torsdag 2 augusti 2012

BIBLIOTEKSHÖRNAN

I en del av vardagsrummet har vi böcker, jag tycker
om och sitta där.

Nu har jag piffat upp hörnan med detta gröna slagbord,
det har jag köpt av Mia/Rummet för välbefinnande. Köpte
lite saker innan Mia bestämde sig för och ha flyttloppis,
men har inte hämtat förrän nu när sonen kom med en
extrabred kärra. Har köpt något väldigt skrymmande
också.......

Finns en liten tv också bland böckerna.

Fönsterskärmen från Lev Vackert har jag flyttat till
"bibblans" fönster.

För det är ju samma gröna färg som på bordet!
Ställde den på bordet så det skulle syns.

Bordet är ju ett slagbord, fast nu har jag bara ena
skivan uppe.

Läslampa över soffan, från House Doctor.

Och dynor, också från Mia i matchande färger. Nu
har ju Mia en hel massa kvar och sälja, missa inte
hennes flyttloppis 18 augusti.
Kramar
AnnaMaria







55 kommentarer:

Livet på Vestergård sa...

Så mysigt med en bibliotekshörna, och bordet passar ju perfekt just där!
Kram Kicki

Ingela sa...

Vilken fin hörna, förstår att du gillar att sitta där!

Hannis sa...

Lätt att jag skulle fastna där bland alla böcker!
Krypa upp i soffan och läsa.
Ser mysigt ut.

Gillar den milda färgen på bordet.
Mjukt=))

Kram Hannis

Hulda sa...

Så vakkert det grønne bordet er, passer fint der i leseavdelingen. :) Likte veldig godt putene dine også, fint med blomster og striper sammen. Kul lampe fra House Doc. :) Et fredelig sted å sitte og nyte en bok.

Tina sa...

Hade gärna velat sitta där o drömma, f´låt läsa, hehe!
Lite för långt för mig, annars hade jag kommit..

kram

Fågel Blå sa...

Åhhh Anna-Maria!
Så fint du har det i Ditt bibliotek!!!
Superläckert!
Hoppas din dag blir fin!
Kramar Kathrine

Unknown sa...

Vilket vackert slagbord, och maffig härlig bok som ligger där. Böcker är så vackert..

Ha en fin dag,
kram Catta

Fröken Tindra sa...

Härlig hörna i mysiga färger! Förstår att du trivs där bland böckerna.
Amos och Dora är ju bara för söta!
Kram!

Queen of Kammebornia sa...

Så vilsamt och vackert! Böcker är skönt att omge sig med :)

Nyanser av vitt sa...

Så fint ni har det i bokhörnan. Ha en underbar dag.
Kram Agneta

It's me sa...

What a great room ...love your style so nice decorated........like your home......i wish i live closer to you....than i come over for a visit......hahahaha...love Ria....xxxx...

Hanna sa...

Jätte mysig läshörna som du har. Det bordet var verkligen fint både i formen och färgen.
Kram
HAnna

lisashus sa...

Åh, vilket underbart, rogivande och vackert bibliotek! Och så fint med det lilla bordet - färgen - supervacker!

Undrar just vad det är för skrymmande som du har hittat...!:)
Kram
Lisa

Norrfrids Eija sa...

Den där gröna färgen på slagbordet skulle jag vilja blanda till - det är så RÄTT! Kan det skrymmande föremålet du ska hämta vara det jag tror det är....?

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Hvilket koselig bibliotekhjørne du har! Det gamle bordet kom riktig til sin rett her. Nydelig farge. Herlig lampe! Skjønne friser som du var så heldig å finne, ble koselige her. Jeg tenker at her må det være trivelig å slappe av blant koselige tekstiler, en kopp te og en god bok.
Ønsker deg en fin augustdag!

Klemmer

hemma hos lilla mej sa...

Bara så fint och mysig läshörna .Kan tänka mej att det blir många sköna och mysiga stunder där!Du har det så fint.Ha en fin torsdag rara du .Kramar Rita ♥.

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilken vacker bibliotekshörna skapad för inspirerande stunder! Kan tänka mig att det blir många timmar där med en god bok...så vackra milda färger...

Önskar dig en fin fortsättning på dagen!
Kram,
Regina

Lilla Majken sa...

Vilken vacker hörna, jag skulle behöva någon liknande till alla böcker som samlas. Sist när jag lämnade kommentar hos dig lyckades jag få in andras kommentarer hos dig i min mailbox, förstod ingenting. Vi får se hur det blir denna gången.

Ha en dag. Kramar Therese

Sabelhagens Olivlund sa...

Så fint och mysigt i din hörna med alla böcker. Åh vad jag gillar slagbordet!! Härlig mjuk färg på det.
Jag blev din 500:ade följare:)). Jag såg att jag missat att lägga till mig innan.
Ha det gott.
Kram Maria

kavallinskan sa...

Vilket fint bibliotek, ett sånt skulle man ha! Slagbordet är ju så vackert, gillar färgen och att det är lite slitet! Så fint alltihop!

Ha det bra!
kram

Ett ögonblick sa...

Så fint Ni har det i biblan!! Ett underbart slagbord, fin modell och vacker färg, inte gör det saken sämre att slagbord är väldigt praktiskt.
Det är nåt speciellt med "biblor", att sitta där bland alla böcker. Vi har en liten "bibla" men tyvärr har vi aldrig fått till det riktigt trivsamt där, vi har haft ett tiotal varianter men blir aldrig riktigt nöjda. Jag vill ha en clubfåtölj och så vill jag måla om, men det har inte prioritet just nu.
Ljuvliga färger på dynorna du har köpt, jättevackert på den gröna bordsfärgen. Förlåt, men jag kollar så på detaljer, det sitter liksom i ryggmärgen...
Vet du, nu fick jag helt plötsligt en idé...ett litet bord och en stol, det är ju det som ska stå här i lilla biblioteket!!
Nu måste jag testa!!

Ha det så jättegott!!
kramar Lisa

Ewa`s Galleri sa...

Vad fin grön färg det var på slagbordet ,Jättemysig hörna, Jag är också sugen på en bibliotekshörna upp på vårat kontor,vi har så mycket faktaböcker och annat roligt som man skulle vilja möblera med
ha en skön dag

Sallys hus sa...

Men AnnaMaria så fint du har överallt!
Jag är också sugen på att ta ner våra böcker i vardagsrummet igen....fast vi har inte i närheten så där många..

Bordet är underbart, fönstren och färgen på alltihop med.
Jag såg fler bilder från hennes kommande loppis så jag är bra sugen på att åka dit...vi får vällan se..;)

Ha en fin helg nu!
Kraaaaaam Katarina

gamla skolan sa...

Så fin bokhörna du har där , jag har precis flyttat upp alla mina böcker på ovanvåningen , vet ännu inte riktigt hur jag ska ha det , men tänkte ett rum som läsrum och då med låga bokhyllor längs väggarna , vi får se :) Men i din hörna hade jag trivts . Både slagbordet och fönstret är väldigt fina och färgen är underbar !!
Kramar // Susanne

Johanna Stålros sa...

Vilken underbar fönsterskärm och sååå många böcker, där har du att göra;) ha en fin dag vännen. Kram

chatarina sa...

Vilken mysig hörna du har, härligt att sitta där förstår jag:) kram

Sofia sa...

Ser jätte fint ut!
Härlig färg det där... jag menar på bordet och skärmen...
Kram Sofia

liven sa...

Så flott med et eget hjørne for bibliotek!
nydelige møbler i fine farger...og nok masse spennende å lese :)
Kjøper bøker, og har masse stående på mannens arbeidsrom.
Etter at jeg startet å jobbe på bibliotek, blir det til at jeg låner flest bøker der!

ha en fin helg annaMaria

Viola sa...

Ser att du gjort fina fynd hos Mia..hade nog en tanke att jag skulle bege mig dit den 18/8 men det är ju den helgen Formex är..ha en skön sommarkväll, kram

Winkel's Crazy Ideas sa...

en herlig plass å sitte og nyte en god bok :)

Bitte sa...

Åh, så fint slagbordet är och vilket harmoniskt bibliotek! Jag tycker så mycket om den där milda gröna färgen. Fönsterskärmarna och dynorna passade ju perfekt till! Hihi, vilken tur att du kunde lägga beslag på de fina sakerna :-). Det ska bli spännande att se vad du köpt som är stort och skrymmande...!

Jag kan tänka mig att det kommer att bli fullt hus hos Mia den 18:e, jag var först inne på att kanske åka ner men sen kom jag på att det är Formex då :-(.

Ha en fin helg!

Många kramar
Bitte

Sussi.Sussinghurst sa...

Hvor ser det fantastisk hyggeligt ud - jeg elsker bøger i indretningen, og du har gjort det så flot.

Elsa och Helena sa...

Vilket vackert slagbors AnnaMaria, jag älskar den gröna färgen också.
Bibliotekshörnan ser så fin ut, tänk att sitta och mysa där, med en kopp te och en bra bok.

KRAMAR Helena

Johanna sa...

Vad mycket fint, älskar lampan du visar:)

Kram Johanna

Titti sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Titti sa...

Mysig hörna & jättefin läslampa . Ha en fortsatt fin vecka. Kram

Town and Country Gals sa...

Anna Maria,
what a wonderful reading corner! I love books and can't stop picking them up here and there! Green is my favorite color so of course, I love the color on your drop leaf table! Everything looks lovely!
Rebecca

Frøken Anker sa...

Et dejligt hjørne, du har fået dig. Bordet er rigtigt smukt.

Klem

Prinsessorna på Bellevue sa...

Vilket vackert slagbord och jättefin färg!

Kram

Blommiga Rutan sa...

Åhh så fint! Så vackert bord, älskar den gröna färgen.
Älskar böcker också för den delen, här börjar hemmet snart svämma över av alla böcker! Har försökt röja lite i bokhyllorna och sälja lite i butiken, meeeen det är ju svårt att skiljas från böcker! Har mest blivit lite dubbleter som jag sålt.
Väldigt vackert fönster också, samma underbara färg! De fina kuddarna har jag också, vi sålde dem förra året. Så fina.
Spännande att se vad du köpt för skrymmande! Skulle försökt åka dit men tyvärr är det ju Formex mässan då.

Ha det så gott i ditt vackra hem
Kram Anncathrine

årstidens bästa sa...

Hoppsan!
Där skulle jag sitta med glädje...
Hur fint som helst.

Trevlig helg.
Kram
Linda

sylvia sa...

hei på deg,
lenge siden jeg ahr vært innom nå, men oppdatert meg nå.
koselig lesehjørne dere har, skjønn den grønne fargen,
her har sommer gått så fort,men vi har hatt lite varme å sol i år,
men i dag skinner sola å skal benytte meg av det, bare nyte dagen.
ha en fin dag .
klem fra sylvia

Vitspets sa...

Så mysigt ...
Där skulla jag vilja sitta en stund
Så himla fint slagbord
Önskar dig en trevlig helg
Kram Karina

Älskade pion sa...

Åhhh,en sån hörna skulle jag också vilja ha.:)))Du har det sååååå fint hemma.ha en skön helg vännen.Kram Ulrika

Nyanser av vitt sa...

Hej goa AnnaMaria,
Neosens har verkligen jättefina skor och kängor. Det enda är att de är stora i storlekarna. Jag kunde ha stl 37 och jag har annars 38. Hoppas du visar dina fina kängor sen.
Ha en mysig fredag.
Kram Agneta

Anki sa...

Myyysigt, bordet ser ut att ha samma nyans som benen på mitt gamla köksbord...skitsnyggt är det!
Så stylar ju du som en gud oxå, ler!

Hoppas du har det gott stumpis!
KRAMEN!

Nyanser av vitt sa...

Ja Violans butik är helt underbar. Man får gå många många varv för att inte missa något och ändå upptäcker man nya saker hela tiden. Hoppas att du kan komma dit någon gång. Men du har ju Lev Vackert nära. Dit ska jag försöka ta mig någon gång men det är långt dit för mig :O)som Violans är för dig
Ha en mysig fredag
Kram Agneta

G:a Affären sa...

Tack goa fin AnnaMaria för din värmande kommentar!

Jag hade gärna suttit hemma hos dig i bibliotekshörnan och njutit av bland annat det fina slagbordet, så fint det är och färgen så rätt! Sen tycker jag om slagbord med rundade hörn också.
Vilken bra idé att ha tvn där bland böckerna, den syns knappt.

Varm kram till dig fina!
Cia

Unknown sa...

Hejsan!

Så mysigt och fint du har det överallt.
Bordet var fint och passar ju super ihop med fönsterskärmen.
Den loppisen vore nåt att besöka men tror tyvärr jag jobbar då.

Så himla mysigt "saftkalas" du fotat. Älskar verkligen när du får spratt och leker runt med kameran. Blir så personligt och roligt att läsa.

Ha nu en skön helg, kram Ing-Britt

Draffin Bears sa...

Dear AnnaMaria,

I loved seeing around your beautiful home, love all the pretty cushions.
The library is great with all the shelves for the books.

Happy weekend
Hugs
Carolyn

Lyckoslanten sa...

Jag gillar den där gröna färgen och så fint kuddarna fångar upp den. Mysig hörna! ♥

Änglarnas hus sa...

helt underbara saker!! såå fint..jag gillar verkligen den där grå/blå nyansen och det ska bli spännande att se vad du har köpt för skrymmande saker..säkerligen ljuvliga saker!!

OCH Tack goaste för rösten på dotra min!! Kram kram Sanne

STENLYCKA sa...

Vilken härlig bibliotekshörna!
Vilket fin slagbord du köpt av Mia passar så fin där och färgen är ljuvlig.Skall bli spännande att se vad det är som är så skrymmande.
Ha det fint!
Kram Raina

promenader på landet sa...

Låter skönt med ett eget bibliotek, att sitta och få en avkopplande stund! Må så gott kram från vännen Maria

Solveig sa...

For et herlig bord, for ikke å snakke om koseplassen blandt alle bøkene! Der kunne jeg virkelig ha funnet roen, tenker jeg;o)
Alltid koselig å komme inn i bloggen din!
Ha en flott helg videre.
Klem fra Solveig