söndag 12 oktober 2014

ROSA UTLOTTNING

 Rosa bandet är en internationell rörelse,
startades i USA 1991.

 Så under oktober färgas hela världen rosa.

 Till och med lejonen.....

 Rosa sommarminne.

 Och det har hänt  att det snöat i oktober,
fast det kan vänta ett bra tag till!

 Övergivet hopprep, men inte övergivet hopp.
Såklart man ska stödja forskning året runt men
oktober blir lite extra.

Jag har köpt tre armband hos For Life. Ett är
till mig och två lottar jag ut till två av er.
Skriv bara en kommentar före torsdag morgon.
Kram och hej
AnnaMaria





55 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Intressant inlägg, och fina bilder så klart vill jag vara med i utlottningen om detta fina armband,
Fin Söndag till dej
Kram Kathrine

Winkel's Crazy Ideas sa...

Jeg vil gjerne være med, fin søndag fra meg også. Klem Pam

Meta sa...

Att stödja den saken är självklart de flesta av oss har säker någon som är drabbad av denna knepiga plåga inte bara fysiskt utan även psykiskt. Jag hänger gärna på utlottningen för att visa att jag stöder det.
Ha en fin söndag
kram Meta

Hannis sa...

Jag tycker att det är fantastiskt!
Med spridningen, att så många deltar.
Det är en hemsk sjukdom och så många som går under i den.
Det är en självklarhet att stötta.

Kramen Hannis

Sabelhagens Olivlund sa...

Fint inlägg! Jag vill gärna vara med i din utlottning. Det är en hemsk sjukdom som vi också har på nära håll.
Ha det gott vännen
Kram Maria

Anonym sa...

Så fint & detta står mig nära känns i mitt ♡ ...
Vill hemskt gärna vara med i din utlottning!

/Kram fina du

mittlantliga sa...

En hemsk sjukdom.Som vi också blev drabbade av. Min pappa gick bort i cancer för drygt ett år sedan. Det känns fortfarande ofattbart.

Så klart att jag också vill vara med i utlottningen.

Ha en fin dag
Kram
Heléne

Riitta sa...

olen miellelläni mukana arvonnassa ! Ihanan väri hyvän asian tunnusmerkkinä ♥

Blommiga Rutan sa...

Hej AnnaMaria!
Vackra bilder. Väldigt bra rörelse!
Ingen kan väl ha missat allt rosa och syftet med det! Denna fruktansvärda, avskyvärd sjukdom .
Väldigt fina armband, försökte klicka på länken men min dator är så dålig, ska googla här ifrån telefonen.
Fin söndag till dig
Kramar Anncathrine

Unknown sa...

Bland den bästa utlottning jag sett, klart jag vill vara med. Att stödja året runt är ju det bästa men genom att lägga extra fokus på en rosa månad engagerar så många fler :). Min mamma har fått offra sitt ena bröst i denna kamp men jag är sååå tacksam över att hon idag mår bra <3.
Ha en skön söndag fina du, kram Ing-Britt

Anonym sa...

Vilken fint inlägg, att stödja är ett måste, så klart vill jag vara med i din utlottning. Ha en fin söndag. Höstkram åse

Ett ögonblick sa...

Jag blev så tagen av ditt förra inlägg att jag helt kom av mig...
Det är mycket som är tungt ute i världen och minsta lilla bidrag är till godo. Tänk hela världen i ett rosa skimmer...
Självklart vill jag vara med i din utlottning!!
Ska se om jag själv också kan bidra med något, har lite funderingar men det blir i mitt nästa inlägg.
Nu kommer solen fram igen och jag ska fortsätta i målarrummet.

Ha en riktigt fin dag!!
kramar lisa

G:a Affären sa...

Ännu ett angeläget ämne att göra ett inlägg om, och så vackra och talande bilder du valt!

Heja dig AnnaMaria!
Kramar
Cia

Cat sa...

Jättebra inlägg! Det är viktigt att vi alla försöker göra lite för att bidra till forskningen om cancer, vi förlorar alldeles för många för tidigt.
Ha de gott. Kram, Catarina

Vitt hus med svarta knutar sa...

Jag tycker att det är fantastiskt att Rosa bandet har fått så stort genomslag och blivit en etablerad kampanj, som särskilt märks i oktober. Kanske för att många kvinnor har drabbats eller har någon i sin närhet som drabbats...Jag vill gärna vara med!
Kram,
Regina

Lenas trädgård sa...

Jättegärna vill jag va med om denna utlottning!
Kram som är rosa...//Lena

angie sa...

danke für die tollen bilder, einen schönen sonntag wünscht angie

chubby and chieque sa...

Hej min AM,
Så skön helg utan gränser här hemma.
Det var tråkigt att man inte mår bra. Jag hade
ont i lederna och alltid förkyld o flera år.
I somras fick diagnos Artros, m m.

Men så länge vi lever vi ska kämpa på, eller hur?

Klart önskar att bli en vinnare , LoL *

Kram

Hos Jorunn sa...

Veldig bra innlegg og jeg vil gjerne være med.
Ha en fin Søndag!
Klem Jorunn

Snäckskalsdalen. sa...

Vilka vackert rosa bilder.
Klart man vill bidra hela tiden till cancerforskningen och det är bra att man har teman som nu.
Agneta kram

Margareta sa...

Vackra bilder!Angeläget att stödja cancerforskningen.Ett så fint inlägg både detta och det förra ,hos dig.
Jag vill gärna vara med i utlottningen.
Fortsatt fin söndag önskar jag dig!
Kram Margareta

Mira sa...

Så vakre bilder.
Viktig sak å støtte.
Blir gjerne med i trekningen .
Ha ein fin høst.
Klem,

Geli sa...

Dear AnnaMaria!
Very dreamy photos!
I love Marilyn Monroe and the children in the snow!!!!
Thanks for the joy to see!
I wish you a happy time AnnaMaria!
With love,
Geli

MINA TVÅ HEM sa...

Rosabandet köpte jag förra veckan åt mej.
Vill gärna vara med i utlottningen.
Ha en skön söndagskväll!
Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

Unknown sa...

Så flott innlegg og nydelige bilder- nydelig header også :)

Flott innlegg om Martin også- og forferdelig trist. Husker når det skjedde i fjor- alle foreldres mareritt. Så kjekk og flott gutt - det finnes ikke ord hvor trist det er.

Ønsker deg en fin ny uke

Klemmer fra Monica

Nette Cecilia sa...

Är med i din utlottning , i detta viktiga tema,kram Nette

helle sa...

Vigtigt tema AnnaMaria, jeg tror at vi alle kender nogen som har, eller har haft, cancer. Frygtelig sygdom hvor end den sidder i kroppen, håber snart forskerne får knækket koden!

Krammere fra Helle

It's me sa...

Owww what a lovely give away....like the pink post...we also sell pink ribbon bouquets in our shop in october....lovely week love Ria...x!

Vardag och flärd sa...

Klart att jag vill vara med i din utlottning - även om jag själv har köpt ett sådant armband från For Life (det gör jag varje år).
Ha en fin vecka, vännen!
Kramar Eva

Mycket annat & lite betong sa...

Ett fint och tänkvärt rosa inlägg...
Vill så klart gärna vara med.

Kram Agneta

Änglarnas hus sa...

Godkväll!

vilka fantastiska bilder du visar här på bloggen idag. Headern, både dagens rosa, och den du hade igår med hösttema är otroligt vackra.
Jag trodde att de rosa kampanjerna var något här i Sverige enbart..nu fick jag lära mig något nytt!

ha det gott! Kram Sanne

Ann Kåge sa...

Underbara rosa bilder och ett fantastiskt fint inlägg. Jag vill också vara med i utlottningen. Ha en skön start på veckan!
Kram Ann

Frida sa...

Vilket härligt rosa inlägg :) Klart jag vill vara med i utlottningen om dessa fina armband. Ha en fin vecka AnnaMaria :)
Kramar Frida

Anneli sa...

Självklart vill jag vara med i din utlottning.
Vilket fantastiskt initiativ.
........och inte minst även ett vackert armband som jag mer än gärna bär och som passar min hud så skär.

kram från Anneli

Anonym sa...

Härligt inlägg! Jag är med,om det går bra även om jag bor utomlands.

Rost och rädisor sa...

Kul med en utlottning och gott syfte! Klart jag vill vara med.
Har suttit en lång stund och beundrat bilderna och nu ska jag scrolla dem en gång till.
Kram Anette

Draffin Bears sa...

Dear Anna Maria,

Lovely pink post you have shared here, thank you. Love the sweet girls in the snow and all your lovely photos.
We have pink ribbon month over here too and gets a lot of support.
Happy new week
hugs
Carolyn

HWIT BLOGG sa...

Så roligt! Bra start på veckan med en skön utlottning för ett gott syfte...
Ha nu en härlig måndag!
Varm höstkram,
Titti

House and Garden by Bia sa...

Så fina bilder , och ny header också ser jag ;))..fint initiativ du tagit och jätte läckra armband, skulle gärna bära ett sådant. Hoppas du får en fin dag bästa bloggvän ;)...kram från Bia

Black Iris sa...

Vilket jättefint inlägg och visst vill jag vara med på utlottningen..

Kram Maidi

Giac sa...

Hej Annamaria,
De är vackra bilder i rosa. Det är en stor sak och bilder som den här påminner mig för att fira och njuta av livet.
Stor kram,
Giac

Annas skattkammare sa...

Vet inte om det är försent att vara med, men jag chansar. :)
Kram Anna

Bitte sa...

My goodness så många inlägg jag har missat hos dig! Det känns som om jag har varit på en annan planet på sistone :-).

Vilka vackra rosa bilder du visar i inlägget, jag vill såklart också vara med och pröva lyckan i utlottningen!

Jag skriver kommentarer i de inlägg jag missat också :-).

Många kramar
Bitte

Jenny sa...

Här är jag och försöker läsa ikapp hos alla, och så hittar jag en fin utlottning hos dig! Självklart vill jag vara med och tävla!

Vilka fina rosa bilder, ja nog är det mycket rosa allt, kan behövas i grårusket och så är det för en verkligt god sak.

Ha en fin vecka, kram
Jenny

Vanja sa...

Hej hej, nu lämnar jag en kommentar :)
Mail: vanjis_87@hotmail.com

Carina sa...

Hej!
Jag vill självklart vara med i din utlottning.
Ha det gott / Carina G
kattarsel@live.se

Tummelisa sa...

Hej,
Klart jag vill vara med i Din utlottning. Tack för en fin och inspirerande blogg.
Kram Tummelisa

SuperNova sa...

Åh, hoppas jag har tur i din tävling. Cancer drabbar alla, inte vara den som blir sjuk....

Snäckskalsdalen. sa...

Hej igen!
Apropå din senaste kommentar i min blogg - men visst är det så att man har stora drömmar ibland, det där du skriver med utsikt över stad genom stora panoramafönster och vill man inte sitta där och bara titta kan man åka ner, gå ut och bara ta för sig av hela utbudet som finns i en stor stad.
Just nu är jag inne i en liten släng av lappsjuka......vet inte vad som hänt, jag som älskar stillheten och hösten!
Skönt att höra att det finns fler som drömmer!
Kram

Vform sa...

Ja tack!
Har även köpt rosa bandet, men det där armbandet var ju så jättefint!
En hemsk sjukdom som inte bara drabbade mig ... utan flera kommer att drabbas :(
Kram Vivan

Tidevarf sa...

Mycket bra uppmärksammat! Fint inlägg.

Provar lyckan till ett fint armband med BETYDELSE.

Kramar
Anneli

Hemma på Sjuan sa...

Så många fina bilder på vackert rosa. Kram Suss

Langhol sa...

Jag vill gärna vara med på utlottningen av dessa armband!

elec sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
elec sa...

Stilrent armband & generöst av dig att lotta ut dem.
Alla borde ha mer rosa, speciellt vi killar! Mer rosa åt folket!