckan. Jättefin krans och ängel.
Hoppas du har haft en fin andra advent!
Kram Frida

Bitte sa...

Mmm, vad gott med glögg och vad vackert att ställa fram flaskorna i flaskstället! Bra idé att använda tranbär i stället för russin, jag gillar dessutom tranbär bättre :-).

Det blev jättefint på bordet i vardagsrummet, jag gillar både den vitmålade kransen och oljemålningen som hänger ovanför!

Håller med om att det går i tvåhundra knyck nu, jag kommer också att få spara en del saker till julledigheten :-).

Ha en fin vecka!

Många kramar
Bitte

Queen of Kammebornia sa...

Det låter så härligt!

Pierre BOYER sa...

I would like to taste...

Pierre

Unknown sa...

Så gott med glögg och jag använder oxå tranbär istället för russin men flickorna föredrar russin.
Här vaknade jag till en fin dag och solen lös när jag var ute och skottade men nu börjar det se ut som om det är mera snö på g.
Jöbacks bok är nog perfekt läsning till julledigheten.
Ha de gott, kram Ing-Britt

Villa Hasselbacken sa...

Har också lite glögg som står framme men inte i min flaskhållare som jag tror står i uterummet. Bra tips! Ska ut och rota fram den. Nu den här tiden på året så dricker jag lite glögg nästan varje dag, mest alkoholfri =).
I kväll blir det lite mer städning och kanske lite kolakokning. Ska ju på fest också förstås, på med galastassen!
Kram Lena

Blommiga Rutan sa...

Hej!
Vilken fin julstämning du skapat!
Alldeles lagom, helt i min smak.
Bra idé att ha lite olika glöggsorter på gång. Tranbär är jättegott både i glöggen och i filmjölken. Nyttigt dessutom!

Ha det så gott
Kram Anncathrine

Fröken Tindra sa...

Ser härligt, juligt ut på din lilla bänk.
Kram!

Sallys hus sa...

Hej Fina AnnaMaria!
Men åå vilka bilder du bjuder på!
Vilken stämning...jag nästan känner doften av glögg..;)
å stolen..ååå den gör sig ju så bra där!
Nu längtar man allt efter jul och lugn o ro...lata slappardagar...
Kram Katarina

Magia da Inês sa...

º° ✿ ·.¸.•♪
Linda decoração de Natal.
Boa semana!
Beijinhos.
Brasil.
º° ✿✿

Frøken Anker sa...

Et smukt bord, du har dækket op. En dejlig idé med flakserne. Gløgg er fast tradition på de kolde vinter-aftener hos os.

Hav en dejlig december

PS... har du set, at grisens bror er kommet i netbutikken?

Kram

Bitte sa...

Jag tittade in hos dig för att se lite närmare på kottarna som du hängt upp i röda band. Jag har ju som sagt så många stora kottar, här ska pysslas! :-)

Vilken tur att du har en fyrhjuling du kan ploga med för det ska ju tydligen komma ett nytt snöoväder den här veckan! Hjälp...

Många kramar
Bitte

Le petit jardin sa...

Så fint du pyntat på ditt bord med glögg, krans och ängel...vackert med trädgårdsstolen som är så där lite rostig och fin

Kram Kajsa

Lilla Rummet sa...

Stämningsfulla bilder....kul med olika sorters glögg. Köpte årets Blossaglögg men den vart inge favorit hos mig.

Ha en fortsatt trevlig vecka.

Kram Britt

Lissboden sa...

Hej AnnaMaria!
Kransen blev jättefin vit och allt annat som du har i ditt hem harmonierar så fint. Jag gillar allt det röda som är så fin kontrast till det vita.
Gott med olika slags glögg också. Jag måste kolla runt lite och köpa hem jag också men som du säger det går undan nu och alldeles för fort, tycker jag.
Må så gott!
Kram/Maria

Anette Willemine sa...

Så vakker og enkel krans! Den likte jeg veldig godt. :)

Ønsker deg en fortsatt fin adventstid, søte deg!

Klem,
Anette Willemine

Tidevarf sa...

Hej AnnaMaria,
Så fin krans du har målat den blev ju bara så lyckad. Men det är nog också hela sammansättningen med spegeln, flaskhållaren , bordet och stolen mm. som gör det extra lyckat.

Ha en härlig dag.
Kram
Anneli

Designe sa...

Så snygg flaskhållare! Blev ju kanonbra där och även din trädgårdsstol! Skirt och vackert!:) Provade laktritsglögg igår, helt okej men jag återkommer alltid till den vanliga vita och röda blossa saftglögg som jag gillar mest! :)
Ha en fin vecka! Kram

Änglabo Gård sa...

Men OJ va vackert, blev till och med lite sugen på glögg trots att jag egentligen inte gillar smaken alls..

En fröjd för ögat!!

HA DET TOPPEN!

Johanna

Solveig sa...

Så utrolig vakre bilder du viser! Her er det julepyntet etter mitt hjerte:0) Koselige detaljer med den gamle slitte jernstolen, en flott krans og herlige flasker. Veldig kjekt å ha en god bok å glede seg til i julen, det har jeg også :0))))))
Ønsker deg flotte førjulsdager!
Klem fra Solveig

Viola sa...

Nog går det i 100 knyck alltid..knappt man hinner med någon glögg...ha en fin tredje advent, kram