söndag 29 juli 2012

AMOS OCH DORA

Medan jag sminkade på Värmlandsteatern satte vi upp
Det susar i säven, därför är jag så förtjust i dessa djur
som Bitte/ Aunt Mollys säljer.

Det här berget kallar jag indianberget, med lite fantasi
kan man se en rad med indianer till häst högst upp på
berget.

Vattnet här är alltid svart och lite mystiskt, spännande
ställe för en picknick. Svamp fanns det också.

Nu till en annan brygga, Amos hare och Dora mus har
picknick i solen. Jag hade jätteroligt när jag tog dessa
foton.
(Klicka på bilderna så blir dom större.)

Visst är hon bedårande söt lilla musfröken.

Amos hade jag sen förut, bägge är engelska gosedjur
ur serien Country folk.

Och bägge har så söta koftor, och kolla Doras ögon.

Kram och hej
AnnaMaria








69 kommentarer:

Johanna Stålros sa...

Hihi så underbara, och ursöta små vänner;) Kramar

Unknown sa...

Men gud så söta hihi

Önskar dig en fin söndag,
kram Catta

Ingela sa...

Vilken natur - jag blir helt betagen! Och dina djur är så söta så! Ha en fin söndag, kram

Hannis sa...

Så underbart mysiga bilder!
Kan tänka mig att du hade kul när du fotade.
Väckte liv i barnasinnet=))
Kram Hannis

Lövkojan sa...

Såna raringar!! Väldigt utrycksfulla!
Jodå, jag ser också indianerna högst upp, vilket berg!

Ha en fin dag, kram Marie-Louise

G:a Affären sa...

Vilken fin och rolig header som passar in så bra!
Härligt AnnaMaria att du har kvar barnasinnet, det är nog det som också gör att ditt skapande är så kreativt!

Din ö verkar vara en otrolig oas att tanka energi på, så fin med marint tema och björkstegen passar perfekt!

Tänk att det är det unika som lockar oss så, hade alla andra snäckor varit rödrandiga hade den vita varit mest värd, eller? Nu är den helt klart finast!

Kramar till dig fina!
Cia

Thelma Louise sa...

herlig hva man kan bruke fantasien til.:))

ha en god søndag..))

Håper du har gode dager..)

Klem

Rummet för välbefinnande sa...

Underbart!
Kram

liven sa...

For noen søtnoser!!

ha en fin søndag AnnaMaria :)

Ett ögonblick sa...

Såå söta!!! och så bra att Du har haft sällskap ute på ön...tänk om indianerna försökt ta sig över vattnet...
Underbara små djur som jag nog måste ta mig en titt på i Bittes fina butik.
Solen lyser igen efter en mycket regnig lördag...men vattnet behövdes till växterna, så idag är dom icke törstiga utan står där och ler i solskenet igen.
Idag reglas taket på pergolan så snart blir det en liten paviljong av den också:)

Ha en riktigt härlig söndag!
kram lisamaja

Maliva`s verden sa...

Ha-ha....herlig, tenker meg du hadde det gøy ja;o) Nyt fortsatt sommeren. Varm klem fra meg

Ett ögonblick sa...

Måste bara säga också, att din header är underbar!!!!!!!

kram

Tina sa...

Guu, så gulligt!
Jag kunde genast se indianerna och rökmolnen framför mig, hehe..

kram

Nyanser av vitt sa...

Verkligen underbara små varelser och vacker miljö också. Bitte har så mycket fint. Jag träffade henne på förra Formexmässan då hon var på jakt efter nya fina saker till sin fina butik.
KRAM Agneta

Nyanser av vitt sa...

Verkligen underbara små varelser och vacker miljö också. Bitte har så mycket fint. Jag träffade henne på förra Formexmässan då hon var på jakt efter nya fina saker till sin fina butik.
KRAM Agneta

lisashus sa...

Vilka härliga figurer som säkert väcker roliga minnen också!
Det ser riktigt skönt ut med picknick där på höjden - vilken utsikt! Indianberget är väl ett passande namn! Vilken kraftfull natur med både berg och vatten!
Ha en skön söndag!
Kram
Lisa

Anonym sa...

Helt underbara bilder, så sött. Dom ser ut att ha mysigt. Hoppas du har en bra och skön semester.
Må så gott AMS

Tinas bo sa...

Vilka söta bilder!! ;))
Och din nya Header är såååå fin!!

Kram Tina

Lilla Majken sa...

Hihi, så söta små. Det ser ut som taget ur en film. Gulligt!

Kramar Therese

It's me sa...

What a sweet post....lovely sunday...love Ria...xxx

Anki sa...

Jamen baara helt underbara bilder!
Dom är så jäkla söta Amos & Dora och du kan verkligen få till det!

Ha nu en fin söndag stumpis!
Kram kram!

Elna sa...

Vilken ljuvlig header du har och Dora mus är helt enkelt underbar. Var har du hittat henne? Du får ha en fin dag.

Kram
Elna

Sussi.Sussinghurst sa...

ahhh, hvor er de kære - det sidste billede er helt uimodståeligt.

Vi i Villa Ville kulla sa...

Men sååååå fiiiiina söööööta smådjur hihihi =0)....
Ha en skön söndag!!!
Kramar Lotta

Jenny sa...

Men Jösses, det var det sötaste! Och småglasen och flaskan och allt! Gud, vad fint!

Kram,
Jenny

bakom berget sa...

åhh vilka söäte små vänner där på picnicfilten.
Klart jag såg indianerna!
Kram på Dig!
Åsa.

chatarina sa...

Vilka sötingar :) kramar

lotta sa...

Sååå gulliga, ja allt var gulligt.Kram Lotta

Mina Gouldsamadiner sa...

Hahaha sicka raringar och nytillskottet Dora Mus var ju riktigt rar.
Skojiga bilder du tagit nästan som om dom har picknick på riktigt...
Kram Kicki

promenader på landet sa...

så söta och fina och helst när man ställer dem på bryggan! Må så gott kram från vännen Maria

Madame Morell sa...

Men hallå, jag tror jag dör litegrann :) förstår att du hade skoj när du fotade.
Stor kram.

Chokladvillan 1910 sa...

Älskar musen ! ;)
Kram Anki

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Hej där! Vilka härliga och pikanta varelser. Möss är fina i den formen men inte stora, som en dag när min dotter klippte en tomt hos en kund. Då kom en kloakråtta....du må tro att det var äckligt!
Ja, fantasin kring de små söta är säkert helt underbar!
Carin

Sofia sa...

Men, vilka små godingar!
Älskar den sista bilden....
Kram kram
Sofia

Livet och vardagen sa...

Du skapar magi med din kamera och dina kompositioner. Har du aldrig funderat på att göra en barnbok? Dina bilder skulle passa perfekt! Kram

Loppe sa...

Åååårrrhhh hvor søde ...

OG MYCKET FIN LIGHTHOUSE !!

Kram
Loppe

Snäckskalsdalen. sa...

Jag såg dom på en gång, indianerna, inte behövdes det någon fantasi för det!
Vilka fina bilder du gjort! Konstnären i dig tittar fram hela tiden!
Agneta kram

Ewa`s Galleri sa...

Så söta
och så fina bilder,förstår att du hade roligt
Ha en skön kväll

Queen of Kammebornia sa...

Bedårande söt var ordet - underbart!

Lappeline ♥ sa...

Herlig.......og kjempe søte

Fin søndag til deg

Klem fra meg

Vitspets sa...

Hi hi så underbara bilder !
Jag ser indianerna vännen ...
Ha det så gott
Kram Karina

Sara sa...

Åh så söta! =))
Väldigt charmiga bilde du tagit.
Hoppas att din helg har varit mysig.
Kramar ifrån mig

Draffin Bears sa...

Dear AnnaMaria,

I love your sweet photos, the mouse and bunny are adorable in their hand knitted cardigans.

Have a great week
Hugs
Carolyn

årstidens bästa sa...

Mysigt med sjön som ligger alldeles stilla och spegelblank...

Kramar
Linda

Fia sa...

Storslagen natur o såå söta gosedjur--lite dockskåpskänsla är det allt ♥ Kram fia

LOPPISLIV sa...

Ohhh så söta :-) Vilken vacker natur i bakgrunden, ser så vackert ut.

Ha en fin måndag!!

Kram Paula

helle sa...

Åh så søde krammedyr, trøjen/koften som Dora har på, er så lækker til hende, og jeg er enig- hendes udtryk er bedårende!
Du havde en fest på bryggen ser man!!!
Jeg har også en fest med min nye pc, endelig kan jeg igen sidde foran den (i timevis host-host!) og besøge vennerne, det har jeg savnet selvom det også har været ok med en lille blogpause i varmen!
Er du tilbage på arbejdet igen?

Mange kram fra Helle

Johanna sa...

Så sött, speciellt det sista fotot, helt enkelt lovley! Jag tror mig kunna ana några indianer på häst, där uppe på berget:):)

Kram och ha en fin måndag!

Fågel Blå sa...

Hej!
Du är otrolig att få till det, du skulle blitt sagoberättare eller illustratör,, så himla söta bilder!
Du är så duktig!
Hoppas sola skiner fint på dej idag!
Kramar Kathrine

STENLYCKA sa...

Hejsan!
Äntligen ett livstecken från mig på din underbara blogg. Har haft en skön semester och
gjort massor med härliga saker under dessa veckor.Därför har det varit tyst från mig. Nu är jag inne på min sista vecka och får försöka komma in i rutinerna igen inför jobbet nästa måndag.
Visst har Bitte underbara djur och bilderna är bedårande!!
Önskar dig en allt gott, njut av de sista dagarna i juli!
Kram Raina

lotta sa...

Snacka om att kunna göra mysiga blogginlägg med humor. Detta måste både barn och vuxna älska. Jag gör då det i alla fall! Fint ställe och hittar man dessutom kantareller är det ju perfekt! Kram Lotta

Lyckoslanten sa...

Så roligt när du gör sådana arrangemang med gosiga vänner! Verkligen söt mus det där! Man har inte roligare än man gör det för sig.
Ha det fortsatt gott bland kantareller och indianer på berget! ♥

Rapport till Vänfors sa...

Ha ha, vilket charmigt inlägg:) Såg ut som ett riktigt utflyktsställe ni varit på ni tre.
Kram Annika

Nyanser av vitt sa...

Tack söta. Åh vad spännande med en paviljong. Och skönt med en paus ibland.
Kram Agneta

Viola sa...

Vilka raringar...ska faktiskt utöka butikens sortiment med liknande godingar...blir att kolla på FORMEX, hoppas du har en skön sommar, kram på dig

Blommiga Rutan sa...

Både Amos och Dora är fantastiskt söta! Förstår att du hade roligt när du fotade! Sånt är så roligt att det ju nästan inte går att sluta!!
Din header är så fin, så roligt att du byter så ofta, har inte lärt mig det ännu, men det måste jag verkligen se till att lära mig!

Visst ser man indianerna hur tydligt som helst!

Kram Anncathrine

Älskade pion sa...

Vilket underbar picknick Amos och Dora såg ut att ha.....du är rolig du.;))))Kraaaaaaaam Ulrika

Hanna sa...

verkligen söta och så fint de sitter där på bryggan.
Kram
Hanna

Nyanser av vitt sa...

Visst blev det fint i vitt. Ha en fin dag
Kram Agneta

Bitte sa...

Vilket underbart inlägg! :-) Man kan nästan tro att det är bilder från en barnfilm. Det ser så mysigt ut när Amos och Dora sitter och fikar tillsammans på bryggan, med egna små flaskor och glas :-). Jag förstår att du hade roligt när du fotade dem!

Din nya header är för härlig också, Dora ser allt lite orolig ut, som om hon är beredd på att kila iväg riktigt snabbt om det skulle behövas. Katten ser ut som att han fått span på henne... ;-).

Tack snälla AnnaMaria för att du länkade till mig! :-)

Många kramar
Bitte

kavallinskan sa...

Men vilka sötnosar! :)
kram kram

Elsa och Helena sa...

Amos och Dora är så söta. Vilken mysig picnic på bryggan och visst anas det kanske lite romans i luften:)

KRAM Helena

Anne på landet sa...

Disse bildene er til bli godt humør av:)

TAKK for titten søte Anna Maria.
Klem fra Anne.

Sallys hus sa...

Nämen annamaria...
Jag döööööör...men åååå sååå söta...
Jag känner hur skrattet lixom bubblar upp...men åååå så kul...så där vill jag också göra.. Ta med mig små sötisar på saftkalas....
Du har tagit så vackra bilder och Ja Jag kan se indianen..;)

Vad himla fint ni har det i stugan också...Ursnyggt med korgstolarna och alla marina detaljer..;)
Kram vännen!
Katarina

Frida sa...

Så söta, de ser ut att ha det mysigt. Kram Frida

C De-sign sa...

Underbart! Din fina ö.... framstår som ett paradis!, tycker jag! Önskar dig härliga dagar där ute! Titta in till mig, lavendelstavsutlottning! Kram Kram fr C

Hulda sa...

Oi, så koselige bilder. :) Søte dyr. :) Du har gjort det så fint.

Giancarlo sa...

Quella roccia è stupenda!! buona giornata..ciao

Titti sa...

Tack snälla du för din grattishälsning :-) Ha en fin helg. Kram Titti