söndag 24 april 2016

SYRENER OCH SNÖ

 Inatt har det snöat här (Värmland) har sett att
det gjort det på många ställen. Inne däremot
känns det som försommar när man ser mina
syrener och känner doften.

 Dom är ju såklart köpta. Någon förädlad
sort för dom håller sig bra i vas.

 Igår var vi och grattade sonen som fyllde år
under veckan, dock är kakan en bit jag
åt i fredags kväll.

 Sonen bor ju på Värmlandsnäs och vi tog
en tur ner till Vänern. Men så kallt det var,
Hugo försökte bygga lite sandtorn men
det blev för kallt.

Jag var inte alls rätt klädd för dom
iskalla vindarna så det blev ett snabbt
besök och sen in i bilen.
Fin söndag och vecka till er
Kramar
AnnaMaria





28 kommentarer:

Anonym sa...

Vackra bilder och hopp om våren, trots litet bakslag med snön. Hörde att det snöade i Göteborgstrakten också.
Jag är nu hemma i mitt kära Wale sigen och det är bara så vackert!
Ha en skön söndag!

lisashus sa...

Åh, så härligt med syréner! Man längtar verkligen efter lite värme nu! Jag tog in syrénkvistar och jag ser de små korvarna, men de lär inte slå ut inomhus!
Fint att kunna köpa färdigutslagna!

Jag kan tro att det var riktiga isvindar på sjön! Brrrrr, så kallt det är!
Varje dag väntar man på att det ska vända! Någon snö har vi inte haft här på länge, men kusinen i Sörmland hade snö igår!

Vi får njuta av de soliga morgnarna - inomhus!
Kramar
Lisa

House and Garden by Bia sa...

Du är så duktig på att arrangera fina bilder...och syrener nu inomhus, såå härligt !...såg att många fått snö...vi ska också få en släng av sleven...men jag tror faktiskt att det blir regn här vid kusten...beror förstås vilken tid på dygnet det kommer. Just nu har vi moln och solen tittar fram emellanåt. Tror vi åker en sväng till torpet (om inte regnet hinner komma förstås)
Men är det inte typiskt att nu när man köpt ett växthus och vill sätta upp det snart, så blir det kyligt och regnigt !!!!
Ha en fin dag min vän !
Kramis

Unknown sa...

Beautiful impressions

Unknown sa...

Det var da rart at vi skulle tenke på Syriner i dag begge to :)

Ja vi trenger da ingen snø i luften nå. Varmen får komme nå altså :)

Nydelige bilder hos deg som alltid

Ha en fin uke

Klem Monica

Hos Jorunn sa...

Så heldig du var som kunne kjøpe syriner, tror jeg aldri har sett det i noen blomsterbutikk før. Det var litt snø i luften idag og kaldt. Håper det kommer mer varme snart! Ha en fortsatt fin søndag!
Klem Jorunn

Pondside sa...

The lilacs are in full bloom here and the scent is heavenly in the neighbourhood. I have two lilac bushes in pots, waiting to be put into the ground, and on the table in front of me, in a vase, is a bouquet of white lilacs. It is the most beautiful time of year!
My little granddaughter stayed overnight and I am waiting for her to awaken so that we can go down to the beach with the new sand toys.

Snäckskalsdalen. sa...

Vilka fina syréner! Tänk att man kan komma på att göra sådana som håller så fint. Jag minns förr, då hade vi ofta vita till nyår, det var läckert!
Ja, huuuuh, vilket väder och det ser verkligen kallt ut där vid vattnet. Och lille Hugo är fortfarande för söt!
hej svej

Anonym sa...

Ljuvligt med Syrener & så vackra foton 💕 ...
/Kram från lilla mig i vårgoaste sol!

HWIT BLOGG sa...

Ja fy sa kallt det är, både haglat och regnat idag! Ljuvligt att få se lite syrener...underbara bilder som vanligt.
Ha en skön söndag!
Kram från Titti

STENLYCKA sa...

Vackert med syrener särskilt en dag som denna när vi har snö utanför rutan.Typiskt aprilväder.
Vilken söt liten Hugo mysigt för farmor att ta hand om förstår jag.
Ha en fin vecka du också AnnaMaria!
Kram Raina

Vardag och flärd sa...

Ja, snälla nån så isande kallt det är! Vi fick också snö inatt och idag har det regnat, haglat och snöat och däremellan solsken, ett riktigt rejält aprilväder. Glädjen med detta kyliga väder är att blommorna står så fint länge - men det dröjer nog innan syrenerna blommar i trädgården.
Fin vecka på dig!
Kramar Eva

It's me sa...

Flowers ....cake and your sweet grandson...what do you want more ??happy week enjoy Ria x❤️

Cat sa...

Så härligt med syrener! Även om det just idag känns långt borta innan de kommer i trädgården.
Ha de gott. Kram, Catarina

Meta sa...

Vädret är precis inte det man vill just nu. snö och kalla vindar är det aprilväder nån tro. Syrener längtar jag efter nu ute i trädgården. Konstigt nog så går naturen fram år ändå.Tycker nog att jag är fel klädd varje dag
Ha det gott i veckan
Kram Meta

nillahalsaharmoni sa...

Kan riktigt känna doften ifrån syrenerna...ljuvlig färg! Ja, här blev det ett rejält bakslag, men det är ju april. Får trösta oss med att det blir lång blomningstid när det är så kyligt.
Fina bilder som vanligt!
Kram, Gunilla

Erikslundsliv sa...

Ja, nu vill man vara ute men får hålla sig inne! Iskalla vindar, snö, hagel och regn bjöd helgen på och däremellan någon lite solglimt. Det växlar fort minsann!
Underbara syrener, snart nog blommar de här ute också. Tiden går fort!
Kram, Ann

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Vakkre bilder og Syren er bare så nydelig . Søte vesle Hugo ! Ja i Værmland i går kom det flere haglbyger , og så kaldt ! Hjemme i Norge igjen i går kveld og i natt kom det snø som ennå ligger på bakken. God ny uke til deg ! Klem

Lyckoslanten sa...

Känns litet bättre när andra får några snöflingor på sig också ;o) Så fina bilder med vackert ljus! Vänern ska vi ta en runda kring i sommar. Ha en fin vecka! ♥︎

Black Iris sa...

Men oj, först blev jag riktigt avundsjuk på dina syrener. Kan väl tro att de inte kommit så långt hos dig heller. Det ser riktigt kallt ut där vid stranden.

Kram Maidi

KKvinneblogger sa...

Snø har vi hatt her i Bergen også nå i slutten av april. Min mann og jeg satt ute i hagen og solte oss på lørdag, det var deilig, men plutselig dalte det snøflak ned på boksiden min mann leste i! :)

Melody and M.E sa...

Jag njuter ju av dina fantastiska foton på Instagram och de där syrenerna är jag riktigt avundsjuk på!
Tittade i blomsterbutikerna här, men ingen hade syrener… ska ta en titt när jag kommer till stora staden!
Nu får vi hoppas på att Maj månad kommer med värme så vi får egna syrener i trädgården!
Önskar dig en fin fortsättning på veckan!
Kram M.E

Roses, Lace and Brocante sa...

Dear Anna Maria
Your lilacs are exquisite and a special variety with the tight flowers!
I love the perfume and would like one in my garden but it is not cold enough here - further south they grow well!
Look at you gorgeous Hugo, he is such a boy now and full of fun - what joy!
Your puffer jacket is gorgeous!
Shane

Mittgodastefinaste sa...

Men vilken bukett!! Och kakan! Lovely!

Kram Jenny

Fröken Tindra sa...

Ibland blir man överraskad av kylan. Det kam se skönt ur men icke...
Syrener är underbart! Så de doftar fint även om de är "finingar"?!
Härligt!
Ha en Glad Valborg och en skön Första Maj!
Kram!

Fröken gredeliin sa...

Bara älskar syrener! Luktar så ljuvligt och är helt fantastiska att titta på. Önskar dig en fin vecka! Kram

Hajan sa...

Kära nån, känner Du doften från Syrener. Det får vi någ vänta på här där jag borr. Det enda som slagit ut bland sådana växter är Forsythian , den är gul överallt-
Du kanske har köpt Syrenerna hos en Trädgårdsmästare?

Trevlig vecka önskar Hajan

Hanna sa...

fina bilder. Hoppas att du har en bra helg