söndag 26 september 2010

DUKNING OCH LITE NYTT

Min blåbärsgin är klar, var rätt så
gott. Den ska serveras iskall i små
glas. Kommer och spara den till
december, färgen blev väldigt fin.
Kul alternativ till glöggen.

Maken fyllde år när jag var på
kusten, så vi flyttade kalaset några
dagar.

Dukade bla med dom nya tallrik-
arna jag fyndade i Brunskog. Alla
gäster fick plats i uterummet.

Använde cognacskupor till vaser
och ljuslyktor. Mörkröda rosor och
en växt från trädgården.

Har hittat 3 små ljusfat som egent-
ligen är nålfat. Dom fanns i Pias
nätbutik Atelje Skogslyckan. Där
finns massor av gamla fina
saker.

Hoppas dessa söta fat får vara med
om många mysiga stunder....
så skrev Pia. Och jag lovar, dom
har redan börjat sitt nya liv som
ljusfat här.

Kolla vilken sko! Den här kommer
och finnas någon gång i nov hos

Det här är utställningsskon som var
med på mässan, jag fick köpa den.
Finns en annan modell också som
kommer finnas på Noll54. I
november tänkte jag ha en ut-
lottning, och gissa om vad?..
Ha det gott alla
Stor kram
AnnaMaria


81 kommentarer:

Lisas torp sa...

Vilken förtjusande dukning! Så härligt att få vara födelsedagsbarn och få ett så fint bord!

Blåbärsgin? Det låter spännande och säkert ett bra alternativ till glöggen!

Jo Dommo har jag lagt märke till - läcker sko!
Ha en fin söndag!
Lisa

Lyckoslanten sa...

Va' kreativ du är, ett glöggalternativ som du kunde ta patent på?
Jättefin dukning, så vackert med de tallrikarna och röda rosorna!
Skon är verkligen speciell, ser värdefull ut!
Ha en skön söndag! Här skiner solen! ♥

Skogslyckan sa...

Så kul att få se de små faten på plats, de är så ljuvliga. Tack för att du länkar, gulliga du.
Åh vad vacker blåbärsginen ser ut. Om den inte smakar super, så är den ju bara vacker att titta på. Skon den var inte fy skam heller.
Ha en skön söndag, jag ska måla tak i tv-rummet. Håll i dig...pssst..det skall bli ett fält med himmel och amoriner...
Kram Pia

emilias gömmor... sa...

Så vacker dukning! Lovley!

Kram Mimmi

Älskade pion sa...

Åhhhhhhh,så vackert,du är ju såå himla duktig att få till en känsla.Jaaaa,ha den skon som utlottning.;)Ha en riktigt skön söndag,hoppas att huvudvärken är över,ska vara med på en julmarknad i november,kanske du kan kika förbi då,skulle vara kul att få träffa dig live.;)Kram Ulrika

Lissboden sa...

Vilken underbar dukning AnnaMaria! Såå vackert!!
Blåbärsgin ser riktigt gott ut och särskilt i dina vackra glas.
Må så gott och ha en fin söndag!
Kramar från Maria

Anonym sa...

Sinnligt, dejligt, förföriskt vackert & sen tar mina ord slut. Kanske jag skulle vilja säga att det hade varit gött att vara där ;)

Agneta

Creative Momone sa...

Blåbärsgin och vacker sko, fest ocj ljusfat. Du har mycket på gång, som det skall vara så att man orkar med mörkret.
Här sitter jag och väntar på livstecken från gubben, han är på älgjakt, blir smaskens med kött i frysen.
Ha det gott!
Marianne

Hulda sa...

Flott borddekking. Smart å bruke glass som vaser. Det ble virkelig stilig. :) Blåbærdrikken din så flott ut, og smaker nok godt. :)

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

Hej!
Jag myser när jag tänker på hur välkomna dina gäster måste känna sig:-) Vackert!

Ha en fin höstsöndag! kram Hillevi

Huset vid ån sa...

Hej vännen!
Åh, Vilken vacker dukning du har gjort, måste vara en fröjd att gå på kalas hos dig/er.
Dina tallrikar är underbara, mönstret påminner mig om en gammal bård som jag tycker mycket om.....

Ha en skööön söndag!
Kram T

Tigris Predikantan sa...

Vackert!
:)

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej!
Vilken underbar dukning! Måste ha blivit en trevlig middag, grattis till mannen!

Blåbärssnapsen ser spännande ut!
Hälsningar monica

Livet på Vestergård sa...

Vilken vacker dukning! Så mycket fint du visar på dina foton. Man blir riktigt inspirerad när man kikar in här:)
Ha en skön söndag! Kram Kicki

Agnes Maria sa...

Hej!

Så vackert dukat, du kan du!
Ha nu en underbar söndag, hoppas ni har lika vackert väder som vi.
Kram på dig min vän.
Åsa

♥Zink & Vita ting♥ sa...

Vad härligt att få sätta sig viid ett bord som är vackert dukat med kärlek och omtanke!
Och vilka fina saker du visar! God smak det har du!!
Blåbärsgin låter spännande!
Kan själv inte ta gin i mun utan att må dåligt av barrsmaken... olika det är det där med smak...
Kramar Mimmi

RoseSommer sa...

Så vakkert bord! De røde rosene mot det hvite var nydelig.

Country Hill sa...

Vilken underbart vacker dukning, tallrikarna är jättefina allt ser så stilrent ut!
Blåbärsgin låter spännande!
Då var det precis just Din sko jag tittade på när jag var på mässan!
Ha en fin dag!
Kram Lena

Pysselpalatset sa...

Otroligt läcker dukning... Gillar karaffen med blåbärsginnet i.. medaljongen på karaffen är ovanligt... Kram Jeanette

Rose Garden Malevik sa...

F
A
N
A
S
T
S
K

D
U
K
N
I
N
G

Ha det gott
Håkan

sylvia sa...

hei vennen.
såå nydelig dekt et bord du har ,det lyser kjærlighet lang vei av det,så vakkert med rosen på hver serviett,
å den skoen var kjempe fin,så stilig,gleder meg til frk.olsen i arendal får inn deres varer,
ønsker deg en nydelig søndag,jeg skal på blogg treff,
klem fra sylvia

Vita små hjärtan sa...

Hej vännen.
Å vad fint du har dukat, varje liten vacker detalj precis på sin plats...
Å vilken läcker sko...
Ha en fin söndag.
Kram Agnetha

Randiga Tråden sa...

Oj, vad snyggt.

Fågel Blå sa...

Oj så underbart bvacker dukning vad du är duktig att får till det snyggt!
Underbara tallrikar!
Förstår om gästerna kände sej Välkomna!
Jag måste bara få säga en sak,, dessa söta små tallrikar, tillhör en gammal pressglasservis till barn,men dom var så fina till dina ljus!!!!
Tack för tipset då vet jag vad jag kan använda mina till!
jag har en liten ostkupa också helt underbar!!!!
Hoppas du får en fin Söndag!
Kram Kathrine

hemma hos lilla mej sa...

Vad fint du har dukat.Bara så underbart.Ja du är en hejare på att få till det!!!!!Vackra tallrikar,helt underbara.Söta små tallrikar du ställt stora värmeljus på.....WOW vilken läcker sko den var ju bara så häftig.Önskar dej en fin söndag gulliga du och en go start på veckan.Kram Rita ♥

Viola sa...

Kan tro att gästerna njöt med denna vackra dukning, blev nog ett hellyckat kalas, skon....så ljuvlig, ha en skön söndag, kramen

Bente sa...

Blåbærsgin hører deilig ut mot julen. Har du oppskrift? Dukningen ser fantastisk ut.

Bente

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hej Bente.
Jag kommer ju inte in på din blogg så jag hoppas du ser detta. Världens enklaste recept:
1/2 flaska gin
1 dl blåbär
3 matskedar socker
Skaka då och då och sila efter 2-8 veckor.
Lycka till
Kramar
AnnaMaria

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej AnnaMaria.
Snygg dryck och snygg flaska. proffsiga inredningsbilder som alltid.
Dukningen är väldigt vacker.
Effektfullt med röda rosor mot vitt, gillar det.
Jättesöta nålfat, ljusarsetter.
Ja du är så duktig på att få det snyggt vännen.
Skulle behöva lite av dina förmåga till struktur.
Rosaröd mossa, låter jättefint, passar till ett rött monogram.
Ha en fin söndag.
Kram Zara

Unknown sa...

Blåbärsgin det lät gott! Kul att se olika dukningar det är inspirerande. Jag har också handlat av Pia, hon har mycket fint.
Ha det så bra!
Kram Anna

Louise sa...

Vilken vacker dukning! och blåbärsginen ser god ut, färgen härlig!!

NeMa Design sa...

Det såg riktigt mysigt ut vid ditt bord!
Vad lustigt....vi ha samma "tema" i våra inlägg just nu...vi har oxå dukning (fast då med virkade NeMa-servettringar istället)
Hoppas din söndagkväll blir finfin!
Kramis Malin ♥♥♥

Penseldraget sa...

Hej vännen
du är helt makalös på att få till de där lilla extra, så vackert så man tappar andan =) skon är underbar
önskar dig en skön kommande vecka
kram pia

Helen sa...

Vilken vacker dukning till din mans födelsedag, den middagen smakade säkert underbart. Vad kul med en utlottning hos dig, kan aldrig gissa om vad.
Kram/Helen

Fröken Tindra sa...

Åh, vad fint du dukat!! Som vanligt... ;0) Förstår att dina gäster verkligen känner sig välkomna. Gillar kronan med blommor på i bakgrunden.
Vad läcker den där skon är! Gissa om jag kommer att kasta mig på din tävling när det är dags?! Hi, hi.
Ha en underbar kväll och vecka!
Kram!

Joyforhome sa...

åhh underbar dukning du har gjort. Gillade ballerina skon :D

Pssst.. Dragit igång en tävling på min blogg välkommen att delta :)

Kramar Malin

årstidens bästa sa...

Godkväll......

Fin dukning du gjort.
Blåbärsgin hur spännande låter inte det?
:)

Ta hand om dig.
Kram
Linda

vardagsvitt sa...

Helt underbart vackert!!
Kram Marith

Gammelbålsta sa...

Hej!
Vilken underbar dukning. Så vackra tallrikar. Nu ska jag kika på alla dina inlägg som jag missat sista tiden. Ha det gott kram Aydan

Margareta sa...

Vilket bord så vackert!
Mycket fint med dom tallrikarna och rosor som dekoration.Dom små faten också ljuvliga och skon....

Ha en fin söndagkväll!
Kram Margareta

Anna-Lena sa...

Halloj vännen!

Vilken fantastisk dukning du har gjort. Ser så inbjudande och vacker ut. Blåbärsginen frestar med. Låter väldigt gott. Alltid lika mysigt att kika in till dig!

Hoppas att du får en skön start på veckan!

Kram Anna-Lena♥

Änglarnas hus sa...

Hallojsan vännen!

Det låter så smarrigt med blåbärsgin..men framför allt var det supersnyggt i den flaskan..och med medaljongen runt flaskhalsen som pricken över i.et

Dukningen var mycket smakfull och tallrikarna är som gjorda för ert hem..

Hoppas att kalaset blev riktigt lyckat!!

Kramis Sanne

Vita Falkens Lantliv sa...

Sååå vacker dukning!!!
Hade mer än gärna satt mig vid bords;)

Kram Susanne

Nicole sa...

Jättefin dukning! Och blåbärsgin, det både låter gott och ser dekorativt ut. Nu är det inte länge tills vi får börja mysa med glögg och annat gott...
Vi handlade av Dommo också på mässan. Skon är jättefin, jag tror nog jag missade den.
Ha en fin vecka!

Kram, Nicole

Sussi sa...

Snyggt med blåbärsgin i flaskan...blir perfekt till jul! Och så var det visst gott också! Snyggt och gott, perfekt kombination!
Och de små nålfaten är underbara...precis såna små ting som sätter lite extra knorr på tillvaron.

Kram
Sussi

Ett Vitare Hem sa...

Vilken underbart vacker dukning vännen och blåbärsgin lät himla gott!
Ha en riktigt härlig vecka som kommer!
Kram/LenaS

Tulipa sa...

Hej!

Blåbärsgin, gud så gott och fint det låter!

Vilken jättevacker dukning du gjort!! Du är verkligen duktig, lägger så mycket omsorg vid detaljerna, det är verkligen trevligt att komma hem till någon som gjort det.

Känner du de som har Dommo By Gawor?
Jag handlade lite från deras monter på Formex, kul med någon ny!

Kraam Mariette

Norregård sa...

Hej!!
Du har alltid så mysigt!! Så trevlig dukning och mysigt med alternativ till glöggen;o)

Ha en bra start på nya veckan!
Kram Malin

Patricia sa...

Vilken otroligt vacker dukning, du är så himla kreativ och duktig!!

Ha en fortsatt skön söndagkväll!!
Ps! Visningen gick kanon!.. ; )

Kram Patricia

Karna sa...

Nydelig dekket bord...gjorde seg veldig med den røde rosen...lekkert!

Bitte sa...

Tack för den fina grattishälsningen! :-)

Vilken underbar dukning du gjorde, där skulle jag gärna ha slagit mig ner! De där vackra tallrikarna du fyndade blev som smycken på bordet och de mörkröda rosorna till var som pricken över i. Du dukar alltid så fint! :-)

Blåbärsgin låter spännande, jag tror att jag måste prova att göra lite för att som du skrev ha till jul.

Jag ser MYCKET fram emot din kommande tävling, vilka otroligt vackra skor! Jag har uppmärksammat Dommo by Gawor, de verkar sälja mycket fint. Jag har ju varit inne på Noll54 några gånger och det var en ren njutning att gå omkring därinne, men det är tyvärr många år sedan nu. Jag har väl inte haft vägarna förbi Karlstad på ett tag :-).

Ha en fin måndag!

Många kramar
Beatrice

Sjabbig men chic sa...

Hej, min sköna! Vilka härliga bilder du bjuder på. Vackert som vanligt. Igår fick jag en tillfällig dip och en överhettning i skallen när det gäller inredning. Blir lätt så för mig;) Men idag är jag tillbaka på banan igen och är ledig och ska ta mig en tur till stadens möbelbutiker.

Ha det finast!
Kram Lisa

Mitt hvite hus sa...

ÅÅÅ for en fantastisk flott borddekning... heldig din mann som har deg ... du gjør det ALLTID SÅ FINT RUNDT DEG ..


dagen ble nok kjempehyggelig også

klememr

Anonym sa...

Halloj i Stugan!

Vad spännande det lät med blåbärsgin. Har du receptet på det?

Ja glöggen ja, årets smak är tydligen saffran. Jag tycker det är jätteroligt att prova den nya årsglöggen varje år.

Vacker och smakfull dukning hos dig, det måste vara ljuvligt att sitta till bords där :)

Ha en bra vecka

Kram Lena

Gugis Pärlor sa...

Vilken dukning! Superfin! Blåbärsgin ser riktigt aptitretande ut. Fin färg det blev på drycken!
Skon är också läcker och jag ser framemot din kommande utlottning ;O)

Höstkramar Gugi

Anonym sa...

Du är ju duktigt på det mesta måste jag säga. Dukningar, foto, även i ditt jobb är du duktig.
Bra tips att prova blåbärsgin.

SYMASKINERIET sa...

Hej AnnaMaria!
Underbar dukning - såå vackert!
Hälsa stort Grattis till Kenneth i efterskott! Är du sugen på NY symaskin? Missa inte utlottningen hos SYMASKINERIET. Du brukar ju alltid ha så´n Lyckans Tur!

Ha det bra tills vi hörs igen..
Kram Agneta

Anki sa...

Hej stumpan!
Åh det var det bästa erbjudandet jag fått *ler*...hmm synd bara att det är en bit att åka! Tack iaf, du är för go du, å minsann lika mycket djurvän som jag har jag förstått!
Oj vilken vacker dukning, jisses bruden...Gin låter inte heller fel...me like! Vacker färg och jag såg receptet så jag ska nog prova!

Hoppas du har det gott!
Kram kram!

Hanna sa...

Så fint du har dukat. Ha en bra vecka.
Kram
Hanna

Crinoline sa...

Gratulerer på etterskudd til mannen.Du er så flink til å dekke nydelig.Her har jeg mye å lære.God uke,AnnaMaria.Klem

OlgaA sa...

Så trevligt att få ett så fint dukat bord till FD! Du är en pärla, Anna Maria!

Och gin skulle jag också kunna göra... Är det svårt?

Dina headbilder är så fina alltid!!

kram och ha en fin vecka!

Hannis sa...

Vilken ljuvlig dukning!Så vackert med rosorna.
Underbart att sätta sig där och umgås.

Blåbärsgin lät väldigt gott.
Hur gör man det?
Är ingen glöggmänniska så jag surar alltid över att det inte finns något annat=))

Kramen till dig/Hannis

Vit som snö sa...

Åhh vilken vacker dukning Anna-Maria!
Ljuvlig njutning för ögat! Och säkert var maten njutning för gommen:)
Har du köpt skon!!!! Jag svimmar, vilken lyckost du är! Jag kikade ju in efter ditt tips..dom är verkligen något alldeles extra. Och det är väl det mesta i deras märke kan jag tro.
Ha en fin dag! Kram Cilla

helle sa...

Vidunderlige sko, AnnaMaria, både de røde i din header (suk) og de smukke udstillings/udlodningssko (mere suk)!! NU må jeg checke det site, husker ikke om jeg fik det gjort sidst du nævnte dem.

Din blåbærsgin fik en særdeles smuk farve og må smage skønt.

Ha nu en dejlig tirsdag, gode ven!

Kram
Helle:))

Jenny sa...

Hej Vännen!
Blåbärsgin låter spännande, det har jag aldrig hört talas om innan:)

Jättevacker dukning o så söta fat du köpt hos Pia!

Ha en fortsatt bra dag AnnaMaria!

Kraam Jenny

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Blåbärsgin har jag aldrig provat... men det ser väldigt gott ut! Och väldigt passande i färgen också...hihi.
Dukningen var jättefin och skorna har jag också sett! De är helt underbara!
Kram
Marie

Home No.1 sa...

Hej vännen, du kan konsten att få till det vackert du! Kram Annica.

Elsa och Helena sa...

Hej AnnaMaria! Sååå otroligt vackert, ord är överflödiga! Är nyfiken på vad du tänker lotta ut...hoppas kan man ju alltid göra:)

KRAM Helena

Nyanser av vitt sa...

Vilken fantastiskt dukning. Att få sätta sig till bords där är en ära.
Sköt om dig
Kram Agneta

Noll54/Eva-Karin sa...

Hej AnnaMaria!

Härlig dukning du gjort igen!!!!
Tyckte mycket om dina nya tallrikar,,,vacker färg! Vad snällt du nämner oss,,,, Tack snälla du!

Ha det så gott&kram på dej!

E-K/noll54/DOMMO

Unknown sa...

Hei Anna Maria
Nydelig dekket bord..tallerknene var så fine. Jeg har også vært i Brunskog en gang på Gamelvalla. Der gjorde jeg noen fine auksjonskupp.
God uke til deg.
klem...Ellen

Snäckskalsdalen. sa...

Vilken elegant dukning, så harmonisk, jag tänker att maten smakar extra gott när man har det så vackert vid bordet!
Agneta kram

Hannis sa...

Tack för receptet!
Det ska provas=))

Kram Hannis

Stina sa...

Verkligen vackert!
Kram Stina

Lilla Rummet sa...

Vacker dukning du gjort, och med underbara röda rosor som blir pricken över i:et.
Blåbärsgin var ngt nytt, får testas.
Jätteläcker sko.
Ha en härlig onsdag, nu skall jag snart åka och jobba kväll.
Kram Britt

Inspiration i vitt sa...

ååå vad din man kan vara glad över vilken goo och omtänksam fru han har som gör så fint och inbjudande.
Såg ju de skorna på mässan och de är ju för härliga. Kramar i massor/Ingela.

♥ Pia... sa...

Åhå..nu missade jag nästan någtot vackert igen... ack vilken fin färg den där ginglöggen eller vad jag ska kalla det..läckert ...Dukning lika så..du är en mästare på att duka vackert och ändå med ganska få medel.. tallrikarna var ju verkligen fynd!!..ljusfaten söta som socker..fast det var salt de var till..hihi.. osså skorna då..gulliga.. ha en skön och go helg som snart är här..vi har mârten så det blir väl en sväng på törge..kan jag tänka mej.. kram..Pia

marianaskeramik sa...

vilken härlig dukning
jag som älskar rött! snyggt komponerat
imponerande
ha de gott
Marianaskeramik

Lilla Vrån sa...

Vad jag blir glad att du såg att jag var tillbaka. Hade så smått om tid att skriva igår för jag skulle iväg på jobbet....jag jobbar hela dygn.
Som vanligt har du så mycket fint att titta på. Kul med blåbärsdrycken:)
Vilken vacker dukning!!
Största kramen/Carina

Vitt hus med svarta knutar sa...

Jösses vad jag fick scrolla för att komma ner till kommentarsfältet idag=)

Vilken fin header du har fixat! Blåbärsginet har verkligen en fin färg och vilken fin flaska du tappat upp den i.

Dukningen är helt underbar, som en kärleksförklaring.

Wow vad den skon är fin, vilken härlig design DOMMO by Gawor har, verkligen unika saker.

Ha det så fint!
Kramisar,
Regina

Anna sa...

Vilken fin sida du har!
Jag har oxå upptäckt DOMMO by Gawor, massa flotta saker!