söndag 19 augusti 2012

LOPPISEN HOS MIA

Jag har aldrig varit på en loppis med så många trevliga
människor, och jag har aldrig varit på en loppis med
så fina saker som det såldes hos Mia.

Och så fick jag träffa härliga bloggerskor, här
Gúa och Mia. Det var stört omöjligt och få med
alla tre just då på foto.

Nöjd kund som bar och bar.... Madde från mitt
jobb. Skulle ju ha tagit fler bilder men jag hann inte,
hjälpte ju Mia med och ta betalt.

Så här såg det ut efter ett tag, tyvärr ingen före-bild
Men då var det betydligt mer saker!

Jag har köpt så mycket fint av Mia, den här paviljongen
köpte jag tidigare i sommar.

Det var den som var det skrymmande jag hämtade.
Och nu är den på plats.
 

Igår köpte jag möbler som ska stå här, just nu
ligger dom kvar i bilen.

Bar in rosor i kruka i paviljongen. Och i nästa inlägg
ska ni få se flera fynd från Mia.
Kram och hej
AnnaMaria








68 kommentarer:

Tina sa...

Jag anar att det kommer att bli trädgårdsfint hos dig!!
Spännande...

Ha en finfin dag o kram!

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilken härlig loppis det måste ha varit, goa människor och mycket fint!

Vilken vacker paviljong du har köpt, ser fram emot fler bilder=)

Önskar dig en fin söndag!
Kram,
Regina

hagagården sa...

Men å så mycke fina saker.
Stor kram
Ninni

Johanna sa...

Skall bli så kul och se möblerna om du köpte på Mias loppis! Förstår att det var hur mycket fina saker som helst där!

Ha en härlig söndag,

Kram Johanna

Levindas Värld sa...

Men wow vilken paviljong!!! Åh jag skulle också vilja ha turen att få gå på sån loppis :) Man skulle ju handla ihjäl sig....hihi! Ska bli spännande att se vad mer du köpt!

Ha det gott!

FruNeroLindström sa...

Så mysigt.
Hoppas kunna dra med mannen på loppis idag. Får se hur det går eller om han vill fixa massa hemma nu sista dagen innan jobbet drar igång igen.
Hoppas ni får en skön Söndag, Kram Malin

♥ Pia... sa...

Oj. vilken dag det var ...var sååå himla kul att få träffa alla och vilka fynd vi gjorde...såå fin din paviljong var och ska bli kul att se vad du fyndet mera... Härligt att träffa dej oxå,... Kram Pia

Marthina, Holmbytorp sa...

Tänk om man varit där... Underbar paviljong! Kram Marthina

Hulda sa...

Ser utrolig bra ut. Herlige bilder fra loppisen. Den gamle døra ser virkelig fin ut.

årstidens bästa sa...

Men jisses amalia....snacka om snygga grejer...
Ren LYCKA!!

Kram
Linda

Chubby Chieque sa...

OMG... dreglar av din paviljong... så fin.

Hur mås Ni där uppe?

Hoppas alla mår prima och hade en skön semester dagar.

En kram från 08:an,
/C

Älskade pion sa...

Den där paviljongen.....VILL HA!!!!;))Guuud, så vackert.Trevligt med loppis.Ha en skön söndag vännen.Kram Ulrika

Nyanser av vitt sa...

En drömloppis. Underbar paviljong. Ska bli spännande att se det du har i bilen. Ha en fin söndag.
Kram Agneta

Livet på Vestergård sa...

Jag kan tänka mig att det fanns mycket vackert att köpa där. Så fint du kommer att sitta i din nya paviljong!
Kram kicki

irene sa...

Åååå va roligt! Vilken lycka!
Fin söndag till dig!

annashusidingtuna sa...

Hej!
Ja det var verkligen en loppis värd namnet!! Herregud vad folk det var.
Kul att hinna ses på riktigt även om vi inte riktigt hann prata mitt i all uppståndelse och komers.
Kram Anna

Hjem Kära Hjem/ Anna sa...

Åh hälp vilken loppis!
Det var ju där man skulle varit med släpkärra o lastbil c",)

Kul o se din efterbild när du får sakerna på plats!

Klem Anna

C h a r m i g t L a n t l i g t sa...

Hejsan!

Å vad roligt, ni ser ut att trivas tillsammans. Ååå så fin paviljong en sån skulle jag också så gärna vilja ha. Ha en skön Söndag!
Många kramar Sanna

www.InWhite4You.se sa...

Vad härligt att träffa massa Goa människor och paviljongen ... wow !!! Du kommer att få jätte fint med den i trädgården. Vill verkligen se bilder när du pyntat och pysslar klart där. Ha riktigt go söndag.
Kram Lena

It's me sa...

It must be a great day !!!..the next time i will go with you....hahaahaha...dream dream.....love Ria...xxx...

Sallys hus sa...

Ojojojoj...annamaria vad mycket fint!

Jag önskar så att jag hade åkt...:(

Meen jag mår ju inte helt lysande än så det kändes ju inte så lockande att köra själv...
Vilken paviljong!! SKa bli jätte kul att få se den sen då med nya möbler...även om jag tycker det ser fantastiskt ut redan nu...

Å va kul att träffa alla bloggerskor..det hade jag gärna gjort jag med..
Ha en mysig söndag!
Kram Katarina

Nyanser av vitt sa...

Hej igen
Nej bilden är lånad från nätet och det har jag angett med små små bokstäver :O):O)
Ha det toppen nu
KRAMISAR

Loppe sa...

Wauw... skulle gärna ha varit där !

Men vi åker först til Sverige på Tisdag ...

Ha´ en mysig dag
Kram
Loppe

Snäckskalsdalen. sa...

Vilken fin paviljong du köpt, den ser ut som ett litet scenbygge och när du fått lägga din hand vid inredning, ja, då vet vi ju alla hur fint (ännu finare) det kommer att bli!
Agneta kram

Unknown sa...

Åhh vilken underbar paviljong, helt otroligt snygg. Blir allt lite nyfiken på vad du ska ha för möbler där :).
Hade varit kul att gå på den loppisen men tyvärr fanns inte tiden.
Ser fram emot fler bilder.
Ha de gott, kram Ing-Britt

Änglarnas hus sa...

ÅÅ så vackert det kommer att bli..finns inget finare än att samla rosor på en plats..Har inte ångrat en sekund att jag skapade mitt "Rocenplace" förra sommaren..njut där inne..
Ser fram emot att se dina nya fynd!!

Kram kram Sanne

Draffin Bears sa...

Dear Anna Maria,

I loved seeing your lovely photos and looks like you all had a wonderful time.

Happy Sunday
Hugs
Carolyn

Vida sa...

så mycket vackert du fick med dej hem ;)) oj oj så spännande att få se mer och fler gobitar;) underbart fint...

och vad härligt med dessa goa människor..sånt lever man länge på..träffade några hos härliga fina Gúa och det minnet är tokgott att ha;))

Vidanjutersensommarkram

Home Bohemia sa...

jag har läst om Mias loppis lite här och där här på bloggarna...hade gärna varit där!! Jag jobbar och har beredskap hela helgen...får gott finna mig i att befinna mig på en lite lagom radie runt sjukhuset...MEN...Där ligger villaområdet Rynninge...och tänk under lördagen hade hela området hemma-loppis...man fick en karta vid infarterna så att man skulle hitta runt de de som valt att vara med. En riktigt KUL grej...tyvärr glömde jag kameran hemma. Ha en fin söndag Kram Maria

Linda sa...

Vad roligt med en så fin loppis och vilken härlig paviljong du har köpt. Jättefin!

Kram, kram

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Alltid like koselig å titte innom bloggen din. Det så veldig kjekt ut på loppis sammen med så gode bloggvenninner:-) Og hvilken flott paviljong du har anskaffet deg! jeg gleder meg til å se møblene du kjøpte til paviljongen.

Ha en fin søndag og ukestart!

klem fra Hjørdis

Elna sa...

Så mysigt med en alldeles egen paviljong och det verkar ha varit en helt underbar loppis. Ha en fortsatt fin dag.

Kram
Elna

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Ååå så masse flott.. Loppis er herlig ;-) Nydelig pavlijong.. Gleder meg til å se møblene ♥ Ha en fin Søndag ;-) Klemmer fra Solveig ;-)

Ingela sa...

På den loppisen hade jag gärna varit, synd att vårt land är så avlångt!!

Hanna sa...

alltid roligt med loppis och alltid roligt med en med särskilt fina saker.
kram
Hanna

Lyckoslanten sa...

Det var inte illa! Gissar att det blir ett fint andningshål och att du kommer att njuta av att inreda din fina paviljong! ♡ Kram!

Bitte sa...

Vilken härlig loppis det verkar ha varit, och vad gullig du med flera var som hjälpte Mia med loppisen. Det märks på många olika sätt att du har ett stort hjärta!

Din paviljong är helt underbar, det ska bli spännande att se vad du har köpt för möbler till den. Din indiska stol passade jättebra där också!

Precis som de små söta vovvarna, gillar jag dina kuddar, även fast jag inte har provlegat dem ;-). Det var så vackra färger i dem, de matchar mattan perfekt! SUPEJFINA, som Noomi skulle ha sagt :-).

Ha en fin söndagskväll!

Många kramar till dig
Bitte

PS. Musikvideon var för härlig, vad kul att självaste Ewa Fröling hade huvudrollen! Jag gillar First Aid Kit, det var sonen som introducerade dem för mig i våras.

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Oho! Vad kul och vilken fin paviljong!!!! Kul att träffa lite bloggisar! Kram!

hemma hos lilla mej sa...

Åååå vad skoj och vilken himla fin paveljon.Vad skoj att träffa goa bloggvänner.Vad skoj och spännande att få se vad du har i bilen.Ha en skön söndag goa vännen.Kramar Rita ♥

Vardag och flärd sa...

Åh, vilken paviljong! Så härligt att inreda och det gör du säkert på ditt fantastiska sätt!
Kram Eva

katha´s kortmakeri sa...

Härligt när man kan göra underbara fynd,men bäst är nog alla mysiga människor man träffar.
Varma Kramar
Katha

katha´s kortmakeri sa...

Härligt när man kan göra underbara fynd,men bäst är nog alla mysiga människor man träffar.
Varma Kramar
Katha

Joyforhome sa...

låter som en underbar loppis!

Blommiga Rutan sa...

Vilken läcker paviljong!
Kan tänka mig att det var mycket fint!
Önskar verkligen att jag haft möjlighet att komma!!!!

Skön söndagskväll
Kram Anncathrine

Lilla Blanka sa...

Hej fina AnnaMaria!

Vad roligt det var att träffas igår! Och vilken lyckad dag det var :))

Haha, det var inte lätt att få till ett foto på oss, vi var ju värre än kalvar på grönbete ;)

Så himla fint det blev med paviljongen!

Kraaaaam
Mia

Frida sa...

Dit hade jag gärna velat åka, dessvärre bor jag lite långt i från. Vilken fin paviljong du har köpt. Hoppas vi får se vad du mer har köpt, det ser jag fram emot.
Hoppas du får en trevlig vecka!
Kram Frida

Prinsessorna på Bellevue sa...

Vilken fiin paviljong! Vilken superloppis du verkar ha varit på! Kul!

Kram

Petronella

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Oj och Wow ...orden räcker inte till!
Lyckliga du som haft möjlighet att handla hos Mia.

Och vilken plats du skapar, så läckert.
Ser med spänning fram emot att se resten.

Ha det gott, kram Monica

Maliva`s verden sa...

Hei for en herlig dag du har hatt...gøy å se bilder fra flere kjente bloggere også. Ønsker deg go`ukestart. Varm klem fra meg

homemadebyanna sa...

Paviljongen är bara så fiiin, vill ha varning på den!!
Det verkar ha varit en trevlig loppis.
kram

Fågel Blå sa...

Åhhh så mycket fint som du köpt!
Härligt med LOppis när man kan fynda!
Kul att du visar lite bidlker på fynden!
Ha en fin vecka
Kramar Kathrine

LOPPISLIV sa...

Så rara och mysiga bloggtjejer :-)) Vilken urcharmig pavaljong, härligt att göra fint i trädgården, ska bli spännande och se vad hurdana möbler du har hittat :-) Ha en fin start på veckan!! Stor Kram Paula

Hannis sa...

Vilken paviljong!
Kan tänka mig att det kommer att bli fint när allt är klart.

Kul med loppis kombinerad med bloggträff också=))

Kram och fin dag/Hannis

Le petit jardin sa...

Vilken rolig loppis..det grämer mig att bo så långt bort!! Snygg paviljong :)

Kram Kajsa

Anki sa...

Så den där fina har hamnat hos dig?!...Min paviljong blåste i älven i höstas så nu kommer den inte fram nåt mer, kan inte jaga den där över hela plan, hihi!
Vilket gäng du, förstår att ni hade trevligt, å sålde massor...Mia hade ju hur mycket fint som helst!
Ska bli spännande att se paviljongen när du är klar, vet redan nu att det kommer att bli såååå fint!

Hmm, ja den här jäkla tån är mörbultad nu ska du veta, får nog komma till dig å röntga, hihi!

Ha det gott Stumpis!
Goa kramen!

liven sa...

Heisann

Tenker dette var kjekt...og skulle gjerne vært der :)
Så mye flotte saker!!

ha en fin ny uke AnnaMaria

Sofia sa...

Ja, åhhhh... tänk om man kunnat vara med!!! Paviljongen verkar helt underbar...
Kram kram
Sofia

Vitspets sa...

Vilken härlig lopis precis i min smak
Kram Karina

Lilla Majken sa...

Det ser ut som ett riktigt fint ställe, kan tänka mig att det fanns mycket fint. Roligt att se vad du tänker hitta på med den fina paviljongen.

Ha en fin kväll och kram på dig! Therese

Anne på landet sa...

Ja, det hjelper ikke med bare fine ting, fine mennesker må også være med;)

Takk for titten og fin ny uke til deg.Klem,klem.

Kicki sa...

Ja loppisar är väldigt skoj. Har en inplanerad på lördagmorgon. Det är nästan en adrenalinkick!!
/Kram Kicki

Viola sa...

SÅ många fina fynd du gjort..hade tänkt att åka dit men så var det ju FORMEX och då räckte inte tiden till, hoppas du haft en bra sommar trots eländesvädret, kram

Nyanser av vitt sa...

Mycket färg men jag har redan haft min Tricia Guild period men visst är det snyggt. Korset är från en av de nya. Så fina saker. Längtar tills det kommer hem.
Ha en fin dag
Kram Agneta

Designe sa...

Åh va roligt! Man skulle ha varit där!:) så kul att det gick så bra! Nu ser det verkligen tomt ut! Kul att du fyndade lite oxå!:)
Kram

Jenny sa...

Hej AnnaMaria!
Åh den loppisen hade man vela vara med på! Kan tänka mig att det var mycket fint så inte konstigt att det blev så tomt:)

En sån vacker paviljong du köpt av Mia tidigare!

Kraam Jenny

G:a Affären sa...

Vilket loppis och härliga bloggerskor, där hade jag gärna varit med!
Jag kan ana att det var mycket fint hos Mia, och paviljongen som du köpt tidigare är så ovanlig och fin med smidet.
Det blir spännande att se resten också!

Kramar
Cia

Louise Alexandersson fotografier sa...

ser ut att ha varit en bra loppis


kram l

gamla skolan sa...

Så fint det ser ut det du köpte !! Åh ! Jag önskar jag var där , så många fina bloggersker , människor på samma gång !!!
Kramar // Susanne