torsdag 6 december 2012

FRÅN KOTTAR TILL GÖTEBORG

Den här idén med kottarna hittade jag hos Fröken
Anker. Hade kottar i garaget så det var bara och
fästa i band.

Havrenek till fåglarna, men det är nog rådjuren som
äter mest här.

Stjärna i toppen på den lilla granen.

Åkte ju ner till Göteborg i söndags, tur och väl så åkte
jag tåg och inte bil. Hann gå lite på stan, sov över och
så var det kurs i oral medicin.

Hade lånat makens mobil med bättre kamera men lyckades
trycka på videoinspelning! Blev en massa kortkorta suddiga
snuttar. Fotot på hotellet Clarion post lyckades maken göra
om i ett program till foto.

Alltså bodde teknikknäppot (jag) på ett av landets trend-
igaste teknikhotell! Tog ett tag innan jag fick på ljuset i
rummet och vattnet i kranen. Tv:n fick jag inte igång alls
och Solsidan närmade sig, så jag ringde receptionen och
hjälp kom på två röda.....fniss

Köpte inte mycket, en julklapp och 6m mörkrött band.
Men kursen var superbra och Göteborg härligt som
vanligt. Sista två bilderna är från 2011, och så här
snöar det här idag.
Kram och hej
AnnaMaria







69 kommentarer:

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Godmorgon fina AnaMaria.
Tur att du åkte tåg för fy vilket väder det varit runt om i Sverige!
Kottar är alltid fint att inreda med, så bra att du har ett lager i garaget :)
Ha en fin torsdag.
Stor Kram
Jessica

liven sa...

Heisann
Høres ut som du har hatt en flott tur til Gøteborg. Ikke lett når det er så nymoderne...hihi...og Solsiden må man jo se!!
Leser at det er et voldsomt vær i Sverige, så dere får være forsiktige når dere ferdes ute!
Koselige bilder av vinterstemning :)

ha en fin dag der borte
Klem fra meg!

carina sa...

gomorgon i snövädret idag tar vi sovmorgon börjar en timme senare , pga av ovädret hoppas de har plogat.
vad fint med kottarna

Fågel Blå sa...

Hej Anne-Maria!
Så fint du pyntat med kottarna, vilken dunder ide att sätta band i,
så fint du har fixat till fåglarna skall nog också gå och köpa mej en kärve,
tur att du tog tåget till Göteborg,,inget vidare att åka runt på vägarna nu,
Hoppas du får en fin vecka
Kramis Kathrine

Le petit jardin sa...

Ja, teknik kan vara överskattat :)

verkar ju som en trevlig resa ner till Götet!

Kärve till fåglarna är så fint, att jag inte tänkt på det. Fast man ser aldrig att man kan köpa det här nere i Skåne...konstigt vi had det som barn, fast det var ju några år sedan.
Kottarna var superfina, bra idé!!

Kram Kajsa

Brocante sa...

Den ideen med kongler i rødt band skal jeg "stjele" av deg. Jeg har jo så mange store fine kongler fra Frankrike - de skal jeg nå henge opp i vinduet! Takk for tipset!

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Nydelige bilder og flott med de konglene ! Så enkelt og så fnt ! Ha en fin torsdag !

Tina sa...

Hotell med service, det är bra!
Jag har en vän som jobbar på Oral medicin i Gbg. Hon är superduktig och har en otrolig förmåga att bemöta sina patienter. Det låter som en spännande kurs!
Jag såg att ett par mejl ifrån dig hade fastnat i skräpposten, jag vet inte så mycket om Linkedin men du är inte med i Instagram kanske?

kram på dig
kramen

♥Annica-Hilmas hus♥ sa...

Låter som en händelserik resa! ;-)

Härligt att kursen var givande!

Vilken lyx att ha stora fina kottar liggande i garaget,
det blev ju kanon med snöre i dem!

Ha nu en härlig dag!

Kram Annica

Geli sa...

Hello AnnaMaria! I love your "deco" for the birds! And the last photo with you and the christmastree is my favorite! I wish you a wonderful time! With love, Geli

Snäckskalsdalen. sa...

Bra idé med kottarna, ser jättefint ut.
Och mysig hotellövernattning i min gamla stad.
Vilken vacker hårfärg du har! Det är sån jag försöker göra slingor i mitt hår för att få mitt mörk råtta hår att se lite fräschare ut!
Kramar

Blommiga Rutan sa...

God morgon!

Skrattar för mig själv när jag läser att du filmat istället för att fota! Detta händer mig jämt och ständigt, och då har jag inte lånat telefonen utan det är min egen!
Tur att du tog tåget, inte kul att köra bil i det här vädret.
Vilken söt gris som ligger och sover hos dig.

Önskar dig en bra fortsättning på veckan och en trevlig helg.
Kramar Anncathrine

Älskade pion sa...

Haha...det finns fler teknikfreakes märker jag.;)))Jag hade nog gjort presic likadant.:)Mysigt med granen på altanen.Ha en skön helg vännen.Kram Ulrika

Maria sa...

Så fint med kottarna. Ja kottar är så mysiga. Och till Göteborg...visst är det en fin stad, jag bor ju inte så långt därifrån. Tänk denna teknik...häftigt hotell :) Och snön den dalar och allt är vitt och vackert.
Många snökramar på dig, Maria ♥

Annas röda stol sa...

Underbara bilder!! Kottarna.. Så fint med det röda bandet. Kram Anna

helle sa...

Ha-ha, jeg genkender alt hvad du skriver om vores manglende orientering mod alt teknisk! Faktisk bliver jeg ret så irriteret på mig selv, for man er vel vant til at klare det meste her i livet, ikke?

Elsker din sovende gris, den ser så glad og tilfreds ud!!

Nyd dagen!
Kram Helle

Unknown sa...

Nu var det ett tag sen jag kikade in här, men lika fint som alltid!
Tror jag snor idén med kottarna ;)
Så du har varit i mina trakter, tur du tog tåget när det nu blev snökaos i och runt Götet just dessa dagar... Fnissar igenkännande åt din beskrivning på hotellet, kunde lika gärna varit jag! Måste det verkligen vara så tekniskt och designat att man knappt kan få tvättat händerna?
Ha en go torsdag!
Kram Allis

Chokladvillan 1910 sa...

Vilken underbar gris !!!! haha jag skulle lätt hamna i samma situation som dig...kluriga tekniska grejjer går bort ! Det ska vara logiskt som on/off ;) Det var tur att det blev tåg, jisses vad mycket snö !
Ha en härlig slutkläm på veckan !
Kram Anki

Änglarnas hus sa...

Såå fint det blev med kottar på tråd..enkelt men otroligt julfint!!

Ja nu gller det att mata fåglarna för fullt! Du skriver att det mest är rådjuren som äter av havre..och då tänkte jag att det kanske beror på den röd bandet..Jag hängde nämligen upp mängder an talgbollar i röda snören för ett par år sedan..inte en fågel åt..då fick jag veta att de kan rata den röda färgen så jag bytte ut dem mot vanliga snören och då blev det fart på fåglarna..kanske prova att ta bort den ( även om det är superfint med rosetten)

ha det gott!! Kram Sanne

Hannis sa...

Hehe, ja det är ju det där med teknik!
Det är bra att ha men ibland kan man bli vansinnig på det också.

Sötgrisen också!
Så fin tycker jag!

Kram Hannis


Sabelhagens Olivlund sa...

Jättefint med kottarna. Jag får plocka fler pinjekottar i Kroatien till sommaren:)).
Vad roligt att kursen och vistelsen här var bra:)). Jag åkte förbi poshotellet i morse.
Ha en fin dag.
Kram Maria

Avslutat konto sa...

Men vilken UNDERBAR liten grisekno som låg där! hih..
De där kottarna...När jag bodde i USA plockade jag såna från "sugar pines" som vi hade där.
Önskar jag hade dem här nu så jag också kunde få så fint! Enkelt är oftast vackrast!

Kram och ha en fin dag önskar vi i vita snöiga Kilsbergen!

Linnea

Anonym sa...

Hej kikar in här o njuter en stund av alla fina bilder! Ha en fortsatt underbar dag! Kram Nina

It's me sa...

Beautiful new header !!!...love the pinecones with red ribbon !!...here we have also snow in Holland...lots of snow........enjoy your day....it was a great search for little candles.....but i have found them on a internet candleshop.....now i have much little candles to burn !! ...hahahahaha!!..love from me...xxx..

Casa of Mia sa...

Härliga bilder och så fint med kottarna, kram

Fia sa...

Vad kul med teknikhotell, när det blir lite sport att slå på lyse o kran;)) Älskar också Göteborg, härligt att kursen var bra as well! Så är det ju inte alltid, precis...
Ha en härligt, vintrig dag ♥ Kram fia

Ingela sa...

Ja, tekniken den ställer till det ibland - tur att man kan få hjälp!

Tidevarf sa...

Så fint du gjort med kottarna och kärven.

Kram
Anneli

hemma hos lilla mej sa...

Bara så fint med kottarna.Vad skoj med ett besök i goa Götet.Fin krans du visar i ditt tidigare inlägg.Ha en skön torsdag vännen.Kramar Rita ♥

Prinsessorna på Bellevue sa...

De där små fåren blev jag kääär ! Såg ut som små snötussar i din fina gran!

Kram
Petronella

Vardag och flärd sa...

Kottarna är så fina, jag älskar kottar!
Förstår att du hade det bra i Göteborg även om vädret inte var det bästa, återkom till våren eller sommaren!
Ha det fint i vinterkylan!
Kram Eva

Lilla Majken sa...

Jag har ännu inte besökt detta hotell (de ska ju ha en trevlig restaurang) sedan det blev klart, trots att jag bor nära så har det inte blivit av. Visst är det skönt att åka tåg ibland, om de kommer och går i tid ;-). Härliga bilder.

Kramar Therese

lisashus sa...

Himla tur att du åkte tåg då! Ja, jisses så mycket finesser det finns numera - lite "insnöad" blir man kanske när man bor på landet - tänker mest på mej själv här!:)

Så fint med kottarna och riktigt fin julstämning förmedlar du här!
Antar att ni har ovädret just idag!
Kram
Lisa

Nyanser av vitt sa...

Så mysiga vinterbilder och den lille "knoen" är underbar. Så roligt med det du skriver om tekniken. Visst är det så ibland att man inte förstår sig på vattenkranen ens :O)
Ha en fin dag
Kram Agneta

Sallys hus sa...

Hej hej!
Men åå...haha...jag fnissar lite åt dig..;)
kan se framför mig hur du envist försöker få på vattnet o tv´n...
men mysigt att bo på hotell..hotellfrukost är ju det bästa som finns..
Vad fint du gjort åt fåglarna och idén med kottarna var ju super bra.
Ja här har snön haft uppehåll inatt och på förmiddagen..men nu har det börjat igen..Man kan ju undra hur mycket mer det ska komma..
men fint blir det allt.
Sitter framför brasan och tittar mot fönstret för alldeles utanför har vi en utegran som lyser så fint i snöyran.. julmusiken strömmar ur högtalarna och julmusten är upphälld..
Myyyyyyyyyys..;)
Kram Katarina

Ewa`s Galleri sa...

Ja ibland är det lite för mycket med Eetu tekniska tur att det redde ut sig med både tv och foton
Vad fint det var ned kottarna. Det gillade jag verkligen måste nog låna den idé'n
Ha en riktigt skön kväll

Viola sa...

Vad härligt med en tur till Götet..är en supermysig stad :) synd att du inte hann med jul på Liseberg..ha en fin kommande helg, kram

Photo by Maria sa...

Göteborg är en härlig stad..
Teknik är ju inte alltid så lätt och inte alltid så logiskt.. Tänkte på Ola-Conny och Morgan p åderas sesprogram, när de låg på ett sånt där minihotell när man sover i små "burar", då lyckades inte O-C stänga av tv'n så den fick stå på hela natten =D

Kram Mia

Lyckoslanten sa...

Ja tänk om man kunde lära sig att samla på kottar! Enkelt och vackert! Förlåt om jag drar litet på smilbanden när du bjuder på litet självironi om det där med teknik. Det beror ju på vem man jämför sig med! När min mediaingenjör till son är hemma börjar jag plötsligt känna mig väldigt borta även om jag annars tycker jag klarar mig. ;o)
Här är det helg! ♥

Queen of Kammebornia sa...

Jag skrattar igenkännande åt teknikknäpposyndromet :) Kraaam!

Bitte sa...

Vad vackert det var med de hängande kottarna! Jag som har så många kottar här hemma... hmm... jag kunde ju variera mig och göra något annat av dem än jag brukar :-).

Din nya header är så julig och vacker och lilla Amos är med också!

Jag känner igen det där med teknikproblem, allt gick bra så länge sonen bodde hemma men nu svär jag långa haranger ibland när jag inte lyckas få saker att fungera som jag vill. Tur att ingen hör mig ;-).

Här har det snöat hela dan också, det har kommit flera decimeter snö bara idag och häromdan kom det några också. Det ser ut att bli en vit jul ;-).

Ha en fin kväll!

Många kramar
Bitte

Tinas bo sa...

Granna kottar!! Det ska jag nog härma... hihi

Och du, vilken tur att du tog tåget...
Ni har ju fått sååå mycket snö i Sverige.
Härliga vintriga bilder..

Grisen är ju bara såå söt.. :)

Kram Tina

Draffin Bears sa...

Dear Anna Maria,

Love the pinecones tied up with the red ribbons.
I enjoyed seeing your lovely snow photos, the one with you carrying the tree home, is lovely.

Happy weekend
hugs
Carolyn

Fröken Tindra sa...

Så du har varit här i trakterna?! Kul! Såg hotellets dekoration härom veckan. Festligt!
Kram!

Hemmavid sa...

Hejsan!

Verkligen dekorativt med kottarna!

Hoppas du får en fin kväll.
Kramen Jenny

Elsa och Helena sa...

Ha en härlig adventshelg AnnaMaria! Julgrisen är så söt.

KRAM

Birgitta sa...

Skönt att det finns tåg när det är snöoväder. Åkte tåg till Sthlm i somras och det var riktigt skönt.
Vilka fina kottar du hängt upp.
Vi har klarat oss från snöovädret här i västra landskapet. Men har ca 20 cm snö.
Ha det så gott.
Kram Birgitta

Vitt hus med svarta knutar sa...

Skönt att du kom fram och tillbaka hem ordentligt! Det har verkligen varit riktigt busväder.
Kram,
Regina

Helena, The Swenglish Home sa...

Kära AnnaMaria,

Så fint det blev med "kott-klungan", och lagom juligt med de nätta röda banden.

Jag log stort när jag såg hotellet - sådana ansträngningar för att "jula till det" gillar jag när företag gör.

Din adventsgran gör sig väldigt fint där i uterummet. Jag tror bestämt det är dags för mig att granshoppa snart!

Kramar till dig och kör nu försiktigt i snöovädret!

Helena

Unknown sa...

God morgon AnnaMaria!
Så fint med kottarna och havrekärve måste jag allt köpa, tack för påminnelsen.
Mysigt med en tripp till ett julfint Göteborg. Det där med tekniska prylar tycker jag är kul men har tyvärr också sååå svårt att få det fungera ;).
Ha nu en mysig fredag, kram Ing-Britt

Winkel's Crazy Ideas sa...

Bildene dine setter meg i julestemning, herlig bilde av deg med juletreet i snøen :-) Ser ut til at julen kan bli hvit her i år igjen, så herlig :-) god weekend til deg

STENLYCKA sa...

Önskar dig en fin andra advent!
Stor varm kram till dig goa AnnaMaria från Raina

Giancarlo sa...

Si possono fare fare belle cose con quello che la natura ci offre! Un abbraccio...ciao

Blåbärs och smultronstället sa...

Hi hi teknik är inte alltid lätt:-)
Vad skönt att åka tåg till Göteborg. Ha en mysig vinterhelg, A-M!

Kram kram Susanne

FruNeroLindström sa...

Mysigt, älskar Göteborg, men tur du tog tåget.
Haha, ja det där med tekniska prylar är både för och nackdelar.
Hoppas du får en riktigt mysig Fredag, och trevlig helg, Kram Malin

Norr om Köpenhamn sa...

Så mysigt att komma iväg till Göteborg! Jag drömmer om små mysiga weekender både här o där, men nu när man har butik är helgerna fullbokade :)) Fast det är ju självvalt förstås.
Får väl satsa på en vardagsresa istället, eller som du, en jobbresa :)

Önskar dig en härlig 2:a adventshelg i snön!!
Kramar
Ulrika

sylvia sa...

Hei,
Åå så mye dunhar vært med på,
Fine bilder, å den grisen er så skjønn,
Ønsker deg en fin fredag kveld,
Klem fra sylvia

Anne på landet sa...

Hei Anna Maria og takk for skjønne bilder med deilig inspirasjon i adventstida:)

Måtte le da jeg leste om deg og teknikken.Presis slik er det meg også.Bare enda litt verre.Klarer ikke en gang ta på tv her i huset.En kamerat skulle være på tv en formiddag jeg var hjemme. Da måtte jeg ringe min mann på jobb og spørre hvordan en tar på tv....? hihi.

Fin adventshelg til deg og klem fra meg.

katha´s kortmakeri sa...

Ja du nog är det så att inte alla får nobelpriset i teknik:)
Härligt med en givande resa...
Ha de gott i vårt vackra vita vinter land.
Kram

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Alltid mysig med en tur till Götet!

Önskar dig en God Jul och ett Gott Nytt år!

Hälsningar Monica

gamla skolan sa...

Fint med kottarna !!
Önskar dig en riktigt fin 2:a advent !
Kramar // Susanne

Rummet för välbefinnande sa...

Ja, det ser ut som om vi har tur :)
Kör försiktigt och ha en riktigt bra helg!
Kram min vän

Tidevarf sa...

Hej igen, :)
Ja visst är de ljusstakarna underbara. Vi verkar ha lite lika smak.

Ha en fin advent du med.
Kram
Anneli

Anki sa...

Hihi, härligt att höra att fler än jag är otekniska, jag hade inte heller fixat det där!
Fiiint med kottarna, allt du lägger tassarna p blir urfint;)

Ha nu en fin helg Stumpis!
KRAM!

LOPPISLIV sa...

Göteborg är en härlig stad :-) Fina bilder, nu när jag ser din julhavre till fåglarna kom jag på att jag glömt bort att sätta ut mat till våra, ojoj måste genast se till att lägga ut mat till de stackarna som har svårt att hitta något nu när det är så mycket snö.

Ha en finfin lördag! Kraaaam Paula

G:a Affären sa...

He, he, här är en till teknikknäppo! Jag har trilskats med bläckpatroner och en nyckfull skrivare idag....

Nej, tacka vet jag tekniken att kunna fälla en gran, en fin gran! Då får jag ett lika förnöjsamt leende som grisen.

Önskar dig en fin adventssöndag!
Kramar
Cia

årstidens bästa sa...

Underbart!!

Kram till Dig i kylan.
Linda

Vitspets sa...

Så fint det blev med kottarna
Tror att jag ska göra likadan
Kram Karina

Frøken Anker sa...

Hej AnnaMaria
Sikke dejlige dekorationer, du har lavet. Den med koglerne er rigtig fin :-)

De gamle russiske julemænd måtte jeg bare have med hjem. Og den ene står i min stue idag.

Har lige bagt boller til aftens-gløggen.

Kram