torsdag 16 augusti 2012

BOLSTERKUDDAR OCH EN MUSIKVIDEO

Sensommar med varma fina dagar. Lite färg börjar
smyga sig in, som tex hallonrött.

Kom på att denna lite slitna men äkta mattan passade
till slagbordet.

Hittade bolsterkuddar i perfekt färg hos Kathrine
Fågel Blå. Kathrine säljer dom mest underbara saker
som hon hittar på sina inköpsresor.

Kuddarna blev snabbt godkända av Alice och Wilda
som la sig på var sin när dom var här.

Matchande rosor

Många färgrika böcker, då behövs en vit lampa. Denna
heter Lyrik och kommer från Ikea.
Avslutar med en musikvideo ni bara måste se!!
First aid kits låt Blue är inspelad här i grannbyn.
Och så påminner jag om Mias flyttloppis nu på
lördag, där kan ni göra fynd! Hoppas vi ses.
Kram och hej
AnnaMaria








57 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Godmorgon Anna Maria!
Vilken härlig musikvideo,, så mysig är det hon? ja nu komer jag inte på riktigt vad hon heter jo, men Eva Fröling?
var det nog! tror jag!!
Ja nåja,
vad fint det blev med kuddarna hos dej, jag blir så glad när kunderna blir nöjda och speciellt när man får se hur sakerna gör sej hemma hos dom som köpt dom.
Kul och sedan har ju du så fint att man vill bara smälla av,
så fint!
Hoppas du får en fin Dag och Helg, jag skall på Formex i helgen skall bli så kul, jag har inte vart dit sedan jag stängde min butik Tant Blå.
Kramar Kathrine

FruNeroLindström sa...

God Morgon, vilka underbara kuddar.
Och en sådan fin kombination det blev med allt.
Hoppas du får en skön Torsdag, Kram Malin

Fröken Tindra sa...

Vad fint du matchar ihop det! Kul att plocka lite så där.
Jag blev nyfiken på skorna i din header! Vad är det för några?
Ha en fin dag!
Kram!

liven sa...

Kjempefine puter!
alltid så mye fint og fristende hos Fågel blå, bare så synd at det er så dyrt med porto om vi kjøper fra Sverige!!
Jeg har make klaffebord som deg...er så glad i dette gamle bordet :)

Ønsker deg en fin dag
klem!!

Tina sa...

Jättefina färger, gifter sig så bra som Ernst skulle ha sagt!
Jag fixar bara inte Ewas hår, blir helt fixerad vid att hon borde klippa sig, hehe! Snygg rekvisita runt henne annars...

kram

G:a Affären sa...

Ja, jag såg också de fina Zalando-kängorna!

Och kuddarna så klart, tänkte på dig när jag såg dem hos Kathrine! Så fina och genuina, jag förstår Alice och Wilda.
Mattan gör sig så bra där, nu känns det bra att göra det mer ombonat omkring sig när hösten smyger sig på. Och lampan som en liten kjol, den köpte min systerdotter också, så fin!

Videon gillar jag!

Kramar
Cia

Snäckskalsdalen. sa...

Älskar gamla slitna mattor, just det där med lagom slitet är viktigt! Man får ju försöka hålla på det man möjligen har själv!! Nej, men patina är ju alltid så fint!

Vilken vacker miljö videon är inspelad i och är det Ewa Fröling, tro? Väldigt dramatiskt. Fast det funkade inte så bra med musiken just nu för jag har BeeGees på ganska högt här, så jag ska stänga av och lyssna igen!

Agneta kram

Hulda sa...

Den puta var bare helt perfekt! Så skjønne farger på stripene. Passet godt hos deg. Flott foto!

årstidens bästa sa...

Ja, nu börjar lite färg i inredningen smyga sig på, härligt tycker jag..

Härligt inlägg!
:)

Trevlig Helg.
Kram
Linda

Blommiga Rutan sa...

Vilken vacker matta och så fint med rosorna i färg, såna små detaljer som gör sååå mycket, skapar så fin stämning.
Roligt med videon, vilket hus! Vilken läcker miljö! Dom är så duktiga att sjunga också de två flickorna. Läckert med de gamla bilarna, man blev nästan lite nostalgisk!

Önskar dig en underbar helg
Kramar Anncathrine

Hannis sa...

Helt underbar matta!
Färg och sliten, det är fint det=))
Sånt jag letar på loppis efter men hittar det aldrig!

Förstår att hundarna godkände kuddarna, dom ser ut att ha det hur mysigt som helst!

Kram Hannis

Sabelhagens Olivlund sa...

Du kan matcha och få till det så bra!! Superfint med mattan och kuddarna. Och rosorna är pricken över i:)).
Så gosigt hundarna ligger där:)).
Vilken härlig musikvideo.
Ha det gott.
Kram Maria

hemma hos lilla mej sa...

Du är en mästarinna på att få till det .Mattan passar kanon med dina kuddar och blommor.Underbara kängor i din header .Härlig video. Ha nu en skön och underbar helg i det fina vädret.Kramar Rita ♥

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Vad kul att ha hennes jobb! Jag skulle nog dock ha en miljon möbler HEMMA istället för att sälja! Haha!
Fina bilder!! Kram!

Johanna Stålros sa...

Passade sååå fint med den mattan till slagbordet!!! Och du vilken snygg Ikealampa. Kramar från mig

Anki sa...

Morning!
Härliga kuddar, å vovvar *ler*...Ja tänk om jag kunde ha mattor, då skulle jag ha en sån...Meen här ligger dom som korvar i hörnen bara, så nope lika bra att skita i det!

Jamen tänk att sommaren äntligen hittat hit...uuuunderbart!
Njut nu av dina sista dagar i frihet, innan det är dags för gruvan igen, fniss!

Kramen Stumpis!

Lilla Majken sa...

Ja, vilken skön video. Kuddarna verkar ju också vara sköna, Alice och Wilda sover så gott.

Ha en härlig dag. Kramar Therese

Photo by Maria sa...

Så härliga kuddar, förstår hundarna som intog dem..

Ha nu en riktigt bra dag..

Kram Mia

Sussi / Sussinghurst sa...

Det var en smuk og rørende sang, og uhhhh hvor var der mange lækre detaljer at kigge på - tak fordi du delte.

Sofia sa...

Hej!
Väldigt fint med de hallon-röda inslagen!Mysigt för hundarna med bolsterkuddarna...
Kram kram
Sofia

Carolinas little blogg sa...

Hejsan.
Vad underbart med texiler som hallonrött i hemmet. Havsblå och cremefärg blandas hemma hos oss just nu! Kram

Solveig (Svingenslillehus) sa...

ÅÅåå så vakkert.. det slagbordet er fantastisk flott.. Du har det så vakkert.. herlige tekstiler :) Klemmer til deg!

lisashus sa...

Ja, vilka härliga dagar vi har fått och åh, så fint du har det och vilket vackert bolstertyg och till DEN fina mattan!

Vilken härlig vintagekänsla i den musikvideon!
Så duktiga de tjejerna är!
Kram
Lisa

Anette Ryan sa...

Vad vacker din vas med rosor är. Den gillar jag jättemycket. Kan sakan mina rosor jag hade i gamla huset. Vet inte om det blir några nya här i nya huse, får se.
Kram Anette
PS Videon var bra!

Anki sa...

Haha, röntgade du på jobbet??! Jo jag vet att dom inte gör nåt, har brutit en tå förut och man får rådet att tejpa...ont som f-n gör det iaf!
Det blir att slappa!

KRAM!

Anki sa...

Det är fint när man kan ha kul på jobbet du, skrattar gott å dina tokerier, fniss...
Reinold Älg?!

Kram igen!

Maria sa...

En fantastisk video...dom är så duktiga. Och din matta gillar jag skarpt. Ljuvliga färger tillsammans med bolsterkuddarna.
Kram från Maria

It's me sa...

Like your pictures today...beautiful pillows darling.....and what a sweet doggie !!...love from me .....xxx..

It's me sa...

Like your pictures today...beautiful pillows darling.....and what a sweet doggie !!...love from me .....xxx..

It's me sa...

Like your pictures today...beautiful pillows darling.....and what a sweet doggie !!...love from me .....xxx..

Lappeline ♥ sa...

Flotte puter hos deg ......
Ønsker deg en fin dag

Klem til deg

Nyanser av vitt sa...

Så fint med det röda vännen. Ser dina fina nya Neosens i headern. "Skitsnygga".
Ha en fin kväll.
Kram Agneta

C h a r m i g t L a n t l i g t sa...

Hejsan!

Roligt med en musikvideo =)

Å den ikea lampan är så fin,jag har allt spanat in den tidigare men vart jag kunde ha den är frågan, den har fått en passande plats hos dig i allafall.

Ha en skön kväll!
Kram Sanna

Queen of Kammebornia sa...

Jag älskar fågel blå, har just kollat där idag :)

Vardag och flärd sa...

Vad är det för ett vackert ställe på musikvideon?
Dina kuddar är härliga i färgen och ser så go-mjuka ut!
Kram Eva

Johanna sa...

Älskar mattan! Härligt att ta in lite färg, jag är så dålig på det. Ibland försöker jag och så går det några dagar så tar jag bort "färgen". Ha ha, vitt, grått och åter vitt:)

Ha en fin kväll,

Kram Johanna

Hanna sa...

Ha en fin fredag!
Kram
Hanna

Kicki sa...

vad fint det blev. Tyckte jättemycket om Din matta och kuddar//Kram Kicki

Frida sa...

Hej AnnaMaria! Vilka fina bolsterkuddar, hundarna ser ju ut att ha hittat en favoritplats där. Jag har en bolsterkudde som jag har fått av farmor den ska jag ha i min korgstol när den blir målad. Vilken snygg lampa!
Önskar dig en trevlig helg så här på torsdagskvällen!
Kram Frida

www.InWhite4You.se sa...

Ljuvliga bilder på ROSOR och inspirerande tips somvanligt. Önskar dig en trevlig helg.
Kram Lena

gamla skolan sa...

Vilket fint hus i musikvideon !!
Och lampan från Ikea är också såå fin , den har jag stått i tittat på , men sen vi fick kossor precis utanför , så har det tyvärr kommit en massa flugor också och dom gör svarta prickar på allt :( Svårt då med tyglampa :(
Önskar dig en riktigt fin helg !
Kramar // Susanne

Unknown sa...

Vill oxå få in lite mera färg nu när hösten är på g. Fin matta och kuddarna passade ju bra till.
Här har vi tyvärr en grå dag idag så det blir nog en resa till stan, kanske jag hittar något färgglatt :).
Ha de gott, kram Ing-Britt

Frøken Anker sa...

Hej annaMaria

Hvor var der mange smukke billeder i den musikvideo. Jeg vil meget gerne overtage hendes hus. Det smukke glasloft...WAUW!

Hav en dejlig weekend - når du kommer dertil
Klem

KKvinneblogger sa...

Vakkert og trist!

Patricia sa...

Ja det har varit flera härliga dagar nu ett tag, det är jag tacksam för, känns lite lättare att börja jobba då. Men nu har vi precis haft en skur här, men solen ska komma i morron igen så det gör inget .. hi hi.

Härligt med lite färg, det piggar upp .. =)
Och vovvarna ser ut att trivas på de fina kuddarna .. hi hi.

Ha det bäst o ha en skön helg!
Kram Patricia

Vitspets sa...

Önskar dig en trevlig helg min fina bloggvän .
Kram Karina

Elsa och Helena sa...

Hej AnnaMaria! Jag gillar hallonrött tillsammans med det fina slagbordet. Jag gillar också musiken och en "uttråkad" Eva Fröling i vacker miljö:)

KRAMAR Helena

Livet på Vestergård sa...

Så fina kuddar! Jag gillar verkligen färgen på dem.
Kram Kicki

Hanna sa...

Vackert och mysigt.
kram
Hanna

Sallys hus sa...

Hej hej fina du!

Å så fina kuddar! Förstår att vovvisarna godkände dem!
Visst blir man lite mer sugen på färg när hösten börjar smyga sig på.
Vad lustigt jag stod o kikade på just den där lampan idag..;) den passade ju som ett smäck där!
Jag är så sugen på att göra om i vårt vardagsrum. Ta ner böckerna och få lite bibliotekskänsla..;)

Hoppas ni hade en fin dag idag!
kram Katarina

Rose Garden Malevik sa...

Hej AnnaMaria
jisses vad kommentarer.de e till att vara poppis :)
jag gilla den mattan,underbart mönster......
å missa nu inte...

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

de e kul att vara med :)
VÄLKOMMEN
Håkan

helle sa...

Ser du også faldt for Ikeas lampeserie, jeg måtte også eje den!
lol

Anonym sa...

Be intellectual enough to see that yοur ad doеs not gо on air
on a unseemlу show ; a Ϲhristian book going on aiг on a shοw thаt is about handling sexual issues would be
riԁiculouѕ. The line comеs оff the boat automaticallу once it hits a fish, which
mеans that the user cаn catch a fish of virtuallу аny size.
The Public Radio Tunеr from Ameriсan Ρublіc Media maу
be one of the best radiо apρlications you can get.


Alsο visit mу web pаge; http://www.agodwiki.com/index.php?title=Effective_radio_Plans
Also see my web page - simply click the following post

Anonym sa...

What Ӏ diԁn't know was how I would get all of what I wanted in just six hours. The line comes off the boat automatically once it hits a fish, which means that the user can catch a fish of virtually any size. It is a more reliable choice when compared to traditional concrete or wooden barriers for several reasons.

Also visit my web page ... Check This Out

Anonym sa...

Hold down an app for a second, and start turning off all the apps that you aren't using by pressing the "minus" button. The Lenmar 1530 m - Ah for the Amazon Kindle 1 e-reader is the first choice for consumers. Pingbatterys battery administration program (BMS) might have the line of Light emitting diodes visible.

Here is my homepage ... internetradio

Anonym sa...

When you quit, you can immediately feel its decision within 24 hours, health benefits, which can cause you
to not smoke forever. Continually letting a battery drain will make it
die much faster then it normally would. Rechargeable batteries last longer than single use batteries before
disposal and reduce the number of batteries you buy.

Also visit my homepage youtube downloader online - www.condo.com

Anonym sa...

You could experience natural disasters like cyclone, tornadoes, earthquakes, and fire.
A short video that requires minimal digital effects can be rendered in just a few minutes while a feature length animated
movie can take up to several weeks because of the
complexity of the effects needed and the 3D animation itself.
You're punished more than and in excess of for generating faults in education and encouraged never ever to do it.

Also visit my blog post; http://www.zimbio.com/General/articles/w49vmmOOiOZ/Understanding+Significant+Criteria+Children