torsdag 23 september 2010

MALEVIKS ROSENTRÄDGÅRD

Foto: Håkan/Maleviks rosenträdgård
Bloggvännen Mia skrev för ett tag sen,
jag vet en blogg du bara måste kolla

Foto: Håkan/Malevik
Nu skriver jag samma sak, ni bara
måste kolla hans blogg. Om nu någon
missat den. Vackrare rosor har jag
aldrig sett!

Foto: Håkan/Malevik
Det är Håkan som odlar alla dessa
skönheter.

Foto: Håkan/Malevik
Just nu pågår en utlottning om den
här skylten. Tryck HÄR så kommer
du till utlottningen.

Foto: sonen/Kalle
Och så har jag fått låna en häst igen!
Åkte ut till gården för och ta foto på
djuren, och prova mina nya boots.

Visar dom igen, jättesköna. Bara
och dra på och sticka ut...

Det här är Sigge, en av gårdens
fyra katter. Han gjorde en sån där
gosig kattrullning framför mina
boots.

Sigge ser ut lite som ett lodjur. Han
var en mycket samarbetsvillig modell.
Nästa inlägg blir det inredning igen,
tills dess, må så gott snart är det
helg.
Höstkramar
AnnaMaria


60 kommentarer:

[ c o y o t e ] sa...

Hej!

Bootsen är så snygga , )

Håkans blogg är vacker.. Han kan rosor han..

Lilla sigge så söt! Fint namn på en katt med , )

Ha en fin dag!

Kram Mia

Rummet för välbefinnande sa...

Godmorgon min vän!
Sitter här och "bloggar ikapp" mig lite.
Tog mig lite tid att skriva ett inlägg inatt och nu på morgonkröken så kom jag på att jag glömde din fina award.
Ja, du vet ju hur jag är vid det här laget. Jag uppskattar din omtanke jättemycket, men jag har lite för mycket omkring mig just nu så jag glömde bort helt enkelt. Ska se om jag kommer ihåg nästa gång.....
Det är så ofattbart kul och jag jobbar och jobbar och jobbar. På söndag ska jag vara med på en liten höstmarknad i Hedås också har jag sålt slut på det mesta :)
Men, jag skapar vidare med glädje och iver och fyller på med det jag hinner.

Ja, Håkan har en förmåga som få....
Vilka fantastiska rosor, bilder och arrangemang. Det är en väldigt speciell känsla i allting. Njuter av dessa rosor så jag blir alldeles lyrisk ibland "fniss"

Ha en riktigt bra dag!
Kram kram Mia

Lisas torp sa...

Underbara rosor!
Kattrullningar är nog ett bra betyg till dej - du låg säkert bra till där!
Det ser härligt ut med hästen!
Kram
Lisa

hemma hos lilla mej sa...

Gomorron!!!!!Ja Håkans blog är bara så underbar.Han om någon kan rosor.Bara så härliga bilder.Vad snygga dina boots är .Skitsnygga.Vlken söt katt med gulligt namn Sigge.Ja det var mycket fint från dig som Alltig.H en underbar torsdag rara du Kram Rita ♥

♥ Pia... sa...

Morn morn..här är en till som försöker hinna i kapp i bloggvärlden..men det är minsan inte lätt...jisses så mycket som händer på den fronten!!.. får ta en liten runda bara..har lite att göra ¨när mnan råkar vara ledig en ynka dag:)..allt bra med dej...?..Ser attt du skaffat häst..söt pålle:)..och botsen..DE var snygga..riktigt läckra faktiskt... Såg du Mia smycket jag beställde?..Visst var det vackert..sååå nöjd och glad över det..tror jag ska önksa mej ett av henne jag med..blinka lite åt nån här i familjen**... JA HOS MALEVIK HAR JAG ALLT VARIT ..där är mycket vackert att se på... nu får det bli en frukost för min del och sedan ta tag i saker och ting..innan jag ska fara te vårdcentralen för att kolla hur mitt blodtryck mår...!!...kram..Pia

emilias gömmor... sa...

Han har verkligen en underbar blogg! Jag har följt honom ett tag nu. Man kan verkligen förnimma dofterna i hans vackra rosbilder!

Kramen till dig från mig!/Mimmi

helle sa...

For et dejligt indlæg fra dig idag, ven! På en måde helt anderledes end normalt med rosenblog-henvisning, heste, katte og støvler, men så alligevel med et klart AnnaMaria aftryk!!

Har stiftet bekendtskab med Håkan gennem Agnetas blog, og synes også det er en smuk blog!!

Det er din blog nu også, nyd dine flotte hest (hvor ser han god ud, selvom man kun ser ham bagfra) dine skønne støvler som jeg fra nu af ønsker mig til min fødselsdag, og giv kattepus et kram fra mig (mesterligt foto af hans rullemanøvre!!)

Kram til dig også

Helle

Penseldraget sa...

den bloggen ska jag verkligen kika på =) vilken härlig bild på dig o hästen o (Bootsen=)
och lilla sigge så söt när han rullar sig...
hoppas du får en underbar helg
kram pia

Unknown sa...

De snygga bootsen är väl värda att visa igen. Vart kan man få tag på dem?
Vilken härlig färg på hästen, matchar dina stövlar också:)
Ja Håkan han kan han, man kan lugnt konstatera att han har gröna fingrar eller taggiga kanske:))

Kram Anna

STENLYCKA sa...

Ja visst är hans blogg med alla bilder på tjusiga rosarrangemang vackert.
Du är så fin i dina boots förstår att katten gillar dig och bootsen. Man skulle nästan kunna tro att du val häst efter färgen på bootsen. Bilden din son Kalle har tagit på dig är så vacker, jag gillar den orangea färgklicken. Vackert jag njuter.
Ha det nu så gott du och din nya häst!
Kram Raina

Home No.1 sa...

Hej ja den bloggen har man ju varit ett antal gånger och suktat, sååå vackra rosor så man bara dör!
Önskar dig en toppenfin helg! Kram Annica.

Fågel Blå sa...

O ja jag har varit inne på denna underbara rosblogg!
Så fin!!!!
Dina bots är så läckra gillar färgen skarpt!
Och vilken fin häst du fått fatt i!
Underbara bilder från dej denna tordsdagsmorgon!
ha en fin dag!
Kramis Kathrine

liven sa...

En nydelig blogg dette!!!
Koselige bilder av pusen og deg med hesten der!!og dine boots er så tøffe :o)

ha en fin høstdag AnnaMaria

Karna sa...

Nydelige bilder...takk for tips!

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej vännen!
Jag njuter av de vackra rosorna, som verkligen är en ljuvlig blomma. Min syster har också alltid fina rosor.

Fått tag i en häst? Berätta mer!

Ha det gott, kram Monica

Country Hill sa...

Jamen visst är Håkans blogg ljuvlig alla dessa rosor och underbara arrangemang.
Så vacker bild på Dig och hästen och bootsen gillar jag skarpt. Så söt lilla kissen är ser så mysig ut.
Ha en fin dag!
Kram Lena

Skogslyckan sa...

Ja rosor kan man inte njuta nog av... Min första tanke när jag såg bilden på dig och hästen var att dina stövlar och hästen har precis samma färg..såg att det var fler som noterat detta... Imorgon tar jag tag i awarden.
Kram Pia

Livet på Vestergård sa...

Rosorna är så vackra hos Håkan!
Dina stövlar ser jättesköna ut och matchar hästen alldeles utmärkt :)
Ha en fin dag! Kram Kicki

Hulda sa...

Den bloggen har jeg også besøkt. Mye fint der. :) Så flott hest og katt du har. Du var forresten flott med de nye bootsene. :)

Lilla Rummet sa...

Jag har varit inne och är nu följare till Håkans blogg. Underbara rosor man blir helt salig.
Bootsen är kanonsnygga, och Sigge verkar gilla dem också.
Ha en härlig dag.
Kram Britt

Bitte sa...

Vilken härlig bild på dig och den fina hästen! :-) Jag har alltid tyckt så mycket om kallblod, kanske för att morfar hade såna under hela min uppväxt. Han hade mest nordsvenskar, men även en korsning mellan ardenner och nordsvensk som påminde i färgen om den häst du visar på bilden.

Snygga boots du har köpt också, de ser hur sköna ut som helst! :-)

Ja, visst är Maleviks rosenträdgård en helt underbar blogg, det är nästan som att gå runt i rosenträdgården när man ser alla vackra bilder :-).

Ha en fin torsdag!

Många kramar till dig
Beatrice

Gugis Pärlor sa...

Det är ett rent nöje att besöka rosenträdgården. Doften av rosorna kan man förnimma genom rutan. Så läckert! Härlig färg på dina nya boots! Sigge vet nog vad som är inne han ;O)

Kram Gugi

Mycket annat & lite betong sa...

Att katten gillar dina boots måste vara ett bra betyg! Vilken fin häst!

Ha det bra!
Agneta

OlgaA sa...

Åh, den bloggen har jag besökt ofta!! Fina rosor, fina bilder!!!

Dina boots är nästan lika mina ;) Sköna är de och färgen är fin,, tycker jag!

Ha en fin helg!

kram

Ett ögonblick sa...

Hej AnnaMaria!
Är inne och tar en liten paus...håller på att rensa bakgården fri från ogräs. Jag har satt på mig knäskydd och så kryper jag omkring där och plockar ogräs, jag tar de små tuvorna så får någon annan hacka bort resten, min rygg orkar inte det. Tur att det ligger så skyddat att ingen kan se mig;)) Bara jag och mina hundar och en liten katt som dyker upp då och då. Vi har en riktig sensommardag idag, varmt!!!
Visst har Håkan en fin blogg, brukar kika in där ibland och bara njuuta.
Vilken fin bild på dig och hästen, så långt ifrån stress man kan komma...och så lilla söta kissen...det är allt bra härligt med djur.

Hoppas du får en riktigt fin helg.
kramar lisamaja

årstidens bästa sa...

Mmmm jag håller med....

Hans rosor är så vackra.
:)

Vackert foto på dej med hästen oxå.

Kram till dig.
Linda

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej Vännen.
Oj viken underbar häst du har köpt, vilken snygging.
Ska du rida den??De användes som arbetshästar förr, men nu vet jag inte hur man gör.
Kissen är jättesöt, kanske släkt med maine coon.
Jättefina bilder, du ser så cool ut där du går med ditt kraftpaket.
Mycket vackert höstinlägg.
Ja vi har kommit långt med hösten, bara gult överallt nu.
Jo han Håkan där han är verkligen en fena på vackra bilder, man smälter.(här i Norrbotten så sätter man alltid han före namnet eller hon, i fall du undrar)
Hoppas du får en fin dag.
Kram Zara

Photo by Maria sa...

Håkans blogg har jag följt ett tag och han visar verkligen fantastiska rosbilder.. En blogg väl värd ett besök..

Dina boots är så snygga.. de visade likadana igår på tv 4 morrontv :-)

Kram Mia

Unknown sa...

Ja, visst är han helt enorm, Håkan! Vilken känsla i hans bilder!

Men du, grattis till nya pållen! Ser underbar ut!

Ha det gott,
Charlotta

livet på utanäs sa...

Härliga bilder från början till slut ...
Skorna såg sååååå sköna ut .

Har varit "inne " i den där rosenträdgården förut. Det kommer nästan rosendoft ur datorn när man är där =)

Ha det gott "
Kram Sussi O

Änglarnas hus sa...

Hallojsan vännen!!

Jag upptäckte den bloggen i somras och blev, som du, heelt betagen!
Rosor i alla möjliga tänkbara färger och fotograferade av ett proffs (ser det ut som iaf)

Din stövlar är så snygga..jag vill hitta något liknande..om jag någonsin hinner till en butik..jobbar jämt, känns det som!

Ha en riktigt mysig helg nu!!

Kramis Sanne!!

Crinoline sa...

Hei,AnnaMaria.Her var det mange nydelige roser.Skulle gjerne hatt en rosehage,men jeg er ikke flink med planter og blomster.Bootsen ser deilige ut.Klem

Mitt hvite hus sa...

Denne bloggen skal jeg kikke på... roser er vakkert...

og pusen er jo bare så skjønn...
og du har fått deg hest.. så moro da.. grattis...

Nyt kvelden Vennen.

klemmer =)

marianaskeramik sa...

värsta missen! jättesöt
snygga boots och vackra bilder
hoppas att du får en sköööön helg
ha de gott
mariana

Huset vid ån sa...

Visst har han en underbar blogg, rosbilderna påminner mig om gamla vackra bokmärken som man hade när man var liten....

Hoppas att du får en fin hösthelg!
Kram T

Birgitta sa...

Så fina bilder och vilka rosor från Håkan du visar. Ardennern ser så lugn och fin ut. Liksom Kissekatt.
Kramisar Birgitta

Lilla hjärtat sa...

Oj jag har visst missat några inlägg.
Vad bra det blev i matrummet, jättefint med fönstret!!!!
Bootsen var supersnygga.
Ha en skön helg, tjejen!
Kramar från A-K

Märta sa...

Tack för tipset om bloggen med rosor. Verkligen fina bilder på dessa ljuvliga rosor.
Vilken ståtlig ardenner. Jag törs inte gå så nära ett så stort djur fast jag är gift med en bonde.
Ha en skön helg.
Märta

Norregård sa...

Vilket härligt inlägg! Sigge är ju en riktig goding!!

Njut Helgen;o)
Kram Malin

Lyckoslanten sa...

Men så härligt inlägg! Snygga boots, vilken häst och alla rosorna du länkar till, ja o så katten!
Soligt är det också!
Hoppas di fredag blir toppen! ♥

LantlivsAnette sa...

Halloj !!
Jag har också kollat på dne bloggen..så fin !!
Och dina boots, jaaa du, de är sååå himla snygga !! Ha nu en toppen helg
Kraaam Anette

hemtrevnad marie sa...

Å, härligt att få låna sig en häst, stor å go var den mä:)
Gillar dina boots!
Ha en fin helg vännen!
kraam

Elsa och Helena sa...

Hej AnnaMaria! Vilken härlig promenad på landet, bootsen är ursnygga och kissekatten gosig! Fin bild på dig där du går med hästen, suck hästar är underbara men nu var det länge sen jag red.

Har varit in och tittat på Maleviks Rosenträdgård, vilken fin blogg:)

Trevlig Helg o KRAM
Helena

♥Zink & Vita ting♥ sa...

Fantastisk blogg med underbara bilder!
Där kan man drömma sig bort ett tag!

Härligt med hästen! Inte mycket som går upp mot stalltid!

Önskar dig en underbar fredag!
Kram Mimmi

Vintage sa...

Underbart! Tack för en underbar blogg och såå fina bilder på djuren Kramar Susanne

Snäckskalsdalen. sa...

Dina boots är verkligen fina och det tycker helt klart Sigge också.
Det var en grann pålle du fått låna, det ser ut som en "riktig" häst!
Rider du gärna?
Agneta kram

Lissboden sa...

Hej AnnaMaria!
Visst är Håkans blogg helt underbar och den dukningen var bara så vacker!
Vad kul att du får möjlighet att rida igen.
Dina boots är jag väldigt avundsjuk på, de är så himla snygga. Jag antar att de ganska lätt blir lite solkiga men då blir de nog bara snyggare.
Katten passar bra ihop med bootsen.
Ha en underbar helg!
Kram från Maria

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vilka underbara rosor! Fantastiska färger!
Och dina boots ser jättesköna och snygga ut!
kram
marie

lyckobo sa...

Jättefina boots, vill haaa :D !
Nu skall jag kika in hos Håkan, säkert värt ett besök!

Ha en fin helg!

Hanna sa...

Vilka blomster bilder.
Ha en bra helg.
Kram
Hanna

sylvia sa...

hei på deg.
ja er så enig ,han har en utrolig vakker blogg,jeg har fulgt han en stund,fra tidlig sommer tror jeg,er såå nydelige bilder av roser.
nydelige boots du har,så koselig det ser ut der du går avgårde med hesten på tur,
nydelig katt,de er så herlige skapninger.
ønsker deg en kjempefin helg,snart x-faktor her.
klem fra sylvia

Fröken Tindra sa...

En så´n söt liten Sigge! =0)
Och vad härligt att kunna låna en häst så där.
Ha nu en riktigt skön helg!
Kram!

Jenny sa...

Hej Vännen!
Visst har Håkan en helt fantastisk blogg, o extra kul med en kille här bland alla oss tjejer:)

Åh vad söt han är Sigge!

Ha en trevlig helg!

Kraam Jenny

claudia sa...

very nice your blog,compliments from Tenerife!!!!

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej AnnaMaria.
Ja,jjag har också kikat in på dom ljuvliga rosorna.Dom är ju som en dröm....
Älskar dina stövlar.Skulle kunna tänka mej att ha ett par exakt likadana :)
Trevlig helg
Kram Anette

Anonym sa...

Åhhhhh vilken morgonlikör Du bjuder på! Håkan är vår allas rosendarling och har en skaparglöd som får mig att tappa hakan. Det är som sagt tidigare, samma sak med Dig AM. Hästen, bootsen & feelingen är magnifik, och jag som bara skall få uppleva naturen genom att köra till soptippen idag ;) (ligger mitt i skogen).

LAV

Agneta

Agnes Maria sa...

Sååå snygga Boots!! och vilken snygg Sigge!!!
Så mysig kattrullning.
Ljuvliga bilder som alltid hos dig!
Kram på dig.
Åsa

Älskade pion sa...

Ursnygga bots.;) Har kikat in till honom,skitsnygga bilder. Ha en skön helg vännen. Kramar Ulrika

becca sa...

Hejsan!
Dina nya skor är ju så snygga, förstår att du är nöjd med dom.
Mysigt med en hästtur, själv har jag också sett på hästar hela dagen på färjestad.
Ha en bra helg, kram Rebecca.

Boviksmarinan sa...

Hej vännen...
Har just varit & handlat hos Tildasmamma & jag nämde dina fina primeboots för henne, vi är båda spekulanter på dessa:-) tror jag, iaf jag:-). Kanske får ta en sväng dit i nästa vecka då jag ändå far förbi. Ska du med:-)?
Ha en härlig helg!!
Kramis Linda