torsdag 23 augusti 2012

VASK, STEGE OCH UTEMÖBLER

Nu ska ni få se resten av det som jag köpte av Mia.
Den här vasken blev jag väldigt glad att jag hittade.
Lagom sliten och tung.

Har letat vask länge, och nu kom då chansen. Har
hängt den bredvid paviljongen.

En stege har jag köpt, det är den längst bort i bild.

Hade först tänkt ha den i uterummet, men......

Så kom jag på att böcker och stegar passar bra ihop.
Här hamnade den.

Den lilla korgen och bordet har jag köpt. Som ni ser
är det en hel del, men det var ju superbra priser.

Och så utemöbeln, tänkte först ha bordet inne, men
det blev ute. Stolarna har inga sittbräder, men det
ska jag skruva dit.

Hittade grånade bräder som passar perfekt, tre på
sitsen och en på ryggstödet ska det bli. Och ett
bamsetack till Mia som sålde så mycket fint.
Varm kram
AnnaMaria







61 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Nämen himmel vad du hittade mycket fint hos Mia !! Så roligt..både för dig och för henne, hon fick ju sålt i stort sett allting..
Kraaam Anette

Tina sa...

Jaa, så mycket fint du hittat!
Stegen har jag en likadan men vasken skulle jag vilja ha...snyggt!

kramen

Fågel Blå sa...

Nej men AnnaMaria!!
Så otroligt mycket fint du fick med dej hem,, härligt när man kan fynda,,
Så spännande att ha så mycket att grejsa med, som trädgårdsgruppen, vilken höjdare,kommer att bli gör fin!
Hoppas din helg blir fin!

Kramar Kathrine

Lappeline ♥ sa...

Åh så mye fint .....heldig er du.
Ønsker deg en fin dag

Klem til deg

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vad mycket fint du har köpt! Bilden med stegen i "biblioteket" är superfin...och jag tror nog att bordet till trädgårdsmöblerna kommer vi att få se inomhus så småningom;-) Underbara bilder!

Ha en riktigt fin torsdag!
Kram,
Regina

Malin's Hus sa...

Önskar jag kunde varit där, hade varit kul o träff alla bloggare ;) fina saker du köpte, kraaaam

hemma hos lilla mej sa...

Bara så mycket fint har du hittat!Vad skoj.Vasken är ju bara så himla fin .Stegen gjorde sej ju bara så bra i ditt bibliotek.Utemöblerna vad ju också kanonfina.Ja det var mycket fint ögongodis hos dej!Önskar dej en fin torsdag söta du .Kramar Rita ♥

Ingela sa...

Åhhh, så fina saker! Önskar jag varit där!!

Vardag och flärd sa...

Så härliga saker du fått tag i! Vasken är ju rolig och ett härligt inslag utomhus!
Kram Eva

STENLYCKA sa...

Godmorgon!
Idag vill jag njuta av något vackert och då tittar jag in på din ljuvliga blogg som aldrig gör mig besviken. Denna morgon är absolut inget undantag du är makalös duktig med att skapa det vackert där du går fram. Vilka vackra saker du fick med dig hem från Mia.
Att hon vill sälja allt det underbara.
Men nu kom sakerna till rätt person, du vet verkligen hur man placerar dom för att de skall göra sig.
Den där vasken var så läcker såg en sådan i Hjo för något år sedan hos Vira Ranunkler, funderade på att köpa men så blev det inte, visste inte var jag skulle sätta den.
Önskar dig en fin torsdag, tack för att mina ögon fick njuta av något vackert en stund! Njuter också av att solen lyser från en klarblå himmel här idag, hoppas den gör så även hos dig.
Kram Raina

Lilla Majken sa...

Oj, så mycket fint på en gång. Vad fint med trädgårdsmöblerna i paviljongen och vasken är helt ljuvlig. Jag förstår att det var en riktigt lyckad loppis.

Må så gott!! Kramar Therese

♥ Pia... sa...

Hej.. ja det var inga dåliga grejer du fann där... stegen och utemöblerna skulle jag gärna hvelat ha:).. Jag blev att nöjd med mina små fuýnd oxå.. ska bara göra lite så de passar in här hemma och ute i pysselboa.. utemöbeln..wow.. ha en skön dag.. nu ska jag ut och gå.. min lediga dag och jag ska göra allt:).. med promenad först..sen tar jag itu med målandet.. av ena loppisfyndet från igår..bloggar om det....och om andra fynden från Mia...ha de gött..kram..Pia

Johanna sa...

Jag har en likadan stege och jag älskar den! Din vask var ju underbar:)

Ha en härlig torsdag,

Kram Johanna

Hulda sa...

Herlige saker! Jeg likte alt. :) Flott den stigen, er på jakt etter en slik en. Herlig bord, og skjønn vask. Så fint med noe rosa i den. :) Flott og inspirerende hos deg!

lisashus sa...

Så otroligt många fina saker du hittade!!!
En vask har jag drömt om länge - oj, så fin och genuin din är! ....och trädgårdsmöbler och en hel paviljong! Helt otroligt, vilken härlig loppis det verkar ha varit, jag förstår om du är glad! Så kul att få se allt som du hittade!
Kram
Lisa

Marthina, Holmbytorp sa...

Vad vackra saker, blir alldeles till mig! Kram

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon !

Så mycket fint du har hittat ! :)
Härligt !
Så fint med stegen ! Håller med dig att den passar så bra ihop med böcker.

Och vasken ! Så gint och alldeles perfekt ! Har också spanat såna.
Har tänk att ha i gästtoan / badrummet !

Ha nu en fin fin torsdag fina du ! :)

Kram på dig

Unknown sa...

Men åh så mycket fint! Vasken var ju underbar, och stegen med, lyckos dig =)

Ha en härlig dag fina du,
kram Catta

årstidens bästa sa...

Milda matilda......jisses vilka fynd du gjort...

Vasken var den vackraste jag sett och stegar är mina favoriter....

Trevlig helg.
Kram
Linda

Casa of Mia sa...

Åh så mycket fint, kram

FruNeroLindström sa...

Vilka underbara fynd.
Älskar stegen, är själv på jakt efter en gammal sliten i trä till vårt sovrum.
Hoppas du får en skön Torsdag, Kram Malin

RoseSommer sa...

Så mye fint du har funnet! ALT er slike ting jeg liker godt.

Prinsessorna på Bellevue sa...

Jamen, LYLLOS!!! Vilka kanongrejer du har fyndat! Såå avundsjuuuuk!

Kram
Petronella

Elna sa...

Vackra saker du har fyndat och det är precis en sån stege jag letar efter men de är svåra att fånga här i Skåne land. Ha en skön dag.

Kram

Hannis sa...

Massor av fina saker att njuta av!!
Vasken är ju en riktigt läcker pärla=))

Kul när man fyndar så mycket fint.

Kram Hannis

Hemmavid sa...

Hejsan!

Men så många läckra fynd! Förstår att du är nöjd och glad - det brukar man bli när man fyndar stort!

Kramen Jenny

Sallys hus sa...

Hej hej!

Men ååå vad mycket fint du köpte!!
Jag had ekunnat köpa allt det jag med...himmel så fint!
Å din fina stråväska där på sista bilden...jag är svag för sånna...;)

Stegen passade ju helt fantastiskt bra där bland böckerna!
Kram Katarina

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
snacka om grymt fyndläge för er alla som hade lyckan att besöka Mias loppis! Hade gärna varit där, suck!

Du har verkligen fyndat galet mycket fina saker. En sån där vacker vask skulle gärna få flytta hem till mitt blivande orangeri.

Ha det gott, kram Monica

It's me sa...

No translating today....but i see nice things love your style and decoratings.....love Ria...xxx...

KKvinneblogger sa...

Så fine ting du har fått tak i :)
En slik vask til å ha ute ønsker jeg meg også!
Og en stige til å nå opp til øverste bokhylle.
Kos deg med tingene dine!

Mycket annat & lite betong sa...

Så fina saker!
Den där vasken skulle jag också vilja ha!
Och utegruppen är jättefin! Kommer att bli bra med de färdiggrånade brädorna på.

Kram Agneta

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Oj så mycket fint du hittat! Förstår att det var roligt att vara på den loppisen, hade gärna varit där jag också...
Roligt också att träffa tjejerna, några av dem har jag träffat förut,men det är alltid roligt att träffas igen.
Gillade verkligen din paviljong! Det blev kanonfint!
Kram
Marie

Blommiga Rutan sa...

Oj så mycket fint du hittade hos Mia! Vasken är verkligen så läcker, där får man allt lite "vill ha" känsla!

Önskar dig en riktigt skön helg
Kram Anncathrine

Lövkojan sa...

Ojojoj så mycket vackert! Det var nog tur att jag inte var där, ser ut att ha kunnat köpa rubbet!
Så härligt att få göra så fina fynd och ha en härlig dag!

Ha det fint, kram Marie-Louise

helle sa...

Gamle stiger er så fine, men det kan være svært at placere dem i en naturlig sammenhæng når de bruges til dekoration. Ved bøgerne har du fundet det bedste sted, synes jeg.

Så mange lækre ting og sager du fik med dig hjem AnnaMaria, jeg havde sikkert også handlet vildt ind hvis jeg var med!

Nyder stadig de sidste solstrejf af sommeren og får gået nogle lange ture.

Mange kram Helle

Solveig (Svingenslillehus) sa...

ÅÅÅ så masse fint du fatn hos, Mia :) Herlig stige også! Den var knall tøff :)

Ha en fin fin ettermiddag :)
Klemmer

G:a Affären sa...

Nu blir jag så glad för din skull! Trädgårdsmöbeln är en likadan som jag fyndade tidigare i år, visst är de fina! Och gruppen blir helt perfekt i den fina paviljongen.
Stegen mot bokhyllan blev också fullkomligt, du är duktig på att få till det.
Och så vasken! Så fin med blommor i, alltså vilka fynd!
Jag är ändå rätt säker att Mia blev glad att de fina sakerna hamnade hos just dig!

Kramar
Cia

Marie sa...

Hej AnnaMaria!

Var så roligt att träffa dig i lördags, så kul att få ett ansikte bakom bloggen. Så mycket fint du fick med dig hem från Mia, stegen gjorde sig verkligen bra där framför böckerna. Min moster blev jätteglad för sin stege också som mamma köpte åt henne.

Trevlig Helg!
Kram Marie

Nyanser av vitt sa...

Så mycket fint vännen och stegen är ju perfekt i "bibblan"
Kram Agneta

Johanna Stålros sa...

Nu blev det många åhhh här till dina bilder, så fina/ vackra saker....lyckliga du. Kram

Hanna sa...

det är bara så fint så jag vet inte vad jag skall säga.
Kram
HAnna

Ewa`s Galleri sa...

Oj vilka fynd du gjort
Gillar verkligen trädgårdsmöbeln ,stolarna kommer att bli jättefina med de grå plankorna
ha en skön fredag

liven sa...

Åh så mye fint du har funnet!!
Masse koselige saker!
Vasken kommer du til å bli så glad i...det er hvertfall jeg i min :)

Ha en fin helg AnnaMaria
Klem fra meg!

Sabelhagens Olivlund sa...

Så mycket fint du köpt!! Härligt att gå på en riktigt bra loppis. Vasken skulle jag vilja ha:)).
Hmmm..undra om vi inte har en sådan stege stående i garaget på landet...
Ha det gott.
Kram Maria

Bitte sa...

Vad mycket fint du köpte på loppisen! Vasken var så fin och även stegen! Bilden med stegen mot bokhyllan blev min favorit :-).

Jag gillar din paviljong också, det ska bli spännande att få se den i höstskrud framöver! :-)

Ha en fin helg!

Många kramar
Bitte

Pysselpalatset sa...

ja i sannig mycket vackra ting du hittade... och härliga bilder... trevlig helg önskar jag dig och de dina... kram J

Älskade pion sa...

Men så mycket snyggt.Där missade jag tydligen nåt.;)ha en skön helg vännen.Kram Ulrika

Nyanser av vitt sa...

Ja jag tror jag ska börja döpa mina alster. Ska göra om lite i nätbutiken. Men tiden fattas så det får bli ett långsiktigt projekt. Attans att man ska behöva jobba också :O)
Ha en mysig helg vännen
Kram Agneta

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon på dig fina du !

Kikar in och önskar dig en fin fin helg !

Visst kan det bli fint inne ! ;)

Ha det Gott !

Med varmaste kramar Sirpa

Jenny sa...

Men oj vad mycket vackert du fick med dig hem från Mia, riktiga skatter! :)

Ha en skön helg!

Kraam Jenny

Frøken Anker sa...

Sikke mange skønne ting, du har fået købt. Og en stige kan man altid bruge. Vasken var også rigtig flot. Den kan jeg godt lide.

Vedr. den nye julebog, så kan du roligt købe den. Den er rigtig flot med rigtig mange gode billeder og ideer. Jeg har selv kigget den igennem flere gange nu. Og der er da lige nogle ideer, der skal prøves af her i huset også :-)

Kram

Linda sa...

Vad mycket fint du hittar. Korgen och stegen var ju kanon.

Trevlig helg!
Kram Linda

Titti sa...

Du har hittat fina saker som vanligt :-) själv har jag bloggtorka. Men jag kommer snart igen. Har lite småprojekt på g men allt tar sin lilla tid. Önskar dig en trevlig helg. Kram

Vitspets sa...

Vilka fynd vännen ...
Jag letar också efter en vask
Men har inte haft turen att hitta någon
Önskar dig en trevlig helg
Kram Karina

Änglarnas hus sa...

Wow! såå mycket fint du hittade..tittar avundsjukt på vasken..vill ha..ler..;)
har precis dragit ut "sommarvatten" och en kran och letar nu efter en fin vask..

Hoppas du får en fin helg!!

Kraam Sanne

solihjartet sa...

Å, så masse fint!!

God helg!! :)

Ett Vitare Hem sa...

Ha en fin helg!
Kram/Lena

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Så mye fint du fant hos Mia!! Helt herlig med stigen foran bokhyllen. Og for noen flotte hagemøbler. Slike ønsker jeg meg:-) Den gamle vasken er riktig sjarmerende!
Kos deg med dine nye funn!

God helg til deg!
Klem fra Hjørdis

Rose Garden Malevik sa...

Hej AnnaMaria
Men jisses va fina saker :)
å missa nu inte.....

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

de e kul att vara med :)
VÄLKOMMEN
Håkan

HWIT BLOGG sa...

Snyggt! Jättefina saker du hittade...en sån vask har jag letat efter i åratal, inte lätt att hitta!
Önskar dig en fortsatt skön helg!

Hälsningar från ett sensomrigt Öland & Titti

Le petit jardin sa...

Vilka underbara fynd!! Och kängerna var urläckra!!

Kram Kajsa