torsdag 13 december 2012

LUSSE LELLE

Tidig luciamorgon, snön ligger kvar och det är kallt
ute. Fast här står skidorna inne.

Lusselinnet hänger framme och nytt rött band till.
Kronan har jag klätt med glitter.

Vita nallen har jag hittat på Tradera, han är gammal
men omklädd och kan brumma. Det brummade så
gulligt i paketet när han kom.

Blir nog inget lussande men jag hänger alltid fram
linnet.

Istället för lussekatter blir det lussehundar, det här
är Alice.

Och Wilda, bägge poserade snällt med julpinnen
runt halsen.

Isbjörnen hade Kalle (sonen) och Carro vid granen.
(finns bla på Clas Olsson)
Lussekramar
AnnaMaria






48 kommentarer:

corinne* sa...

un beau billet blanc avec une note de rouge !un petit chien qui prend la pause ,des nounours attentifs ...
simplement Adorable !

Home Bohemia sa...

Så fint Alice och Wilda poserade med pinnarna runt halsen...vilka sötingar:)) Ha en fin Licia. Finaste linnet har du hängt fram...då är det bara att börja:)) Kram

Bitte sa...

Vilket ljuvligt lucialinne, det måste vara väldigt gammalt? Jag vet inte om man gör sådär vackra lucialinnen idag :-).

Den brummande nallen var så söt också, den får mig att tänka på farfar som också hade en brummande nalle. Vi barn älskade att vända på den för att den skulle brumma så mycket som möjligt :-).

Sötast ändå var nog Alice och Wilda, vad snälla de var som poserade så fint med julpinnen! De är så fina bägge två :-). Visst är det Alice som är äldst?

Ha en fin lussedag, jag ska på luciafirande på biblioteket nu på morgonen.

Många kramar
Bitte

Tina sa...

Isbjörnen har jag sett i butik, lille R ville absolut ha med en hem...
Det är så vackert just nu, kören sjunger på tv och allt känns så skönt!

lussekram

liven sa...

Så koselige bilder AnnaMaria!
Lusse-linnet var nydelig og bamsen så gammel og fin :)
Så hundene da...så poserer så fint :)

ha en fin dag i Sverige
klem fra meg!

Ewa`s Galleri sa...

Vad fint att hänga fram lucialinnet ,Lånar den ide`n
Vilka härliga hundar du har som sitter så snällt trots träbit runt halsen
Ha en riktigt bra lucia dag

♥Annica-Hilmas hus♥ sa...

Hej där!

Kikar in o önskar dig en jättemysig luciadag!

Kramisar Annica

Lappeline ♥ sa...

Koselige flotte bilder AnnaMaria.
Inspirerende vinterbilder
Ha en fin Luciadag
Klem

Sabelhagens Olivlund sa...

Stämningsfulla bilder.
Önskar dig en fin lucia.
Kram Maria

G:a Affären sa...

Men vilken fin björn! Undrar hur många han gjort glad med sitt brummande under vägen hem till dig...!

Alla dina bilder är så stämningsfulla och så fint Alice och Wilda poserar.

Lussekramar till dig också!
Cia

Blommiga Rutan sa...

God morgon!

Så fin han är din brummande nallebjörn! Är väldigt svag för nallar, har flera (hm, många) här hemma lite här o där.
Fantastiskt vackert Lucia nattlinne, ögongodis att ha det hänga framme!

Önskar dig en fin Luciadag
Kram Anncathrine

Geli sa...

Hello AnnaMaria! Again wonderful christmas photos! I love it! Alice and Wilda are sooo cute! I hope to have also a dog one day! That' s one of my dreams! Your decoration with the old leather, the teddy bear and the white dress is really wonderful! Thanks for the dreamy post! I wish you a lovely day! With love, Geli

Ett ögonblick sa...

Godermorgon...
Mysiga lussebilder! Allra sötaste lussehundarna, Alice och Wilda.
Isbjörnen tyckte jag så läcker ut, måste kika om dom har en sådan, när jag ska till Borås idag.
Vart tar tiden vägen? det går så fort...jag har faktiskt börjat göra iordning lite tidigare i år så jag hoppas att min planering ska hålla...
Nej, det är kallt inne, måste ut till pannrummet och få eld i pannan.
Ha en riktigt bra dag!!
Lussekram från mig till Dig

Annas röda stol sa...

Härliga bilder!! Lucia nattlinnet så vackert och det var tuffa hundar som bär upp den röda skylten...ah det blev nog varsin frolic sen, men jättefina är de. Ha nu en härlig dag med god lucia fika. Kramar Anna

mittlantliga sa...

Underbara bilder!
Ha en härlig dag!
Kram
Heléne

Hannis sa...

Det är fint med luciatraditionen tycker jag!
Än har jag inte sett något lussetåg men hoppas på ett idag.

Och nallen, så söt!!
Jag köpte mig en liten nalle för att ha som prydnad men min pälsboll bestämde sig för att slita den i stycken...
Uppfostran krävs tydligen=))

Kram och fin lucia/Hannis

Chokladvillan 1910 sa...

En brumbjörn, va mysigt ! Fin är den också ;)
Ha en härlig lucia !
Kram Anki

Anonym sa...

Vad mysigt att dekorera med lucialinnet.
Önskar dig en fin luciadag
Kram
AC

lisashus sa...

Vilket vackert luciastilleben du har gjort! Åh, den gamla särken är verkligen vacker!!!

Fint med lussehund också - han ser ut att ta sin uppgift på allvar!:)
Ha en fin luciadag!
Kram
Lisa

Madame Edith sa...

Vilka underbara bilder!! Vad duktig du är. Fin luciadag. Kram/M

Bente sa...

Ha en fin Luciadag AnnaMaria. Tradisjon fra jeg var liten er å se Lucia på svensk TV. Idag våknet jeg til nybakte lussekatter. Min datter hadde bakt. Så herlig overraskelse til sin mor denne gang. Ofte vært motsatt når barne var små.

Bente

Vardag och flärd sa...

Fint att lussepynta lite lagom - traditionen vill man ju ha kvar även om man inte har barn hemma att fira med.
Alice och Wilda är bedårande, svårt att inte bli förälskad när man ser dem.
Ha en fin dag!
Kram Eva

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Så fiin gammel bamse du har ! Nydelige bilder , så stemmningsfulle og fine ! God Luciadag til deg !

Tidevarf sa...

Fint att ha lucialinnet framme och som jag sagt tidigare de röda skidorna är så läckra.
Nallen var ju bara så gullig och kan tänka mig med ljudet så blir den nått extra.

Sedan så vilken söt hund och den fick mig att sakna min kära yorkshireterrier som fick flytta i våras, ett tungt beslut men det var bäst för honom.

Ha en härlig lucia.
Kram
Anneli

Anki sa...

Du har så pyntat och fint, nallen är underbar! Å vilken gammal stege, mmm...
Alice och Wilda är så jäkla söta! Nu är det kallt för tassarna, tom mina "ulvar" lyfter och springer på tre ben, jag som inte trodde dom hade nån känsel;)

Ha det fint nu Stumpis!
Gooa kramen!

It's me sa...

Beautiful....love your dog !! owwww so sweet !!...13 days to go...xxx...

Vita små hjärtan sa...

Mysiga bilder!!!!
Hoppas du får en härlig stämningsfull Lucia....
Kram Agnetha

Millan sa...

Så söta hundar!!! Är det Jack Russell kanske?

Mycket annat & lite betong sa...

Ingen Lucia i linnet!
Inte här heller, jag fick titta på tv.
Vilka gulliga lussehundar!

Trevlig Luciakväll!
Agneta

Lyckoslanten sa...

Fin Luciastämning hos dig och vilket vackert lucialinne! Jag fick se ett vackert luciatåg som kom och hälsade på i min klass och sedan bjöd på stämningsfulla sånger i festsalen. Nu önskar jag dig en fortsatt skön luciakväll! ♥

Jenny sa...

Åh, vad gulligt med en lussehund! Att jag inte tänkte på att fota mina lussekatter, men det är väl inte försent än.

Kram,
Jenny

Änglarnas hus sa...

En stämningsfull lucia vill jag önska dig!! oppas dagen har varit fylld av ljus och vacker musik!

såå söta lussehundar du har fotat!! :)

kram kram Sanne

Älskade pion sa...

Vilken go bild på Alice....;)))...så charmig.Ha en riktigt mysig helg vännen.Kraaaam Ulrika

Anonym sa...

Hej AnnaMaria!!
Tack för din gulliga kommentar:)
Ja, det var en magisk kväll!

Trevlig helg till Dig min vän!!
kram Lisa

(Kärt och blandat)

Anne på landet sa...

Dette er bare så vakkert Anna Maria..

Og så tror jeg at jeg liker lussehunder enda bedre enn lussekatter:)

God adventshelg og klem fra meg!

Maria sa...

Så fint du lussat till det. Och en lussehund var ju så gulligt.
Önskar dig en fin och kall helg, kram från Maria

Villa Hasselbacken sa...

Fin idè att hänga fram linnet fast kanske ingen ska använda det. Det ska jag göra nästa år!
Fina bilder på dina hundar.
Kram Lena

Ingela sa...

Så fint du har pyntat! Och så söta dina hundar är!

årstidens bästa sa...

Hahaaa.... du är väl för underbar!

Trevlig Helg.
Kram
Linda

katha´s kortmakeri sa...

Snälla små vovvar som poserar snällt med finaste julpinnen.
Ha de gott!
Kram katha

hemma hos lilla mej sa...

Bara så himla underbara bilder.Ha en mysig fredag söta du ,Kramar Rita ♥

Town and Country Gals sa...

Anna Maria,
what a sweet little bear, I'm sure he only growls when he's happy! Love your "indoor" skis, I have some that I keep in my family room all winter also. Everything looks lovely!
Happy Hollidays!
Rebecca

Elna sa...

Vilka härliga lussehundar! Du får ha en fin tredje advent.

Kramen

helle sa...

Aldeles vidunderlige vovser med juleskilt om halsen, sååå rørende søde og tålmodige! Min kat ville blive vanvittig hvis jeg bandt nogetsomhelst om halsen på den, skulle dog lige være noget flødeskum/grädde men det er svært at binde fast, hi-hi!

Hav en fin weekend AnnaMaria!

Kram Helle

Elsa och Helena sa...

Sötaste Lusse hundar jag sett och isbjörnen...så rolig och fin den är. Har faktiskt aldrig sett en sådan förut...kanske jag skulle ha en på balkongen:)

KRAM Helena

Tinas bo sa...

Underbara bilder!!
Och så snällt Alice poserar.. :0)
Din nya Header är sååå fin!!

Ha en mysig advent
Kram Tina

Magia da Inês sa...

★ ♫♫

Fotos bonitas, o cachorrinho é muito fofo.
Bom fim de semana!
Beijinhos.
Brasil

❊..(
✿.(,)
❊|::::|.☆¸.¤ª“˜¨
✿|::::|)/¸.¤ª“˜¨˜“¨
❊|::¸.¤ª“˜¨¨˜“¨
✿%¤ª“˜¨¨☆☆☆☆
❊#ª“˜¨ ☆☆☆☆☆

Fågel Blå sa...

Tack för din gulliga grattis hälsning, goa du!
Härliga bilder från dej,, lusselinnet så fiiiiiiint!
Hoppas du får en fin Tredje Advent
Kramar Kathrine