söndag 16 december 2012

HALSBAND FRÅN LOTTENS FLOWER NECKLACE

Brukar köpa mig något fint före jul, iår blev det ett
halsband från Lotten. Lotten fick fria händer, och
denna underbara kvinna skapade detta!

Gjort av ett vintervitt pärlband köpt i fjärran land,
handgjort hjärta lindat med vintervitt sammetsband och
fyllt med sötvattenspärlor. Och så dom mörkröda
pärlorna som symboliserar mig. Ni fattar säkert att jag
blev jätteglad, har ni inte tittat in i Lottens
Flower Necklace så gör det!!

Har smyckat mina gipstavlor också, med buxbom på
rulle (7m). Finns hos Iris o Doris

Julpyntat på skänken.

Jenny Lind har fått en buxbomkrans också. Här syns
tyvärr tapen väl, kom inte på något annat och fästa med.

Såhär såg det ut före gårdagens snöoväder, kom lite
väl mycket snö igår.

Så senare idag ska jag skotta och ploga med fyr-
hjuling, hoppas jag klarar det.
Kram och hej
AnnaMaria







63 kommentarer:

årstidens bästa sa...

Godmorgon.

Vilket vackert halsband.

Ja, här kom det määäängder med snö igår, men nu snart står jag redo för att skotta.

Kram
Linda

homebyCaroline sa...

Mysigt med julpynt. Vilka fina tavlor du har över skänken!

Tina sa...

Så fint du har pyntat, här blir det en grön jul hörde jag nyss. Det töar massor men jag klagar inte, för motion lär jag få till nyår igen!

KRAAM

LantlivsAnette sa...

Men jisses vilket vackert halsband !! Lotten hon kan hon..
Sååå fina bilder du visar oss..riktig julstämning..
Kraaam Anette

Ewa`s Galleri sa...

Vilket fint halsband .har själv ett jag köpt av lotten är jättenöjd.och så är de ju unika
Vilka fina bilder du visar .buxbom på rulle var ju smart här jag aldrig sett förut.
Här ör det plusgrader idag inget roligt hoppas snön ligger kvar
Ha en skön söndag

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Vilket vackert halsband, va kul att låta någon specialdesigna ett :) Här kom det också jättemycket snö igår, det yrde och blåste så man funderade nästa på hur det skulle sluta :) men det gav sig till slut.
Ha en jättefin 3:e advent.
Kram
Jessica

gamla skolan sa...

Vilket vackert halsband !! Och såå vackra bilder !!!
Önskar dig en fin 3:dje advent !
Kramar // Susanne

lisashus sa...

Vilket jättevackert halsband och så fint det passar just dina färger!
Ja, Lotten är fantastiskt duktig och kreativ!!!

Så fint du har gjort med dina gipstavlor!
Här har snön sjunkit betydligt efter gårdagens blask och slask!
Ha en fin söndag!
Kram
Lisa

G:a Affären sa...

Lotten måste känna dig för det är verkligen ett AnnaMaria halsband, så fiiint!
Buxbom på rulle låter enklare än verkligheten. Det blev fint med det gröna kring gipstavlorna.

Det är så vackert med all snö därute, synd om det tinar bort nu.
Jag har skottat snö sedan igår och nu börjar den bli tung. Spännande att få köra fyrhjuling, det skulle jag vilja pröva!

Önskar dig en fin 3:e advent!

Kramar
Cia

Annas röda stol sa...

Så snyggt halsband, det blir fin fint till dig.Härliga julbilder du bjuder på. Kudden med skidorna..Wow. Ha en fin tredje advent och fika gott idag. Kram Anna

Sabelhagens Olivlund sa...

Så vackert halsband, det passar dig jättebra. Vilken julstämning du har hos dig. Här har vi töväder.
Ha en fin 3:e advent.
Kram Maria

liven sa...

En nydelig smykke, kan godt skjønne du er glad for dette :)
Så mye snø!!
Her har det blåst....og regnet...så idag er her ikke mye snø igjen!
Ønsker deg en fin 3.søndag i advent
klem!

Nyanser av vitt sa...

Vilket underbart vackert halsband vännen. Vi fick också jättemycket snö igår. Ha en underbar söndag. Här ska det bakas saffransbröd :O9
Kram Agneta

Hannis sa...

Hon är duktig!
Och det är du, just det där med det röda inslaget.

Här snöar det för fullt.
Men sådär stilla på ett mysigt sätt.
Skönt när man kan vara inne.

Kram Hannis

Hulda sa...

Så mye snø dere har! Her nord i Norge har vi nesten ingenting. Flott med sparken og lykta på. Mannen min laget en slik lykt til meg i høst. :) Fint det smykke du har kjøpt deg også. :)

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Så fint hals smykke du har fått deg ! Jeg synes bilde med juleeplene i forkleet var så koselig ! God søndag !

Unknown sa...

Vilket fint halsband du har unnat dig i juletider. Ska allt klicka mig vidare och titta in till henne :).
Så julfint du har gjort det med små medel.
Ja nu har det allt kommit en hel del snö. Lite roligt att det äntligen blev kramsnö så alla barnen kan göra snögubbar och jag önskar mig en snölyckta vid entrèn.
Önskar dig en fin tredje advent, kram Ing-Britt

Tinas bo sa...

Vilket vackert halsband!!!

och härliga bilder!!
Här är snön borta, vi har +7 grader.. snyft

Ha en fin 3:e advent
Kram Tina

Jenny sa...

Jättefint och speciellt halsband! Ha en härlig tredje advent,

kram
Jenny

lotta sa...

Så vackert halsband, helt unikt i sitt slag! jag tycker mycket om bilden på din vinterträdgård! Den ger mycket julstämning! Ha en mysig tredje advent! Vi i norr bor i ett vitt sagolandskap just nu! Kramar Lotta

hemma hos lilla mej sa...

Bara så himla fint halsband du har köpt.Ja Lotten är ju bara så duktig.Underbara bilder bara så fint har du piffat till det.Här töar det idag inte alls skoj.Önskar dej en skön och mysig 3:e advent fina vännen.Kramar Rita ♥

Tidevarf sa...

Roligt med ett personligt halsband och när man ser det röda i det så tänker man direkt på dig.
Kul idé med buxbom runt gipstavlorna.

Önskar dig en fantastisk 3:e advent och jättekul att du är med på min utlottning.

Kramar
Anneli

Chubby Chieque sa...

Det är säkert fint halsband. Gillar*
Åhhh... så mycket snö. Alldeless för mycket.Vallarna bara växer!

Hoppas Ni har en underbar 3:e Advent.

GB to you & Urs.

Kram,
/Chie @ D´Box


Blommiga Rutan sa...

Så roligt och speciellt med ett halsband som ingen annan har! Så fint.
Här kom det också en hel del snö både igår och i förrgår, men nu känns det som den håller på och töar bort...

En fin tredje advent till dig
Kram Anncathrine

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej ! :)

Det var ett tag sen och så mycket fint jag har missat...
men nu har jag tagit igen...
Vilket fint halsband. Härligt att kunna unna sig lite.

Önskar dig en fin 3,je advent.

Själv fortsätter jag min resa från min famiöj norr till min familj i söder.
Nu är läget lite lugnare så att jag vågar ge mig hem...

Ha en fin advent ! en varm kram till dig

Lantligt i stan sa...

Vilket underbart halsband, hon är verkligen duktig! Fint med kransarna runt gipstavlorna! Ja visst har det kommit mycket snö, igen! Nu behöver det inte komma något mer tycker jag. Fast visst är det stämningsfullt nu till jul. Hoppas det gick bra med plogningen! Ha en mysig 3:e advent!
Kram Anki

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Jhiiihi, nu är det verkligen snart jul! Här damp det ner blötsnö inatt. Hua!
Hade vi inte varit så många igår på slädturen hade jag börjat storgrina när mannen i skogen började spela jullåtar på sin trumpet. Det var så galet vackert!!
Ha en skön vecka! Kram!

It's me sa...

Beautiful necklace...what a snow !!!...lovely sunday...9 days to go.....xxx

Chubby Chieque sa...

Tobia Bader heter han och Pernilla Wahlgrens danspartner på Let's Dance.
Cool, unge man.

Vi ska tävla i juni i Tjeckien, men jag är skeptisk med min självfortoende §:-)

Kram

Ett Vitare Hem sa...

Lottens smycken är helt underbara!
Ha en fin vecka som kommer!
Kram/Lena

Cornelia sa...

Vilket vackert och personligt smycke! Ochså vintervitt och vackert det är ute. Kul med mycket snö till jul!

Hoppas att du får en riktigt skön Jul med dina nära och kära!

Kram, Nicole

Fågel Blå sa...

Hej!
Suck så vackert halsband, passar klänningen så bra,
jo då jag har allt kikat in på denna fina nätbutik, men det finns så många fina halsband så jag kan inte bestämma mej, Fniss!

Önskar dej en fin Adventskväll
Kramar Kathrine

Elna sa...

Vilket vackert halsband som passar perfekt till jul och du har pyntat precis lagom. Ha en skön kväll.

Kramen

Lövkojan sa...

Det där är ett mycket, mycket snyggt halsband, lyckliga du!
Du har det så vackert och den där tavelväggen blev verkligen så snygg!

Ha en fin kväll och start på veckan, kram Marie-Louise

Geli sa...

What a beautiful necklace! I loooooooove it! It' s really a treasure and it looks very dreamy with your clothes! You have a lot is snow in the garden! I wish you a wonderful sunday evening! With love, Geli

promenader på landet sa...

Vilket underbart halsband, nu blir du extra fin till jul! kram från vännen Maria

Margareta sa...

Ett underbart halsband.Förstår att det är skapat till dig. Den finaste av klänning/tunika har du på dig också.Ljuvlig.
Så dekorativt med buxbom runt tavlorna.

Önskar dig en riktigt bra julvecka!
Kram Margareta

Vardag och flärd sa...

Så vackert halsband! Ingen gör halsband som Lotten, hon har härliga idéer!
Ha det riktigt fint!
Kram Eva

LOPPISLIV sa...

Ohhh så charmigt att sätta buxbomskransar runt gipstavlorna. Och fint halsband också. Ha nu en finfin 3:e adventskväll! Kram Paula

Anne på landet sa...

Oj,oj,oj.... Denne kunsteren må kjenne deg godt.
Det liksom stod : ANNA MARIA på det smykket ;)
Helt nydelig!

Fine førjulsdager til deg
og klem fra meg!

katha´s kortmakeri sa...

Ett underbart vackert halsband.
Ha de gott!
Kram Katha

Crinoline sa...

Et vakkert halsbånd,AnnaMaria og nydelig julepyntet hos deg.Her kom det snø i går,veldig pent,men i natt regnet nesten alt vekk,dessverre.Klem

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Hei snille!
Åhh, så herlig julestemning det var her inne! Grattis med nytt smykke,så fint!
Klem

Prinsessorna på Bellevue sa...

Jättefint halsband och dina gipstavlor är så himla fina! För att inte tala om dina vackra tavlor, de älskar jag verkligen!!!!

Kraam
Petronella

Ett ögonblick sa...

Hej AnnaMaria!!
Ja, det blev sent ikväll också...
Det halsbandet var verkligen Du, mycket vackert!! Så fint det blev med den lilla buxbomskransen runt gipstavlorna!
Vi har nästan ingen snö kvar och ishalka på gården, så ner till vägen kommer man ju på det ena eller andra sättet;) Idag har jag sytt eller börjat sy gardiner in till "finrummet" och hoppas bli klar imorgon. Sen vill jag varken måla eller sy på ett bra tag, det har blivit mycket den sista tiden. Gjorde en sats Limoncello ikväll också, verkar bli riktigt gott.
Hoppas att Du får en fin start på veckan.
kram Lisa

FruNeroLindström sa...

Mysigt med ett eget halsband som är gjort just för dig.
Hoppas ni får en härlig start på veckan, kram Malin

Queen of Kammebornia sa...

Vilken härlig stämning du förmedlar! Stora kramar och lycka till med fyrhjulingen!

Livet på Vestergård sa...

Så fint du har pyntat och vilket vackert halsband du köpt.
Njut nu av den sista veckan innan jul!
Kram Kicki

Patricia sa...

Ja det var ett fint halsband, kul med något som inte alla har .. =)

Och fina härliga inspirerande bilder som vanligt .. en sån gammal spark skulle jag vilja ha, men har ingenstans att ställa den så jag får drömma vidare om det .. hi hi.

Må så gott och lycka till med plogandet .. ;)

Kram Patricia

Johanna Stålros sa...

Hon är så duktig Lotten- passar dig väldigt fint;) Kram

Snäckskalsdalen. sa...

Vilket härligt halsband! Underbart! Lagom dos folklore, elegans och lyx! En underbar mix. Det var ett bra köp och pricken över i var ju dom röda pärlorna!
Agneta kramar

Lyckoslanten sa...

Ja det halsbandet var du verkligen värd och dessutom från dig själv. Sådana åt-mig-själv-gåvor brukar jag gilla! Ha det gott innan jul! ♥

Lilla Majken sa...

Det blev ju jättefint. Vad fint du har juligt och fint du har gjort. Underbar bilder från Lucia också.

Kram Therese

Viola sa...

Lotten gör verkligen vackra smycken..såg en väldans vacker tavelvägg hos dig :)
Vad fint det blev med det gröna runt gipstavlorna...här har vi haft slask flera dagar men nu köldgrader igen...så det är riskabelt med Malteturerna...ha de, kram på dig

Änglarnas hus sa...

Lotten har jort det igen!! Vilketfantastiskt vackert halsband..verkligen gjort speciellt för dig!!

Kram kram sanne

Norr om Köpenhamn sa...

Jag är också lycklig ägare till en av Lottens halsband :) Hade ju turen att vinna ett hos henne.
De är helt fantastiska...beundrar hennes idéer och kreativitet!
Ditt var jättefint...

Ha en mysig kväll!
Kram
Ulrika

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Nydelig halsbånd.. Deilige bilder som alltid :) klem til deg :)

Elsa och Helena sa...

Vilket vackert halsband och det står AnnaMaria på det!

Du har pyntat jättefint...ha en fin vecka för Julafton...KRAM Helena

Sockerklaras sa...

Den där buxbomen gjorde sig mest överallt..jättefint, AnnaMaria!:)

Å smycket...ja, jag kan förstå att du blev glad! Oh, så grant! Nu är både du och hemmet ditt färdigpyntat inför julen, det ser jag det.;)

Tack, för fina ord om Sockerklaras-loggan! Kram! /Ida

Le petit jardin sa...

Härligt vintervitt ni har det, i söder har allt tyvärr egnat bort, så ingen vit jul i sikte..men väl så mysig ändå.

kram kajsa

Helens Universum sa...

Härligt julfint!
Kram Helen

Frida sa...

Vilket fint halsband och vackra utomhusbilder. Här har tyvärr all snö smällt bort. Kram Frida

Hanna sa...

Tittar in för att önska dig en riktigt GOD JUL.
Kram
Hanna