torsdag 30 augusti 2012

FÖRRÄTTEN ÅT VI I PAVILJONGEN

Medan jag bar ut ett täcke kuddar och lite mat
skruvade maken fast brädorna på stolarna jag
köpte på Mias flyttloppis.

Här fattas då två stolar, och det går så mycket
fortare när han skruvar!

Bjuder på blinier med dill-creme fraiche och kallrökt
lax, lite bubbel är gott till.

Blinier kan man steka men jag fuskade och tog
köpeplättar!

Man får passa på nu och vara ute mellan skurarna,
lyser solen blir det så mycket varmare och roligare.

Jag tar en till, det var gott.

Och så ska ni få se en jättesöt rosa gammal rysk
kulram, jag köpte den av Icka som har
Skimmelgården. Den blev en present till en liten
tjej.

Icka hade satt rosa band runt ytterpaketet, så nu är
den gamla hunden och rödöga höstfina. Tack fina
Icka.
Kram och hej
AnnaMaria








60 kommentarer:

Livet på Vestergård sa...

Javisst gäller det att sitta ute så länge det går. Ser gott ut det där!
Kram Kicki

Draffin Bears sa...

Dear Anna Maria,

Looks like the perfect table outdoors, with smoked salmon blinis and champagne.
Love the old Russian abacus and the dog and bunny look cute in their pink bows.

Happy rest of the week
Hugs
Carolyn

FruNeroLindström sa...

Passa på att njut ute nu när det väl är lite varmare. Ser otroligt mysigt ut.
Och vilken härlig kulram.
Ha en skön torsdag, Kram Malin

Fågel Blå sa...

Så vackert helt magiskt underbart...
Ser ut sim bilderna är tagna från magasinet Jeanne'Arc Living,
Så fina stolarna blev, och så gott det ser ut, skulla man kanske prova.
Sådan kulram har jag gett till Lille Theo mitt barn barn, hade en låg inne på bloggbutiken, som jag köpt i Danmark, han gillar den skarpt.
Önskar dej en fin Dag

Kramar Kathrine

Malin's Hus sa...

Hej Fining! Vilka vackra skor i förra inlägget. Och mums så gott med lite mys i paviljongen. Önskar Dig en kanonhelg!

KRAM i MASSA!

/ Malin

liven sa...

Åh så fint her var da. Setter meg gjerne ned en stund :)

ha en fin torsdag
Klem!!

Pysselpalatset sa...

Så vackert du dukat upp med champagne och små lyxplättar.... Det ger mig tröst i sommarens slutskeede.
Allt gott till dig. kram Jeanette

Blommiga Rutan sa...

Ser gott ut!
Ja, nu njuter man så fort solen tittar fram och man är ledig!
Fort ut i solen, man vet ju inte om det är sista gången för i år...
Så söta blev rödöga och gamla hunden!

Önskar dig en skön helg ( med förhoppningsvis sol)!

Kramar Anncathrine

Louise sa...

Oj så fint dukat och fixat. Blinier hör till mina favoriter, med olika fyllningar :)

♥Annica-Hilmas hus♥ sa...

Hej vännen!
Tusen tack för din gulliga kommentar om min header!
Jag blev så glad!♥

Vilka vackra bilder med en massa gott på!
Lyx på hemmaplan, det är grejer det!

Ha en härlig torsdag!

Kram Annica

Johanna Stålros sa...

Förstår precis, man vill bara sitta ute nu så länge man kan...mysigt har du gjort det som alltid, med lite hjälp förstås;) Kram

www.InWhite4You.se sa...

Sååå mysigt du dukat och vad fint det blev med järnställningen. Visst måste man bara vara ute och nyttja varje liten stund ute nu. Ha en underbar helg då vi hoppas på sooool.
Kram Lena

Sabelhagens Olivlund sa...

Vad mysigt ni har det, snyggt dukat med härliga ting. Nu vill man ta vara på den sommarvärme som finns:)).
Gillar tallrikarna:)).
Ha en fin dag.
KramMaria

Hemmavid sa...

Hejsan!

Du är verkligen så himla duktig på att duka och göra fint!

Härliga möbler du hittat!

Kramen Jenny

Älskade pion sa...

Vad du myser till det så där mitt i veckan;),underbar paviljong.Kram Ulrika

Lilla Majken sa...

Ja, nu måste vi ta tillvara de fina dagarna och jag hoppas också på en strålande oktober. Mmm, vilken god förrätt.

Kram på dig. Therese

årstidens bästa sa...

Åhhh så mysigt det där såg ut.
Vilken fantastiskt vacker kulram, aldrig sett så fin.

Ha en fin helg.
Kram
Linda

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon på dig fina du ! :)

Skrattar ! :) du är ju så härlig !!! ;)
Kan tänka mig att mannen sin var förvånad ;)
Men attans så fina skor !
Och kläderna med ! Du kommer vara toppen fin ! :)

Vilka härliga bilder frpn Paviljongern. Och ser smarrigt ut ;)

Ha nu en härlig torsdag ! :)
Själv ska jag sova straxs efter nattens arbete ;)

En varm kram till dig ! ;)

Ps.... är skorna Rosa ? ;) hihiii

Villa Björkenäs Backen sa...

Ps... vilka fina saker du har hittat :)
Kul !
Och ha det så trevligt i Gränna ! Nästan mittimot oss ! ;)

Kram.kram igen

hemma hos lilla mej sa...

Bara så himla fint du har gjort!Ja nu gäller det att njuta av varje minut solen visar sej.Bara så underbara bilder.Lite vardagslyx behöver vi alla .Ser bara så gott ut.Önskar dej en skön torsdag och Varma kramar till dej med goa vännen/Rita ♥.

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Så mysigt att sitta och äta gott i din vackra paviljong!!

I måndags saknade jag vantar när jag gick till jobbet och idag så gick jag i bara Top! Så det är rejäla svängningar i vädret.

I helgen blir det landet och fortsatt grävande. Måste få ned rosor och lite perenner i jorden.

Önskar dig en trevlig helg! Kram Monica

gamla skolan sa...

Så mysig , fint och gott det ser ut !!
Så vackert dukat !!
Kramar // Susanne

Ett ögonblick sa...

Vilken paviljong Du har slagit till på!!!! helt underbar!!! och möblerna, så ljuvliga!!! så skönt att slippa bygga paviljongen;)
Det ser frestande gott ut, förrätten, ett bra tips till helgen!
Vovven ser riktigt mallig ut med krona och nytt band, så rara båda två.
Gillar din nya header också, Du är så bra på att få till det läckert.
(jag har tyvärr så bråttom, så jag tar mig aldrig tid till att redigera och arrangera så fint)

Ha det gott min Vän!
kramar Lisa

Designe sa...

Åh va det blir fint! Ser så mysigt ut! Känner mig nästan som hemma hos Mia för jag känner igen mig!:) Såå gott det ser ut oxå..mums! Läcker kulram!

Men du sååå snygga kängor du köpt!..jättefin klänning oxå! Nu måste jag spana in spartoo.se :)
Kram

It's me sa...

It always looks like a party on your blog.....beautiful things..... delicious food.....love your new banner!!...happy day darling....i am off to little Luna right now...xxx...

Hannis sa...

Jag fick sån lust att sätta mig där vid bordet och njuta en stund!
Så oerhört mysigt!!

Gillar din gamla hund också=))

Kram Hannis

Anonym sa...

Hej,
Du har verkligen lyckats, det ser såååå inbjudande ut.

Mvh
Anneli
Ps. kika in på min blogg om du har lust, tidevarf.blogspot.com

Monia - mamma till Tuvalie sa...

Hej kära du :) Vill tipsa dig om mina tävlingar!Du kan bland annat vinna ett presentkort hos Online Design, som har såå mycket fin inredning i Shabby-stil :) Det enda du behöver göra för att vara med är att berätta vad du skulle köpa om du vann!

Här hittar du den: http://moniasundgrenjansson.blogg.se/2012/august/tavling-2-st-vinner-presentkort-hos-onlinedesign.html


Tävlar man inte, kan man inte vinna ;) Lycka till :)

Prinsessorna på Bellevue sa...

Men, åh, det där kalaset ville jag vara bjuden på!!!

Såå fina bilder, som vanligt...

Kram
Petronella

Unknown sa...

Hej AnnaMaria!
Så himla duktig du är på att få bilder utöver det vanliga.
Var till Pia/Mitt Måleri igår och vi pratade faktiskt just om vad roligt det vore att kunna skapa såna bilder som du kan.
Trädgårdsmöblerna blev fina med de gamla brädorna och visst blev även djuren höstfina.
Ha de gott, kram Ing-Britt

Snäckskalsdalen. sa...

Mmmmm, så gott det ser ut och trevligt och vackert, då smakar den goda maten ännu bättre, så är det bara!

Blinier har jag aldrig gjort själv, jag har funderat på det i kanske 40 år, men......fast nu är det ju lättare att hitta det speciella mjölet som ska vara i, är det bovetemjöl.....där har jag en sak till på min bucket list.

Du har en händig man, du!

Kulram, visst är det sött! I Japan, på landsbygden, på banken, där räknar dom äldre banktjänstemännen först på sina elektroniska räknare och gör sen en efterkoll på sin kulram (soroban).......och detta i detta högteknologiska land!!!

Kramar

Mys och hemtrevnad sa...

mysigt...kramis semlan

Solveig (Svingenslillehus) sa...

ÅÅÅÅ så deilig det er å kunne nyte ute i sensommeren.. og så fint du har ordnet det :) Herlige møbler :)

Ha en fin fin dag :)
Klem til deg!

Ett ögonblick sa...

OK då, men du är ju väldigt duktig i alla fall!!! Du är super på att ta vackra bilder och med bra ljus. Det är bra att kunna ta barnen till hjälp, men faktum är att jag faktiskt fixat rubbet själv på min blogg, så jag har lärt mig lite med åren. Den andra bloggen krånglar nu så jag kommer inte åt den, så där måste jag nog ta hjälp;)
Så mysigt att åka till Gränna! vet inte om det fortfarande är öppet på Berget, annars har dom nog världens godaste räkmackor där.
Hoppas Du får det riktigt trevligt och att det går bra med nya fina! kängorna. (det är mycket kullerstenar i Gränna;)

Trevlig helg till Dig också!
kram Lisa

Ingela sa...

Fusk går precis lika bra! Det ser jättfestligt ut!

Sofia sa...

Så festligt och gott det ser ut!!!
Och den kulramen..... bara hur fin som helst!
Kram på dig!
Sofia

Jenny sa...

Hej AnnaMaria!
Vad gott och mysigt det ser ut!

Jättefin kulram du köpte av Icka, o vad söta de blev vovven o rödöga:)

Kraam Jenny

lisashus sa...

Vilken härligt bjudning, det vattnas riktigt i munnen!
Ja, man får passa på mellan skurar och oväder! Här hade vi såååå fint och skönt på förmiddagen med sol och värme, men nu så....ovädret väntar!

Så fina saker du visar - kulramen - så fin och leksakerna....ja, jag antar att det väl är mest DU som "leker" med dem nu!:)) Så fina!

Kram
Lisa

Maria sa...

Härligt härligt...ja bäst att passa på när strålarna värmer. Och detta såg sååå gott ut. Måste prova :)
Kram på dig Maria

Nyanser av vitt sa...

Visst ska man passa på. God mat och dryck och vacker dukning.
Sköt om dig
Kram Agneta

helle sa...

Det gælder virkelig om at nyde alt udendørs medens vi stadig har lidt varme i vejret! - de blinis ser for lækre ud og med boblevand i køleren kan intet mislykkes på en sensommeraften.
Kuglerammen er så fin, den ville jeg gerne lege med...!

Nyd livet, ven

Kram Helle

Anonym sa...

Så härligt du dukat, middag för två på bästa möblerna!
Nu blev jag lite sugen, får gå ner o ta mig en middag och be om en dansk öl...

kram Tina

Hanna sa...

så mysigt det ser ut.
Ha en fin kväll!
Kram
Hanna

Hulda sa...

Så koselige bilder. :) Fint oppdekket på det rustikke bordet. Likte også så godt de gamle lekene. Koselig. :)

♥Gabriella ♥Hemma På Dunderbo♥ sa...

nu vart jag ju nästan sugen på skumpa=) ha en underbar helg
Kram♥ Gabriella

Johanna sa...

Mums vad gott det ser ut. Jag har faktiskt aldrig ätit det på det viset:)

Kram Johanna

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Hej där! Va gott det såg ut med blinier och laxen. Ett bra tips med dessa småplättar....
Ha det så gott från mig i vattenhålet!
Carin

MissMette sa...

Hei AnnaMaria ღ
Så nydelige bilder du viser, til stor inspirasjon... vakkert ღ Nydelig dekket bord, og fristende mat her, kjente jeg ble sulten :) Likte også veldig godt kulerammen din ღ Ønsker deg en fin fredag og helg som kommer. Stor klem fra Mette

Elsa och Helena sa...

Hej AnnaMaria! Vilken tur din blogglista kom tillbaka av sig själv!

Blinier är så gott, smart drag att köpa plättarna...det ska jag komma ihåg.

Stolarna är helt fantastiskt fina...ser så där franskt antika ut!

Önskar dig en fin helg...KRAM Helena

Bitte sa...

Vad mysigt det ser ut i paviljongen och vad gott med blinier! Det var längesen jag åt såna, jag kan knappt minnas när det kan ha varit. Som du skriver får man passa på att vara ute när solen tittar fram mellan regnskurarna!

Kulramen var så söt, jag gillade att kulorna inte var helt runda och att den var milt rosa.

Vad fin du kommer att vara ikväll i din nya klänning och kofta och inte att förglömma, de vackra kängorna! Vilka snyggingar! Precis som du brukar jag känna mig så lång när jag har klack på skorna, men man kanske borde ändra på det ;-).

Hihi, jag gillar din nya header med lilla sötplutten som sover så sött :-).

Ha en trevlig kväll i Gränna!

Många kramar
Bitte

Jenny sa...

Ingen dum förrätt, såg himla gott ut!

Kram,
Jenny

Frida sa...

Det ser så gott och mysigt ut, vilken söt liten hösthund:-). Hoppas du får en trevlig helg! Kram

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ser så fint ut med de nya möblerna och den fina paviljongen... Passa på att njuta de sista sommardagarna.

Lilla kulramen var ju hur söt som helst

Och de snygga kängorna som jag dreglar efter, såg jag i ditt förra inlägg. De är så fina :)
Kram
Marie

Unknown sa...

Och så en liten funderare för dig:Lev Vackert butikens (www.levvackert.se) ambition är att varje år arrangera, varje adventshelg både Lör. och Sön. mellan 10.00 - 18.00, en magisk och mysig julmarknad.
I vårt lantliga café Två Tanter kommer det bjudas på julens godbitar, glögg och praliner så missa inte vårt julfika!
Då bjuds du som besökare på underbart hantverk, gediget och handplockat hantverk i från hantverkare i hela Sverige. Samtliga hantverkare har fått ansöka om plats för att vi säkert ska kunna erbjuda er som besökare välgjort hantverk i samma still som vår butik i övrigt. I vårt café två tanter finns naturligtvis det godaste adventsfikat du kan önska!

Vi söker alltid efter hantverkare inom alla möjliga områden som gör livet vackert och gott.
Vet du om någon duktig hantverkare eller kanske är en själv maila gärna oss på vitromantik@gmail.com (skicka med bilder på ditt hantverk så vi kan se om det passar in för såväl dig som oss).
Eller ring 0706410580, det går även fint att komma förbi i butiken
De som vill vara med får gärna börja skicka in sitt intresse anmälningar i sept och fram
Vi söker alltid lite extra efter följande:
*Någon som vill arrangera ponnyridning
*Någon som vill stå ute och sälja varm korv, munkar, ostar eller annat ätbart
*Du som vill sälja hembakat/ saftat/ syltat och dylikt
*En Gatumusikant utanför eller en kör med en liten insamlingsbössa, ler?
* Du/ni som gör julkransar
*Någon som vill stå utanför och sälja julgranar
*Om man får önska hej vilt så någon med en liten gammeldags karusell, sockervadd och tivolihjul? Ler.
*Du som vet med dig om att du har ett ovanligt hantverk
*Du som stöper egna ljus
*Du som vill vara julnisse/tomte och sälja små överraskningsjulklappar till barnen
Ja som ni ser maila vi är öppna för att det ska bli en så unik och härlig julmarknadsplats som bara möjligt.
Observera att du som förening eller klass kanske här bjuds på ett ypperligt tillfälle att tjäna lite pengar.
Vill du vara med eller besöka oss men bor en bit i från så titta in dessa två billiga och bra boende former som båda ligger bara ett stenkast i från vår butik:
http://varmlandscamp.se/
http://herrgårdsliv.se/

Kanske är det något för dig och väninnorna? Familjen? att boka in redan nu!
www.levvackert.blogspot.com
KRAM Ingela www.inspirationivitt.blogspot.com o Petra www.romantiskahem.blogspot.com

Kicki sa...

Ah vad gott. Njutbart i det fina sensommarvädret. Åh så måste jag bara säga att Din vovve uppe i headern är supersöt!
Kram Kicki

Fröken Tindra sa...

Vad fint och mysigt du dukade upp i paviljongen! Du tar så vackra foton.
Kram!

katha´s kortmakeri sa...

Å dina bilder är en ren njutning.
Kulramen är en riktig gobit.
Ha de gott!
Kram Katha

C De-sign sa...

Alltid lika härligt att titta in till dig! Jag ska testa dina blinier.... så gott det ser ut... och säkert ännu godare i din fina miljö.... vilken fin känsla du har när du skapar ..... njut nu av sensommardagarna! Kram från mig

Magia da Inês sa...

♡✿彡╮
Muito bonito!
Bom fim de semana!
Beijinhos.
Brasil.
•°♫¸.♪♫°

Le petit jardin sa...

Så lyxigt :) Bubbel, sol och en mysig uteplats..vad mer kan man önska sig

kram Kajsa

Ps. gillade idén med champangehinken..själv letar jag frenetiskt efter en snygg ..