söndag 30 december 2012

GOTT NYTT ÅR !

"Champagne ska vara kall,torr och gratis" sa Churchill
och det är den här för vi har fått alla flaskorna.

Iskulorna har jag gjort i ballonger, bara och fylla och
lägga ut över natten. Fick idén hos Anne på landet,
en bloggerska med många och bra idéer.

Har planer på och göra en lykta av iskulor, men det
blir efter nyår nu är det tö och regnar.

Nyårsklänningen är framhängd.

Har köpt ett halsband till av Lotten, blev så förtjust
i hennes design. Det här är i smutsrosa sammet med en
(nyårs)klocka längst ner.

Julblommorna har fått vitmossa runt fötterna och är
lika fina som nyårsblommor.

TACK alla underbara som förgyller bloggen med
härliga kommentarer, ser fram emot ett roligt nytt
bloggår. Önskar alla ett riktigt
GOTT NYTT ÅR !!
Kramar
AnnaMaria







87 kommentarer:

Tina sa...

Ja och hans favorit dricker jag!
Tack själv för ett kul år, vi ses 2013!!

Gott Nytt År kram till dig!

Hemmavid sa...

Gott Nytt År till dig också!

Tack för att DU förgyller bloggvärlden med dina fina inlägg!

kramen Jenny

lisashus sa...

Du har verkligen förberett för en lyckad nyårsafton! Så smart med kulorna och dekorativt! Själv försökte jag med en hink med vatten, men det frös inte tillräckligt just då!
Ett riktigt gott nytt år önskar jag dej och en fin nyårsafton!
Kram
Lisa

Annas röda stol sa...

Underbara bilder!!! Det där med ballongerna var ju så häftigt och Lottens halsband helt underbart.... Ha en bra helg. Kramar Anna

hagagården sa...

Kikar in och önskar dig ett Gott Nytt År.
Underbart fin klänning du har.
Kramar
Ninni

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Så nydelige bilder ! Veldig fint var det med hvit mose rundt Julestjernen til nyttår . Kjolen din skulle jeg gjerne hatt, den så fin ut ! Gratis champagne ... hmm det er ikke å forakte. Godt nytt år til deg og dine ! Klem

Nyanser av vitt sa...

Så vackra bilder igen vännen. Önskar dig ett gott slut och ett riktigt Gott Nytt År
Sköt om dig
Kram Agnets

Sabelhagens Olivlund sa...

Gott Nytt År! Ser fram emot att följa dig 2013. Vilken snygg klänning och fint halsband!
Ha det gott.
Stor kram Maria

Med en doft av lavendel sa...

Gott nytt år önskar jag dej.
Kram Annika

hällkulla sa...

Champange hör minsann nyåret till!
Häftiga isbollar och urläcker klänning och halsband! Njut av kvällen och drycken! :)

Ha det gott!
kram
Pi

Sommerhuset i bakken sa...

Nydelige bilder - og herlig drikke...hi...hi... Det så godt ut ;-)

Jeg ønsker deg og dine en super søndag og en riktig flott nyttårsfeiring! Kos dere masse!

Tinis vita hem sa...

Fina bilder! Din klänning och halsbandet är helt ljuvliga :)
Önskar dig ett gott nytt år!
kram Tini

G:a Affären sa...

Det är alltid så härligt att kika här och se dina fina inlägg. Det bli roligt att följa ett nytt bloggår med dig och så så finklädd du träder in i det nya året!

Gott Nytt År!

Varma kramar till dig fina bloggvän!
Cia

Tinas bo sa...

Vilken kul ide' med iskulorna!!
Tyvärr har vi varken snö eller minusgrader...
Din nyårsklänning ser helt underbar ut!

tackar dig för ett år av underbara bilder och inlägg!!

Önskar dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR!!
Kraaaaaam Tina

Bente sa...

Godt nytt år AnnaMaria!
Jeg ser frem mot 2013. Hyggelig å følge med deg på bloggen din.

Bente

hemma hos lilla mej sa...

Champange hör ALLTID nyåret till!
Häftiga isbollar och urläcker klänning och halsband! Önskar dej ett GOTT NYTT ÅR underbara vännen.Alltid lika skoj att kika in hos dej och dina underbara inlägg .Många kramar Rita ♥

Bitte sa...

Vilka vackra iskulor du har gjort, vad vackert och dekorativt det blir med dem! :-)

Så fin du kommer att vara i morgon kväll, jag gillar både klänningen och halsbandet. Jag har många gånger kikat in till Lotten och funderat på att köpa ett halsband, men har inte kommit till skott än :-).

Önskar dig och de dina ett Gott Slut och ett riktigt Gott Nytt 2013! Jag ser redan fram ett nytt bloggår med dina vackra och inspirerande inlägg.

Många och varma kramar till dig, du fina bloggvän!

Bitte

flower necklace-design lotten sa...

fina fina,säger som nån ovan här,du förgyller bloggvärlden på många sätt <3 såååååå fin du ska vara på nyår:)
varmnyårskram till dig <3

Maliva`s verden sa...

Herlig...mens du avkjøler champagnen ute i kulda.....sitter jeg og min kjære på stranda og nyter varmen med hvert vårt glass champagne...snakk om kontraster.
Ønsker deg også Godt og Spennende Nytt år! Nyttårshilsen fra meg

Dronninghuset sa...

hei,
innom for å ønske deg alt godt for 2013. din blogg er herlig. jeg liker meg her.
må dine drømmer bli til liv i året som kommer ,-)

hilsen og klem fra
TOVE i Dronninghuset.

Elna sa...

Vilka härliga bilder! Jag önskar dig ett riktigt Gott Nytt År så ses vi igen 2013.

Kramen

Rose Garden Malevik sa...

Hej Bästa AnnaMaria
jisses vilka underbara bilder.
du e duktig du :)
GOTT NYTT ÅR
å missa nu inte...

N
Y
Å
R
S
P
A
R
T
Y
T

fortsätter.
VÄLKOMMEN
Håkan

Ewa`s Galleri sa...

Champagne är en favoritdryck, ännu bättre om den är som churchill sa
Vad roligt med isbollarna vill jag genast göra
Jättefin klänning till nyår
Tack för det gångna året och för att du förgyller bloggandet med din fina blogg
Gott Nytt År

It's me sa...

Happy new year darling....thanks for your friendship.....love Ria...xxx...

Ett ögonblick sa...

Gratis champagne...det vore inte dumt... vilken festlig idé med iskulorna!! "tyvärr" har vi ingen frost så några kulor blir det inte till nyår i alla fall och jag är tveksam till nyårsfest över huvudtaget...maken sitter på akuten för sina täta luftrör och jag mår s..t. Men Du kommer att bli så vacker i din fina klänning och med gratis champagne kommer Du att dansa hela natten...

TACK för att Du vill vara min bloggvän! Du förgyller mina dagar!!
Jag ser också fram emot ett nytt fint bloggår och önskar Dig ett riktigt
GOTT NYTT ÅR!!!

kramar Lisa

liven sa...

Så fint med både champis og iskuler i krukkene!
Fin blir du også med nye klær og smykke til nyttårsfeiring :)
Takker for det gamle...og ønsker deg et godt nyttår min gode bloggvenninne :)
Klem fra Liv

p.s. når jeg dekker med mine blå og hvite tallerkner...tenker jeg alltid på deg :)

Lappeline ♥ sa...

Som vanlig flotte bilder fra deg.
Iskuler og champis...i flott bøtte.
Her nytter det ikke med iskuler for her er det åtte grader :(
Takker for det gamle og ønsker deg godt nyttår. Så blogges vi i 2013 .
Klem fra Lappeline

Line sa...

Godt nytt år til deg også:) Det er alltid så koselig å komme hit til deg, og nå har du jo masse fine julebilder også! Iskulene var morsomme.. en god idè. Og nyttårskjolen ser jo vidunderlig ut!
Jeg har startet ny blogg etter at jeg la ned den gamle for halvannet år siden (morsommeting), og nå har jeg litt å blogge om.. for nå bygger vi og får dobbelt så stort hus! Så nå koser jeg meg med planlegging av interiør og farger og alt som hører til:)

Titt gjerne innom om du vil:)
Klemmer fra Line

Mitt smultronställe sa...

Fina is kulorna va!! Får jag prova tror jag men som sagt ganska regnit och många plusgrader..

Hoppas du får ett riktigt gott nytt år!!
Kram Camilla.

gamla skolan sa...

Vackert alltsammans !!
Önskar dig också ett riktigt gott nytt år !
Kramar // Susanne

Meta sa...

Vad fin du skall bli i klänningen och halsbanden är ju bara för underbara.
Kul med iskulorna, Får nog tänka på det när kallan sätter in igen(+5)
Ha ett underbart Nyår.
Gott Nytt År
Kramar Meta

Fågel Blå sa...

Åh vilka vackra iskulor du gjort så dekorativa!
Och så vackra bilder!
Hoppas du och de dina får ett riktigt Gott Nytt År
Kramar Kathrine

promenader på landet sa...

önskar dig en mysig nyårsafton och ett riktigt gott nytt år! Kram från vännen Maria

Geli sa...

Hello AnnaMaria! I loooove your photos and the decoration with the ice cubes is very dreamy! I think you will look very beautiful in this nice dress and the necklace is extraordinary. And the christmas flowers in red are looking very pretty in this arrangement. I wish you a very happy new year full of luck, love and laughter! With love, Geli

Anne på landet sa...

Hi gode bloggevenn og SÅ gøy å se at du har laget isskulene:)

Shampagne hører med til den store dagen i morra!
Ønsker at hele 2013 skal boble av glede slik som den)
TAKK for all inspirasjon og glede gjennom året som er gått.

KLEM fra Anne.

MINA TVÅ HEM sa...

Vackra bilder. Ballong isbollarna vilket häftigt tips-
GOTT NYTT ÅR!
Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

Photo by Maria sa...

Kul idé med iskulorna..

Gott Nytt År!!

Kram Mia

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Varma goa AnnaMaria.
Det är en fröjd varje gång jag tittar in hos dig.. Så många vackra bilder och så mycket värme..
Önskar dig och din familj en underbar nyårsafton!
Kram & Gott Nytt År.
Jessica

årstidens bästa sa...

Mums!

Snygga kulor. Vi är uppe i Idre och åker skidor så vi kommer fira nyår i långkalsonger;) det blir liksom inte samma piff som när man är hemma vad gäller hem och sig själv.

Ha det nu så himla bra och ett riktigt riktigt Gott Nytt År önskar jag dig.

Stoooor kram
Linda

Ingela sa...

Hahaha, vi har haft +6 grader idag så några vidare iskulor hade det inte blivit här! Jag har legat på alla fyra och lukat ogräs idag.....stora kontraster vi har i vårt avlånga land. Är dock riktigt avundsjuk på ert fina vinterväder!
Vilken fin klänning du köpt, och halsbandet blir pricken över i:et, ha en riktigt fin Nyårsafton! // Ingela

Vardag och flärd sa...

Önskar dig, du rara, inspirerande bloggvän, ett riktigt Gott Nytt År!
Kramar
Eva

Blommiga Rutan sa...

God kväll!

Vilka läckra iskulor! Det var verkligen en bra idé.
Ja, tänk att 2012 snart är slut, så fort åren rinner iväg...
Du kommer att vara så fin i den vackra klänningen och med det läckra halsbandet!

Önskar dig en underbar nyårsafton och ett riktigt Gott Nytt År.

Kramar Anncathrine

helle sa...

Og et rigtigt godt nytår til dig også min fine blogven! Altid så søde kommentarer fra dig og altid smukke og spændende indlæg,jeg vil glæde mig til vort næste blogår sammen!
Hi-hi ja gratis champagne, DET kan vi lide!

Mange hilsener
Helle

Anonym sa...

Önskar dig ett gott nytt år.
Kram
AC

STENLYCKA sa...

Kära AnnaMaria!
Tack för alla underbara inlägg under året!
Önskar dig ett Gott Nytt År av värme och innerlig glädje stor!
Stor Varm Nyårskram!
Raina/Stenlycka

Lissboden sa...

Hej AnnaMaria!
Vad härligt med gratisskumpa och torr ska den vara champagnen:)
Nyårsklänningen och halsbandet är så romantiska och kommer att passa dig så fint.
Tack för ett härligt bloggår och särskilt tack för dina kommentarer när jag själv ibland inte varit så flitig.
Jag önskar dig ett Gott Nytt År!
Stor kram/Maria

Blåbärs och smultronstället sa...

Tack själv för att jag får vara med och följa ditt liv i din fina blogg!
Klänningen var helt i min smak och Lottens halsband har jag kikat på många gånger. Jag hoppas att jag slår till på ett snart...:-)
Ha ett riktigt trevligt gott nytt årsfirande!
Kram Susanne

Prinsessorna på Bellevue sa...

Önskar dig också ett riktigt Gott Nytt År, fina AnnaMaria! Tack för alla dina vackra bilder! Blir som en guldkant i livet!

Kraam
Petronella

Fröken Tindra sa...

Vilken kul och vacker idé med iskulorna! Och fin skall du vara på nyår ser jag.
Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År!
Kramar!

Anki sa...

Tack till dig vännen för alla vackra bilder;) Läste om granen, fniss...I ren panik lördagen före jul kl 9 på kvällen drog jag till skogs med hundar och en sekatör??...man tar vad man har när man inte hittar nån såg...jaja det gick bra det med puh, men ingen skönhet man visar på bild om jag säger så, hihi!

Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År Stumpis!
Goaste kramen!

Hannis sa...

Tack till dig för alla fina kommentarer, all inspiration och vackra bilder!

Ett riktigt gott nytt år önskar jag dig!
Kram Hannis

Sofia sa...

Tack själv för allt fint du bjudit på
under året!!!
Kram och GOTT NYTT ÅR!
Sofia

Annika Christensen sa...

Får man se mera av klänningen sedan?
Den ser så himla fin ut.
Gott slut och Gott Nytt År på dig
Annika

Draffin Bears sa...

Dear Anna Maria,

Happy new Year to you and best wishes for 2013.
Thank you for your wonderful friendship.
We have champagne chilling in the fridge and love the idea of the ice balloons.

hugs
Carolyn

Frøken Anker sa...

Kære Anna Maria
Du og din familie ønskes også et godt nytår, og tak for dine søde skriverier gennem året, der er næsten gået.
Du kommer til at ligne en million med de fine klæder og den flotte halskæde

GODT NYTÅR

Knus, Birgitte

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon Fina du !

Vilka härliga bilder... ! :)
Villa tacka dig för ett underbart blogg som du har.
Alltid skriver du med värme och ha alltid så fina och inspirerande bilder ! :)

Du är Verkligen Duktig att få till det !

Vill önska dig Riktigt Gott Nytt år och tackar för detta bloggåret
Ha en riktigt trevlig Nyårsafton ! :)

Varma kramar från mig !
Tackar för dina fina kommentarer hos mig :)

katha´s kortmakeri sa...

Ett riktigt gott nytt år önskar jag dig och ett stort tack för alla härliga inslag du bjuder på och även att du tar dig tid att länma en kommentar värmer en liten blogg så gott:)
Skål och var rädd om dig!
Kram Katha

Thelma Louise sa...

Takk for det gamle.:) ha en fin feiring.:)) og et godt nytt år.:)

KLEM

Thelma Louise sa...

Takk for det gamle.:) ha en fin feiring.:)) og et godt nytt år.:)

KLEM

Viola sa...

Ha en härlig nyårshelg och ett GOTT NYTT ÅR; kram VIOLAN

Ett ögonblick sa...

Tack snälla goa Du!
Jag gillar också vårat småprat, det är verkligen något jag ser fram emot under veckorna. Du är en fantastisk bloggvän! och hoppas innerligt att vi fortsätter så under 2013 också.

Stackars din make, Du får dansa för honom...;)

Ett riktigt Gott Nytt År till Er båda!!
Bamsekram från mig
//Lisa

Lövkojan sa...

Tack själv för en mycket inspirerande blogg och Ett riktigt Gott Nytt År önskar jag dig också, kram Marie-Louise!

Villa Hasselbacken sa...

Gott Nytt År på dig också! Vad fint med ballongiskulorna, tänk att lägga en ljusslinga under dom i en stor skål.
Kram Lena

Lilla Majken sa...

Önskar dig ett riktigt fint och Gott Nytt År!!!! Tack för all fin inspiration som de delar med dig av.

Kramar Therese

Välkommen Hem! sa...

Tack för alla fina, härliga inlägg och vackra bilder du delat med dig av under året!
Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År!
Kram Judita

OddStyle.dk sa...

Rigtig lækker blog du har her :-)
Jeg vil ønske dig et rigtig Godt Nytår :-))
Kram Tina/OddStyle

Snäckskalsdalen. sa...

Gott Nytt År!
Hoppas vi alla får ett riktigt bra år och får vara friska och glada och att vi bloggar på av bara den!
Kramar

Vitt hus med svarta knutar sa...

Tack för alla dina vackra och inspirerande inlägg under året som gått! Tack också för dina fina kommentarer hos mig!

Nu vill jag önska dig ett gott slut på det här året och ett riktigt Gott Nytt 2013!
Kram,
Regina

Anki sa...

Du är så gullig AnnaMaria!
Jag lovar att bättra mig med bloggandet det nya året;)...det har varit aningen mycket känslomässig berdochdalbana ett tag nu.

Önskar dig en underbar nyårskväll...med liiite bus oxå;))
Sköt om dig nu Stumpis!

Puss & kram!

Anki sa...

Du är så gullig AnnaMaria!
Jag lovar att bättra mig med bloggandet det nya året;)...det har varit aningen mycket känslomässig berdochdalbana ett tag nu.

Önskar dig en underbar nyårskväll...med liiite bus oxå;))
Sköt om dig nu Stumpis!

Puss & kram!

Bitte sa...

Det är DU som är en fin bloggvän om någon, så många goa och varma kommentarer du lämnat hos mig under åren :-).

Det är kanske som du skriver att det varit många konstigheter i luften under det här året, för jag har aldrig tidigare varit allergisk mot något (!).

Tack för att du finns och för att du är du! Jag ser fram emot ett nytt år av inspirerande inlägg och måååånga vackra bilder här hos dig.

Önskar dig och de dina ett Gott Slut och ett riktigt Gott Nytt 2013! Allt gott till dig! Vi hörs snart igen :-).

Varma nyårskramar till dig
Bitte

Tidevarf sa...

Hej min fantastiska bloggvän,

Önskar dig och din familj ett underbart GOTT NYTT ÅR.

Tack fina du för det här året.
Nyårskramar
Anneli

Lyckoslanten sa...

Härligt alltihopa! Tack AnnaMaria för det här året och jag beundrar dig för all tid du lägger ner på blogg och vänliga kommentarer!
Gott Nytt År till Dig! ♥ Ann-Lis

LOPPISLIV sa...

Gott Nytt År raraste AnnaMaria!
Stor kram Paula

Cat sa...

Underbara bilder. Önskar dig ett gott nytt år. Cat

Unknown sa...

Så häftigt med en lykta av isbollar.
Din nyårsklänning ser fin ut och halsbandet var passande. Kan se dig framför mig som nattens drottning.

Önskar även dig ett
Gott Nytt År!!

Kram Ing-Britt

♥ Pia... sa...

Jisses såå fin du kommer bli.. den där klänningen var nåt alldeles fantastiskt vacker.. och halsbandet.. pricken över i.. hoppas vi träffs igen nästa år.. ha en riktigt fin nyårsafton och gott nytt år.. kram...Pia

Jenny sa...

God fortsättning!

Skåla i champagne får jag ta vid ett annat tillfälle, här blev det pommac. Det var bara vi vuxna och tioåringen som var hemma, tonåringen var på egen fest och jag skulle upp och jobba idag så ... Ha ett härligt 2013!

Kram,
Jenny

promenader på landet sa...

Önskar dig allt gott inför det nya året! Kram från vännen Maria

♥Gabriella ♥Hemma På Dunderbo♥ sa...

oj va många imponerande kommentarer du fått....gud va mysiga kulor du gjort..
God fortsättning på dig!
Kram Gabriella

Queen of Kammebornia sa...

Vad vackert med iskulor! Och vilken fin klänning! Hoppas din kväll blev strålande! Kram!

hemma hos lilla mej sa...

Tack för alla fina, härliga inlägg och vackra bilder du delat med dig av under året!Önskar dej ett God Fortsättning på nya året 2013 fina du .Kramar Rita ♥

www.InWhite4You.se sa...

Kikar in bara för att önska dig ett riktigt Gott Nytt År.
Kram Lena

sylvia sa...

Godt nyttår min venn, å takk for alt det vakre du gir oss på din blogg,
En fryd å lese å titte her,
Nydelige bilder i dag å,
Flott ide med de iskulene,
Skal bli en glede å følge deg vidre i 2013,
Stor klem fra sylvia

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

GOd fortsättning!
Det med iskulorna var en bra ide tycker jag. Gäller bara att komma ihåg den till nästa år...
Kram
Marie

KKvinneblogger sa...

Takk for fin bloggkontakt i 2012!
Ønsker deg alt godt i 2013! Jeg følger deg videre på bloggen! :)

Titti sa...

Önskar dig en god fortsättning på 2013! Kram Titti