torsdag 9 september 2010

MARKNADSDAG I BRUNSKOG

I lördags var vi i Brunskog på
Hantverksmässa, en stor höstmark-
nad. Bra mycket större än jag hade
trott.

Hade ett ljusfat och hämta hos Pia/
Vardagsrummet. Hon och tre tjejer
till hade försäljning med mycket
fint. Blev inte så mycket pratat Pia
hade många kunder. Det var träng-
sel framför hennes bord. Men det
kommer fler tillfällen.

Ljusfatet hade jag sett på Pias
blogg, och det är Pia som gör dom
av gamla fat. Just detta var riktigt
gammalt och heter, döpt av Pia
Farbror blå.

Fatet hittade sin plats direkt på
skänken i vardagsrummet, från
ett vardagsrum till ett annat alltså.
Lyste så fint hela lördagskvällen.

Pia sålde Lavendelskorpor också,
jättegoda! Perfekt för mig som inte
bakar så mycket.

På marknaden fanns en massa
antik och loppisstånd, i ett hittade
jag 6 tallrikar från Rörstrand.
Mönstret heter Girland, har fått
reda på genom Pia/Skogslyckan
att dom är från början av
1900-talet.

Köpte också denna franska handduk
den är riktigt stor och med en
massa djur på.

Och en röd gammal kälke, en sån
har jag letat efter i flera år. Ska
ha den vid entren i vinter. Jag är
väldigt nöjd med mina köp, en
lyckad marknad.
Höstkram
AnnaMaria



84 kommentarer:

Rummet för välbefinnande sa...

Åhhh så mycket fint du hittade på marknaden....
Ja, vi svängde förbi en jättesnabbis på söndagen precis innan Pia skulle hem.
Kan du tänka dig - jag köpte inte en enda grej vid loppisborden *ler stort*
Men, du gjorde minsann fina inköp. Kälke har jag också letat efter lite grand så där. Du vet, man har span på mycket "fniss"
Ha en fin dag!
Kram Mia

♥ Pia... sa...

Hej AnnnaMaria...vad glad jag blir att läsa om att du giladde mibna/våra saker..samt skörpera..ser att det är inte mina skörper du äter..hihi...mina är korta och små..gör alltid små skorpor jag..av nån underlig anledning..de andra tre gör rejäla saker..men smaken den är lika go..vet du nu har jag den här veckan testat nya skorpor...en polkagrisskorpa och en äppeloch kanelskorpa...det är tre olik smaker minsann..och gillar alla tre faktiskt...laveneln är mild smak och polkagris en mer sötstark sak och äple kanel en kvällsgod skorpa till tee eler över filen krossda och med extra kanel och äppelbitar..nog om bageriet..:)bilder på sistanämnda kommer så småningom..
Farror blå fick han heta och varför..jo han hade såå intensivt djupt blå färg...och makan hade han tappat bort..fru blå/koppen alltså

Ja jag sålde ganska bra...men var tydligen för dyr på kakfaten:(..så nu vet jag det..får se hur jag gör nu..ska till en liten mässa till eller marknad kanske det heter..i Charlottenberg 9 okt..och vi blir ett gäng där Mia från KIl med sina vackra smycken..bl.a.
Såg din kälke ..oj den skule jag vilja ha..såå läcker..kommer bli kanonfint te julen de....nää nu får jag hasta vidare..ska göra mycket idag..opch bla annat ska jag fira mitt lilla barnbarn som fyler tre är...den lille godignen min... det var så trevligt att träffas ..och få ett ansikte bakom bloggen.. ha de gott min vän ..och än en gång att jag är så glad att du gillade fatet.. och att det kommer till sin plats...jag gillar nämligen det gamla fatet jag med fast det var en blå färg:)...letar nu efter ett rött fat gammalt förstås som ska passa mej...
kram..pia

(eddas) sa...

Så koselig denne messen hørtes ut:)Og slik søt lysestake...jeg samler på tefat jeg og..skal jammen prøve meg på og lage ett:)
Ha en fin fin dag søte du..
eddaKlmmer

Lantligt i smultronbacken sa...

Vilken härlig dag du verkar ha haft.

Såå fin kälke, kommer bli jättefint i vinter. Letar en modell större ja, men de jag har stött på är så nya. Vill ha en riktigt gammal.

Kram

Hannis sa...

Vad kul med lyckad marknad!
Fint med fatet som ljusstake.
På det sättet kan man ju verkligen återvinna det udda porslinet.

Vilken fin kälke också!
Fick julfeeling=))

Kram Hannis

Livet på Vestergård sa...

Du får verkligen vara nöjd med dina köp! Så mycket fint du hittade. Speciellt kälken blir jag riktigt avundsjuk på :)
Ha en fin dag! Kram Kicki

Anonym sa...

Halloj!

Vad lyxigt med en röd liten kälke :)

Jag letar med efter en kälke i just den modellen och just röd är ju såå fin att dekorera med till jul.

Elsas fina möss har jag kikat på många gånger, de är såå söta och fina.

Vilket fint fat du köpte, det är så roligt med alla kreativa och duktiga människor som gör så mycket av t ex gamla fat och skålar.

Själv ska jag gjuta lite betong i helgen och så stickar jag på kvällarna

Höstkram
Lena

hemtrevnad marie sa...

´Å, jisses så mycket fint du köpt!!
Gillade verligen Pias fat...kälken, och de fina faten med girlang, vet du jag har letat efter den modellen!
kram på dig!

Country Hill sa...

Oj så mycket fint Du fyndat! Nu ångrar jag att jag inte ropade på en kälke på auktionen sist, men den var inte så fin som Din.
Ha en fin dag!
Kram Lena

STENLYCKA sa...

Hej Vännen!
Måste bara titta in till dig,älskar ju dina inlägg och alla dina vackra bilder. Har egentligen inte tid att vara inne på bloggen nu på morgonen men ditt inlägg vill jag inte missa. Vilken fin header du har och alla dina fynd, underbara. Du har smak för det vackra. Kälken är så fin kommer att göra sig bra utanför din entré till julen!
Ha nu en skön fortsättning på veckan,nu måste jag rusa vidare.
Stora kramen från Raina

RoseSommer sa...

Sååååå mange fine ting! Kälken er super. Er den beregnet for å frakte ved? Kanskje den blir stilig med et lass ved i entren?? Da blir det kort veg å gå for å hente ved til ovnen, hvis du fyrer med ved, da.

:-)

Älskade pion sa...

Vilken härlig marknad du verkar att ha varit på,underbara saker du köpt.Åhhh,lilla Tindra i ditt förra inlägg....såååååå söt,vill också ha en Tindra.;)Ha en riktigt bra dag vännen. Kram Ulrika

Lisas torp sa...

Visst är det kul med marknader!
Vilka fina saker du hittade! Så fin det ljusfatet var och vilken bra idé!
Kram
Lisa

Rose Garden Malevik sa...

V
I
L
K
A

F
Y
N
D

Ha det gott
Håkan :)

Hulda sa...

Flotte saker du har funnet. Likte så godt lysfatet, og den rammen, med bildet i. Nydelig! Flott var også skjenken din. Du har gjort så mange fine funn!

Pilo sa...

Åh vilka fynd!

Creative Momone sa...

Vilka trevliga fynd du gjort, verkar vara en bra marknad! Det blå fatet påminner om en servis vi hade i mitt barndomshem, vackert, och lite ovanligt att just du valt blått. :) Kälken är såååå fin, den gör sig bra på vintertrappan, kanske kan du ta en tur med den när vintern kommer.
Marianne

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej AnnaMaria,
jag förstår att du är nöjd med dina inköp! Jättefina saker...och kälken blir extra fin när vintern kommer...

Önskar dig en toppen dag!
Hälsningar Monica

Vita Falkens Lantliv sa...

Åh vilka fynd! Så häftigt att göra ljusstake av ett gammalt fat!
Dina rörstrands tallrikar var riktigt fina:)

Kälken, ja jag måste säga att jag är lite sugen på att börja pynta till jul:)

Kram Susanne

sylvia sa...

hei AnnaMaria,
åå så nydelige ting du tok med deg hjem,det blå lysfat var vakkert,ja å kjelken da,noe så nydelig,den blir en fantastisk pynt i vinter,
å så må jeg bare si at jeg svimte nesten da jeg så Tindra,så herlig nusselig en mus du har,jeg forsvant rett inn på hennes blogg,å så mye fint hun kan hekle,en stor kunstner,så herlig,
heldig du som fikk kjøpt denne.
ønsker deg en skjønn vakker dag vennen,
å pass godt på Tindra.
klem fra sylvia

Cindy at her Country Home sa...

What a beautiful post you have here dear AnnaMaria! I fell in love with the red goodies but your little lovely mouse she stole my heart! Have a nice day my dear friend, greetings from the heart I send you bye Cindy

Bitte sa...

Tack för din fina krya-på-dig-hälsning hos mig! :-) Den gjorde mig jätteglad mitt i allt hostande och kraxande.

Vad mycket fint du hittade på loppisen, jag tror minsann att du hade stora fyndardagen! :-) Ljusfatet är så vackert, den där serien ser man inte ofta! Vad duktig och pysslig hon verkar vara, din vän Pia :-).

Jag blev så förtjust i de vackra assietterna du hittade också, och kälken med för den delen. Du är bra på att nosa upp vackra saker! :-)

Många kramar till dig
Beatrice

Patricia sa...

Va kul att gå på marknad, det var länge sen jag var på.

Ljusfatet som Pia gjort var jättefint, vilken kul idé att göra ljusstakar av gamla fat!.. =)

Ha en fortsatt skön torsdag!!
kram Patricia

Helen sa...

Vilka fina fynd har gjort. Jag gillade verkligen det fina ljusfatet, så enkelt egentligen men ändå genialt. Kälken blir nog jätte fin ute i vinter. Din nya medlem i familjen, den lilla musen är bara helt underbar och du har berättat så gulligt med bilderna hur hon blev mottagen i sitt nya hem.
Kram/Helen

helle sa...

Åh, hvilke flotte fund, du gjorde. Du er så god til at hitte de fine ting, AnnaMaria! Jeg synes den lille lysestage lavet af et gammelt fad er såååå yndig! (og lige til at kopiere, shyss!) og Rörstrands tallerkner bare fine. Elsker den lille guirlande i rosa!

Håber du vil finde rigtig gode pladser for dine fund (det VED jeg du vil) og at vi får se flere billeder efterhånden.

Kram fra Helle

Maliva`s verden sa...

Hei vennen;o)
Skal si du fant mye fint på markedet jeg..utrolig vakre asjetter, tror jeg ikke har sett de før, og for ikke å glemme kjelken. Tipper den pynter fint opp til jul jeg;o)
God weekend og hils Tindra fra meg

Fröken Tindra sa...

Åh, vad fina saker du hittat!! Kul! Kälken var ju bara för söt. Och faten med girlangen måste passa jättebra hos dig. Fina!
Kram!

Unknown sa...

Oj så fina saker! Ljusstaken Pia gjort är ju jättefin, och kjälken helt underbar!
Riktiga kap du gjort =)

Kram Catta

Tigris Predikantan sa...

Ha,ha ... tänk att jag ... aldrig har sån tur att jag hittar fynd ... måste bero på att jag haft tur med kärleken!
:)

Gugis Pärlor sa...

Vilka underbara kap du fick med dig från marknaden! Tallrikarna är så söta och kälken... åh, jag smälter...

Ha det fint!

Kram Gugi

Ett Vitare Hem sa...

Men åh vännen vilka vackra saker du fick fatt i!
Ha en finfin dag!
Kramis/LenaS

Anonym sa...

Hei.
Så masse herlig du har funnet,flott kjelke.
Jeg vil gjerne følge bloggen din,kjempefin er den. :)Klem Mette.

Ett ögonblick sa...

Hej!
Tack!:) för dina goda råd...tyvärr har vi inte samma åsikter här hemma så den stackars kofferten får nog inte "plats" någonstans och allra minst i vardagsrumet, TYVÄRR!!!!! men jag ska framföra rådet, tror också att det kunde vara fint.
Vilka vackra köp du har gjort...och i rätt färg;) så mycket vackert gammalt porslin det finns...appropå kälke, så hittade jag min fars gamla i ett uthus på en granngård,inte röd och grann men väl in natura, den måste jag väl i alla fall kunna använda...inte i sovrummet precis...men utanför trappen kunde den vara fin längre fram i höst.

Ha det så gott och njut av din lediga dag!
kram lisamaja

Anonym sa...

Hede själv tänkt att åka dit men tiden räckte inte till. Fina hanverk du köpte. Kälken var mysig. Trevlig helg!
AMS

becca sa...

hejsan!
Så mycket fina saker du hittade i Brunskog, tänk att jag missade den marknaden.
Gillar din "nya" tallrikar, hoppas att du använder dom.

Ha en bra dag, kram Rebecca.

Mys och hemtrevnad sa...

Vad fina fynd du gjorde. Vad duktig Pia är som kan så mkt om gamla saker...kul! En nästan identisk sådan släde hade jag som barn...blev riktigt nostalgisk av att se din! Kramis semlan

Fågel Blå sa...

Åhhh så mysigt du verkar ha haft på marknaden!
Och så mycket fina saker som fick följa med hem!
Du hittar alltid så mycket fint!
Hoppas du får en fin Dag!
Kram Kathrine

Stina sa...

Så fina saker du hittat...utav fyra saker så var tre röda, passar bra nu när vi går mot vinter och jultider *fniss*.
Kälken var så jättefin...lite ris och lyktor på den blir toppenfint.

Ha en fortsatt bra dag!
Kram Stina

hemma hos lilla mej sa...

Vilka fina saker du hittade.Skoj när det är en rolig marknad.Ljusstaken var ju härlig farbror blå.Åhhh vilken söt kälken.Bara så söt med lite granris och en lykta på så är det bara vänta på tomten sen när snön kommer.hihi.Ha en fin dag rara du Kram Rita ♥

Lyckoslanten sa...

Jamen oj så mycket fint! Vackert porslin och kälken blir otroligt vacker att se på i vinter! Ha det så gott! ♥

Louise sa...

Vilka fina fynd!! Både porslin och kälke är jag litet avis på ;) Hittade två kälkar på en loppis häromveckan och köpte dem inte...tyckte de var en aning för dyra MEM MEN nu ångrar jag ju mig...Skönt veckoslut!

Anki sa...

Stumpis! Du vet att fynda du, oj dom tallrikarna hade jag inte tackat nej till!
Äh vad gör det att du inte pysslar, du har ju såååå mycket annat fint att visa...å rutig bordsskiva låter stiligt! Måla är inte fy skam vet du, om man inte bara duttar lite här å där som jag gör, haha!
Låter som en mysig marknad det där, får nog försöka ta mig dit nästa gång...nu har ju alla "kottarna" körkort, så nån ska jag väl kunna lura *ler*

Hoppas du får en mysig helg rumpis!
Kraaaam!

OlgaA sa...

Åh, vilka köp du gjort, Anna Maria!! Så trevligt!!

Jag har varit i dag på Ulrika marknaden... Härligt vädret & fint sällskap = bra resa var det ;)

Tallrikar från Rörstrand var mysiga... Tur du hade1

kram

Vintage House sa...

Hej
Vad härligt med en lyckad marknad och vad fina saker du fick med dig:)
Ha en härlig kväll
kram
sandra

Sussi / Sussinghurst sa...

Så meget fint du har købt, ohhhhhhh den røde kælk, den må godt stå hos mig om sommeren hvis du kun skal bruge den om vinteren ;-)

årstidens bästa sa...

Anna-Maria.....
Tack för dina alltid lika fina kommentarer som du ger mig på bloggen.
:)

Ha det gott.
kram
linda

Birgitta sa...

Hej! Så många fina fynd du gjorde på skördemarknaden i Brunskogen. Nu får du allt komma på julmarknaden i november också.
Ha det gott.
Kram Birgitta

Helena, The Swenglish Home sa...

Himmel, SÅ MYCKET snyggt! Och SÅ fint du har dig hos dig! Fjärde bilden ser ut att kunna komma rakt ut Vakre Hjem eller något av de andra mummiga magasinen, och kälken är jag ryslans avundsjuk på! Inte missunsamt avis, bara önskar att jag kunde "ramla på" en likadan...

Här är så fint - det är trevligt att besöka dig!
Varma hälsningar, Helena, The Swenglish Home

Skogslyckan sa...

Det var kul att se dina Girlang tallrikar, ser ut att vara i fint skick. Pias lilla ljusstaksfat är så fint! Vi har tydligen lika smak i en del..jag har en likadan gjutjärns ljusstake fast i svartbrun färg. Sen vågar jag väl knappt skriva att jag har 3 st röda kälkar. Får väl lägga ut en till försäljning. Ser ju på dina kommentarer här, att det är många som vill ha...Vill tacka dig för dina alltid lika gulliga kommentarer på min blogg. Rodnar av allt ditt beröm, tack kära du! Kramar Pia

Norregård sa...

Hej!
Förstår att du är nöjd med dina köp! Tänk att duka med de vackra tallrikarna till JUl;o)

Kram Malin

liven sa...

Kjempefine saker du fant på markedet AnnaMaria!!

ha en fin kveld :o)

Mitt hvite hus sa...

ÅÅÅ du finner så mye fint vennen...den kjelken var bare så fin..herlig farge...



moror å gå på marked å finne slike fine ting...
Klemmer =)

Chubby Chieque sa...

Vilken lycka! sån marknad behöver jag verkligen.

Jag var lite förvånad att du hade inte fått min kommentar om den gröna paketet.

Jodå! den är upp och väntar på min köplistan.

Du behöver verkligen inte ge tillbaka av ngn slag present. Jag tycker om dig och du får en riktig present från en vän som tänker på dig.

Ha en skön kväll.
/chie

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej AnnaMaria.
Ljusfat,det var något nytt.Men så fint och enkelt.Passade perfekt in där på sin plats.
Det lät ju trevligt med en sådan marknad,och det är alltid roligt att få fynda lite.
Må så gott
Kram Anette

LantlivsAnette sa...

Åhhhh så mycket fint du hittade där på marknaden !! Fate som Pia gjort till ljusstake ohhh så fin..och kälken..himmel vad söt den är..
Ha nu en fin helg, och hoppas att du hittar riktigt mycket fint lingonris till kransar...
Kraaam Anette

Karna sa...

Herlighet så mye fint du fant, den røde kjelken var jo bare sååååå fin....kommer til å bli super å pynte ute med nå til vinteren/julen.....sukk....

Jepp hunder med hengeører får lett betennelse, jeg har hatt Amerikansk Cocker spaniel i 18 år så det vet jeg...sukk...stakkars, men de blir heldigvis raskt bra igjen med litt dråper...God helg!

carina i Ockelbo sa...

Meeeen vilken gullig liten kälke du har fyndat .
Nu har du både spark och kälke bara å vänta på snön då hi hiii

Penseldraget sa...

Hej vännen tack för din rara hälsning =) dina fynd är ju så fina du har då en riktig förmåga att hitta så fina saker...tallrikarna är så vackra med den fina girlangen. En sån kälke har jag som jag själv hade som barn, de är en riktigt fin inredningsdetalj på vintern =) önskar dig en skön helg
kram pia

Anonym sa...

Låter som en helt underbar marknad!

Elsa och Helena sa...

Himmel så mycket fint du hittade på marknaden! Söta Fröken Tindra får gärna flytta hem till mig om hon har lust:)

KRAM Helena

gamla skolan sa...

Förstår att du är nöjd med dina inköp . Fina allihopa ! Kälken är supercharmig som inredningsdetalj vid entren , perfekt till jul ! Tallrikarna var underbara , ja allt var fint !! Önskar dig en mysig helg . Kramar Susanne ♥

Annika Christensen sa...

Vet ingen som kan göra så bra fynd som du!
Tallrikarna var ju helt underbara!
Ha en skön helg
Annika
som äntligen fått till en länk till dig

Vita små hjärtan sa...

Hej vännen!
Å så klart du måste känna dig nöjd. Vilka fina fynd du har gjort! Kälken var ju för söt. Jag har hittat nån liknande...
Ha en fin helg!
Kram Agnetha

Lilla Rummet sa...

Fina saker du hittade på marknaden.
Fatet blev en fin ljusstake. Kul att ta tillvara udda fat.
Kälken var så fin. Kommer att bli fin prydnad vid entrén.
Önskar dig en härlig helg.
Kram Britt

Helena sa...

Hej! Vad kul att du kikade in på vår nya blogg, du blev först att kommentera! Vilket fint ljusfat du köpte! Och kälken...vilken skatt, toppenfin! Ha en skön helg!
Kram Helena

Lissboden sa...

Oj, vad härligt med så många kommentarer här hos dig.
Jag försökte igår men då strulade Blogger.
Det jag ville skriva var att du verkligen fått tag på så fina saker som det bara stod AnnaMaria på.
Ha en härlig hösthelg!
Kramar från Maria

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vilka härliga saker du hittade på marknaden! ja då är det verkligen roligt att gå, när det finns så mycket fint!
Kälken var ju strålande söt... en sån skulle man ha!
Kram
Marie

Snäckskalsdalen. sa...

Vilka fina saker du hittade! Jag är helt imponerad, och kälken var ju hur söt som helst, vilken färg!
Kul, riktigt kul! En bra marknad med andra ord!
Agneta kram

Designe sa...

Åh va jag gillar dina tallrikar! Superfina! ..och ljustallriken från Pia var oxå jättefin! Ha en trevlig helg! Kram :)

Änglarnas hus sa...

Hallojsan vännen!

Ååå så mycket fint du har hittat och precis i dina härliga färger!

Kälken var riktigt söt..skulle också vilja ha en gammal sådan!

Sanne pedagog ;) har mailat dig!..Jag hoppas att det blev tydligt! Lycka till!

Ha det gott! Kramis Sanne

Huset vid ån sa...

Hej vännen!
Vilka fina fynd du har gjort, älskar både kälken o tallrikarna, så himla fina!
Dom lär bli perfekta till julen som kommer.....

Hoppas att du får en sköön helg och att det går bra i stugan att stänga för vintern....

Kram T

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Va fint det ska bli med kälken utanför din entré och den vita snön! Du gjorde bra fynd, säkert inte svårt?!!! Hi, hi!
Ha en skön helg och hälsningar
Carin

Jenny sa...

Hej AnnaMaria!
Förstår att du är nöjd med dina inköp från marknaden, jättefina saker, speciellt ljusfatet som Pia gjort:)

Ha nu en riktigt skön helg!

Kraaam Jenny

Noll54/Eva-Karin sa...

Hej min vän!

Vad roligt med marknad i Brunskog,,, var där för 2 år sedan och träffade Pia för första gången,,, mycket fint förstår jag,,, och du har ju öga för det!

Ha en skön helg!

E-K/noll54

Line fra huset på landet sa...

Så mange fine ting!!Kjelken var helt skjønn. Jeg ønsker meg en slik jeg også. Som bare skal stå mot trappen vår ute og se vakker ut;)
Ellers var jo lysfatet kjempefint...også såå smart!! En veldig god idè!
Du har funnet mye fint her altså.
Ha en finfin helg.
Klemmer fra Line

Marita sa...

Oj vad mycket fint du har hittat!! Tallrikarna från Rörstrand blev jag helt förälskad i!! Det blir till att ge sig ut på jakt! Ljusfatet blev verkligen vackert på ditt skåp! Blir lite sugen att göra sådana själv...hmmm, måste prova. Det får bli en sväng till Panduro nästa vecka!
kram, Marita

Anonym sa...

Käraste Du, ja allt är skitsnyggt och jag blev speciellt betuttad i Din madonnetavla, så grymt snygg. Annars är Du väl en av de få personer, som jag skulle kunna skicka iväg ut för att införskaffa min brudklänning (alltså en metafor, jag skall ALDRIG gifta mig igen) och lugnt lita på att jag skulle älska den.

Tack för Dina goa ord gällande mitt hjärtegryn Gustaf, och förmodligen har jag terrat Dig tidigare med en länk till Bleek, dvs. bandet som Gustaf spelar bas i (jag tar risken och mallar mig på hans bekostnad). Lyssna på axplock från deras platta om Du har lust!

http://www.myspace.com/bleekswe

VET DU.... nu om en kvart, skall jag iväg till årets sista utomhusloppis här i min lilla by, och det brukar vara en fröjd eftersom turisterna är borta, och priserna därefter!

LAV

Agneta

Hobbykällaren sa...

Har aldrig varit på den marknaden, men den låter väldigt spännande med mycket antikt och loppis, det är ju alltid intressant. Den röda kälken va ju underbar, vilket fynd. Ha en bra helg. Kram Anna-Karin

årstidens bästa sa...

En fin helg önskar jag dej.

Kram
Linda

Vitt o Vältummat sa...

Vilka underbara fynd du har gjort och kälken blev jag helsåld på!
Ha en bra helg!
Kram
Åsa

Lantligt i stan sa...

Fina saker du fyndat! Ljusfatet var ju jättefint liksom dom gamla tallrikarna. Kälken var ju helt underbar!! Jag skulle gärna vilja ha en likadan. Ha en fortsatt trevlig helg!
Kram Anki

Mycket annat & lite betong sa...

Hantverksmässa låter kul!
Jag gillade ditt ljusfat, så bra när man kan använda gamla saker igen.

Trevlig helg!
Agneta

ELIN´S SHABBY ROMANTIC sa...

Du är så gullig! Vad fina ni kommer bli, glittrandes :) Blir rörd! Ni får ha så roligt i helgen! Hälsa din vännina så mkt!

Många goskramar Elin

Fro (Idyll på landet...) sa...

Så mange flotte ting du har funnet! Og så koselig du har stelt i stand på skjenken din - nydelig kandelaber!

Takk for trofaste kommentarer inne hos meg også - det setter jeg pris på!
Klem