torsdag 20 december 2012

SNART SKA GRANEN IN......

Iår ska vi inte hugga gran förrän på lördag, troligen får
ni se den först efter jul. Men den ska stå här bakom
min stol.

I stolen sitter vita brumnallen lutad mot en ny kudde
med mörkröda skidor på. (Ellos)

Det här gänget ska hänga i granen.

Är ju in till Iris o Doris rätt som det är, ligger
jättenära mitt jobb.

Denna jul/nyårsklocka kommer därifrån, är handgjord
i papier-maché med ängel och prisma.

Klockan har jag hängt i julgrisen röda band.

Avslutar med en julvideo, fin så man ryser!
Kram och hej
AnnaMaria







55 kommentarer:

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Det sa bli spännande att se din gran, den kommer bli ljuvligt vacker :) det vet jag..
Underbar julsång/video.... ryser verkligen :)
Ha en fin dag.
Kram kram
Jessica

bakom berget sa...

Visst är det härligt att det närmar sig nu :o)
Tack för musiken. Vilken vacker låt och videon....Man ryser verkligen.

Ha en fin dag!

Kram Åsa.

♥Gabriella ♥Hemma På Dunderbo♥ sa...

så rara rävaar♥ vi har ingen gran inne än heller...får bli på lördag kväll så att man kan njuta med barnen då man pyntar den♥
GodJul på dig
Kram Gabriella

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Hei!
Så vakkert det er hos deg!

Ha en fin førjulsdag!

Klem Cathrine :-)

Ps. Nå er det luker å åpne i julekalenderen min hver dag frem til julaften!

Tina sa...

Skön morgonmusik, den gillade jag!
Granen får ju bara komma in på ett snabbesök hos mig..

kram

FruNeroLindström sa...

Vår gran kommer in först på lördag med.
Men man börjar allt längta så smått.
Hoppas du får en riktigt mysig Torsdag, Kram Malin

Geli sa...

Hello dear AnnaMaria! Thanks for the christmas feeling you got me with your beautiful post! I will buy the song this evening after work! Thanks again for this really dreamy song! You know I love your blog! I wish you a very merry christmas for you and your family and your pets and the two " sons'"! With love, Geli

Sabelhagens Olivlund sa...

Ska bli roligt att få se din gran, rävarna är jättefina. Vi tog in och klädde granen i går kväll.
Ha det gott
Julkram från Maria

STENLYCKA sa...

Härligt som vanligt hos dig och musiken var underbar.
Lycka till med granen jag ser framemot att få se den och de söta små rävarna. De kommer att bli så dekorativa i granen.
Ha det underbart i julstöket!
Kram Raina

Tidevarf sa...

Hej AnnaMaria,
Så söta rävar, vet ju att du tidigare berättat om att du skulle ha dem i granen. Ska bli så spännande och se resultatet.

Hoppas allt är väl och att du får en fin dag.
Kram
Anneli

Anna Stenberg sa...

Jag önskar dig en riktigt fin jul!!! Kram Anna

Lissboden sa...

Hej AnnaMaria!
Skönt att höra att det är fler som jobbar mycket nu. Tyvärr hinner vi inte njuta lika mycket som vi vill men det är snart ledigt:)
Vilken underbar kudde som passar helt fantastiskt hemma hos dig.
Många har redan tagit in sina granar men till helgen blir det lagom tycker jag.
Kram på dig och ha en fin dag!
Maria

lisashus sa...

Vilket fint pynt du har! Alltid kul med lite otraditionellt pynt i granen och i övrigt!
Kram
Lisa

Annas röda stol sa...

Alltid lika fint. Gillar pyntet med rävarna. Jag kör på med mina röda kulor på granen, men det ska nog bli ändring på det nu. Nu har jag sett så mycket fint i granarna.Ha en härlig dag Kramar Anna

Maria sa...

Tittar in en liten sväng och önskar dig GOD JUL !!!
Simma lugnt, kram från Maria ♥

Nyanser av vitt sa...

Vilken vacker kudde och grisen är så fin. Jag ska köpa en gran på lördag...så är det när man bor där vi bor. Ha en underbar dag.
Kram Agneta

Bente sa...

Vår gran skal inn lørdagen. Om vi får hugget vet jeg ikke. Det har vært så mye forkjølelse og spysyke hos alle her. Blir nok kjøpe gran på oss i år.
Gleder med til å se ditt juletre.

Nå skal jeg straks med tog til Oslo for å møte bloggvenninde Helen, med bloggen Helens italialiv Vi skal på afternoon tea med litt champagne.

Bente

It's me sa...

Beautiful.....5 days to go...it is almost their....love from me...xxx..

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Det skal bli spennende å se ditt pyntede juletre. Så koselige bilder du har ! God ide å pynte grisen , det skal jammen jeg gjøre med min også. Fin torsdag til deg !

hemma hos lilla mej sa...

Bara så mycket fint hos dej.Ska bli spännande att få se din fina gran.Njut dagen fina du .Kramar Rita ♥

Hannis sa...

Nu blev jag kär!
Jul/Nyårsklockan...
Helt underbar!

Kram Hannis

Anneli sa...

Så otroligt vackert, vilken video.
Tack.

Vill bara lämna en liten julhälsning från mig,

Kram Anneli

Elna sa...

Vilken bedårande nalle och jag blev väldigt förtjust i dina rävar. Du får ha en fortsatt fin dag.

Kramen

Fågel Blå sa...

Uj Uj så fint, som bara du har,,,,
Låten hade jag på min blogg till förra julen, i love it!
Och bilderna så fina!
Nej nu skall jag ila vidare
Kramar Kathrine

KKvinneblogger sa...

Det blir nok en flott julegran!
Ønsker deg en riktig god jul!
Jeg tar juleferie fra bloggingen nå.

Anonym sa...

Precioso sitio!
Con tu permiso me quedo para seguirte, te deseo una hermosas fiestas llenas de paz y armonía junto a tus seres más queridos!
Abrazos infinitos desde Uruguay!

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨★
¨¨¨¨¨¨¨¨¨**
¨¨¨¨¨¨¨¨¨*o*
¨¨¨¨¨¨¨¨*♥*o*
¨¨¨¨¨¨**o**♥*o*
¨¨¨¨¨**♥**o**o**
¨¨¨¨**o**♥***♥*o* “
¨¨¨*****♥*o**o****
¨¨**♥**o*****o**♥**
¨******o*****♥**o***
****o***♥**o***o***♥ *
¨¨¨¨¨____!_!____
¨¨¨¨¨\_________/¨¨¨@

http://perfumederosas-cristina.blogspot.com/

Ingela sa...

Vi har fönsterbyte i hela huset idag och imorgon så hos oss kommer granen också in först på lördag. Då ska jag njuta, när granen kommit in - då kan julen börja!

Anonym sa...

Hej À-M! Hann inte att se dig innan du slutade för dagen. Julklappen från mig står vid ditt skåp. Du är en bra arbetskamrat. God jul, ser ut som du får det riktigt mysigt

Vardag och flärd sa...

Kudden med skidorna är så fin!
Ser att du planerar för en vacker jul!
Kram
Eva

liven sa...

Koselig julepynt...tenker ditt tre blir vakkert :)
Ønsker deg fine dager frem mot jul AnnaMaria
Klem fra meg!

Snäckskalsdalen. sa...

Granhuggningen är kvar, det är väl så det ska vara egentligen, vi tog ju in vår så tidigt i år (små flickorna kom) och det har liksom blivit lite konstigt alltihopa, men jag lutar mig tillbaka och tar det lugnt. Det kommer att bli jättefint som vanligt hos dig!
Agneta kram

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

For en flott julevideo. Nå drømte jeg meg helt bort.

Nydelig julepynt til treet du har. Ja nå skal treet snart inn:-) Hos meg har det vært inne en stund. Men normalt tar vi det inn lille julaften.

Ha en skjønn førjulstid.

klemmer fra Hjørdis

Livet och vardagen sa...

Så fina julgransprydnader, blir säkert vackert i din gran. God Jul AnnaMaria. Kram Ulla

årstidens bästa sa...

Vackert.

Lyckans ost för att du har Iris o Doris så nära....

Ha en fin start på helgen, fin låt oxå.

Kram
Linda

Jenny sa...

Vår gran ställdes in i kallrum för några dagar sedan, men ikväll ska den upp i vardagsrummet och kläs. Jag tänker lägga alla julklappar under ikväll också för det är så himla fint att bara titta på dem och inte har man några småbarn som ska behöva frestas att öppna heller.

Kram,
Jenny

Elsa och Helena sa...

Önskar dig en riktigt God Jul, videon är underbar!

KRAMAR

Norr om Köpenhamn sa...

Imorgon ska jag nog visa vår lilla söta julgran...det blev en mini i år ;o)

Önskar dig en riktigt God Jul och Gott Nytt År!!
Varm kram
Ulrika

Giancarlo sa...

Un felice Natale e uno strepitoso fine 2012 a Te e ai tuoi cari!!

Tinas bo sa...

Underbara bilder!!
Gillar kudden skarpt.. :)

Din gran kommer att bli urtjusig!! :)

Ha en mysig helg
Kraaam Tina

Magia da Inês sa...

✿¸.•♪
Decoração bonita!

º° ✿✿¸.•♪
"O segredo do Natal está dentro da gente, reflita e viva-o intensamente."

(⁀‵⁀,) ✫✫✫
.`⋎´✫✫¸.•°*”˜˜”*°•.✫
✫¸.•°*”˜˜”*°•.✫✫
.•°*”˜˜”*°•.✫✫✫ MERRY CHRISTMAS!

Boa sexta-feira!
Bom fim de semana!
Beijinhos do Brasil.
¸.•°♡⊱╮╮

Unknown sa...

Här kommer troligen granen in på lördag fm då vi ska ha julfirande med vänner på kvällen.
Så julfin han blivit din gris och rävarna var ju bara för söta.
Önskar dig en fin sista adventshelg och en god jul.
Julkramar Ing-Britt

Hemmavid sa...

Hejsan

Vi brukar oftast ta in granen helgen före jul, men i år blev det annat som kom ivägen.

Vi laddar för julgransintag i morgon också!!

kramen Jenny

Anne på landet sa...

ulepynten din viser at treet kommer til å bli så vakkert så vakkert..

Takk for masse deilig inspirasjon fra deg gjennom året Anna Maria
og så ønsker jeg at julen blir akkurat slik du ønsker!

Klem fra Anne på landet

Elsa och Helena sa...

Det är jag som ska tacka AnnaMaria, du är en toppen bloggvän:)

KRAMAR

Ett ögonblick sa...

Jul, jul...Du fick verkligen in mig i julstämningen...
Underbart vackra julsaker Du har köpt!!! jag har så mycket så jag kan sälja, orkar inte ta fram allt i år. Men jag köpte faktiskt en vacker adventsstake igår, halva priset!!
Det har blivit mycket renovering och målning sista tiden så min värk har satt sig ordentligt...kroppen och huvudet hör liksom inte ihop. Men jag fortsätter i sakta mak och så gott jag kan och fixar så det blir jul här hemma.

Ha det gott kära Du!!
kramar Lisa

Lantligt i stan sa...

Vilket fint julpynt! Ska bli spännande att få se granen. Passar på att önska en god jul och gott nytt år redan nu då jag tar en paus!
Kram Anki

Queen of Kammebornia sa...

Så vackert! Stor kram!

lotta sa...

Så vackert du har gjort på stolen med kudden och den vita nallen. Det blir nog perfekt med granen där bakom!
Ha nu en riktigt mysig JUL!
Kramar Lotta

Sofia sa...

Jätte fint!
Ha nu en härlig JUL med mycket KUL!!!
Kram Sofia

Tinas bo sa...

AnnaMaria, jag önskar dig och din familj en riktigt GOD JUL!!

Varma kramar
Tina

Solveig sa...

Det finnes alltid så mange vakre ting å se på her hos deg;o)) Liker veldig godt stemningen i bloggen din!
Stikker innom for å ønske deg og dine en nydelig jul og takke for all inspirasjon du sprer! Setter stor pris på å ha deg som bloggvenn!
Juleklem fra Solveig

Välkommen Hem! sa...

Sån julstämning hos dig även utan gran! Du får verkligen fram den där varma, härliga julstämningen.
Åååh, de där rävarna! Jisses vilka söta! De skulle passat fint i min bronsiga gran med alla andra djur här!
Julkramar till dig, Judita

Birgitta sa...

Jag vill önska dej och de dina en riktigt GOD JUL.
Kramar Birgitta

corinne* sa...

coussin Magnifique !douce ambiance on a envie de faire une pause et
ADMIRATION.....BON DIMANCHE

Lotta-livets väv sa...

Gott Nytt År på dig! Vilka söta små rävar du hade i granen. Var fann du dem? Till en ennan jul kanske, menar jag. Läser på din blogg ibland och tänker tillbaka på min tid som bloggare. Numera använder jag all "ledig tid" till att skapa med stickor och symaskiner. 20.12.2012 blev jag dessutom farmor till en liten gosse, som hade väldans bråttom ut. Han föddes hemma på badrumsgolvet! En go och förnöjd liten kille. Kram till dig!
/Lotta