söndag 10 februari 2013

MIN FÖRSTA SKOLPLANSCH

 Det är nog få inrednings bloggare som inte har en
skolplansch, min första köpte jag nu hos
Kallholmen.

 Kallholmen har både möbler och en massa fina saker,
och det är fraktfritt februari ut. Motivet på denna
plansch är bysyra. Vet inte vad det är, troligen ett
ogräs.

 Har ställt en liten pall under min damejeanne på
skänken.

 Pallen är i gustaviansk stil, men troligen inte gammal.
Har köpt den på en auktion.

 Matsalen just nu.

Hittade en gammal mörkröd Carlsberg back på
samma auktion som pallen.
Ha det gott
Kram och hej
AnnaMaria





79 kommentarer:

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Vilken läcker back! Jag måste bli bättre på att gå på auktion! Är bortskämd med loppis 100 meter från huset men där pratar vi lite andra typer av fynd. Ha en go söndag! KRAM!

Annas röda stol sa...

Alltid så Goa och fina bilder!! Härlig dricka back, ha nu en fin Söndag. Kram Anna

Meta sa...

Godmorgon!
Måste bara få säga att jag är helt förälskad i den fina tavlan med kvinnan med schalen och solfjädern. helt underbar.
Du jag har inte heller någon skolplansch
och ingen plats till det så det blir nog ingen förrän kolonin är färdig.
Ha en härlig söndag
Kram meta

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

God søndags morgen:)
Så heldig du var som fant en skoleplansje. Jeg har heller ingen. Det vil si at jeg har to ; av griser og kyr:) - i låven. Men det er en slik med blomster jeg jakter på. Din var nydelig. Herlig kasse også du fant. Og ikke minst pallen. Kjekt med auksjoner:)

Takk for titten!

Klemmer fra Hjørdis

Blommiga Rutan sa...


Godmorgon!

Det var en fin skolplanch. Har faktiskt ingen sådan,vi sålde ett nytryck som faktiskt var fint, men dom sålde vi ett nafs, så jag hann aldrig köpa någon själv! Roligt ioch försig, när försäljningen går bra!
Pallen är såå söt, är väldigt svag för den gustavianska stilen.

Önskar dig nu en skön söndag
Kram Anncathrine

G:a Affären sa...

Den mörkröda backen passar så bra hos dig, pallen är också ett fint auktionsfynd!
Tänk att skolplanscher inte visas i skolan längre, synd.
Din header är så läcker och täcksamlingen är en guldgruva!

Önskar dig en fin söndag!
Kramar
Cia

Välkommen Hem! sa...

Så mycket snyggt du hittar jämt! Kul!
Passar fint hemma hos dig.
Önskar dig en skön söndag!
Kram, Judita

Hannis sa...

Jag blev lite nyfiken på pallen.
Den var väldigt söt!

Vad jag tycker om din tavelvägg där ovanför skänken.
Det ska bli mitt nya "leta på loppisprojekt!, att hitta fina tavlor.

Kram Hannis

Ett ögonblick sa...

Godmorgon!:)
Tog lite sovmorgon idag;)
Idag vet jag inte riktigt vad jag ska skriva...det är bara så underbart alltihop det Du visar. Lilla pallen, en riktig läckerbit!!! och Carlsbergsbacken!! ...tänk vad den kan rymma mycket!!??;) jag älskar dina röda mattor!!! vi hade den typen av mattor i köket förut men när man har så många små kissekatter som vi har, så blir det väldigt dyrt i längden eftersom man inte kan stoppa in dom i tvättmaskinen.
Skolplanscher ja, två stycken har jag framme... men vet Du, jag har ett helt lager av gamla planscher och kartor och vet inte riktigt vad jag ska göra med dem...frakten blir så dyr på planscherna och det är mest historiska och bibliska motiv, passar inte riktigt in överallt. Jag önskar att skolan varit så smart att dom hängt upp dem i det nya biblioteket...men icke. En del är i gott skick andra sämre och dom kommer som sagt från skolan där jag gick som barn. Kartor är ju lite läckert också...kanske ska göra en förfrågan på bloggen eller lägga ut dem på tradera... jag får se... kanske en marknad till våren igen;)

Nej, nu är det dags för lite eld i pannan och fortsatt iordningställande av det omtalade finrummet.
Ha det gott min vän!!
kramar Lisa

hemma hos lilla mej sa...

Bara så himla fint hemma hos dej .Du hittar alltid så mycket härliga saker.Ha en skön söndag vännen.Kramar Rita ♥

lisashus sa...

De är så fina de där skolplanscherna!
Själv har jag faktiskt inte någon, men har ju funderat förstås...! Din var jättefin!

Åh, vilken vacker gammal pall, och så ovanlig!
Gamla drickabackar är verkligen fina, vilken tur du hade!
Ha en fin söndag!
Kram
Lisa

liven sa...

Heisann
Kjempefine saker....nydelig disse gamle plansjene!
Og så fine detaljer i rødt :)

ha en fin søndag AnnaMaria
Klem!

Älskade pion sa...

Underbart fina fynd du har gjort.Önskar dig en skön Söndag.Kraaaam Ulrika

Sabelhagens Olivlund sa...

Åh vilken fin plansch! Jag gillar skolplanscher jättemycket, men har inte köpt någon ännu.
Härliga saker du köpt!
Ha det gott.
Kram Maria

Ingela sa...

Mysiga söndagsbilder!

Millygarden sa...

Kikar in och önskar dig en skön söndag..och njuter dina vackra fynd.

Kram Marina

Millygarden sa...

Kikar in och önskar dig en skön söndag..och njuter dina vackra fynd.

Kram Marina

helle sa...

Auktioner kan man blive lidt afhængig af, intet er så spændende som at byde ting og sager ind. Jo, der er mange (bloggersker) som har gamle skoleplancher hængende og det er fuldt forståeligt, for de er meget smukke. Tillykke med din første!!
Nu skinner solen og jeg vil UD OG GÅ!!

Nyd søndagen!

Kram Helle

Lilla Majken sa...

Vilken fin back och plansch. Alltid lika fint hos dig. Jag skulle också behöva lite fler backar här hemma, det är så praktiskt till allt man samlar på sig.

Ha en fin söndag! Kramar Therese

Chokladvillan 1910 sa...

Jag har ingen skolplansch ! ;) hehe
Jag gillar backen, döfräck ! Jag tycker du har så fina tavlor som pryder dina väggar. ;) Jag saknar att gå på auktion, det var urlänge sedan.
Må så gott & ha en härlig söndag !
Kram Anki

Millygarden sa...

Ja verkligen min favo med..det är ju bara för usligt att unga männsikan är så sjuk. låten är toppen och ännu bättre ju mer man lyssnar på den.

/Marina

katha´s kortmakeri sa...

Grattis till ett fint fynd backen är helt underbar!
Önskar dig en skön dag.
Kram Katha

www.InWhite4You.se sa...

Fina rum och smakfulla arrangemang du har. Reflekterade över dina underbara täcken i olika färger. Sååå vackert. Man kan bara sitta och stirra på den bilden - din header, hur länge som helst. God söndag på dig.
Kram Lena

LantlivsAnette sa...

Men oooohhh så fint du har det..planschen..och allting !!Och den där röda backen..du hittar alltid så fina saker !!
Kraaam Anette

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Så fin pall og teppet ditt er nydelig synes jeg . De gammle skoleplansjene er så fine , synd de ikke blir brukt i skolen lenger , men der går vel det meste på data, tenker jeg. God søndag til deg ! Klem

Tidevarf sa...

Den röda backen är ju underbar, pallen gillar jag super mycket med.
Skolplanscher är också så fint att ha hemma, men jag har bott mycket större tidigare och nu har jag flera som bara står så jag har samma funderingar som i kommentaren ovan från Lisa.

Jag tror iallafall jag kommer lägga ut en skolkarta över Frankrike som är i jättefint skick. Well vi får se.

Ha en superfin söndag.
Stor kram
Anneli

Melody and M.E sa...

Jag ägde en hel hög med skolplanscher en gång i tiden, men det var långt före det blev mode att ha dem framme. Ibland åker det iväg saker när man flyttar som man ångrar långt senare.
Alltid lika underbara bilder hos dig!
Kram
Melodys matte

Anno 1924 sa...

Elsker de gamle skoleplansjene! Var lenge på jakt etter en for å ha på gutterommet. Så dukket den perfekte endelig opp:)
For en søt liten pall! Synes den Gustavianske stilen er utrolig nydelig!!
Ønsker deg en riktig fin søndag:D
Besøk gjerne bloggen min om du har lyst;) anno1924.blogspot.no

It's me sa...

What a lot of beautiful bouties you have darling !!!...enjoy a happy sunny sunday...here we have snow and sun !!!...love Ria...xxx...

Tinas bo sa...

Tänker tillbaka på hur många otroligt fina skolplanscher de visade när man gick i skolan som liten. Tänk att få rota runt på en gammal skolvind... :0)
Jag är väl en av de få som INTE har nån.. snyft...
Din är superfin!

Backen är ju såå läcker och passar perfekt hos dig!!
Du har det sååå fint och det skulle vara så kul att få gå runt hemma hos dig och titta på allt det vackra... :)

Ha en fin söndag
Kraaaam Tina

Helens Universum sa...

Mina föräldrar var lärare, så skolplancher är jag liksom uppvuxen med, och har kanske ett litet annat förhållande till! Gamla träbackar är jag verkligen svag för, din ser fin ut!
Ha en härlig söndag!
Kram Helen

Ewa`s Galleri sa...

Så fint du har i matsalen
Gillar den gustavianska pallen ,tror du inte den är gammal?
Är det gamla kökshandukar som hänger över stolarna,ser så fint ut
Och backen ,kanonfin ,är väldigt förtjust i alla slags trälådor
Ha en skön söndag

Hulda sa...

Vakkert med skoleplansjen på den gamle døra. Har faktisk akkurat den samme plansjen her. :) Nydelig teppe du viser fram også, ser så vårlig ut.

Anki sa...

Det är ju fint med ogräs vännen:)
Den lilla pallen gillar jag massor, gammal eller inte:)...den passade så fint där på skänken!
Som vanligt, gillar allt hos dig:)
Jag måste oxå pallra mig iväg på auktion nån gång i år.

Ha en fin söndag Stumpis!
Goa kramen!

OlgaA sa...

Planscher är fina eller hur? :)

Och back är bra att ha.. inomhus som i trädgård! Fina fynd!

Dansa mot våren vill jag med... Inte kul tid just nu, men jag överlever nog :P

kram/Olg@

Lilla Blanka sa...

Hej fina AnnaMaria!

Åh vilka fina bilder, ser såå mysigt ut hemma hos dig! ❤

Ja, hihi du gissar helt rätt :) skall besöka Mia!

Kraaaaam
Mia

promenader på landet sa...

Hej min vän! Vilken jättefin plansch, ska nog kika in på Kallholmen när det är fraktfritt:) Ha en fin vecka kram från Maria

Hanna sa...

så fina bilder och vilken fin plansch.
Ha en fin söndags eftermiddag!
Kram
Hanna

Prinsessorna på Bellevue sa...

Jag älskar ditt 1700-talsstuk som du har överallt hemma! Det är så himla hemtrevligt och fint!

Kram
Petronella

helle sa...

Jeg kan godt huske du omtalte det dansk/svenske bryllup, og det er jo sikkert frugten af den union, der skulle døbes? Hvor fint!!!
Herligt at også Norge er repræsenteret i den efterhånden helt interskandinaviske familie.

Mange danske kram
Helle;--

Country Hill sa...

Åh AnnaMaria som allltid helt ljuvliga bilder från ditt vackra hem. Planschen är så fin och backen passar så fint kommer ju ihåg att du gillar det mörkt röda.
Ha en fin kväll och en bra start på nya veckan!
Kram Lena

Vardag och flärd sa...

Jag äger ingen skolplansch - så nu är jag nog ensam eftersom du skaffat en!
Fina bilder från ditt vackra hem!
Ha en fin vecka!
Kram Eva

Geli sa...

It's so beautiful in your home! Have a good week! With love, Geli

Anonym sa...

!Que belleza, estoy fascinada con tu sitio!
Te dejo un fuerte abrazo, bonito domingo.

Fröken Tindra sa...

Jag var på vinden på en äldre skola om skulle byggas om, där fanns många gamla skolplancher. Hoppas att de tog vara på dem!
Ölbacken var himla fin i färgen och måste ju passa dig perfekt!
Kram!

Jenny sa...

Hej AnnaMaria!
Kul att en sån fin skolplansch hittat hem till dig:)
Gillar dina auktionsfynd oxå, de gör sig bra i ditt vackra hem!


Ja, har höga förväntningar på Brottet, de två tidigare säsongerna var ju jättespännande!

Ha det gott,

Kraam Jenny

Vitt hus med svarta knutar sa...

Den där backen var väl helt perfekt i färg hos dig ;-) Villken fin skolplansch! Kul med lite nytt!
Kram,
Regina

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Hoppas din helg har varit fantastisk! Jag och skruttan hade en innedag i lördags då mannen jobbade hela dygnet.

Väggen med alla dina underbara tavlor är så snygg!! Pallen var läcker.

Ha det gott!
Kram Monica

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Jag har ingen skolplansch :)
Hoppas allt är bra med dig och att du haft en fin helg.
Din röda ölback är underbar :)
Ha en fin start på veckan.
Kram på dig
Jessica

Tina sa...

Bättre sent än aldrig då, hihi!
Så fina bilder, underbart!

kraam

Stolpås Gård sa...

Dopet var vacket och mysigt i helgen kan jag tro. Det är nåt alldeles speciellt med dop :)
Så vackert du har, precis som i en tidning!
Gillar skarpt ditt rosa täcke, påminner om mormor...
Backen var ju såå läcker!
Ha en toppen vecka,
Sussi på Stolpås

Ett ögonblick sa...

Hej AnnaMaria!
Hoppas att Du har det bra idag:)
Jag har skrivit ett nytt inlägg på min blogg där jag visade en teatermask och så refererade jag till din blogg, hoppas att det är OK.??

Nu ska jag och yngsta dotter J åka till Borås, dom håller på med ett UFarbete och det behöver köpas in lite material.
Ha det gott!!
kram Lisa

Sallys hus sa...

Hej hej!
Men ååå så fint du har det! Man blir ju alldeles stum..
Planschen är verkligen jätte fin. Jag har ett par med fjärillar men är svag för grässorter med.

Vilken fin headér du gjort med alla fina täcken. Dina gäster behöver då inte frysa i alla fall..;)
Å va mycket fina saker man ser där vid den fina backen i köket.
Kram Katarina

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vilken fin liten pall! Härlig Gustaviansk stil... och backen var jättefin den också. Kul när man kan hitta saker på auktion också.
Kram
Marie

Villa Hasselbacken sa...

Jadu do är verkligen fina de där planscherna. Jag äger faktiskt inte än men har tittat flera gånger men det har fallit på att de var för dyra. Man lär ju tyvärr välja sina utgifter, men jag letar vidare... någon gång...
Kram Lena

Ett ögonblick sa...

Tack!!:)

Vi hade det jättetrevligt i stan också.
kram Lisa

Queen of Kammebornia sa...

Fantastiskt fin skolplansch! Och Carlsbergbacken är verkligen snygg! Och användbar :) Kram!

Mycket annat & lite betong sa...

Så söt liten pall!
Jag har ingen skolplansch men en back har jag!

Kram Agneta

Blåbärs och smultronstället sa...

Grattis till din fina skolplansch, jag har en med päron och en med fjärilar som jag brukar hänga på altanen på våren.
Du hittar alltid så många mysiga gamla ting. Jag ska nog ta en loppisrunda till helgen.
Ha en fin vecka!
Kram kram Susanne

Frida sa...

Vilken fin skolplansch du har köpt, jag har en med fiskar på. Ja nu vill man verkligen dansa mot vår :). Härliga bilder, Kram Frida

FruNeroLindström sa...

Men vilka härliga fynd.
Och vilket lyft med pallen, både bildligt och på riktigt ju ;)
Ha en riktigt skön Tisdag, kram Malin

Fågel Blå sa...

Härliga bilder från ditt hem,,
och väldigt fint tillsammans,, en fin helhet!
Och vilken header du har nu då!
Täckena är underbara tillsammANS,
Dom har verkligen fått se dagens ljus hos dej,
Ha en fin vecka
Kramar Kathrine

Bitte sa...

Vilken fin skolplansch du har köpt! Jag tycker så mycket om gamla skolplanscher, själv har jag en modell större med motiv av champinjoner. Lite konstigt motiv egentligen, men det var färgen jag föll för :-).

Jag har en hoper gamla skolplanscher som jag fått tag på, men har inte lagt ut dem i butiken än för jag är lite osäker på hur man kan skicka dem.

Och... vilken underbar pall! Den skulle gärna få flytta hem till mig, jag är så svag för den gustavianska stilen :-).

Ha en fin vecka!

Många kramar
Bitte

Ett Vitare Hem sa...

Så mycket vackert!
Ha en riktigt härlig tisdag!
Kram/Lena

årstidens bästa sa...

Alltså gamla skolplanscher är sååå himla fint...jag har inte nån ännu men letar för fullt.
Din var superfin!

Jamen visst här börjar odlingssäsongen tidigt...;)

Kram
Linda

Anne på landet sa...

Disse skolelansjene er så dekorative!
Og likedan gamle kasser.
Gleder meg til å se hvordan du dekorerer med den fremover:)

Nyt dagen Anna Maria.
Klem fra Anne.

Anki sa...

Hihi, ja á naturelle är bra för tårtätning!

Ha en fin dag Stumpis!
Goa kramen!

Lövkojan sa...

Det var en fin plansch du fått tag på! Det är så synd att alla skolor slängt ut alla sina tavlor och planscher, jag och min kollega köper tillbaka några nu om vi hittar och barnen är så förtjusta i dem:) Fast någon hem har jag inte än, hoppas hitta snart!
Urgullig liten pall!

Ha det fint, kram Marie-Louise

corinne* sa...

un herbier j'aime beaucoup ,j'en ai pal mal à la maison !Amitiés

Huset bakom lindarna sa...

Oj, jag höll på att trilla av stolen när jag hittade din blogg och såg hur många kommentarer du tycks få efter varje inlägg! Hinner du läsa alla!? Visst förstår jag för du har en jättefin blogg, men det kräver nog att du själv är aktiv och kommenterar hos andra. Jag har ingen skolplansch i alla fall, men en ganska nystartad blogg! Kram/Finas mammis

OddStyle.dk sa...

Fine, fine billeder og lækker plag :-) i en super fin farve... Rigtig dejlig tirsdag til dig, kram herfra

Elna sa...

Det är lite nostalgi med en skolplansch *ler*. Vilken gullig pall. Jag ligger alltid steget efter när det gäller bloggandet har jag märkt. Hur håller man jämna steg?

Kramen

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Men så fin plansch som de är dessa gamlisar. var in och kollade men jag fann ingen.
Dina täck/filtar är så härliga!
Må¨så gott!
Carin

gamla skolan sa...

Så läckra saker du har kommit över !! Pallen är jättefin och Carlsbergs backen så läcker . Gillar även din röda matta :)
Kramar // Susanne

Viola sa...

Alltid vackra bilder som vanligt :) här är det en som istället plockar bort med och mer..skåpen börjar bli fulla och tur man har vintageloppis i juli, ha de, kram

Draffin Bears sa...

Dear Anna Maria,

Love your beautiful house, the little stool is gorgeous and the dinning room looks great.

Enjoy the week
hugs
Carolyn

Frøken Anker sa...

Dejlige billeder. Og en gammel Carlsbregkasse bringer minderne frem fra ungdomsværelserne, hvor vi stablede dem som reoler.
Idag sætter de unge hjul under kasserne, og bruger dem til bøger eller børnenes legesager... kan jeg se ved mine børn :-)

Kram

Frøken Anker sa...

AnnaMaria, hvorfor er det svært at forstå dansk, når man skal betale??? Er det tallene, du ikke forstår? Eller er det fordi du har købt for meget? 'SMILER'

Kram

Bland blommiga kaffekoppar och udda pinnstolar... sa...

Backen är superfin. Är lite svag för backar och trälådor =)

KRAM Karoline