torsdag 7 februari 2013

JAG VILL DANSA MOT VÅR

 Den överskriften brukar jag ha vid den här tiden,
orden kommer från en norsk visa.

 Jag vet att det är februari, men vi går ju mot vår. Bara
tre veckor till 1 mars.

 Blod, svett och tårar har säkert denna ballerina
utstått som haft dessa skor.

 Nu finns det ingen ballerina här, bara en som dansar/
skuttar runt i köket på fredagskvällarna när maten
lagas. Och förhoppningsvis med vinet upphällt.

 Och snön kom tillbaka, jippie!! Försöker se det
positivt, tror jag ska bygga en snögubbe. Och plog-
ningen börjar jag få riktig snits på, det är positivt.

 Bambi kommer varje dag och äter fågelmat hos oss,
han har klarat vintern bra. Lär väl smaska i sig alla
tulpaner när det blir dags också.

Ha en fin torsdag och helg
Kram och hej
AnnaMaria






71 kommentarer:

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon på dig ! :)

Så fina bilder :)
Härligt ordsspråk ...:)
Då dansar vi mot våren :)
Tänk så härligt att vända blad till mars månaden:)
Det går ju fort dit men sen kan vi väl stanna tiden lite grann ;)

Så ståtlig bambi . Dom är fina men hoppas att h låter bli dina tulpaner ;)

Ha en fin torsdag och helg du med ! Snart får du dansa i köket igen.
Det är ju fredag imorrn :)

Kram från mig ! :) en varm

Meta sa...

Undrar om man skulle kunna stå i ett par såna skor???? naej tror inte det.
Söt Bambi, undras varför de inte kan nöja sig med det som man matar dom med mat som de får äta? den förbjudna frukten är ju godast förstås.
Vore det inte bättre om de njöt av tulpanerna när de är överblommade så slapp vi rensa. Vi bjuder ju på käket i alla fall.
Ha en fin torsdag
Kram Meta

Blommiga Rutan sa...


God morgon!

Måste erkänna att min dans mot våren kom av sig rejält, sååå mycket snö igen! Neej, vill inte! Har mycket svårt att se positivt på snön den här gången. Ja, ska isåfall vara när jag ser grannbarnen leka i snön, men bortsett från att det är till glädje för barnen, så neej tack, nu räcker det!!!

Trevlig helg
Kram Anncathrine

maría cecilia sa...

Hola, since I´ve found you, few months ago, I never miss a new post from you. So lovely everything!!
cariños from Chile

mittlantliga sa...

Underbara bilder!
Så bra att du har börjat att dansa in våren.Då kanske den kommer snabbare än vanligt hos dig :)

Vilken söt Bambi!!!!
Men lagom söt när det börjar att knoppas i Tulpanerna!

Ha en härlig dag
Kram
Heléne

Nyanser av vitt sa...

Så vackra bilder vännen. Jag vill gärna ha ett par ballerinaskor. De är svåra att hitta. Så söt han är er Bambi.
Ha en fin dag i snön....
Kram Agneta

Ett ögonblick sa...

Javisst dansar vi mot vår...även om det inte ser ut så utanför fönstret idag. Fast pärlhyacinter, eld i kaminen och tända ljus gör att både vår och värme känns lite närmare.
Vackra bilder!!! Lilla bambi och hans kompisar har det inte alltför lätt i snö och kyla. Har sett att både han och stora lilla älgen har varit på besök vid fågelbordet.
Nej, nu ska jag ta tag i dagen... är sen idag då jag har en förkyld make hemma.
Ha det gott min vän!!
kramar Lisa

lisashus sa...

Åh, jag älskar ditt danstema, dina vackra balettskor och tyllkjolar! Underbart!
Ja, visst vill man dansa mot vår nu, medan snön ständigt vräker ner! Jodå, plogbilarna börjar få riktigt snits på plogandet nu - tur det!

Ha en fin torsdag och kör försiktigt om du ska ut!
Kram
Lisa

Annas röda stol sa...

Du bjuder alltid på så fina bilder. Dina täcken är underbara!! Ha en trevlig dag. Kram Anna

Rummet för välbefinnande sa...

Såååå vackert!
Blir så glad av dina rader idag. Gör att jag tycker det känns ganska ok med snön trots allt. Det var otroligt vackert ute igår och det är ju bra. Men jag dansar nog helst också in våren nu *ler*
Ha en bra dag.
Kram

Tina sa...

Jag tar gärna en svängom med dig!!
Längtar också mucho, men jag ska ju inte klaga med tanke på vad som väntar...
Så fina balettskor, jag dansade när jag var yngre.

kraam

Annes vita rum sa...

Åhh,vilka fina bilder du alltid visar,lilla bambin var ju oslagbar!
ha de finfint..kramizar

Chokladvillan 1910 sa...

Ljuvliga bilder med härliga vårfärger ! På sätt & vis föredrar jag snö framför grått & blask. vackert är det & nu har vi fått massor av den varan igen. Mamma hade nog planerat att hennes döttrar skulle bli ballerinor men se det passade inte mig & min syster alls... Det blir inte alltid som man har tänkt sig...Hehe
Jättefint inlägg !
Må så gott !
Kram Anki

Johanna Stålros sa...

Åhh dina bilder idag är helt helt magiska......ja vem vill inte dansa mot våren;) Kram

Sabelhagens Olivlund sa...

Så fina balettskor!! Jag vill gärna dansa mot våren:)). Vi fick lite mer snö i natt, men vi har bara så det precis täcker marken. Det räcker för mig:)).
Rådjur är söta, men usch vad de kan förstöra och äta upp.
Ha en fin dag.
Kram Maria

Vintage sa...

Underbara bilder!!Härligt att dansa i dessa fina balett skor Kramar Susanne

Helena, The Swenglish Home sa...

Åh ja, jag kommer genast och dansar med dig, våryra piruetter om det behövs, för att locka fram våren!

Fast ballerinaskorna vågar jag mig nog inte på att använda, det skulle sluta i katastrof involverande lårbenshalsar och annat... :-) Men de är ju ändå vackrast där de hänger, och precis som du så kan jag inte låta bli att fundera på vad de har varit med om, vem som har dansat i dem...

Men uj så mycket snö ni har! Tur att du har en go ny kofta (såg i förra inlägget) och ett vackert armband att "värma" dig med! Men hur vacker den än är, snön, så är mitt sinne inställt på vår nu. Gissar att jag får ta ett djupt andetag innan vi landar på Arlanda i morgon, för något säger mig att det är en vit värld som kommer att möta oss där!!

Önskar dig redan nu en trevlig helg. Kram,
Helena

Ingela sa...

De gamla danssakerna är så fina, ljuvliga färger!

Åhh, en bambi i trädgården - så avundsjuk jag blir!

Vardag och flärd sa...

Du låter alltid så positiv och glad, kan ju inte vara annat med så fina saker runt dig - och ett glas vin på fredag kväll!
Ha en fin helg!
Kramar Eva

Bente sa...

Herlige Bambi da AnnaMaria. Vinteren har sin sjarm den også.
Du viser de vakreste bilder.

Bente

Fågel Blå sa...

Åhh så vackra bilder,,underbara, och din header så vacker!
Fina bilder på bamse, så snäll du är mot Bamse som får äta Fågelmaten,
Hoppas du får en fin Dag!
Kramar Kathrine

Tidevarf sa...

Ja dansa mot vår låter ju helt fantastiskt, man blir liksom pigg av de orden. Headern är underbar och bilder med balettskor blir så vackert.

Ha det fint
Kramar
Anneli
ps. lilla historien om isskåpet var ju spännande och få ta del av.

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Jag vill också dansa mot våren :)
Men som du skriver... här har det börjat snöa igen nu... suck!
Vi har också rådjur som äter upp fåglarnas mat :)

Så fina dom är dina balettskor :)
Ha en jättefin torsdag.
Stooor
Kram
Jessica

It's me sa...

Beautiful pictures ...Anna Maria !!...love it....so sweet...happy day.....the sun is shining here !!..love love love Ria...xxx..

Hannis sa...

Rätt inställning!
Jag längtar som 17 efter vår men nu är det bara att gilla läget på något sätt=))

Underbara bilder!
Kram Hannis

STENLYCKA sa...

Åhh.. den låten gillar jag , har den på skiva. Måste lägga den på min musiklista.
Ja, nu var det mycket snö igen när vi vaknade. Men den kan gärna ligga kvar ett tag till för nästa vecka är det sportlov här, kul för barnen med snö.
Önskar dig en fin torsdag!
Kram Raina

Tinas bo sa...

Uiiii vad vackra täcken du visar i Headern!! VILL HAAAA!! :)

Balettskorna är ju bara såå ljuvliga..
Ja du dansa mot våren skulle jag oxå gärna vilja göra, men här kom det oxå en omgång snö igen... så jag/vi får väl pulsa mot våren.. hihi
Nej då,våren KOMMER!!! Snart är den här... :)
Och då får vi hoppas att Bambi hittar nåt annat ätbart, istället för dina tulpaner..

Underbara bilder!!

Ha en härlig slutspurt på veckan
Kraaam Tina

Anki sa...

Vi brukar ha en hel drös Bambisar här men i år har jag knappt sett några, trots att grannen lägger ut mat till dom.
Så fina bilder Stumpis, gillar dom lila balettisarna.

Så du fredagsdansar, hihi...ett? glas vin och veckans bästa dag, vem gör inte det, fniss!

Goa kramen till dig!

Tinas bo sa...

Tack för att du försökt.. :)
Ska försöka förklara hur du ska göra
1. Gå in på Layout
2. Gå klicka på rutan där du har din blogglista. Då kommer ett fönster upp, som om dyú skulle lägga till en blogg.
3. Skrolla ner till mitt bloggnamn och klicka på byt namn och ändra namnet..
Voila!! :)

Hoppas det hjälper.. :)

Kraaaam

Rapport till Vänfors sa...

Jag vill också dansa mot våren...fast inte i den utstyrseln. Och med lite vin till hade det nog blivit fullständig katastrof:)))
De vackra ballerinakläderna skulle nog fått hänga på väggen och vinet intagas lite försiktigt smuttandes med några små diskreta danssteg.
Kram Annika

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Vilka härliga bilder!! Och jag vill också att våren skall dansa in!!
Kommer nog ta ett och annat krumsprång då vårkänslorna dyker upp!!

Önskar dig en skön helg! Snart är den här
Kram Monica

Frøken Anker sa...

Smukke balletsko <3

Jeg savner også foråret. Bedst som man tror, nu kommer det, så kommer der frost og sne igen.

Hav en dejlig torsdag

Kram

Anki sa...

En stooor balja kaffe blir det:)

Har kollat lite med jägare och jag bor tydligen mellan två stora revir, det är väl värsta vandringsleden här runt omkring:)Så hörde jag att alldeles bara knappa 1 km härifrån har dom släppt ut nya...väldigt hysch hysch men jägarna brukar ju ha koll på läget!
Lite läskigt är det för jag har ju bara skog här vid mig.
Tur att jag kan vråla och stampa i backen:)

Kramen Stumpis!

hemma hos lilla mej sa...

Underbara bilder fin ny header.Ja vem vill inte dansa mot våren.Söta balett saker.Ha en skön torsdag fina du .Kramar Rita ♥

Geli sa...

Hello AnnaMaria! What a beautiful post! I love your Bambi! The photo is really great! I also have a lot of snow. Winter is back .... Have a nice weekend with your family and your animals and Bambi! With love, Geli

Helens Universum sa...

Ja, man får minsann anstränga sig att se det positiva i det mesta vädermässigt så här års!
Vilka jättevackra bilder. Älskar det där romantiskka med ballerinaskor!
Kram Helen

Fröken Tindra sa...

Härligt "balletiga" foton!!
Om Bambi äter riktigt mycket fågelfrön nu så kanske han låter bli tulpanerna?! Inte... Eller?!
Kram!

MINA TVÅ HEM sa...

Bambin är så söt. Snö ja, det har vi nog fått och mera skall det komma.
Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Ååå hvem vil ikke ha ballerinasko, de er så vakkre ! Det var et kjempeflott bilde av rådyret !!!!! God kveld til deg !

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Hej ja vill med ha vår nu.. Underbara ballerina skor kram sussie

Beas sa...

Vilken vacker rosa/lila (syrénnyans) det var på skorna, men jag känner lite "smärta" nästan när jag ser dem. Det måste ha varit många timmar av det från ägarinnan.

lotta sa...

Dans och vår passar väl utmärkt bra ihop! Allting går ju som en dans när solen skiner. Jag får inspiration till massor av saker!!Nu väntar vardagsrummet som ska få en ansiktslyftning! Din Bambi är ju för underbar, men säg att han låter bli tulpanerna! Kram Lotta

Lovisa Wallin sa...

Det är så fint med tåspetsskor! Det är lustigt hur något så plågsamt kan vara så fint..

liven sa...

Så fine opg dekorative disse ballerinaskoene....og tenk hva de har opplevd ja :)
Her er litt snø og kaldt!
Lengter til vår, men man merker jo at ettermiddagene blir lengre :)
Klem!

Sirpa sa...

Hej! Vilka fina bilder! Söt Bambi! Önskar dig en mysig fredag!
Kram Sirpa

Villa Hasselbacken sa...

Ja visst känner man våren lura där bakom hörnet fast det bara är februari. Det är ljusare ute, fåglarna kvittrar mer och det torkar på trappen.
Nu hoppas vi att tiden går fort och att den sen tokbromsar så fort våren anländer.
Kram Lena

Älskade pion sa...

Jag hänger på......;))))Fina bilder vännen.ha en skön fredag.Kram Ulrika

FruNeroLindström sa...

Men så mysigt med ett "eget" rådjur. Så vackra.
Haha, jag är ju vintermänniska men hatar detta hattande. Men hoppas snön kan få ligga februari ut nu, så kan våren börja smyga sig på i mars.
Ha en riktigt mysig och dansant fredag. Kram Malin

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Jag tror jag tar och dansar efter dig :) Jag vill också dansa mot vår! Och gärna i de fina kläderna och ballerinaskorna som du visar. Tyvärr kan jag väl inte ha dom... men man kan ju drömma :)
Kram
Marie

Sofia sa...

Ja okej, det blev mer snö här också.... Jippie! Försöker mig på ditt positiva tänk... =)
Har själv ett par ljust rosa ballerina-skor.... gillar verkligen de du har som är lite mörkare!!
Kram kram och
ha en finfin helg!
Sofia

Nyanser av vitt sa...

Tack för tipset om ballett skor. Tittar in för att önska dig en mysig helg.
Sköt om dig
Kram Agneta

Snäckskalsdalen. sa...

Jaaa, det vill man, dansa mot vår, för så som vädret är nu, det är för seeeegt, det bara är. Jag får skaffa mig balettskor och en vippkjol och ge mig av. Och nu skrattar jag, jag tänker mig själv i balettkläder - vilken syn!!!!
Agneta kramar

Prinsessorna på Bellevue sa...

Underbara bilder och vackra ballerinisar... Tänk att ni har en alldeles egen liten bambi också... Lyllos!

Ha en jättefin helg!

Kram
Petronella

Stolpås Gård sa...

Jag som trodde det var du som dansat ;)
Mycket fint du gjort av det hela.
Önskar dig en fin helg,
Blir det kanske en tur med hästen?
Kram Sussi på Stolpås

Hanna sa...

Än är det ett tag kvar, men visst är det fantastiskt att vi har det ljusare framför oss, härligt.
Och nu har vi årets kortaste månad, så snart är det mars, härligt.
Ha en fin fredagskväll.
Kram
Hanna

Lilla Majken sa...

Åh så fint! Jag blev lite full i skratt när du skrev "jippi", det är lite så jag försöker se det också. Ju mer man intalar sig själv att det är härligt med snö, desto lättare blir det faktiskt. Vi vet ju att än dröjer det innan våren kommer ;-).

Kram på dig och ha en riktigt fin helg. Therese

Anonym sa...

Espléndido post! Un placer pasar a visitarte, te dejo un fuerte abrazo.

OddStyle.dk sa...

Fantastiske billeder :-) jeg kan godt lide den symbolik "at vi danser os mod foråret" :-)

Jeg er også heldig at se Bambi "næsten" hver dag og nogen gange ser jeg flokke...! Håber en dag jeg ser en stor hjort med gevir og ham mit kamera med mig...!

Rigtig dejlig weekend til dig :o)
Kram fra mig

Draffin Bears sa...

Dear AnnaMaria,

Love the pretty ballet shoes and yes it must be wonderful seeing the snow and the cute deer.
Happy weekend
hugs
Carolyn

Villa Björkenäs Backen sa...

Ha en god helg fina du !
Kram från mig

årstidens bästa sa...

Dansa mot vår......låter toppen.
Det vill jag med, fort ska det gå.

MEN idag är det total snöstorm utanför våra fönster. Men jag ska gå och köpa mig såjord, japp det ska jag minsann trots snöstorm.
Ha en fin helg.

Kram
Linda

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Skjønne ballerina sko og bilder! Du er flink med kameraet. Synes jeg ser deg iført ballerinakjole på kjøkkenet i full dans under matlagingen:) helt herlig.

Ha en riktig god helg!!

Klemmer fra Hjørdis

Sommerhuset i bakken sa...

Wow! For noen fantastiske bilder du har tatt! Herlig ballettsko i nyyyydelige farger! Sukk! Liker, liker, liker!

Ha en riktig god lørdag! Kos deg masse!

promenader på landet sa...

Härligt med rådjur i trädgården och jag längtar också till vår:) Men i dag yr snön tyvärr utanför fönstret! Må så gott kram från Maria

helle sa...

Danser du også når du laver mad? - samme her, men vi ville nok betakke os for at klemme vores tæer ned i tåspidsskoene! Hvilke fine farver de har, dine balletsko.

Her holder våren også en lille pause i sin fremdrift, idag har det sneet siden imorges. Så fint!

God weekend!

Kram Helle

Elna sa...

Vilka fina tankar och bilder. Bambi ser verkligen välmående ut. Ha en fortsatt fin helg.

Kramen

Vi i Villa Ville kulla sa...

Ååååååå vilka underbara bilder du visar!!!
Alltid lika fint!!!
Ha nu en fin helg!!
Kramar Lotta

Bitte sa...

Åååh, jag vill också dansa mot vår! Och så vill jag ha dina vackra balettskor och alla fina täcken ;-). Vad jag tyckte om bilderna i inlägget för att inte tala om din nya header! Det är så vackert med milda pasteller i rosa och lila, helt i min smak :-).

Jag vet inte om jag har skrivit det, men vilken läcker och STOR tavla du har köpt till vardagsrummet! Rummet får sån karaktär med en tavla i den storleken.

Önskar dig en fortsatt fin helg!

Många kramar
Bitte

LOPPISLIV sa...

Ja men så söt Bambi som kommer på besök :-) Ja vi har också fått snö igen, och visst är det vita vackert trots allt, och vintermånad är det ju faktiskt ännu, men snart kommer våren, skönt att ha detta framför sig får man tänka!! Ha en fin kväll!
Kram Paula

G:a Affären sa...

Jag tror du skulle göra dig bra i balettskor och tyllkjol där ute i snön och dansa in våren!
Ljuvliga bilder!
Bambi ser ut att ha bra hull, fågelfröna har gjort honom gott. Som tack tycker jag han ska låta bli tulpanerna.

Kramar
Cia

corinne* sa...

un moment d'évasion pour certainement une jolie danseuse !
c'est Magnifique !et ce bambi Adorable !
bonne fin de journée