torsdag 2 oktober 2014

HÖSTFÄRGEN MAUVE

 Oktober redan, och nu är det höst. Även
för alla som försökt hålla emot.

 En fin höstfärg är mauve.

 Här på linne från Himla, finns hos
Iris o Doris.

 Färgen syns bättre inne, exakt så är nyansen.

 När jag var inne hos Iris o Doris slank Nina
Hartmanns nya bok med också.

 Och ljusmanchetter till väggljusstaken.

 Små gamla skor som jag målat.....

 I en puderrosa mild färg.

Tavlan som skymtar här ska ni få se på söndag,
bredvid står Charlotte som svärmor köpt i Paris.
Kram och hej
AnnaMaria






41 kommentarer:

Hulda sa...

Puten passer fint inn sammen med de andre du har. Lekre de krukkene på første bildet. :) Ha en fin høstdag!

Ett ögonblick sa...

Godmorgon!!??
Mauve, en ljuvlig färg, lite grådimmig lila... manschetterna gillar jag också, har ett par, men ska nog köpa på mig fler, dom är så lättplacerade och finns ju i många olika varianter på metall. Boken kanske jag ska önska mig i present;)) har ju förmånen att fylla år så här i hösttider, när det är som mörkast. Skorna, ursöta!! ...och tavlan blev jag nyfiken på...

Nej, nu är det handling och sen bär det av till Borås igen!! ska titta ut ett par nya glasögon:))

Ha en fin dag!!
kram lisa

Anonym sa...

Vackert & sååå söta små rosa skor ♡ ...
Ha en fin dag/Kram

Älskade pion sa...

Vilken härlig färg nu på hösten.Ha en skön dag.Kram Ulrika

House and Garden by Bia sa...

Håller med om att mauve var en fin färg...har aldrig hört talas om den färgen förut ;)...den där boken har jag sett på fler bloggar, kanske skulle man önska sej den i julklapp. Brocante och Vintage är ju härliga stilar. Igår var jag på stan och hittade några fynd, hehe...snart måste det bli köp stopp här tror jag,hihi....vi får väl se hur det blir med det ;)...
Må så gott fina bloggvän!
Bia

Hannis sa...

Underbar färg!!
Den där mjuka nyansen tycker jag om och dessutom på linnetyg, en favorit.

Kramen Hannis

angie sa...

danke für die schönen bilder und inspirationen!!! alles liebe von angie

Ann Kåge sa...

Jättesnygg färg sådär härligt nedtonad och skönt för ögat att se på. Rara små skor och härliga bilder.
Ha ett fint veckoslut!
Kram Ann

lisashus sa...

Vilka ljuvliga färger du alltid har! De går i den ljusa, pastelliga rosa/lila, med lite grått! Den här färgen mauve, passar ju perfekt det allt det andra du har! Åh, så snyggt och så fint de är med linnestrukturen!
Kram
Lisa

Giac sa...

Hej Annamaria,
Det är en av mina favoritfärger. Bilderna är vackra!
Stor kram,
Giac

Snäckskalsdalen. sa...

Väldigt vacker färg, det är lite åt det hållet som jag ibland kallar nyupptagen, jordig, otvättad potatis färg och jag älskar den. I vårt sovrum när vi bodde i storstan hade vi såna färger, väldigt vilsamt och vackert!

Böcker kan man aldrig få för många! Fast ibland tänker jag att jag ska sätta mig och titta i mina, men det blir sällan av....

Hösten är underbar, jag strävar aldrig emot, jag väntar på den från första vårdagen....det är sant, bästa tiden är nu och framöver! Lugnet, jag älskar lugnet.

Hoppas du inte regnar bort i städandet, här skiner solen, det är vindstilla och vi är på väg ut på en sista tur med båten.

Kramar
Agneta

p.s. apropå din kommentar om räkinköp, jag blev så glad när du undrade hur jag tänkte. Jag blir alltid lika glad när någon tror att jag tänker överhuvud taget!!!

Geli sa...

Dear AnnaMaria!
It' s my favorite color for this time of year ...
You have already the book from Nina!!!!!!!! You lucky one!!!
The little shoes are so cute!
I love your autumn decoration AnnaMaria!
Unfortunately I have no time to decorate or anything else
with the new house.
But I don't forget you and I hope in a year I have again time to be on the blogs.
Enjoy your weekend!
With love,
Geli

Meta sa...

Tänk för några år sedan skulle den färgen inte komma in till mig. Nu tycker jag verkligen att det är en fin höstfärg. Tur att man kan ändra sig, kanske med åren att man gör det.
Faktiskt så längtar jag lite hem för att få städa ur och göra höstfint även där.
Det ser så mysigt ut med den färgen hos dig.Passar liksom till dig
Ha ett fint slut på veckan
Kram Meta

Hajan sa...

Mauve, första gången jag hör det
namnet. Blekt lila och vilolett har jag hört förut.
Tänk alltid lär man sig något nytt. Det tycker jag är underbart.
Fint och intressant inslag som vanligt.

tack från Hajan

Fågel Blå sa...

Härlig färg passar bra till hösten,
Jaha det var du som köpte denna väggdekoration,
jag kikade också på den,
Den var så fin!
Härlig Hösthelg till dej!
Vi drar ner till Danmark på inköpsresa alltid lika spännande!
Kram Kathrine

helle sa...

Hvilken fiin statue fra Paris, så smuk hun er! Tror vi kalder farven lavendel i DK, den er helt igennem høst-agtig og meget lækker til rummets tilbehør, og de små fine børnesko som du har malet passer jo helt perfekt også!
Du er så god til at få alting til at stemme godt sammen.
Vil ønske dig en fin weekend!

Kram Helle

It's me sa...

Love That color.....!!...love from me Ria....x!

Annas röda stol sa...

Vackert!! Och underbara skor :) Kram Anna

anettan sa...

Underbart, riktigt fin färg. Kram Anette

Hanna sa...

fina bilder som alltid här inne hos dig.
Ha en fin kväll
Hanna

Blommiga Rutan sa...

Godkväll !
Underbar färg, passar så fint hos dig, det syns på bilderna. Himlas linnetyger är så fina.
Skorna är verkligen söta ! Och Charlotte var en söt tjej.
Blir roligt att få se mer av tavlan.
Ha det så gott och en riktigt skön helg till dig
Kramar Anncathrine

Cat sa...

Mmmm läcker färg, så där härligt pudrig.
Ha de gott. Kram, Catarina

Sabelhagens Olivlund sa...

Underbar färg! Passar så bra in hos dig. Den där boken skulle jag med vilja ha:)
Ha det gott
Kram Maria

Hos Jorunn sa...

Denne fine fargen passer så fint inn i interiøret hos deg, AnnaMaria! Ahhh og den vegglysestaken..love, love, love!!

Ønsker deg en flott helg!
Klem fra Jorunn

Anna sa...

Vilken vacker färg att pigga upp sig med i höst , för det är väl höst även om vi hade 19 grader idag ?:)
Kram Anna

Mor Inger`s hus sa...

Så mye vakkert.

:) Klem

HWIT BLOGG sa...

Oh den färgen älskar jag! Ja som vanligt mycket fint hos dig och boken har jag precis införskaffat men inte hunnit titta i...
Önskar dig en skön fredag och en skön helg!
Kramis,
Titti

HWIT BLOGG sa...

Oh den färgen älskar jag! Ja som vanligt mycket fint hos dig och boken har jag precis införskaffat men inte hunnit titta i...
Önskar dig en skön fredag och en skön helg!
Kramis,
Titti

LantlivsAnette sa...

Åhhh du det där är en underbart fin färg !! Sååå fint du har det, och den där tavlan wow säger jag bara !! Kraaam Anette

liven sa...

Nydelige farger til høsten!
Disse krukkene dine er flotte...er stadig på jakt etter slike...
Ønsker deg en fin helg AnnaMaria....jeg drar på en liten ferie til varmen :)
Klem klem

LÁrt de Vivre sa...

Mycket snygg färg!!
Själv har jag satsat lite där hemma i den mörkare plommonlila...

Ha en fin helg

Kram Kajsa

Unknown sa...

Du har så mye lekkert :) og nydelige nyanser og liker veldig godt de krukkene !

God helg- kos deg og håper foten er blitt bra

Klemmer fra Monica

G:a Affären sa...

En vacker färg så här på hösten! Och så näpna skor, fint i rosa! Lilla Charlotte gillar jag också, hon ser lite kavat ut i sin stil.
Boken har jag också men inte hunnit kikat i den så mycket, men nu är det helg och jag ska gotta mig!

Trevlig helg!
Kramar
Cia

Draffin Bears sa...

Dear Anna Marie,

Such a gorgeous colour and I love the sweet pink baby shoes and all your lovely photos.
I have just bought a set of sheets for the bed in a similar rose pink.
Happy weekend
hugs
Carolyn

Frøken Anker sa...

En skøn farve, du har fået tekstiler i. En rigtig efterårsfarve.
Skoene er søde. Og farven har du ramt godt.

Hav en dejlig efterårs lørdag
Birgitte

Ateljé eLLeN sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Ett ögonblick sa...

Tack! jag jag vet att jag är lyckligt lottad....och jag är oerhört tacksam. Jag har min "skit" också, men jag är en person som värdesätter det lilla och njuter av det som går att njuta av, njuter stort. Avskyr missunnsamhet och avundsjuka, (det finns ju tyvärr de som ägnar sig åt det...)
Vilken underbart fint oktobervälkomnande du har uppe i högermarginalen!! fantastiskt vackra bilder.
Idag har vi soligt och varmt, nästan så man inte förstår att vädret kan vara så vackert i oktober. Det är perfekt fotoväder idag, mycket ljus, som jag ska ta vara på.
Hoppas att Du också får en solig och bra dag, och kanelbullar!!!

Stor kram till Dig!!
lisa

Jennys Vita Villervalla sa...

Ljuvlig höstfärg!
Och dom där små skorna alltså... Helt bedårande!
Ha en fin helg!
Kram
Jenny

Prinsessorna på Bellevue sa...

Den där lingon-och mjölkfärgen är underbar och kan man måla skor? Såå söööta!

Ha en fin söndag!

Kram
Petronella

Linda sa...

Really pretty! :)

Bitte sa...

Mauve är verkligen en fin färg, jag gillar överlag såna där dimmiga pudriga färger i den rosa-lila färgskalan. Och vad söta skorna blev som puderrosa! :-)

Jag har inte hunnit bläddra så mycket i julboken som jag hade önskat, men någon kväll ska jag väl få mer tid. Jag har gillat skarpt det jag sett hittills i alla fall! :-)

Många kramar
Bitte