torsdag 9 oktober 2014

FÄRGRIK OKTOBER

 Det är en fin tid nu med alla färger och
klar frisk luft.

 Nu har ju inte vi såna här stolar i trädgården,
det var bara lite fotoglädje.

 Har köpt orange ljus och satt i stora glasburkar.
Ljusen fanns på ÖoB, till bra pris..

 Ska ha dom på trappan när det inte regnar.

 Sten krukorna står tomma och ska bäras in,
men det ska jag göra när det lugnat ner sig
lite med jobbande och kurser nu i höst.

 En pläd i höstfärger, den har jag haft länge.

Vissen lövkvist som hamnat i uterummet, för
inne är färgskalan bytt till betydligt lugnare.
Det får ni se en annan gång. Nästa inlägg blir
det utlottning......en rosa.
Kram och hej
AnnaMaria





38 kommentarer:

Hanna sa...

Åh så fina bilder
Ha en bra dag
Hanna

Fågel Blå sa...

Underbara bilder som alltid härinne, underbara höstliga färger i en fin kombination,
ja tiden räcker liksom inte till, här är det också mycket,
Fin Höstdag till dej
Kram Kathrine

Sabelhagens Olivlund sa...

Underbara bilder! Gillar fotomiljöerna som du skapar.
Skulle gärna vilja ha ett par Hunterstövlar:)
Ha en fin torsdag
Kram Maria

Vardag och flärd sa...

Åh, dessa höstfärger, jag blir så lugn och fin i sinnet! Jag älskar hösten!
När jag ser din sjal påminns jag om att jag har en liknande i ett skåp, ska plocka fram den som dekoration i verandan tillsammans med ljus och höstlöv, mysigt.
Ha en riktigt härlig helg, vännen!
Kramar Eva

OddStyle.dk sa...

Oktober er en meget smuk tid og jeg elsker alle dens farver :-) at jeg så er født i oktober måned, gør nok min kærlig lidt større <3

Smukke billeder - stort kram fra OddStyle

Hajan sa...

Jösses Amalia, vilka underbara
bilder. Så roligt att Du burit ut
dessa vackra ting bara för att få fina Oktoberbilder.
Det är en 10 poångare lilla vän.
Jätteroligt att kolla hos er på morgonen, och vad som kommit på pränt.
Trevlig dag önskar jag Dig.

Roses, Lace and Brocante sa...

Hello Anna Maria
Such beautiful Autumn leaves with the orange candles and your pretty paisley scarf.
Setting such a lovely Autumn scene.
Enjoy your weekend.
Hugs
Shane

It's me sa...

Great autumn colors...!!!...love them...!...enjoy the day....love Ria....x!

Anonym sa...

Wow....Underbart vackert ...
/Kram & ha en fin Höstdag!

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Åå så vakkre farger og motiv du har funnet og det varmer fint i denne gufsne høsttid !Fin dag til deg ! Klem

lisashus sa...

Vilka härliga höstfärger och så fint med de orangea ljusen till!
Tänk, att orange och rosa/lila går så fint ihop!
Du är verkligen duktig på att kombinera både färg och form!
Kram
Lisa

HWIT BLOGG sa...

Ja nog bli man glad av dessa höstfärger...dags att pynta lite ute känner jag!
Önskar dig en fantastisk dag!
Kram Titti

House and Garden by Bia sa...

Så fint du har arrangerat på bilderna ;)...jättefina höstfoton. Jag har gjort likadant med burkarna...hittade några hos mamma när jag röjde i källaren (dom har ju flyttat nu)...har satt dom i trappan ner till källarvåningen med rosa ljus i ;))...man kan ha dom till så mycket, tex. kan man ha äpplen eller sukulenter i dom, användbara med andra ord;)...ha en toppen dag nu, själv ska jag åka och handla helgmat.
Största kramen
Bia

Hannis sa...

Underbara bilder!
Och med ljusen på trappan...det gillade jag!
Kramen Hannis

Hjem & Glede sa...

Oj oj for noen vakre bilder!!!!!
Du er sååå flink!
Fantastisk inspirasjon og herlige farger!
Mange nydelige innlegg under her også..... Så vakkert hos deg!

Ha en fin høstdag kjære du!

Klem fra Camilla .

Tidevarf sa...

Underbart fyrverkeri av höstens färger!
Bilderna har en fin komposition, önskar jag hade mer tid till att ta så vackra foton.

Utlottning låter alltid spännande! :)
Önskar dig en fin dag.
Kram
Anneli

Sofia sa...

Åh, så fint! håller med dig..bara älskar alla vackra färger som finns ute nu... =)
Kramis Sofia

Giac sa...

Hej Anna Maria,
Dessa bilder är superb. Alla de stora färgglada tillbehör som du använder verkligen gjort en inverkan med de vackra höstlöv.
Stor kram,
Giac

Anonym sa...

Så vackert! Men sådan skillnad till där jag är i Spanien. Svårt att förstå att det är höst i Sveirge.

Unknown sa...

Hejsan AnnaMaria!
Alltid så fina bilder hos dig och jag njuter verkligen av att se på dem. Visst är det en tid nu då man gärna vill gotta sig i färger. Funderar starkt på att plocka in lite mera färg men tyvärr brukar jag tröttna efter bara nån vecka ;).
Ha de så bra, kram Ing-Britt

Rost och rädisor sa...

Jag blir så glad av dina bilder, vackra och fina.
Skulle aldrig komma på idén att köpa orange ljus, men du använder dem så snyggt.
Kram
Anette

Jennys Vita Villervalla sa...

Härliga höstbilder! Enda gången jag gillar orange är nu på hösten när lönnlöven skiftar i underbara gula och orange färger! Ha en fin helg!
Kram Jenny

Snäckskalsdalen. sa...

Vaaa? Har ni inte sådana stolar ute? Det var svagt. Jag skojar förstås. Du har arrangerat så fint och den paisleymönstrade sjalen är så urläcker. Jag minns jularna förr när mamma lade en stor sån persisk sjal på matsalsbordet. Tyvärr försvann den i ett inbrott som mina föräldrar hade. Hon skulle lägga på den på julen efter just det inbrottet (dom hade flera) och så fanns den inte......jag letar med jämna mellanrum efter nåt liknande. Så snyggt!
Utlottning, aha, jag kommer igen!
Kramar

Meta sa...

Så fint det var hos dig i din trädgård med stolar och ljuvliga ljus. det är onekligen rätt kul att fixa och dona när man fotar, Även om jag är rätt dålig på det.
Önskar dig en skön fredag
kram Meta

Änglarnas hus sa...

Hej A-M!

S vackert du har arrangerat det och snyggt med det oraga ljusen i burkarna. Livar upp en annars så mörk årsid!!

Ha det gott! Kram Sanne

Blommiga Rutan sa...

Härliga bilder!
Härliga färger!
Blir så inspirerad , så fort jag får lite tid över måste jag göra lite höstfint runt huset. Din blogg är verkligen en inspirationsblogg!
Önskar en trevlig helg
Kramar Anncathrine

Frida sa...

Den stolen passar fint i er trädgård. Det funkar ju bra regnfria dagar :) Effektfullt med de orange färgade ljusen i glasen mot de vackra löven.
Kramar Frida

Sallys hus sa...

Hej hej!
Nu har jag läst ikapp..;)
Vilka underbara bilder och det ska vara en AnnaMaria till att bära ut stolar i trädgården enbart för fotandets skull..;) Glasburkarna är ju så stora och fina och snyggt med de orangea ljusen till löven.
Tavlan i v-rummet är underbar och tunikan du har...ååå så fin! Å blomorna med..;)
Kram fina du!
Katarina

helle sa...

Den rene eksplosion i efterårets farveskala og du forstår som vanligt at sætte alt fint sammen. Lækker plaid, og de orange bloklys må jeg bare se at få købt!! Vi havde ikke troet vi skulle købe orange lys (eller orange noget-som-helst) for et par år siden, vel? Men det er jo en herlig farve.

Nyd weekenden
Kram Helle:-

mittlantliga sa...

Åh vilka vackra bilder!Härliga färger som lyser upp i höstmörkret :-)
Nu blev jag också sugen på att göra höstfint utanför min farstukvist.

Väntar bara på att det ska sluta att regna.

Ha en fin dag
Kram
Heléne

Unknown sa...

Er til å bli glad av de fargene der :)

Takk for koselige ord inne hos meg og lykke til med flyttet til sønnen din, godt for de å få hjelp :)

God helg klem Monica

Avslutat konto sa...

Det bästa med hösten är färgerna, dofterna, de tända ljusen och värmen från en brasa som sprakar i kaminen....

I övrigt hoppar jag gärna över den och går direkt på vår igen! hihi...

Kram Linnea

House and Garden by Bia sa...

Kikar bara in för att önska min fina bloggvän en trevlig helg!!!
Kram på dej !!
Bia

Hos Jorunn sa...

Oj, oj...dette var bare så vakkert å hvile øynene på!! Elsker fargene!!

Ønsker deg en fin helg, AnnaMaria!
Klem fra Jorunn

Ann Kåge sa...

Vilken härlig färgpalett att få energi av. Kan tänka mig hur vackert det lyser när det börjar skymma.
Ha det så gott!
Kram Ann

Fra frø til blomst sa...

Vidunderlige høst farver :-)

Ett ögonblick sa...

Det känns som att jag varit borta från bloggar ett år... så mycket jag missat. Tavlan i förra inlägget, så vacker!!! Minst 5 år!!
Färger i den höstiga skalan,som jag blir glad av och som känns ombonade och mysiga....och så var det ju den där vackra stolen;))
jag ska läsa vidare...
kram lisa

Bitte sa...

Vad jag älskar dessa höstfärger, gärna i en härlig blandning som på dina vackra bilder! :-) Plommon och orange passar riktigt bra ihop! Det var fint att ha stora blockljus i glasburkar, jag kanske lånar din idé och pyntar lite på trappen :-).

Många kramar
Bitte