söndag 17 februari 2013

BLÅTT TÄCKE

 Täcksamlingen börjar bli värd namnet samling, här
är ännu ett!

 När det dök upp ett i blått hos Kathrine/Fågel Blå
var det kört igen.

 Jag gillar kalla färger och håller man sig till det passar
alla bra tillsammans. Fåret på toppen får ni se mer av
närmare påsk.

 Vita brumnallen är ofta med på bild, han är en
favorit.

 Täcket ligger just nu ihopvikt i soffan.

Tack alla fina för era snälla kommentarer och tack
alla som tittar in, blommorna är till er.
Kram och hej
AnnaMaria






78 kommentarer:

Tina sa...

Underbart täcke, det är lite som med mig och saker på fot, hehe!
Tack för blommorna, de är så fina!

kraam

liven sa...

Nydelig...og så jeg som er så glad i blått....
Litt av en samling vakre tepper!
Skulle gjerne handlet hosKathrine....hun har så mye fint!!

Ha en fin søndag...idag skal jeg på kurs :)
Klem!

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon fina du !

Jätte fint ! Härligt i blått :)
Jag här också börjat bli så sugen att handla såna täcken
Det är du som här smittat ;)
Men jag får nöja än så länge att se dina vackra täcken :)
Så fint du har det där hemma .

Ha nu en riktigt fin söndag och Tackar hjärtligt för dom fina rosorna :)

Ha det gott ! Kram från mig

Geli sa...

Hello AnneMarie! Thanks for your beautiful photos! I love your teddy bear! He is so cute! And thanks for the roses! Have a nice sunday! With love, Geli

Anneli sa...

Tack för de vackra rosorna!

Det blå täcket var mycket fint, härlig blå färg.

Jag har ett täcke i rött mönster, och ganska mycket turkos i och baksidan har en vacker turkos färg som jag ska sälja................tänkte på dig då.
Tror att jag lägger ut det på tradera.
Men jag meddelar dig först om du vill?

Ha en fortsatt fin helg,
Kram Anneli

♥Gabriella ♥Hemma På Dunderbo♥ sa...

DU HAR INGE TÄCKBRIST OM DU FÅR ÖVERNATTANDE VÄNNER ELLER SLÄKT IALLAFALL;) HA EN UNDERBAR SÖNDAG
KRAM GABRIELLA

Ingela sa...

Täckena är SÅ fina! Ha en bra söndag!

Hannis sa...

Alltså dessa underbara gamla täcken.
Tyngden som är i en del av dom.
Och att dom är vackra förstås.
Förstår att du samlar på dom.

Kram Hannis

Blommiga Rutan sa...


Godmorgon!

Så måmnga fina täcken du har!
Verkligen underbart vackra, både färger och mönster. Vackrast av alla tycker jag att det med stora rosa rosor är, nummer två uppifrån i högen,(har för mig att du köpt det av Katherine). Antar att alla är gamla, inget nyproducerat, eller hur?

Trevlig söndag och en bra vecka önskar jag dig
Kramar Anncathrine

G:a Affären sa...

Nu vet jag var alla vackra täcken finns, så bra att de är samlade hos dig! Vilken härlig samling du har och som du skriver passar de bra tillsammans.

Tack för de vackra blommorna!

Ha en fin söndag!
Kramar
Cia

Hannis sa...

TACK för den så fina kommentaren!
Kram igen

årstidens bästa sa...

Jag håller med, täcken kan jag oxå ha väääldigt många av. Det var riktigt fint i blått.

Tack för fina blommor.
Ha nu en strålande Söndag.

Kramar
Linda

Vita små hjärtan sa...

Hej "täck-maja"
Hihi.....du är för go med alla dina täcken! De är så fina allihopa!
Ha en skön söndag!
Kram från ett snöigt Ingelstorp!

Prinsessorna på Bellevue sa...

Mysigt med alla vackra täcken! Förstår att du inte kunde motstå det...

Ha en fin söndag!

Kraam
Petronella

Ewa`s Galleri sa...

Så fint med alla täcken ihop så fina färger.
Härliga blommor du delar med dig av
Ha en skön söndag

corinne* sa...

une jolie collection de boutis !
( couvertures )tu peux affronter le froid !
bon dimanche

Annas röda stol sa...

Man kan aldrig få för många täcken :)) Men dina är ju helt underbara!!! Du komponerar de så fint tillsammans. Ha en trevlig Söndag. Kram Anna

Anonym sa...

Vilka vackra täcken,påminner om min mormors.Jag fick vara med och sy täcken som barn med henne.
Numera är jag pensionär. Följer din härliga blogg, som fyller mig med glädje.

Älskade pion sa...

Men oj...vad många fina täcken du har,mysigt.Hoppas att du får en skön söndag.Kram Ulrika

Sofia sa...

Jaha ja, ännu ett täcke!!! =)
Men förstår dig... det är jätte fint!
Och ännu finare när de alla ligger i en trave....
Ha en mysig Söndag!
Kram Sofia

Sabelhagens Olivlund sa...

Åh vilket fint blått!! Alla dina täcken är så underbara!!
Så snyggt när de ligger där i din soffa
Ha det gott.
Kram Maria

Meta sa...

Det är mysigt med varma goa täcken när det är som nu.Det blå var ju jätte fint.
Ha en fin söndag
Kram Meta

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Ojj enda et teppe i samlingen , så flotte farger !!! Nydelige bilder ! God søndag til deg !

Lappeline ♥ sa...

Nydelige fine og utrolig flotte farger i teppene. Fantastiske.
skulle gjerne kjøpt hos henne men poroen er noe dyr fra Sverige har jeg hørt men vet ikke om det tilfelle.
Ha en flott søndag
Klem til deg

lisashus sa...

Ännu ett vackert täcke till din fina samling! Oj, så fint det var och så skönt och gosigt det ser ut dessutom!

Ja, du har verkligen en jättefin samling!
Önskar dej en skön söndag!
Kram
Lisa

Bente sa...

Et blått teppe hos deg også. Alle er nydelige, og jeg liker også de kalde fargene.
Ser du sitter med teppene time på din brygga på din herlige Ø.

Bente

It's me sa...

Flowers for me ???.....love it !!!..like the blue quilt...but my favorite is the pink one.....yes !!...lovely sunday...love love love Ria...xxx...

7th-heaven sa...

Oj, så mange nydelige sengetepper:) Herlige farger og mønstre.

.. takk for nydelige blomster:)
Ha en fiiiin søndag,
Klem fra Line

Malin - Stjärnflocka sa...

Underbara täcken!!! :)
Kram Malin

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

For en nydelig teppesamling du har! Gratulerer med nok et flott teppe i blått. I dag fryser jeg så forferdelig og skulle ønske jeg kunne krype inn i et av dine:)
Vakre roser. Takk for at du deler.

Ønsker deg en flott søndag!

Klemmer fra Hjørdis

Anki sa...

Hihi, så du fick trassel med två koppel?! Ja det är inte alltid helt lätt:)

Så fort jag ser ett täcke hos Kathrine tänker jag på dig:)...älskar den blå färgen och ja, nu har du allt en samling!
Såå fina allihopa!

Ha nu en fin dag Stumpis!
Goa kramen!

Hanna sa...

så vackert täcke.
Ha en fin dag!
Kram
Hanna

MINA TVÅ HEM sa...

Vackert, vackert du har nog så FINA täcken.
Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

Tinas bo sa...

Du vet ju att jag bara ääälskar dina täcken!!!
Och när jag en dag bor i Sverige igen,ska jag oxå köpa såna vackra...
Här finns det inga.. snyft

Hjärtligt tack för blommorna! :)

Ha en fin söndag, vännen!
Kramis Tina

Maria sa...

Ja du har sagolika tecken. Och det sista var underbart.
Du har också ett mail från mig.
Go söndag på dig kram Maria

Snäckskalsdalen. sa...

Vilke täcksamling du håller på att skapa och vartenda ett är lika vackert. Jag tycker också bäst om kalla färger och täckena är så vackra ihop så det liknar ingen sort. Och mönstren var så fina på tygerna förr, varför eller var finns sådana tyger nuförtiden, lite småromantiska så där.....
Agneta kram

hemma hos lilla mej sa...

Vilka underbara täcken. Förstår att de är svåra att motstå.Bara så fina.Ha en skön söndag fina du .Kramar Rita ♥

promenader på landet sa...

Tack för blommorna:) Du är värd en lika fin bukett:) Jättefina täcken du visar jag gillar också blått! Må så gott kram från vännen Maria

Rapport till Vänfors sa...

Härlig samling! Gillar verkligen samlingar...ligger nog i det mänskliga dna:t, att samla:)
Bilden i ert vardagsrum är otroligt vacker.
Kram Annika

FruNeroLindström sa...

Men vilken underbar samling. Hos er behöver man aldrig känna sig frusen.
Hoppas ni haft en riktigt trevlig helg. Kram Malin

Hulda sa...

Man får aldri nok av slike tepper. Fin samling du har. :)

LOPPISLIV sa...

Jättefina täcken, fint att ha dem samlade. Det du har i mitten av högen tycker jag är helt underbart, skulle du tröttna kan det gärna få flytta hem till mig..fniss :-)) Ha en fin söndagskväll! Kram Paula

Elna sa...

Du har verkligen en fin samling täcken. Varje gång du visar ett blir jag sugen *ler*. Jag förstår att brumnallen är en favorit. Ha en skön kväll.

Kramen

Vardag och flärd sa...

Du hittar bara vackrare och vackrare täcken och det var ju lite rött i detta också! Hoppas du använder dina täcken - annars kan du skicka dem till mig!
Ha en fin ny vecka!
Kram Eva

Fågel Blå sa...

Så underbara tillsammans täcken är, vilka härliga bilder från dej som alltid, Och lilla nallen så charmig,
du har det så fint att jag tappar andan
Önskar dej en fin Kväll
Kramar Kathrine

Hemma på Sjuan sa...

Så härligt täcke! Och du hade visst gott om mysiga täcken ;)
Kram Suss

Margareta sa...

Underbara täcken!!!Var och en för sig,men tillsammans blir det ju en härlig masseffekt. Inte utan att jag blir lite avis,men å andra sidan passar dom som hand i handske hos dig,så dom har kommit rätt!
Så gullig nalle och får.
Och blommorna så vackra.Dom tar jag del av också. Tack!

Önskar dig en fin ny februarivecka!
Kram Margareta

Lövkojan sa...

Mycket snyggt täcke, igen! Det ser så inbjudande ut med hela högen täcken och dessutom stämmer alla färger ihop så fint! Måste nog försöka införskaffa mig ett liknande!

Ha det fint,kram Marie-Louise

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Ännu ett härligt täcke till din samling! De är alla galet vackra!

Önskar dig en skön vecka!
Kram monica

Lissboden sa...

Hej AnnaMaria!
Du har underbara täcken och det sista var också jättefint tillsammans med de andra. Det är precis som du säger att alla kalla färger är fina tillsammans.
Fina hjärtan har du också i ditt förra inlägg.
Ha en fin vecka!
Kram/Maria

Liten Bod sa...

Fint täcke... igen :) Jag gillar också kalla färger. Ska nog skaffa mig ett täcke jag med någon gång. Kram Tina

Helens Universum sa...

Åh, vilket härligt blått täcke, gillar verkligen färgen!
Kram Helen

Frida sa...

Vilket fint täcke du har köpt, gillar den blå färgen, ja nu har du allt en liten samling, jag har bara två täcken och det ena har min katt lagt beslag på. Kathrine har så mycket fint.
Hoppas du får en fin vecka!
Kram Frida

Sallys hus sa...

Hej fina du!
Men duu vilket fint!
Den blå färgen var verkligen jätte fin och de passar ju så fint ihop.
Hoppas du hade mysigt med lille vovven och att du inte känner dig sämre.
Kram o ha en ny härlig vecka!
Katarina

Sirpa sa...

Såna täcken är ju så himla mysiga! Gillar nallen!:) Tack för fina blommorna! Önskar dig en trevlig kommande vecka!
Kram Sirpa

Queen of Kammebornia sa...

Sådana där gamla täcken är alldeles ljuvliga!

Lilla Majken sa...

Klart att du skulle slå till med ett täcke till, så fina färger som piggar upp.

Kram Therese

Draffin Bears sa...

Dear AnnaMaria,

You have some beautiful quilts, look so nice all together.
Also love your pretty roses and teddy bear.

happy week
hugs
Carolyn

Tidevarf sa...

Så vackra blommor, tack så hjärtligt.
Samlingen täcken som du har är ju underbara och du måste nog varit snabb som ville vessla när Kathrine lagt ut dem. *ler* Sedan så har du liksom skapat dig ett kanske omedvetet varumärke....tänker man på vackra täcken så tänker man på dig.

Ha det härligt.
Kramar
Anneli

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Det första jag tänkte var... Nämen, ett blått täcke, inte rött :)
Jättefint är det och passar utmärkt i din samling :)
Tusen tack för de vackra blommorna!
Stor kram
Jessica

Cornelia sa...

Så vackert ditt nya blåa täcke är! Du kan vara riktigt nöjd med din fina samling! Å dyker det upp fler täcken du vill ha, så tveka inte :).
Tusen tack för de vackra blommorna :).

Kram, Nicole

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Men titta! Har du köpt ett täcke... hihi... SÅg det hos Kathrine, och det är jättefint. Jag hade mina aningar om att det kanske skulle hamna hemma hos dig.
Det passar hur bra som helst ihop med de andra. Ja nu har du en riktig samling!
Kram
Marie

Villa Hasselbacken sa...

Åhh, tack för fina blommor! Riktigt fint ditt nya täcke. Jag är svag för kviltade lapptäcken och håller ögonen öppna efter det. Tyvärr är de ofta väldigt dyra men ibland gör man fynd.
Kram Lena

Elsa och Helena sa...

Tack för de vackra blommorna AnnaMaria, det värmer gott i hjärtat:)

Jättefina täcken och jag gillar färgerna jättemycket, skönt att värma sig med i soffan en kylig kväll!

KRAMAR Helena

Melody and M.E sa...

De där täckena är bara helt ljuvliga!
Jag vill ha känslorna svallar när jag ser dina foton!
Kram
Melodys matte

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!

men såå många vackra täcken du har! Jag hörde någon gång att om man har fler än fem sakerav samma så är man samlare..
Jag gillar täcke nr 2, uppifrån, mest..ljuvlig dimrosa färg!!

ha det gtt !! Kraam Sanne

Anne på landet sa...

Det blir med disse teppene som med mye annet - de blir enda vakrere når de får selskap!
Du tar så godt vare på dem og får dem til å komme til sin rett.

Nydelig hjerte innlegg du hadde også!

Du inspirerer Anna Maria.
Klem fra anne.

Mette sa...

Vakre tepper! Pynter opp overalt. Ha en fin uke! Mette

Ett ögonblick sa...

Ja det kan man kalla täcksamling, en underbar sådan!! och precis som Du skriver så passar dom ihop också. Det lilla fåret ser gulligt ut där på samlingen och jag kommer osökt att tänka på Prinsessan på ärten;)...fast det var ju madrasser...

Här har det varit migrän idag, trodde det blev influensa eftersom jag mått riktigt risigt i helgen men det blev migrän. Hoppas Du mår gott och att Du får en bra vecka.

Kram Lisa

helle sa...

Det har jeg aldrig tænkt på før, det med, at hvis man holder sig til kolde farver så passer alt sammen, men det er jo rigtigt AnnaMaria! Jeg elsker det blå tæppe og forstår din mani med dem, Kathrine har så mange fine (hvor FINDER hun dem??) - din samling kan kun blive større og større!

Hav en fin dag ven!

Kram Helle:--

Viola sa...

Vilken vacker blå färg...lyser upp där i soffan :) snart far jag söderut och lämnar denna eländesvinter, ha de, kram

Stolpås Gård sa...

Så vacker din täckes samling är...jag gillar ju ditt rosa väldigt mycket, men nu har det ju fått en fin konkurrent...
Har också ett par, fast de har jag bäddat med i husbilen ;)
Spännande att gå se mera av fåret och nallen.
Kram Sussi på Stolpås

Blåbärs och smultronstället sa...

Tack för vackra röda rosor alltid vackert!
Täcket var väldigt fint och du har ju många fina gamla täcken:)
Kram på dig!
Susanne

Sirpa sa...

Hej! Önskar dig en skön onsdag!
Kram Sirpa

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Du har det bare så underbart fint og koselig!! Skulle gjerne ha koooost meg i sofahjørnet ditt!!VAKKERT!

Nydelig dag til deg!
Klem fra Solveig

Bitte sa...

Nu har du en riktig samling! :-) Jag gillade det blå täcket jättemycket också och du har rätt i att det faktiskt passar riktigt bra ihop med de rosa. Det hade jag inte trott förrän jag såg på bild nu att så var fallet :-). Det ser så mysigt ut i ert vardagsrum så jag skulle vilja hoppa ner där i soffan bland de fina täckena!

Ha en fin vecka!

Många kramar
Bitte

Anonym sa...

Preciosas cochas, me encanta pasar por tu sitio!
Te dejo un fuerte abrazo, bonita jornada!

Jenny sa...

Underbara bilder som alltid hos dig AnnaMaria! Vilket fint täcke i blått, nu har du ju en riktig samling:)

Ha det gott,

Kraam Jenny