söndag 2 december 2012

KRANSAR OCH ADVENTSGRAN

Iår hade jag tur, har fått köpa tre julkransar av en
kollegas dotter. Två har jag redan gett bort.

Behöll den med röda band, gillade idén med nävern
och mosspartiet också.

Tog in en liten adventsgran, den blev lite större när den
kom in än vad jag tyckte den var i skogen.

Hängde i handgjorda får från JDL.

Hade fåren i riset i påskas.

Blev väldigt mycket gran inne redan så den hamnade
i uterummet.

I em åker jag till Göteborg, ska på kurs imorgon som
börjar tidigt.
Önskar alla en fin advent
Kram och hej
AnnaMaria








69 kommentarer:

lisashus sa...

Vilka härliga kransar och vilken fin julstämning med granen också! Jag tycker den är jättesöt!

Ha en härlig första advent och lycka till med kursen - alltid kul med lite miljöombyte om inte annat...:)!
Kram
Lisa

Geli sa...

Hello AnnaMaria! Your wreaths are really beautiful! I love it! I wish you a wonderful sunday and a lot of fun in Goeteborg! With love, Geli

Avslutat konto sa...

Vad fina kransar och så gullig liten gran! Idag ska vi också ut och ta en liten gran och klä hemma...
Son med flickvän och barnbarnet kommer på mat och fika och vi ska mysa riktigt!
Ha en fin första Advent och lycka till på tandiskursen! ;)

Kram L

Annas röda stol sa...

Fin fint!! Härlig Advent till dig. Kram Anna

STENLYCKA sa...

God första advent på dig!
Vilka härliga kransar och vilka gulliga får i granen!
Önskar dig en trevliga dagar i Göteborg!
Här har vi ett underbart vinter landskap, snön ligger tjock på alla träd och buskar .Den faller sakta ned till glädje för de som älskar snö. Eftersom vi bor nära Vänern så får vi så kallad orografisk nederbörd. Blir så när Vänern inte är frusen , fuktig luft från sjön snöar ur när den kommer in över land. Du kanske har på samma fenomen hos dig?
Kram Raina

Unknown sa...

Vackra kransar, hade jag velat ha till vår dörr, hm får se..
Tycker alltid granen är större när den väl kommer in ;)

Ha en mysig första advent!
Kram Catta

Lappeline ♥ sa...

Nydelige kranser........en fin adventshelg ønskes deg
Klem

♥Gabriella ♥Hemma På Dunderbo♥ sa...

Så kul med kurs...känner igen dina får hihi!!ha det så gott kram gabriella

Vitspets sa...

Vilka fina kransar vännen
Och adventsgranen är underbar
Önskar dig en fin 1advent
Kram Karina

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Hej där advent!
Ja, dessa julkransar är bara så fina. Brukar göra egna men så inte iår. Allt har sin tid.
Ha det så kul i Götet
Carin

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Det var fine bilder og fine kranser ! Jeg synes det første juletre bildet var så fiint , med ski og greier ! Var det bilde av deg ? Adventsklem til deg !

Johanna Stålros sa...

Vilka vackra kransar!! Gillar iden med adventsgranen;) Adventskram från mig

Ett ögonblick sa...

Åh, så vackra kransar!!! Gillar också att dom är lite annorlunda (Du vet väl min smak vid det här laget;)
Har maken flyttat ut nu när julen kom in? Nej, förlåt jag skämtade bara!!! men jag förstod att det inte fick vara för mycket jul inne än...

Tänk om jag hade jobbat kvar inom tandvården...då hade vi kanske setts imorgon:) eller var det barntandvården du jobbade på? Jag var på en hel del ställen i Göteborg både privat och landsting och så då privat på sista jobbet i Borås. Jag som hade mitt sikte på förskollärare men över en natt ändrade jag mig och sa upp min praktikplats. Sökte ny praktikplats inom tandvården istället och fick den och sen rullade det på. Tyvärr tog både mina händer och min rygg stryk så det blev ett abrupt slut på min "karriär".
Ja, det blev lite om mig själv...

Hoppas att Du får en riktigt härlig Söndag, nu när den blir lite annorlunda. Passa på och njut i Göteborg också, det är oerhört vackert där nu!!!

Varma kramar Lisa

PIAZZAN en inredningsblogg sa...

så vacker du har det hemma....stod och höll i några kransar igår , men la tillbaka dom ..ångrar det nu ..


och välkommen hit till Göteborg ..:)

It's me sa...

Beautiful wreaths !!....love you tree......but why a picture of the dentest ??? i do not understand ...please tell me......love love Ria...xxx..

Maria-Isabel sa...

WOW så fint julstökat det är hos dig!! Älskar din julsaga! Ha en riktigt fin advent!
Kram Maria-Isabel

LantlivsAnette sa...

Men åhhh så fint du har pyntat, med kransar och gran !!
Ha det så bra på kursen..
Kraaam Anette

Sabelhagens Olivlund sa...

Fina kransar och jättesöt gran.
Önskar dig en fin första advent. Och en trevlig vistelse i bästa staden:)).
Kram Maria

Nyanser av vitt sa...

Vilka underbara kransar och så söt den lilla granen är. Ha det toppen i "Götet"
Kram Agneta

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Nydelig og anderledes dørkrans. Koselig. Herlig med sauedottene i treet.
Lykke til på kurs i Göteborg. Og ha en fin advent.

Klem fra Hjørdis

gamla skolan sa...

Så vackra kransar !! Önskar dig en riktigt fin 1:a advent !
Kramar // Susanne

Tidevarf sa...

Fint med en adventsgran och fåren är ju bara så bedårande.

Lycka till på kursen och önskar dig en underbar advent.
Kramis
Anneli

Lyckoslanten sa...

Det du gör det gör du ordentligt! Ja visst är den speciell kransen med näver! Jag kan tro att ditt intresse för inredning och vackra detaljer är ett fint komplement till ditt jobb! Ha det bra! ♥

helle sa...

Træet ser perfekt ud i størrelsen og de små søde får ligner jo snebolde!! Fine kranse også, men hvad foregår der på det sidste foto, jeg blev helt bange for at dit hår stod i flammer? Forhåbentlig har det noget med dit kursus at gøre, ønsker dit masser af ny inspiration!

Kram Helle

sylvia sa...

Hei.
Ååå så skjønne kranser hun har laget,
Vakre alle sammen, likte å,godt mose og never,
Nydelige bilder fra deg som alltid,
Ja tenkm,er det desember og vi kan pynte og kose oss inne ,
Ønsker deg mange vakre advent dager,
Varm klem fra sylvia

Anki sa...

Du har så mysigt vännen!
Jamen visst är det konstigt, granarna ser aldrig så stora ut innan man får in dom, hmm..
Kransarna är jättefina, där hade du tur som norpade till dig:)

Hoppas du har det gott så här på första advent!
Goa kramen!

Ps, vilka härliga ö-bilder!

Hanna sa...

så fina kransar du har fått tag på.
Hoppas att helgen varit mycket fin.
Kram
HAnna

Ewa`s Galleri sa...

Jättefina kransar och gillar dina får i granen. Vill ha en liten gran till uterummet jag ned får sätta fart på S nu när jag inte kan gå så mycket själv.
Ha en bra göteborgsresa och en skön adventskväll

Snäckskalsdalen. sa...

Både kransen och granen var jättefina! Och med fåren i granen var det pricken över i! Mysigt. Ha det så bra i Göteborg.
Agneta kram

Landbohaven sa...


Jeg kom bare lige forbi.
Hvor er kransene fine.
Ha´ en god aften

MINA TVÅ HEM sa...

Man kan nog dekorera kransar på många sätt om man bara har god fantasi, fina.
Kram,Monica från MINA TVÅ HEM

Queen of Kammebornia sa...

Hoppas du får en fin vecka! Stor kram!

Vardag och flärd sa...

Så fina kransar, härligt med äkta naturmaterial! Ja, det var bebisgran modell större, den är fin i ditt uterum! Fåren är ju så söta!
Ha det riktigt kul i Göteborg men du ska veta att det är svinkallt här!
Kram Eva

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Gran och tall är underbart julpynt!!

Trevligt med en tur till Göteborg kanske ett besök till Ingrid, hinns med?

Ha det gott, Kram Monica

årstidens bästa sa...

Första advent är det alltid något speciellt med tycker jag.

Tänk att ditt arbete är min stooora skräck här i livet, jag är liiiivrädd alltid.

Kram
Linda

Patricia sa...

Kul med lite annorlunda kransar, kom just på att jag inte har någon krans .. får nog kika efter en .. =)

Kul med kurs, brukar i alla fall vara det .. =)

Må så gott!
Kram Patricia

Tinas bo sa...

Tjusiga kransar!!
Och din gran är sååå fin med de supergoa små fåren i... :)
Ser såå mysigt ut!!

Kursen verkar het... :)
Hoppas du hade kul och berättar vad det var för kurs.. :)

Kraam Tina

liven sa...

Flotte kranser...og de sauene var jo bare helt nydelige :)
Ønsker deg en fin dag i Gøteborg!
Klem fra meg :)

Hannis sa...

Vilket julmys!
Dock inte tandläkarbilden då, hehe.
Har tandläkarskräck så jag ryser bara jag ser bilder=))

Jag önskar verkligen att jag kunde ha krans på dörren men vi har fått säkerhetsdörr så det går inte att spika i...
Det ser så välkomnade ut när det är pyntat på dörren.

Kram Hannis

OlgaA sa...

Så fina får fick bo i julgranen!! :)

Tyckte det var kul att du misstog dig på storleken, har citerat dig och min stora tjejen skrattade gott! Jo, mamma, i skogen bredvid de stooora såg den troligen liten ut, julgran ;)

kramar/Olg@

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh så fina kransar super fina bilder och inspiration.
Ha en fin dag/Theres

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!

Hoppas att du har haft en skön start på advenstsveckan!
Du har köpt såå fina kransar och ag kan tänka mig att det var en glad vän som fick den som gåva!!

kram kram Sanne

Blåbärs och smultronstället sa...

Kul med kurs, alltid intressant att lära sig mer:-)
Adventsmys har du också, jag och Lotta gjorde en krans till en kund som blev jättenöjd, men än har jag bara ett litet lingonhjärta på dörren...
Ha det bäst!
Kram Susanne

Sallys hus sa...

Hej fina AnnaMaria!
Men å så fina kransar...mysigt blir det! Jag har inte hunnit binda några än...
Fnissar åt granen för jag gjorde samma sak...fast det skulle vara en utegran...men den blev också väldigt stor då den kom på plats..;)
Mysigt med påsk-jul får i de är så söta!
Spännande med kurs!
Kram Katarina

Blommiga Rutan sa...

Hej!

Vilka fina bilder!
Hmm, utom den sista...
Att besöka tandläkaren är inget jag tycker om, föder hellre barn än lagar ett hål. Detta trots en väldigt vänlig och trevlig tandläkare som isåfall ger mig bedövning, har för den delen inte haft hål på många år, men ändå... Är alltid orolig att det ska ha dykt upp ett hål. Helt knäppt, jag vet.

Fina,fina kransar och en väldigt söt gran du har!
De fina fåren känner jag igen, passar lika bra till julen.

Önskar dig en bra fortsättning på veckan
Kramar Anncathrine

Ingela sa...

Åh, så härligt att redan ha tagit in granen - de luktar så gott! Och fåren är verkligen häftiga!

Unknown sa...

Fina kranar som påminner mig om att jag glömt krans iår...måste jag nog fixa ;).
Granen var mysig och de fina fåren som pryder den har jag allt suktat över tidigare..
Kul med en kurs och i Göteborg, kanske du även får tid att njuta av ett julpyntat centrum eller varför inte julmarknad på liseberg.
Ha de gott, kram Ing-Britt

Madame Edith sa...

Men vilka fina kransar :)

Kram/M

Norr om Köpenhamn sa...

Vilken söt gran :) På lördag ska vi också ut och hugga julgran...blir lite tidigare i år än vanligt. Vill hinna njuta av den innan Österrike väntar :))

Ha en fortsatt mysig vinterdag!!
Kramar
Ulrika

Winkel's Crazy Ideas sa...

Så hyggelig det ble, ønsker deg en fin adventsuke, Pam :-)

Sofia sa...

Härliga kransar hon gjort!
Alltså, de där fåren är bara helt underbara... Vill ha!!!!
Snöig kram
Sofia

Chubby Chieque sa...

§:-( medan jag kämpar fortfarande med min dörrkrans...

Vilka lyllo dem som fick dem absoluta fina kransar.

Jag ser nedan adventsljustakarna. Jag hade använt olika flaskor när jag kom precis i Sverige, men då var jag inte den som tänker på ngn mode, tihi... och glömde att denna blev succeé i andra hem.

Hur mår Ni där i Grums? Hoppas Ni har det bäst. Älvsjö är vit nu. Snön faller i 4 dgr non-stop.

Jag måste skotta snö i verandan. Waaahhh... ryggont snart! Vinter är fin med svårt liv.

Ha det så bra min söta vän AM.

Kram,
/chie

Tina sa...

Åh vilka söta kransar!
Jag har inte gjort mina ännu, är lite sen och vädret har inte varit så bra..
Måste ju stå ute eftersom jag är allergisk mot gran!

kram

lotta sa...

Underbara kransar, jag förstår att du inte kunde låta bli. Jag ska göra en egen, men nu är det värsta snäkaoset här uppe så kanske jag köper en... Jag gillar dina adventsljusstakar, riktigt läckra! Ha en fin vecka! Kram Lotta

Lilla Blanka sa...

Hej goa AnnaMaria!

Men åhh vilka söta får..!
Jättefina kransar också <3

Hmm så du är på kurs här i närheten, vad kul!

Kram
Mia

Frida sa...

Vilka fina kransar, har också en gran nu till advent fast en mindre variant. Hoppas du hade det bra i Göteborg!
Vi hade det mysigt men kallt.
Kram Frida

Lilla Majken sa...

Hoppas att du hade en fin första advent och en trevlig vistelse i härliga Göteborg.

Kramar Therese

Lilla Rummet sa...

Jättefina kransar du köpte. Kul när man hittar något som inte alla har.
Hade tänkt att göra en egen krans i år men, har inte hunnit blivit av ännu.
Ha en fortsatt fin vecka.
Kram Britt

mittlantliga sa...

Hej!
Så vackert du har pyntat! Så fina kransar!Och fåren är ju så söta :)

Ha en fin vecka!
Kram
Heléne

Ingela sa...

Ja, vem vet? Vi kanske stötte på varandra i vimlet i Nordstan! Visst var det kallt i Gbg i söndags - längesedan jag frös så mycket! Hursomhelst, julmarknaderna skapade julstämning vilket värmde....lite grann......!

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Underbara kransar och jättefin adventsgran!
Kul att du kan kombinera påsk och julpynt :)
Fåren är jättefina.
Ha det så trevligt i Göteborg.
Kram kram
Jessica

Sockerklaras sa...

Så många komplimanger och fina ord om mig, vårt hem och om reportaget, AnnaMaria...TACK!:)Om du visste vad det värmer!

Men här inne är det heller ingen brist på julmys och inspiration, det ser jag det!:)

Julekram! /Ida

Solveig (Svingenslillehus) sa...

ÅÅÅÅÅ så lekkert, og så fine kranser! Det er så vakker stemning hos deg!
Varm klem til deg, søte!

Lövkojan sa...

Snygg krans, roligt med en ny ide det där med barken!

Ha det fint, kram Marie-Louise

Välkommen Hem! sa...

Jag skulle också behöva köpa ett par kransar till dubbeldörren. Förstår inte hur man tänker riktigt: att köpa svindyra glöggmuggar och julgranspynt går bra men när det kommer till två dörrkransar blir jag dumsnål och tänker att "lite ris från skogen ska väl inte behöva vara så hutlöst dyrt"
Kram!!
Och du, snart måste du visa vad du lär dej på kursen!
Judita

Bitte sa...

Hoppas att kursen vara givande! :-) Roligt att åka till Göteborg en sväng, det är mysigt att gå på stan där juletid. Men... när man kursar brukar man inte alltid hinna med shopping :-).

Vilka vackra kransar du har fått tag på, jag håller med om att det var ovanligt och vackert med nävern och mosspartiet på dem!

Härlig inspiration bjuder du på som vanligt :-).

Många kramar
Bitte

Elsa och Helena sa...

Jättefina kransar och jag gillar den med näver, lite annorlunda och speciell.

Antar att du är hemma från Göteborg nu, hoppas du hann med lite shopping trots kursandet:)

Aj, aj, här en som har lätt tandläkarskräck, värst är all bomull som ska in i munnen och så kan man inte svälja när sugen hänger i mungipan. Så jag varnar alltid innan jag sätter mig i stolen.

Då tar dom det försiktigt och är så snälla:) Men stel som en pinne är jag hela tiden!

KRAM Helena

Giancarlo sa...

Molto carino quell'agnello! Felice giornata a te...ciao

G:a Affären sa...

Konstigt eller inte? Jag har också de små fåren i en liten adventsgran! Jag har jul- och påskpynt i samma skåp så då kom idén, kul eller hur!

Bilden med dina händer på väg in i huvudet på den där stackarn gör mig skärrad! Men du är säkert varsam och har förståelse för oss skräckslagna.

Nej, då föredrar jag din veranda och att kika på de fina kransarna!

Kramar
Cia