söndag 5 september 2010

HON HETER TINDRA

En liten musunge har flyttat in, och
hennes namn är Tindra.

Hon kom i tisdags, hade åkt ända
från Marie/Fröken Elsa och mus-
ungarna. Jag är så glad att jag fått
köpa denna bedårande lilla musfröken.

Hon såg lite bekymrad ut till och
börja med.

Men det gick fort över.


Har tyckt mössen sett så levande ut
Maries foton, och nu kändes det
precis som denna lilla mus skulle
traska iväg när som helst. Det här
gott folk är hantverk på hög nivå.


Under helgen har Tindra varit på
musweekend vid sjön. Slappat....



Paddlat kanot. Och man kan visst
paddla i klänning, jag har provat.


Strosat runt i ljungen



Så det var en trött mus som la sig
i rese-asken och åkte hem. Det blev
många bilder, men det var så kul
och fota Tindra.
En solig höstkram
AnnaMaria




83 kommentarer:

Hannis sa...

Haha, morgonens första skratt!
Så himla gulligt!

Kramen Hannis

Lyckoslanten sa...

Åh, var det hon som kom till dig! Hon är så otroligt söt och du har verkligen fångat henne i trevliga miljöer. Jag är så glad över mina musungar, mina hjälpredor i skolan!
Ha en skön söndag! ♥

emilias gömmor... sa...

Så söt hon är! Vi lär väl få se mer av denna lilla fröken på din blogg, hoppas jag!

Kram Mimmi

Annarita sa...

Bellissima e simpaticissima!!!!!!!!!
Ciao.
Annarita

Ett ögonblick sa...

Go´morron :)
Såå sött!!! Kan väl tänka mig att det var just Tindra som skulle flytta hem till dig;)...vitt och rött...

Hoppas ni får en fin söndag också!
kram lisamaja

Fågel Blå sa...

Godmorgon!
Jösses så söt denna mus var!!!
Och så fint du ordnat för henne i sitt nya hem!
Hon får säkert det superbra hos dej!
Jag mailar dej idag!
Ha en fin Söndag!
Kram Kathrine

Anonym sa...

Du är så himla sympatisk och kan verkligen få mig att le, trots att jag inte hunnit med att dricka mer än en cappucino. Du har verkligen hittat Din speciella stil och jag tror att Du börjar närma Dig Din bilderbok för sinnliga människor.... Gillar bilden på 'min kudde' och Dina coola boots!

Du tjejen, jag är så glad när jag hittar små mess från Dig på min lilla cyberpärla, men tiden räcker ju inte till för allt man vill göra, t.ex. att svara på att sköna kommentarer.

By the way, Din header är ny ser jag, snygg som attan, och naturligtvis har Du fått i lilla Tindra i den. LOVELY! Nu skall Du få nästa musungenamn av mig... MILDA (min darlingragdollkatt heter så).

A with LAV

liven sa...

Heisann!!!
Ååh så søt denne lille musen var da....og så fint navn!!
en liten nyfødt jente i vår omgangskrets heter Tindra :o)

ha en fin søndag AnnaMaria

P.S. en koselig heading!!!

Gugis Pärlor sa...

Hej! Vilket gulligt namn din söta musunge har! Hon trivs säkert och har fått vara med om mycket allaredan...

Ha en fin söndag båda två!

Kram Gugi

Jenny sa...

Hej Vännen!
Men åh vilket härligt inlägg! Sötaste musfröken är hon Tindra!
Henne måste jag visa för vår Tindra när hon kommer hit från sin mamma ikväll:)

Ha nu en härlig söndag AnnaMaria!

Kraam Jenny

Unknown sa...

Hälsa Tindra att hon var den sötaste mus jag sett och att det var kul att följa en dag ur henes liv =)

Kram Catta

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

Hihi, så inspirerande rart:-)
Kram H.

Rose Garden Malevik sa...

hehe,,,,,,,riktigt kul :)
Håkan

Louise sa...

Härligt inlägg! Din Tindra är verkligen ursöt!!

Hulda sa...

Virkelig nydelige bilder av den lille musen. Så artig og søtt. :)

Hulda sa...

PS: Flott, ny høstheader du har laget!

Country Hill sa...

Underbart inlägg om Tindra och vilka fina bilder och så mycket hon får vara ned om hemma hos Dig. Hon trivs säkert redan.
Din nya header är verkligen fin!
Ha en fin dag!
Kramar Lena

Lilla Lycksta sa...

Lilla Tindra är ljuvligt söt. Hoppas ni får en härlig söndag.

Kramar Camilla

Creative Momone sa...

Lyckliga du som fått en sån fin mus!! Jag har önskat mig en tomtemus, men tror att Marie har så många beställningar att det inte blir verklighet, men man kan ju alltid hoppas. :)
Tindra har verkligen blivit ompysslad, du har så fina foton på henne och en massa fina små detaljer, du är duktig!
Ha en skön söndag
Marianne ♥

Fröken Tindra sa...

Fint namn! ;0) Hon är så söt som socker, lilla Tindra. Och riktigt aktiv förstår jag! Förstår att du är fäst vid henne.
Ha en underbar söndag!
Kram!

Rummet för välbefinnande sa...

Åhhh, du är för härlig.....
Vilken bedårande liten musfröken.
Log genom hela inlägget här och jag blev alldeles glad inombords.
Ha en fin söndag goa du!
Kram kram Mia

Livet på Vestergård sa...

Så söt Tindra är! Hon har kommit till ett bra hem och ser ut att trivas förträffligt. Tänk att ha egen bil och kanot också :0)
Kram Kicki

Linnea sa...

Hjälp vad söt, det var tur att resan gick bra för den lilla musen :)

Kram Helena

hemma hos lilla mej sa...

Vilket härligt inlägg.Tindra ärju bara så sockersöt.Hoppas att vi får både höra och se mera av Tindra.Ha en skön söndag rara du Kram Rita ♥

Inspiration i vitt sa...

hahaha jag kände mig som ett litet barn som precis skulle lägga sig att sova och fick en liten fin fin saga som viskades i mörkret hihi. Så sött Anna Maria och den lilla asken var bedårande. Kram på dig/Ingela.

Anna-Lena sa...

Halloj!

Åhh, vilken lycka! Hon är ju för söt den där lilla Tindra! Underbara bilder, hennes reseask var såååå fin. Nu håller jag mina tummar för att en kusin till Tindra hittar hem till oss.

Ha en fortsatt skön söndag!

Kramar Anna-Lena

Kom Achterom sa...

So cute!!!!
have a verry nice sunday
Yolanda

Vita små hjärtan sa...

Hej Vännen!
Å vad gullig! Å så fina bilder du tagit på henne när hon poserar på olika sätt! :)
Kram Agnetha

Ett Vitare Hem sa...

Åh lyckliga du de är ju så underbara hennes möss, en dag kanske det lyckas flytta hem en mus hit osså ;o)
Ha en finfin eftermiddag!
Kramis/LenaS

Penseldraget sa...

Åhh de var de gulligaste inlägg jag nånsin läst =) Tindra är såå underbart söt. hon kommer stortrivas hos er =)
kram pia

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Men helt otroligt! Förstår ditt nöje med henne! undrar just om det finns några syskon eller kusiner till salu som vill flytta norrut???HI, hi...Måste nog ställa frågan!
Härligt!
Carin

Drömmen om ett hus på landet sa...

Aaawwww så söt.....väldigt sportig mus måste jag säga... Tack för dagens gladaste inlägg
Kram Jeanette

Huset vid ån sa...

Hej vännen!
Vilken liten "gosing" du har fångat på bild....
Hoppas att du haft en skööön helg!

Varma HöstKramar till dig! Theres

Hanna sa...

så söt.
Ha en bra vecka.
Kram
Hanna

Vita Falkens Lantliv sa...

Verkligen jätte söt!!Mycket fint hantverk.
Ha en skön kväll!
Kram Susanne

Crinoline sa...

For noen herlige bilder,AnnaMaria.Tindra er kjempesøt.På vår hytte er det også veldig mye lyng,et flott syn med store områder dekket av lyng.Klem

Patricia sa...

Ha ha...du är ju för rolig!! Vilka härliga bilder på Tindra... =D

Ha en fortsatt skön söndagkväll!
Kram Patricia

OlgaA sa...

Gud så fin din Tindra är!! Förstår att hennes oro gick över fort ;)

Kramar till dig, min vän!

Sussi / Sussinghurst sa...

Åhhh ja - hun er vel sød - og du har fotograferet hende så hun næsten bliver levende, så kært :-)

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Vilken underbar mustjej! Och vilken "musig" helg ni har haft!! Supergulligt.

Ha det gott! Hon kommer trivas så bra hos dig vännen!
Kram Monica

Villa Vinkelhaken sa...

Hej!
Härligt inlägg. Tindra är supersöt =)

Ha en det bra!
Kram Jenny

ps. Kolla in min utlottning!

Margareta sa...

Det var den sötaste mus jag sett. Jag kan inte säga att jag är förtjust i dessa varelser,men det finns undantag.
Så bra hon kommer att ha det hos dig. hoppas hon får följa med på fler utflykter.det tycekr hon säkert är roligt.
Hälsa henne så gott!

Kram Margareta

Norregård sa...

Hej!!
Underbart inlägg, vilken liten sötnos!! Har varit på weekend....*ler*....

Kram Malin

lyckobo sa...

Haha, vilket häärligt inlägg och fina bilder!!! ..och vilken söt mus då, kul att du hade dessa "miniprylar" med på bilderna ;)

Skön ny vecka!

Helena, The Swenglish Home sa...

Fniss, vilket rart inlägg. Tyckte nog nästan att jag hörde ett litet pip från skärmen när jag scrollade bland bilderna från Tindras utflykt. Ett pip av mus-lig vällust... ;-D

Önskar dig en fin vecka,
varma hälsningar,
Helena, The Swenglish Home

Skogslyckan sa...

Man blir glad av att titta på söta Tindra...
Kram Pia

LantlivsAnette sa...

Nämen sååå gullig liten mus !!
Ha nu en fin start på denna vecka
Kraaam Anette

Pysselpalatset sa...

ett underbart namn på en liten husmus... kram Jeanette

Mitt hvite hus sa...

heisan anna Marie...

for et helrig innlegg om musen Tindra... så skjønn hun er..

og en egen kano også... og seng og alt...
ja hun Tindra vil nok ikke savne noe når hun har kommet hjem til deg =)=))


klemmer til deg og tindra...0)

Bente sa...

Hvilket herlig innlegg du har! Dette var morsomt. Tindra har kommet til en flott familie det synes.

Bente

Huset vid ån sa...

Hej vännen!
Kikar in o önskar dig en bra vecka!
Jag har precis kommit hem från skogen med vovven, det är en ljuvlig höstdag idag! Må så gott! Kram Therese

årstidens bästa sa...

Hahhaaa....

Så söt hon är!

Ha en fortsatt fin dag.

Kram
Linda

Lotta-livets väv sa...

Fröken Elsas möss har hög vill-ha-faktor och Tindra var inget undantag. Så kul att du gjorde en lite bildberättelse om henne. Tack för den! En gladberättelse!
Gör en kort-kort tripp i blogglandia idag..och tack för påhälsningen. Du är HELT OTROLIGT suverän Anna-maria med att hinna skriva hos alla.
Kramar!
/Lotta

Skogslyckan sa...

Hej och tack för gullig kommentar! Jo då Girland känner jag till. Den tillverkades 1909-1914.Ganska få år så den är lite ovanlig, men väldigt snygg! Om det står nån djupstämplad siffra under, så är det ofta årtalet. Den är gjord i benporslin och finns också i blått.
Har en aladåbform med på onsdag, men tyvärr inte ett lamm utan bara en fisk. Och den är ganska blank, alltså inte i bleckplåt.
Kram Pia

Anonym sa...

Gud så söt hon är Tindra, redan fotovan!!
Du får till det riktigt bra.
AMS

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej AnnaMaria.
Jag får gratulera,vet precis hur det känns att få en sån lite skönhet på posten.
Håller med dej,ett sådant hantverk,hon är precis hur duktig som helst.
Kommer ihåg att du köpte den där snygga mina Odd Molly-koftan,har du använt den mycket?
Den var ju verkligen en av mina favoriter,men för dyr för mej.
Ha en fin fortsättning på veckan.
Kram Anette

Viola sa...

Vilken raring du har fått som inneboende, har dom oxå på Bossgård men tyvärr i lvenade form...hörs emellanåt i väggarna och snart är det dags för att ladda fällorna igen, tack för din rara hälsning, det blev en kanonhelg i butiken,

kramen

Jenny sa...

Hej Vännen!
Visade vår Tindra den söta musfröken Tindra som varit på besök hos dig:) Hon tyckte hon var såå fin o skrattade gott när hon såg att musfröken hade en egen kanot, hihi!

Ha det gott,

Kraam Jenny

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh Vännen, så underbar mus hit skulle hon gärna få flytta.Måste kika in till henne och spana på flera möss om hon har.
Ha det bra.
Kram Theres

helle sa...

Se det var jo en fin lille musehistorie du fortæller her! Tindra er vist en sød og nem lille husmus,- helt anderledes end den lille gavtyv som katten havde med ind i køkkenet og gav sig til at lege med forleden!
Den endte sine dage i fælden et par dage senere, sådan går det jo også med nogle af musene, AnnaMaria!

Stort klem fra Helle

Snäckskalsdalen. sa...

Vilken söt liten Tindra! Jättegullig.
Agneta kram

Birgitta sa...

Så du har fått en mus från Elsa. Trevliga möss hon virkar och de flyttar ut runtom i landet.
Vad roligt att det var mycket folk i Brunskog i helgen. Jag har aldrig varit med på den här marknaden. Men har tänkt vara med på julmarknaden, fast jag vet inte hur det går. Måste ju hinna väva till den också. Just nu är det bara beställningar jag gör.
Ha det gott.
Kram Birgitta

ELIN´S SHABBY ROMANTIC sa...

Hej AnnaMaria,
du är helt underbar!! Först så är musen Tindra så gullig och det andra så blev den ännu gulligare av dina foton!! Som en liten saga, gillar det starkt! Du e så påhittig! Man liksom fnissar och ler :) Tack! Du gjorde min måndagskväll och jag kommer att sova nu med ett stort leende!

Massor av muskramar
Elin :P

Vit som snö sa...

Men vilken liten goding:) O som du säger, ser levande ut! Tänk vad många händiga fantastiska skapande människor det finns!!!Ursöt!!!
O nu fick jag se den vackra andra madonnan! Helt rätt att köpa dom båda, underbara!
Jaa du har så mycket fint...den vackra dörren också...bara njuter:)
Ha det gott! Kram Cilla

Unknown sa...

Vilket kul inlägg, hon såg verkligen levande ut den lilla sötingen. Funderar om jag ska köpa en sådan till mina barn....eller mig själv. Den var bara för söööööt!
Ha en bra dag!
Kram Anna

Ofelias Hus sa...

Vilken sötnos!

Den ser faktiskt livs levande ut..det är andra ggn jag läser detta inlägg...första ggn blev jag så till mig av Tindra att jag klickade direkt vidare till "Fröken Elsa" och där blev jag kvar...en lång stund, haha...
vad duktig Marie är på att virka och sticka,
helt otroligt!


Ha det gott!

Kram,
Anette

oumberligating sa...

Haha, är det någon ideÈ att kommentera här idag! (ler) 67 kommentarer med min!
Jo, det är det....det finns alltid plats för en kommentar till.
Härligt och fint inlägg måste jag säga!
Köpte två liknande möss fast inte så lurviga av en tjej som har en blogg som hetter Ulligagulligasaker...någonting...hon har tröttnat på mig så vi har ingen kontakt längre ...sorgligt, jag gillade henne, men jag tor hon "tröttnade" på mig och min blogg! (ler)
Som sagt fint bildinlägg du gjort!
Ha en fin fortsatt vecka!
kram ifrån Peter!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

SÅ du har lyckats få köpa en av dessa underbar små mus-skapelser... De är sååå söta!
kram
MArie

Karna sa...

Neimen så skjønn...og jeg må si at jeg foretrekker tøyversjonen....den var jo bare så søt!

Nicole sa...

Nämen Ååååh, hon är ju bara för tjusig! Jag tror att jag måste sätta in julklappsbeställningar på varsin mus till ungarna, men egentligen skulle jag ju ville ha en själv ;).

Kram, Nicole

Ofelias Hus sa...

Självklart så kommer jag att visa tallrikshyllan när den kommer!

Ha en skön kväll!

Kram,
Anette

gamla skolan sa...

Åh ! Vilken liten goding ! Kul att få följa henne på lite olika ställen !! Haha ! Kramar Susanne ♥

Lantligt i stan sa...

Vilken sötnos! Bara så vackra bilder! Blev genast på bättre humör nu när jag läst ditt inlägg, kände mig lite dyster till mods innan. Tack för dina alltid så inspirerande inlägg!
Kram Anki

Lissboden sa...

Hej AnnaMaria!
Vilken underbar liten berättelse om din lilla söta musfröken. Hon verkar leva ett härligt liv.
Må så gott och ha en fin höstvecka!
Kram från Maria

Annika Christensen sa...

Oj vad många kommentarer....
Vilken sötnos.
Ha det gott
Annika

Tigris Predikantan sa...

Vilken tur du har som fick köpa henne! De är så fina!
:)

Lilla Rummet sa...

Så gullig liten mus som har flyttat hem till dej. Har redan fått vara med på en del äventyr. Hon kommer att få bra hos dej.
Ha en fortsatt härlig vecka.
Kram Britt

Anonym sa...

åh vilken sötnos!
Kram pernilla

Tulipa sa...

Vilken söt liten historia du fått ihop..*hihi*..Ett stort leende på läpparna!

Hälsa Tindra!

Kraam Mariette

Country Hill sa...

Tack snälla Du och jag såg allt Din gulliga kommentar hos Håkan. Jag är så glad för den fina skylten.
Jisses så många kommentarer Du fått men inte undra på det, Din blogg är så vacker och mysig!
Ha en fin kväll och hälsa Tindra!
Kramar Lena

Anonym sa...

Herregud vad Du har anhängare.... Du blir fullständigt bombaderad av kommentarer. Nu vill jag inte stressa Dig, men jag väntar på bilder av Milda mus! Tack för alla fina kommentarer!

LAV

Agneta

Anki sa...

Hej stumperumpan!
Oj vilken härlig mus, underbara bilder och vilken story...du är helt otrolig *ler*
Jag måste titta in till Fröken Elsa jag med, vilket otroligt arbete!
Hoppas allt är bra med dig?!...här lullar det på som vanligt! Jag gör absolut inget i onödan, haha!

Sköt om dig!
Kraaaam!

Huset vid ån sa...

Hej vännen!
Kikar in o säger Tack för påhälsningen!
Hoppas att du haft en bra dag.
Jag har precis tittat klart på Idol, det finns många stjärnor ute i landet!

Kram O God Natt! Therese