söndag 24 februari 2013

FJÄLLRIPA

 En uppstoppad fågel har jag letat efter i flera år, fast
jag visste inte vilken art jag ville ha.

 Men så plötsligt var det kristallklart, en fjällripa ville
jag ha.

 Det var fina bloggvännen Hannis som hade Tradera
auktioner. (Har fått lov och skriva det)

 Intresset för ripor var stort.....

 Men den vita skönheten blev min.

 Stort tack till Hannis som säljer sånt här fint.

Tulpanerna har jag fått, dom rosa för hundvakt och
dom orange av en snäll kollega.
Kram och hej
AnnaMaria






66 kommentarer:

årstidens bästa sa...

Godmorgon vackra Värmland!

Fågeln är ju alldeles underbar, passar perfekt där!

Tulpaner är härligt just nu.

Kram på dig.
Linda

Nyanser av vitt sa...

En mycket vacker ripa och så fint att blanda tulpanerna.
Ha en fin söndag.
Kram Agneta

liven sa...

Så vakker denne fuglen var!
Og tulipanene også....herlige fargeklatter :)

ha en fin søndag AnnaMaria...og håper solen skinner på deg!

Veronicas Lantliv sa...

Så bra att du gick vinnande ur den auktionen. Tradera är skoj och kan ge många fynd. Fin fågel som passar bra in i ditt hem. Ha en bra dag. Kram Veronica.

Unknown sa...

God morgen!
For en flott blanding av tulipaner og fugl.
Den rypa var helt skjønn:)
klem lille meg

hagagården sa...

Oj var det du som vann den aktionen,jag var med jag med men la mig när det drog iväg i pris,vilken lycka för dig.
Kramar
Ninni

Bente sa...

Så fin fjellrypa er. Jeg har ikke vært så glad i utstoppede dyr. Min mann er kan drive med noe jakt. Fra Skotland har han hat med et kronhjorthode. Det henger på hytta vår i trappen. Skal se om det kan bli et blogginnlegg. Hjemme har vi et rådyrhode på peisen. Det har fått sølvmedalje på utstilling. Rart hva vi venner oss til.
Jeg synes din fugl er veldig fin.

God søndag

Hannis sa...

Och hos dig kom den till sin fulla rätt!

Underbara färger på tulpanerna!

Skön söndag till dig/Kram Hannis

LOPPISLIV sa...

Vilken fin fågel!! Charmig som bara den. Och en sån härlig bukett tulpaner i glada färger! Ha en fin söndag! Kram Paula

Sallys hus sa...

Godmorgon!
Men ååå...åå vilken fin och vilket enormt fång med tulpaner...;)
Det är så ljuvligt att blanda olika färger..
Men du bilderna i förra inlägget på Alice o Wilda..ååå så fina de är och jisses vilka fina bilder du lyckats fånga dem på.
Å det ser så mysigt ut med korvgrillning och en skön stol så där ute i trädgården...det måste jag nog ta efter här framöver..
ha en fin söndag!
kram Katarina

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Nydelig fjellrype som passer perfekt hos deg.
tulipaner er vel skjønt på denne tiden. Skaper herlige fargeklatter. Her skinner solen fra skyfri himmel!:) Håper du også har en fin søndag.

Smil og klem fra Hjørdis

lisashus sa...

Så fin den snöripan är och så väl den passar hos dej!

Så vackert med orange och rosa tulpaner! Så vackra bilder!
Ha en skön söndag!
Kram
Lisa

Ingela sa...

Vilken vacker fågel!

Chubby Chieque sa...

Go morron...

Nämeeeee... hoppas fågeln inte är riktig LöL*

Den är häftig. Bra med vänner ute i blogvärlden eller hur?

Tulpaner är ju så häftiga och vackra. Jag hade fått i fredags men dem är orange-ja! Älskar den färgen och den är ju vårens färg.

Hoppas alla Ni där uppe mår underbar.

Ha en solig och lite värme,

Kram,
/CC girl

Anno 1924 sa...

Så fin liten fjellrype!! Vakre tullipaner du har fått:)
Ha en fin søndag!

G:a Affären sa...

Visst är det en fjällripa som ska bo hos dig, så fin! Undrar vad Alice och Wilda tycker om den, men de kanske inte är fågelhundar. Sen luktar de inte fågel längre för min katt låter bli fasanen, hon som är på det mesta! He,he det kanske finns rester av arsenik i den...

Härlig fång med tulpaner!

Kramar
Cia

Sabelhagens Olivlund sa...

Grattis till ripan!! Den är så vacker. Jag gillar den jättemycket:)).
Underbara tulpaner.
Ha det gott.
Kram Maria

Hajan sa...

Visst blev det int hemma hos dig,med den vita ripan.
Det är väl bra och ok,att Du berättar var Du köpt fen. Det bliver nog Hannis glad för.
Jag tycker om blandat, brukar kika hos Norrfrids blogg,där finns det
mycket sådant.
Trevlig söndag önskar jag.
kram/ Hajan

Ewa`s Galleri sa...

Vilken fin snöripa ,tittade faktiskt på en på antikmässan
Fina bilder ,härligt med tulpaner
Ha en skön söndag

Cat sa...

Ohh, woaw! Vilken vacker fjällripa! Alldeles fantastiskt skick också. Stort grattis.
Ha de gott. Cat

www.InWhite4You.se sa...

Vilka Goa vänner du har som hjälper dig och ger dig blommor. Klart du skulle ha en vit ripa. Den passar perfekt hos dig kan jag tänka. Ha en underbar söndag. Ps jag ska sola lite nu fast det blåser en del faktiskt.
Kram Lena

Annas röda stol sa...

Så vacker!! Klart att den vita fågeln ska bo hos dig, där den passar bäst. Ha en trevlig Söndag. Kramar

Draffin Bears sa...

Dear AnnaMaria,

The tulips are so pretty and a sure sign that Spring will not be far away.
Happy Sunday

hugs
Carolyn

Photo by Maria sa...

Uppstoppade djur gillar ju inte jag, men får nog erkänna att denna fjällripa var riktigt fin =)
Och tulpaner är ju härliga vårblommor..

Kram Mia

House and Garden by Bia sa...

Kikar in hos dej för första ggn...fin blogg du har. Ripan var fin...skulle gärna få komma hem till mej med ;))
Hundarna var ju bara såå goa ;)
Ha en bra dag!!
Kram bia

Lilla Majken sa...

Vacker som bara den, liksom de fina tulpanerna.

Ha en fin dag. Kramar Therese

hemma hos lilla mej sa...

vilken fin ripa.Kan tänka mej att du har många goa vänner så underbar som du är .Fint med tulpaner .Ha en härlig söndag söta du .Kramar Rita ♥

Tidevarf sa...

Halloj,
Vilket fint fynd du gjort och blommorna lyser verkligen upp. Kan förstå att du fått dem för du verkar vara en så härlig person.

Ha en underbar söndag.
Stor kram
Anneli

Winkel's Crazy Ideas sa...

Hun er nydelig, tulipanene også :-) Pam

Vitt hus med svarta knutar sa...

Jag såg många fina uppstoppade fåglar på Trädgårdsmässan 2012 och bl.a. en fjällripa, de är verkligen vackra med sin vita fjäderskrud. Tänk vad roligt att du vann auktionen! Härligt med färgglada tulpaner!

Ha en skön fortsättning på dagen och fin ny vecka!
Kram,
Regina

Tinas bo sa...

Nya Headern är ju bara såååå vacker!!!

Vilken suuuuperfin snöripa!!
Den passar ju perfekt hos dig, ju! :)
Och underbara tulpaner...

Ha nu en mysig kväll och en bra start på nya veckan, fina du!

Kraaaaam Tina

STENLYCKA sa...

Den ripan passar perfekt i ditt hem! Och tulpanerna var ljuvliga man kan aldrig få för många!
Önskar dig en fin avslutning på februarimånad!
Kramar Raina

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Den ripan var fin. Jag har några små i renhorn designade av bl a Pirak. Får kanske ta och fota ngn dag.
En av mina vänner har just kommit hem från ripjakt i fjällen. Vi bor ju inte så långt från den regionen.
Ha det!
Carin

Vardag och flärd sa...

Vacker fågel! Det är fint med "äkta" vara även om den är uppstoppad, det ger lite liv i hemmet (fast det saknas inte i ditt hem).
Tulpaner ger också liv!
Ha en fin ny vecka!
Kram Eva

Elna sa...

Fjällripor är vackra och så fint den passar in hos dig. De är väldigt vanliga på Grönland. Nu har lugnet infunnit sig här efter förra veckans många saker inför dopet. Du får ha en fin start på veckan.

Kramen

Fågel Blå sa...

Så otroligt vackra bilder från dej, ripan var så fin,, och passade så bra in i din inredning,
du har så mycket fint, och jag blir alltid så inspriread av att kika in här!
Önskar dej en fin ny vecka
kramar Kathrine

Vita små hjärtan sa...

Så läckra bilder! Vad roligt att du hittade en sån som du ville ha!
Ha en fin start på nya veckan
Kram Agnetha

Melody and M.E sa...

Visste inte ens att man kan köpa uppstoppade fåglar!
Växte upp med uppstoppad lom i vardagsrummet, men
vet inte om den finns kvar! Kanske ska fråga min mor!
Ripan är betydligt vackrare och passar bra hos dig!
Kram
Melodys matte

Geli sa...

Hello AnnaMaria! Your bird is very dreamy! I love the combination of your tulips! Have a nice sunday evening! With love, Geli

Fröken Tindra sa...

Vad vackra tulpanerna blev ihop!
Vilken tur att den fina ripan blev din! Jag såg en livs levande stooor brun fågel med gul näbb idag intill vägkanten. Hann satt där på en gren och försökte se osynlig ut. Men jag är dålig på fåglar så jag vet inte vad det var för en. Men majestätisk var den helt klart.
Kram!

Lissboden sa...

Vilken vacker fågel du ropat in på Tradera. Den passar superfint hemma i ditt ljusa hem.
Det ser härligt ut med grillningen också i trädgården. Vi har också varit ute och grillat korv hos vänner idag och det smakade så gott.
Ha en fin vecka!
Kram/Maria

Blommiga Rutan sa...


Det var en fin pippi du hittat!

Skrivbordet är också väldigt fint, och tulpanerna så fint när du blandade de två färgerna!
Din nya header är jätteläcker med ditt allra vackraste täcke.

Kram Anncathrine

Frida sa...

Vilken fin fjällripa, där hade du tur. Den passar in bra i inredningen, underbara bilder.
Hoppas du får en fin vecka!
Kram Frida

Sirpa sa...

Hej! Helt underbara blommor hänger där och grattis till nya lilla fågeln:) Önskar dig en trevlig vecka!
Kram Sirpa

Anki sa...

Åh så fin, jag kikade på den men katten här skulle nog gjort mer än kika:)...å hos dig passar den ju såå bra!
Lagboken köpte dottern en likadan som du har när vi var på loppis för ett tag sen, så nu fikar jag efter den, hihi...
Härliga tulpaner, så fint att blanda färger så!

Ha en fin vecka Stumpis!
Goa kramen!

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej vännen,
så glad jag blir över att den fina Ripan hamnat hos dig!! och inte hos någon okänd : )Det känns bra.

Har sett den flytta in och ut hos Hannis! Och nu har den landat hos dig häftigt!!

Ha det gott kram Monica

Ett ögonblick sa...

Det är ju klart att Du ska ha en vit vacker fjällripa, otroligt vacker fågel!! själv är jag alldeles för blödig för uppstoppade djur men hos svärmor, vars make var jägare, finns både räven och vackra rådjurshuvuden samt ett stort antal horn, så jag ser dem finns på ganska nära håll ändå.
En underbar tulpanbukett, så läckert med rosa och orange!! Hoppas lilla Alice höll sig i skinnet och inte rymde den här gången;)
Hoppas Du får en riktigt bra start på veckan!
kram Lisa

Jenny sa...

Oj, jag visste inte att man kunde köpa uppstoppade fåglar. Kan undra vad våra katter skulle säga om det stod en fågel härinne en dag ... Härligt med tulpaner :)

Kram,
Jenny

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Jättefin ripa! Det är en väldig vacker fågel, tycker jag. Köpte en sådan för några år sedan, men den har lite annan dräkt, den håller väl på att byta :)
Det vill jag också göra nu, byta till vårdräkten :)
Kram
Marie

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Sååå fin en fjellrype ♥
Vakre bilder hos deg :-)
Klemmer fra Solveig

Helens Universum sa...

Vita åglar är något visst! Den pryder väl sin plats!
Ha en fortsatt skön måndagskväll!
Kram Helen

Jenny sa...

Vilken vacker vit fågel, det var nog meningen att den skulle få flytta hem till dig AnnaMaria:)

Ha en fortsatt bra dag!

Kraam Jenny

Le petit jardin sa...

Vilket fint fynd, väl värt att slåss för..och så fina tulpaner, det blir man aldrig ledsen av

kram kajsa

Le petit jardin sa...

Vilket fint fynd, väl värt att slåss för..och så fina tulpaner, det blir man aldrig ledsen av

kram kajsa

Sofia sa...

Åhh... va fin hon ( han?) var!!!
Passar verkligen där....
Skulle också kunna tänka mig att ha ett uppstoppat djur... annars är det ju många som tycker det är lite läskigt!
Tulpaner.... det kan man aldrig få för många du!
Kram Sofia

Änglarnas hus sa...

ÅÅå så vacker den var..den snövita Ripan!! vilken tur att du fann den!
Härlig kombo det blev av de två färgerna på dina tulpaner!!

Kram kram Sanne

Lövkojan sa...

Oj så vacker den är, den förstår jag du är glad för, det hade jag också varit!! Undra om mina kissar skulle lämna den ifred dock:)
Fint med snälla kolleger och vänner, så läckra de blev ihop!

Ha en fortsatt fin vecka, kram Marie-Louise

Lyckoslanten sa...

Om jag skulle välja en uppstoppad fågel skulle den absolut vara vit! Du är då värd vackra tulpaner! Ha en fin vecka! ♥

Queen of Kammebornia sa...

Så himla fin!!! Jag skulle vilja ha en uggla... eller en korp :)

Shane Pollard sa...

Dear Anna Maria
Such beautiful images of your home today!
Those vibrant tulips - WOW - they lift my heart!
hugs
Shane ♥

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej fina AnnaMaria.
Ripan är jättefin och blommorna lyser upp och våren gör sig påmind :)
Hoppas allt är bra med dig!
Stor kram
Jessica

Unknown sa...

Hejsan AnnaMaria!
Vilken fin fågel, klart det var en sådan du skulle ha :).
Den tulpanbuketten eller dom tillsammans blev verkligen superfin.
Ha de gott, kram Ing-Britt

Anonym sa...

Que precioso! Me fascina el mobiliario y los accesorios, te dejo un fuerte abrazo.
Bonita jornada!

Thelma Louise sa...

Hvit og vakker..:) og for en lykke...når du finner det du har jaktet på.:))

ha en kos kveld.:))

klem

Elsa och Helena sa...

Hej AnnaMaria! Så vackra tulpaner du fått och fjällripan är jättefin.

Farfar hade uppstoppade fåglar men de är borta för länge sedan...fast det var en tjäder och en orre. Jag föredrar fjällripa:)

Ha det fint Kära Du...KRAMAR

Karin sa...

Hallå! Underbara bilder och tulpanerna är fantastiska. Ha det bra Karin