söndag 3 februari 2013

KOFTA OCH ARMBAND

 På väg hem från jobbet i fredags, det här är i
närheten av makens jobb.

 Rosorna var inhandlade till helgen så dom fanns i
bilen, men det var ju koftan jag skulle visa.

 Jätteskön kofta som kommer från Vistamia, Mias
fina butik. (Märket är Vintage by Fé)

 Mitt nya armband är också från Vistamia, samma
märke Vintage by Fé. Och bägge är på rea just nu.

 Armbandet i närbild.

Rosorna hamnade i hallen, om jag ska lyxa till det
sådär lite extra har jag blommor i hallen. Mycket
svårfotad hall, är mest dörrar (och fruktansvärt fula
dörrar också)

 
Hatthyllan är jag jättenöjd med, den har jag köpt
på loppis.
Kram och hej
AnnaMaria






72 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Hej Min kära bloggvän!
Så härlig kofta och så bra den ser ut att passa på dej,
vilka fina bilder fårn din hall, tyckte jättemycket om bilderna!
Idag skiner solken här och jag skall städa bort Dammråttorna,
sedan skall vi besöka lille Theo mitt Barn barn,
Ha en fin Fin Söndag
Kramar Kathrine

Hanna sa...

Fin kofta.
Du har det så fint hemma hos dig.Sedan gillade jag blusen du hade på dig också ,jätte mycket.
Ha en fin söndag!
Hanna

Geli sa...

Hello AnnaMaria! Your new treasures are very beautiful. And I love your entrance hall! You have so much space! I like what you made out of your big house! Have a happy sunday! With love, Geli

MINA TVÅ HEM sa...

Koftan och armbandet är fina för att inte tala om er hall, ljuvligt med rejäla hallar.
Ha en bra söndag!
Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

Prinsessorna på Bellevue sa...

Härlig kofta att svepa in sig i och armbandet var verkligen jättefint! Tycker din hall var jättefin och visst är det vackert med rosor!

Kram
Petronella

Hannis sa...

Jag gillar Vintage by Fé.
Dom har mycket fint, koftan är så snygg!

När jag ser dina fina mattor så saknar jag en stor lägenhet.
Som i hallen, att kunna ha en stor fin matta.
Så gillar jag dina boots också=))

Kram Hannis

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Koften var veldig fin ja ! Og damen er fin ! God søndag til deg !

Lappeline ♥ sa...

Så mye fint hos deg....kofte armbånd og blomster og gangen
likeså......
Ønsker deg en flott søndag
Klem til deh

Sabelhagens Olivlund sa...

Hej vännnen. Vad fint du har det i hallen. Jag tycker det är så svårt att hålla det snyggt, det har en tendens att hamna flera fotbollar i vår hall..:)).
Jättesnygg kofta och armband!! Du passar så bra i dem.
Vad roligt att du vill vara med i min utlottning:)).
Ha det gott.
Kram Maria

lisashus sa...

Supersnygg kofta och passar dej perfekt!
Så härligt med lite lyxiga rosor! Din hall ser härlig ut på bilderna, du har i alla fall lite utrymme! Min hall är nästan obefintlig!:)
Vackert armband också!

Ha en härlig söndag!
Kram
Lisa

G:a Affären sa...

Du har smak du AnnaMaria, både koftan och armbandet väcker vill ha känslor. Vilken miljö maken har med sjöutsikt vid sin arbetsplats!
En bra idé att välkomnas av blommor i hallen!

Önskar dig en fin söndag!
Kramar //Cia

hemma hos lilla mej sa...

Bara så himla snygg kofta och läckert armband .Underbar hall och bara så vackert med rosor.Ja du har så himla underbar smak för allting fint.Ha en skön och härlig söndag rara du.Massor av kramar Rita ♥

Johanna Stålros sa...

Fin fina saker du unnat dig;) och vilken härlig hall du har, underbart skåp...Ha en skön söndag. Kram

Shane Pollard sa...

Beautiful shawl cardigan Anna Maria and I love the bracelet and red flowers too!
The hat stand from the flea market blends in so well!
hugs
Shane ♥

årstidens bästa sa...

Hallå där Värmland...

Härliga bilder som alltid, jättefint armband.

Ha en strålande Söndag.
Kram
Linda

Casa of Mia sa...

Åh så fin du är!! Koftan är ju underbar! Härliga bilder och din hall är så fin, stor kram

Hagbacken sa...

Jättefin kofta, och fina bilder i övrigt- som alltid :)

Kram Linda

Tidevarf sa...

Koftan ser så där underbart vår mysig ut. I din hall ser jag något superläckert, visst är det ett isskåp?! SNYGGT!

Här skiner solen och det blir nog en hel del att vara ute idag.
Soliga kramar
Anneli

LantlivsAnette sa...

Åhhh så fin du är..koftan och armbandet är jättefina !! Visst är det lyxigt med blommor till helgen, man ska lyxa till det lite..unna sig..
Sååå fint du har det i hallen !!
Kraaam Anette

Tinas bo sa...

Snygg kofta!! Gillar fransarna..:)
Armbandet är oxå väldans fint!

Din hall är ju bara såååå fin!

Ha en mysig söndag
Kram Tina

Ett ögonblick sa...

Ååh, vilken otrolig bild på hallen, såå vackert!!! Rosorna satt som en smäck till det vita och till de röda mattorna.
Koftan satt också som en smäck på Dig!! Vacker modell och jättefin färg som passar till det mesta. Ska ta och kika in på Vistamia.

Jag är seg idag, har ont i huvudet och väntar och väntar på en som ska hämta en sekretär jag sålt på Blocket...

Ha det gott!!
kramar Lisa

Blåbärs och smultronstället sa...

Vackra bilder med dig i fina koftan och armbandet!
Hallen ser så härlig ut som hela ert hus:-)
Att lyxa till det med blommor gör så mycket, just nu har jag tre tulpanbuketter i huset. Vi hade kalas med släkten igår, då köpte jag tulpaner och fick en bukett av mor också:-)
Ha en fin söndag!
Kram Susanne

Annas röda stol sa...

Fint som alltid,härligt med rosor och ha nu en trevlig söndag. Kram Anna

Anki sa...

Jamen visst är kaffe bra, mot allt...jag intalar mig det iaf:)
Åh jag älskar din fina kofta, har en å annan liggandes lite överallt om dom kan behövas på språng, här i den gamla kåken är det ju ventilation a naturelle, hihi!
Superfina bilder vännen!

Ha nu en fin söndag (pizza/sallad och film äre väl:)

Goa kramisen!

It's me sa...

Beautiful rosses !!...lovely sunday darling....love Ria...xxx...

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Grattis med både nytt flott armbånd og en herlig kofte. Den så vel god ut å slenge omkring seg!
Likte så godt bildene fra den flotte hallen din! Det er kjekt å pynte opp med roser når helgen er her.

Ønsker deg en fortsatt fin søndag.

Klemmer fra Hjørdis

Hulda sa...

Gratulerer med ny jakke og armbånd. :) Fint å se inn i hallen din. Likte skapet du har der. Flott å pynte med blomster også i hallen. :)

Blommiga Rutan sa...


Härlig kofta! Ser verkligen skön ut, och du är så fin i den! Jättesnyggt armband också.
Så fint i din hall med rosorna.

Nej, nu kunde man inte många frågor i På Spåret! Ojoj vilka svåra frågor, jag kunde endast en, matfrågan, maken kunde också bara en, om någon idrottshall tror jag att det var.
Väldigt svårt tyckte vi.

Skön söndagskväll
Kram Anncathrine

helle sa...

Ikke noget dumt sted at arbejde, hvilken udsigt men jeg forstår godt at temperaturerne endnu ikke er til at undvære en trøje, især ikke een der er så dejlig lang og lun som din nyerhvervelse.
Friske blomster i entreen vil altid bringe glæde når man træder ind ad døren, det gælder både for gæster og sig selv! Lægger mærke til det gode lys du har til rådighed for billedet, er rummet så lyst eller har du blitzet?

God ny uge!

Kram Helle;--

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Låter som en bra start på helgen. Rosor, ny kofta och armband! Snyggt, gillar bägge. Klär dig väldigt bra!

Här har vi tagit det lugnt, städat, ätit gott, åkt lite skridskor och bara varit!

Önskar dig en fin vecka!
Kram monica

Lyckoslanten sa...

Jag tycker du har en jättefin hall och tröjan och armbandet är riktigt fina också! Du är så konstnärlig när du komponerar dina bilder. Det är en fröjd att se! Ha en fin vecka! ♥

Helens Universum sa...

Härlig kofta! Fin välkomnande och inbjudande hall du har!
Ha en skön södag!
Kram Helen

Ingela sa...

Härliga söndagsbilder!

Queen of Kammebornia sa...

Vad fin du är!

Snäckskalsdalen. sa...

Snittblommor överhuvudtaget är väldigt lyxigt och när man ställer dom i hallen som du får man gå ut och in, ut och in, så njuter man verkligen, man blir glad när det är så där fint.

Dörrarna, ser inget fel på dom, men ibland hetsar man upp sig över vissa saker och jag ska inte säga alla som inte är bra här....det är köksluckorna och det är bänkarna i badrummet och insidan på finytterdörren och......ja!

Snygg kofta! Och armband som jag är lite svag för jag föll ju för ditt fina!

Kramar

Vardag och flärd sa...

Åh, är det så ljust när du åker hem från jobbet, så härligt!
Koftan ser så härlig ut och armbandet är så läckert, måste gå in och kolla! Så är det när man bloggar, man får så många härliga tips.
Ha en fin vecka!
Kram Eva

Sirpa sa...

Hej Gillar verkligen koftan, passar dig! Snygg hall, gillar stort mattan!
Har en skön kväll och bra början på veckan!
Kram Sirpa

katha´s kortmakeri sa...

Vilket vackert armband! Lyckliga du som inte har 200 par tonårsskor i hallen! Koftan ser så mysig ut kommer säkert bli en favvo.
Ha de gott!
Kram Katha

Tina sa...

Märket kommer väl från min stad om jag inte har fel, har ett par supersköna halsdukar som jag älskar därifrån!

kram på dig du fina!

Frida sa...

Åh vilket fint armband, föll verkligen mig i smaken, jag gissade att det var vintage by fe. Din hall ser så inbjudande ut! Hoppas du får en fin vecka! Kram Frida

mittlantliga sa...

Så fin du är i din nya kofta! Armbandet är ju också superfint.

Härlig hall och vackert med den röda mattan!

Kram
Heléne

Ewa`s Galleri sa...

Vilken fin kofta, och armbandet gillar jag verkligen
Fin hall du har ,gillar det gamla skåpet rakt fram ,är det ett gammalt kylskåp?
Ha en bra vecka

Nyanser av vitt sa...

Så fin du är i koftan och armbandet är underbart. Din hall är fin och så härligt med fräscha blommor
KRAM

Solveig sa...

Så koselig bilder her hos deg! Den kosten var bare lekker! Så deilig å ha både vinter og på kjølige sommerkvelder. Jeg bare elsker slike plagg!
Armbåndet var også nydelig! Kan brukes til så mange anledninger,det der.
Liker også veldig godt gangen din som gir med en følelse av vår, men blomster på det koselige, vesle bordet.
Ønsker deg en flott uke!
Klem fra Solveig

Solveig sa...

Ehhhh, kjedelig med retteprogram på nettbrettet: koften, skulle det være. Ikke kosten..... :0)
Klem

liven sa...

Kjempefine bilder AnnaMaria, og et flott innlegg!
Grattis med nye klær og lekkert armbånd!
Og hallen din er fiiin :)

ha en fin ny uke
Klem fra meg!

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Koftan är jättefin :) Ser ut som en stor sån där go en som man kan krypa in ordentligt i :)
Armandet lika fint det :)
Hoppas du haft en fin helg,.
Stor kram
Jessica

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Jättefin kofta och armband! Och härligt med rosor också. Jag tycker din hall ser fin ut, och det är ju ofta mycket dörrar i en hall... Är ju lite som spindeln i nätet som ska leda till andra ställen. ROligt att få se hallen, tror inte jag sett den förut :)
Kram
Marie

Lilla Majken sa...

Underbara bilder och så snygg kofta! Det ser ut som att det är vår i luften hos er.

Kram Therese

Lilla Majken sa...

Underbara bilder och så snygg kofta! Det ser ut som att det är vår i luften hos er.

Kram Therese

Hajan sa...

Skrev alldeles nyss,men det
snodde Blogger,men bad om ursäkt,
men jag gillar inte dessa avbrott.
Ville bara skriva att Du har en trevlig blogg.
Du hade så vacker häst på bild en dag,var tog den vägen,
bad om lov satt ta en bild på den.
Men tyvärr inget lov och ingen häst. Kram från Hajan

Anette Ryan sa...

Snygg kofta och snyggt armband du visar.

När det gäller din hall så tycker jag om den för den är stor och rymlig. Det jag ser och som jag gillar är den fina mattan. Den har jag alltid gillat.
Kram Anette

Elsa och Helena sa...

Hej Vännen, jättefin ny kofta och armband, hela du är fin!

Jag tycker din hall är snygg och inbjudande, jättevackra mattor och möbler. Dörrarna tänkte jag inte på alls.

Önskar dig en fin kväll och vecka...KRAMAR Helena

Lallbacken sa...

Hej Annamaria. Så fint du har. Rosorna och koftan matchade varandra tycker jag. Och så mysigt ni såg ut att haft det när ni var ut med hästarna. Ha en bra vecka ;)
/mia

Hajan sa...

hej nu är jag här igen,när jag
ändå var i tjuvartagen, tog jag
en bild på hjundarna i släden.

kram från en tacksam Harriet

promenader på landet sa...

Vilken fin bild på dig vid vattnet! vilket fynd du gjorde på loppis, hatthyllan är jättefin! Ha det gott kram Maria

Viola sa...

Underbar kofta och armband :) passar dig som handsken...hatthyllarn verkligen ett toppenfynd, hoppas veckan börjat bra, ha de, kram

Anne på landet sa...

Vakkert og gjennomført...
Både i saker og farger!

Kjekt å se Anna Maria.
Klem fra Anne.

C h a r m i g t L a n t l i g t sa...

Hejsan!

Ååå vilken fin kofta, och så fin den är på dig, och armbandet superfint det med, får nog ta mig en titt in till Mia.

Ha det fint!
Kram Sanna

LOPPISLIV sa...

Vilken mysig kofta, ser både skön och snygg ut!! Och armbandet är jättefint, det är ju så himla roligt med kläder också :-))

Fint i din hall!!! Kraaam Paula

Lilla Rummet sa...

Jättemysig kofta, är en sådan modell som man han till mycke. Jättefint armband också.

Kram Britt

OlgaA sa...

Hej AnnaMaria!

Så fint såg det ut med solen osv... Så trevligt!!!

Fint armband och koftan ser vara hur mysig som helst :)
kram/Olg@

Ett ögonblick sa...

Härligt med en bonusdag!!
Oj, fick ni så mycket snö, ingen vår i sikte idag då;) Det vräkte verkligen ner här igår också men det slutade med duggregn så här hann vi inte ens ta fram plogen och nu är det bara lite kvar.
Jag har sovit dåligt och väldigt lite inatt så jag har tagit det lugnt nu på förmiddagen men ska ut och göra klart ett litet hörnskåp som jag håller på med...i rosa.

Hoppas att du får en bra dag! trots snöplogning men Du får väl se det som ett gympass, det brukar gå lite lättare då;)

kramar Lisa

Sallys hus sa...

Hej hej!
Men å vilken fin kofta och vilket underbart ställa att stanna till på. Där skulle jag gärna sitta med en mugg kaffe o bara titta...;)
Men oj vilken fin hall ni har!
Så välkomnande och vad fint att mötas av ett fång rosor..;)
Ha en fin dag!
Kram Katarina

Sofia sa...

Fiiiiin kofta! och snyggt armband!
Gillar verkligen dina mörkröda detaljer.... =)
Ja, här är STRÅLANDE SOL!!!! ( måste retas lite bara...hi hi..)
Kram Sofia

Villa Hasselbacken sa...

Snygg kofta och fint armband! Jag brukar också lyxa med blommor ibland och då sätter jag dem på våra toaletter/badrum. Vi har tre stycken men det räcker ju med en ros i en liten vas så blir det så mycket "piffigare".
Kram Lena

Winkel's Crazy Ideas sa...

Så fine bilder fra hallen din, en sånn hattehylle er så god å ha. Hos meg står den store fryseboksen i gangen og det liker jeg slettes ikke...når den går istykker skal jeg kjøpe en liten en som vi kan få opp trappen ;-). Da skal jeg kjøpe meg en hattehylle :-) Pam

Le petit jardin sa...

Jättefint armband och koftan ser ju inte så dum ut den heller...är en riktigt koftoman :)

Kram Kajsa

Lövkojan sa...

Ja det var en snygg kofta minsann, ser varm och skön ut att mysa i!
Jo hallar kan vara svåra men jag måste säga att du fått till det fint ändå med ljus och den läckra röda mattan, det tar bort fokus från den andra!

Ha det fint, kram Marie-Louise

Solveig (Svingenslillehus) sa...

ÅÅÅÅ du har det så vakkert.. herlige bilder..koften var rååå lekker :) Kan tenke meg den er deilig å ha på seg :)

Ha en fin dag :)
klem til deg!

Elna sa...

Ja det är bara att inse att jag ligger efter i bloggvärlden. Vilken mysig kofta och täcket i förra inlägget är ljuvligt. Det är fint med rosa när det börjar våras. Varför gör alla fina fynd på loppis utom jag *ler*.

Kramen

Melody and M.E sa...

Härliga foton som vanligt hos dig!
Man mår verkligen bra av att hälsa på i din blogg.
Kram
Melodys matte