torsdag 21 februari 2013

GRILLA OCH HUNDVAKT

 Om man inte vill åka eller gå någonstans, bara vara
hemma. Då är det mysigt och grilla i trädgården. Den
här dagen var det inte minusgrader.

 Engångsgrill och korv. Carlsberg backen med en
bricka blev bord.

 Och här tappade jag en korv, hade varit läge för en
hungrig vovve....

 Som ni sett förut passar jag dessa två ibland.

 Alice är den coola och lätt och fota.

 En krypande fotograf stör inte henne.

 Wilda, även kallad Bosse är det lite svårare och få
en osuddig bild på. Just nu är hon i trotsåldern,
men samtidigt väldigt snäll och gullig.

Det här blev sista bilden. Wilda är skittrött på det här
fotograferingslarvet och Alice ser ut som "mamma"
hjälp!
Kram och hej
AnnaMaria






71 kommentarer:

Johanna Stålros sa...

Godmorgon;) korvgrillning ute är en riktig höjdare när det är lite kallt. Vilka underbara filtar hundarna poserar på!! Ha en fin dag. Kram

Marie sa...

Vad mysigt det ser ut och vilka sötnosar du brukar passa ibland!

Ha en fin dag!
Kram Marie

Ps. Skickade ditt paket igår, hoppas du kommer att bli nöjd!

Anno 1924 sa...

Det så riktig så koselig ut!:) Nydelige vatt tepper og de som ligger oppå var utrolig søte!
Fin torsdag!

Bitte sa...

Vad mysigt med grillning i trädgården! Du hade dukat så fint också :-).

De är så otroligt söta, både Alice och Wilda! Förstår att det måste mysigt att passa dem emellanåt. Bilderna blev jättefina också, jag föll för den bilden där Alice ligger ensam på ett rosa täcke!

På sista bilden ser man att de börjar bli less, men ändå inte :-). Wilda ser tjurig och bestämd ut och Alice ser faktiskt lite bedjande ut :-).

Ha en fin helg!

Många kramar
Bitte

LantlivsAnette sa...

Vad mysigt att grilla ute i trädgården !! Och vovvarna...jisses så söta...det syns vem som är busig..fniss..
Ha en fin dag
Kraaam Anette

G:a Affären sa...

Inte alls dumt att buppa ut och göra en utflykt till trädgården, och korvgrillning är mysigt. På första bilden ser man att du i alla fall har lite sällskap!

Alice verkar vara en van modell medan Wilda är mer misstänksam över vad som pågår, söta är dom i alla fall. Och "bortskämda" som får låna dina fina täcken!

Kramar
Cia

Hajan sa...

Vi var inne på din blogg härom dagen,mitt barnbarn var här och jag ville
visa Alice för henne. Hon har en
likadan som heter Orwar. Alice och Orwar har precis samma teckning.
Det var väl toppen att taga vara på dagen och grilla, det kan ju
aldrig bliva dåligt.
kram/Hajan

Geli sa...

Hello AnnaMaria! Your little dogs are sooooo cute! I love the photos with them on your dreamy blankets! And I have seen that so it is winter you enjoy the life with a little barbecue! I wish you a lovely weekend dear AnnaMaria! With love, Geli

Sabelhagens Olivlund sa...

Vilka sötnosar du passar:)).
Så mysigt och gott att grilla! Vi har grillat varje helg vi varit hemma, i många månader nu. Hihi, undra om vi hinner tröttna innan sommaren kommer:).
I dag verkar solen kika fram, men kallt är det.
Ha en fin torsdag.
Kram Maria

Unknown sa...

Haha vad söt du är, ser ju så härligt ut med korvgrillning där i snön :)
Gud så söta hundar, en ras jag gillar väldigt mycket dessutom, mycket hund i litet format =))

Ha en bra dag!
Kram Catta

STENLYCKA sa...

Hahaha...vilka härlig hundbilder, de är för söta och har så kul uttryck i sina ögon!
Du kan mysa du, kom på att det kan jag göra när våra barnbarn kommer på helgen, grilla i trädgården, det skulle de gilla. Tack för dina alltid så fiffiga idéer!
Kram och ha en fin helg!
Raina

Fågel Blå sa...

Underbara hundbilder,
så söta dom är,,,
sista bilden skratta jag gått åt!
Vilken blick!
Fint fotat!
Önskar dej en fin Dag!
Kramar Kathrine

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon vännen!

Visst är det härligt och lyxigt att kunna grilla i teädgården.
Som du säger så är det så skönt att bara vara hemma och njuta av det enkla .
Jag också så :)

Så fina hundar. Det syns på dom som du beskriver dom.
Härligt att kunna låna och vara hundvakt.
Jag saknar ofta våra wowwe.

Ha en un fin dag och vecka ! Hej igen och kram från mig

Mys och hemtrevnad sa...

så mysigt du har gjort det...ha en underbar torsdag, kramis semlan

Annas röda stol sa...

Härligt med korvgrillning!! Fina hundar...kan förstå att de gillar att ligga på dina täcken. Ha en trevlig dag. Kram Anna

Ett ögonblick sa...

Vad gullig Du är som sitter där i snön och grillar korv, det ser jättemysigt ut. Skulle köpt en eldkorg hela vintern men fortfarande inte kommit till skott. Det skulle passa oss perfekt med en sådan ute så vi skulle kunna grilla korv när tiden för matlagning är knapp.
Nu ser jag buset i Wildas ögon, ett litet sött energiknippe. Vilken lyx att få sova på mattematts finaste täcken.
Tack för din kommentar hos mig:) det lät intressant det där med vitt socker... tanken har funnits hos mig att det är en migränbov och det är delvis därför jag slutat med allt godis (förutom choklad)
Men vitt socker finns ju i det mesta...hur gör Du?

kramkram
Lisa

Tina sa...

Grilla korv, MUMS!
Söta vovvar, de ser så pigga ut. Korvlukten kanske, hehe!'

kraam

Snäckskalsdalen. sa...

Vilka hundögon, jag smälter, vad är det med hundars blickar ibland.....och jag går på det varenda gång. Små trofasta och söta vovvar!
Så gott du har det ute i snön, mysigt, och det där med att sno runt sig plädar är ju så mysigt. Vi tappra nordbor!
Agneta kram

Chokladvillan 1910 sa...

Sista bilden är ju en höjdare !!! Hehe Vilka fina vovsingar. ;)
Vad duktig du är som tar dig ut & grillar ! Eloge till dig ! Ser ju jättemysigt ut.
Må så gott !
Kram Anki

Sussi.Sussinghurst sa...

virkelig FLOTTE hundeportrætter, lige til at blive indrammet og hængt op :)

Lövkojan sa...

Vilken härlig idé, ser så mysigt och gott ut, märkligt men allt är godare ute:)
Jomen så söta de är och så mysigt bland alla dina fina täcken!

Ha det fint, kram Marie-Louise

Älskade pion sa...

Vad mysigt du har det.;)Hahahaha.....vilken go bild på vovvarna,den sista bilden...hahaha...jag dör.Det ser verkligen ut som dom ville säga.....-Men hallå menar du allvar eller???? Kraaaaaaaaaaam Ulrika

Tidevarf sa...

Hej AnnaMaria,
Att grilla är så himla underbart, allt smakar så annorlunda och bättre när man är ute i friska luften.

*smile* dom hundarna är så söta.
Kramar
Anneli

lisashus sa...

Vilka härliga sportlovsbilder med korvgrillning och allt! Det ser skönt och vackert ut!

Ljuvliga bilder på hundarna! Vilka charmtroll! Så söta och de verkar också gilla dina vackra täcken!
Kram
Lisa

Vardag och flärd sa...

Avslappat, skönt och trivsamt ser det ut att vara när du sitter där ute, kan tro att det inte var så kallt då! Jag gör också små brasor i eldkorg i trädgården vintertid, min gubbe tycker jag är knäpp och att det är ett påfund. Men jag gillar det!
Hundarna är härliga och den sista bilden är speciell - att du fått dem att posera på det sättet!
Ha det nu riktigt fint!
Kram Eva

Anki sa...

Härliga bilder på Alice och Wilda;)
Min Ace är en linslus, katten däremot ger mig onda ögat varje gång!
Trädgårdsmys är aldrig fel, fina bilder...Kikade på min grill som fortf står ute tillsammans med trädgårdsmöbler...och parasoll, hmmm...ja får nog erkänna att jag är en slarvmaja, hihi...

Ha en bra dag Stumpis!
Kramen!

Hannis sa...

Jag gillar dom två tjejerna!
Tror att min lurviga hane skulle bli kär=))

Så gillar jag din avslappnade stil också, sitta ute och mysa med fina backen som bord.
Skönt!

Kram Hannis

It's me sa...

Owww how nice !! bbq in the snow !!...what a nice doggies you have so sweet.....lovely day....love Ria...xxx..

Meta sa...

Det är ju så härligt att kunna ta vara på de fina dagar som är och vem har sagt att man bara kan grilla på sommaren?Här grillas det lite nu och då.
Ser ut att vara rätt så trevliga vovvar, det kan inte vara lätt att posera som extramatte vill när det är mycket roligare att leka.
Ha en fin dag
Kram Meta

Vita små hjärtan sa...

Vad mysigt du har det!!!!! Å vilka små söta linslusar!
Ha en fin eftermiddag!
Kram Agnetha

årstidens bästa sa...

Det gör vi ganska ofta här hemma riktigt hög mysfaktor på att dra igång grillen i trädgården sommar som vinter!

Lycka till med hundarna nu.

Mitt skåp....det har jag fått, lycka va?

Trevlig Helg.
Kram
Linda

Ewa`s Galleri sa...

Vilken härlig bild på dig i snön vid grillen,blir sugen ,kanske ska bli grillen på lördag när goda vänner kommer på besök
Sista bilden på hundarna är fantastiskt bra
Ha en bra kväll

corinne* sa...

et bien on est bien installé dans la neige !!!
et ces 2 toutous sont bien Adorable
bonne soirée

Photo by Maria sa...

Så mysigt det ser ut med grillat i trädgården.. Och hundarna är ju så söta.. Härligt att det har helt olika personligheter..

Kram Mia

Unknown sa...

å dette så riktig koselig ut!
Såå søte hunder:))
HA en fin kveld.
klem lille meg

MINA TVÅ HEM sa...

Det är rätt att bara vara och ta det lugnt och njuta. Där är ett skönt lugn över dina bilder.
Sista bilden på godingarna är ändå för bra.
Trevlig kväll!
Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Längtar ut till landet! Vårsol och krovgrillning! Säger som du, mums och mysigt!

Vi skulle åka slalom i helgen, men nu är min lilla skrutta sjuk. Så det blir till att vara hemma.

Hundarna är jättefina! Vi skall nog ha sommarhund igen!

Tusen tack för ditt beröm, det värmer!

Kram Monica

Mor Inger`s hus sa...

For noen flotte hunder - og du har jo fanget mange gode øyeblikk.
Utekos om vinteren er skikkelig kos :)

Klem Inger

Maria sa...

Hehe, vilka bilder! Ser ut som om snön är malplacerad och du helt rätt :)

kram

Maria sa...

Hehe, vilka bilder! Ser ut som om snön är malplacerad och du helt rätt :)

kram

liven sa...

Heisann
så koselig og avslappende det ser ut der du sitter i stolen din :)
Skjønne hunder du passer også, tenker de er godt selskap :)

ha en fin kveld AnnaMaria !

Casa of Mia sa...

Ser underbart ut och vilka fantastiska vovvar, kram

Ingela sa...

Härliga bilder!

Prinsessorna på Bellevue sa...

Vilka gulliga vovvar och mysigt med korvgrillning! Vackra bilder på hundarna och dina fina, fina täcken!

Kram
Petronella

Sirpa sa...

Hej! Ååå va skönt det ser ut att grilla ute :)! Så söta hundar! Ja, jag har en Ikea här, tydligen Sveriges minsta men ändå, har kollat lite mattor där, har hittat en men får fundera lite.
Har det bra!
Kram Sirpa

Frida sa...

Ser härligt ut med vinter pikninck, det har sina fördelar med en trädgård. Vilka fina hundar, ser ut att ha det bra där, trotsåldern känner man igen, där befinner sig min katt med just nu.
Hoppas du får en trevlig helg AnnaMaria!
Kram Frida

Helens Universum sa...

Oj, vad det ser härligt ut! Du ser ut att ha det riktigt bra. Så jättesöta hundar dessutom!
Kram Helen

Tinas bo sa...

Vad härligt det ser ut med grillning i snön!! :))
Och vovvarna är ju för goa.. :)
Blicken från Wilda på sista bilden - helt underbar!! hahaha

och din Header är återigen såååå fin!!

Kraaam Tina

hemma hos lilla mej sa...

Vad mysigt du har det!!!!! Å vilka små söta vovar !Ha en mysig fredag och en skön helg söta du .Kramar Rita ♥

Nyanser av vitt sa...

Så härligt! Tack för omtanken vännen. Tittar in för att önska dig en mysig helg
Kram Agneta

Nyanser av vitt sa...

Ja det ska jag och du också. Har fått lite inside. Föraren hade mer än 3 promille i blodet. För jävligt helt enkelt.
kram

Lyckoslanten sa...

Fina hundar! Ja visst är det mysigt med korvgrillning den här tiden på året också! Vi hade friluftsdag idag och då var korvgrillning ett trevligt inslag.
Ha en underbar helg! ♥

Fullblodsekologen sa...

Ahhh, så mysigt du har det där vid grillen! Rätta takter det, är man grillsugen så är man bara att trotsa väder och vind. Trevlig helg/Annelie

Nyanser av vitt sa...

Tack. Ja fy tusan vännen. Fyllskallen körde ju i "sin" högerfil men det var ju vår vänsterfil där man alltid kör fort :O)
Ha nu en mysig helg
kram

Hanna sa...

Mysigt med grillning.
Ha en fin helg!
Kram
Hanna

katha´s kortmakeri sa...

Tänk att vintern kan se så härlig ut trots att man just nu längtar sååå till våren.
Roligt att du tycker om mina kort.
Ha en skön kväll.
Kram Katha

Anne på landet sa...

FANTASTISK!

Ingen unnskyldning om at en ikke har hytte eller bla bla bla...
Kos og grilling kan gjøres i nærområdet , dette har du vist et godt eksempel på her;)
Herlig.

God helg Anna Maria og klem fra meg.

Blonder og perler sa...

Har en ferie skal det jo grilles!
Herlig om det er temperatur til det:)

Ha ei fin helg.

Klem Frida

Sofia sa...

Ja, det där såg väl riktigt gött ut!!!! Varför gör man inte sånt oftare??? Det är ju super mysigt...
Kram kram
Sofia

Stolpås Gård sa...

Såna raringar och så härliga bilder på de två du tagit!
Gott att grilla korv, hoppas hinna grilla nåt ute i helgen jag med.
Kram Sussi på Stolpås

Anonym sa...

Que preciosas fotografías y cuanta nieve!
Un placer pasar por tu sitio, te dejo un fuerte abrazo y te deseo un hermoso fin de semana!

Villa Hasselbacken sa...

Korvgrillning utomhus känns som sportlov när man var liten.
Man gör sånt alldeles för sällan helt enkelt.
Kram Lena

Anette Ryan sa...

Vilken härlig liten tillställning du hade. Ser supermysigt ut. Blir sååå sugen på grillkorv (svensk) som man grillar utomhus i kylan för det är ju då den smakar som bäst.
Kram Anette

helle sa...

Jo, men det var da dybt beundringsværdigt at du kunne få dem til at medvirke på så mange fine billeder, dine små gode hundevenner. Det gik sikkert heller ikke uden nogle lækre pølsebidder undervejs!
Lidt af en drømmelunch i en snefyldt have med eengangsgrill, du er så god til at finde på anderledes ting at foretage sig.

Forhåbentlig nyder du aftenen indendørs med ild i pejsen og lidt godt i glasset!

Kram Helle

Winkel's Crazy Ideas sa...

Alice og Wilma :-) så fine bilder du fikk av dem. Grillingen ute i hagen, kjempetrivelig - enkelt og koselig :-). Pam

Helena, The Swenglish Home sa...

Jag dööör vilka söta foton på de söta fyrbenta vännerna, och visst ser det ut som om de tänker just så som du beskriver!

Ljuvlig vår-uppmuntrande header har du, och jag har suttit och tittat en lång stund på den och bara suckat och nickat och tänkt att snart, snart så kommer den nog, den älskade våren.. :-)

Korvgrillning ute på vintern är mysigt - mina söner överraskades med kvällsgrillning i snön hos mina föräldrar när vi var där förra vecka och jag var på jobb. Ibland kan verkligen det enkla vara det mysiga, och killarna tyckte det var både spännande och mysigt att vara ute i mörkret. (Mina föräldrar bor på landet och där blir det verkligen becksvart i skogen!)

Dina täcken... åååh, dina täcken! Jag säger bara det, jag kan nog aldrig se mig mätt på dem, och masseffekten med en hel trave ljuvligheter där är så härlig. Jag vill liksom slänga mig på högen och goa ner mig i de vackra, mjuka skönheterna...

Önskar dig en fortsatt fin helg och hoppas den inte är lika bittert kylig hos er som här i UK.

Kram, kram
Helena

Queen of Kammebornia sa...

Det ser verkligen härligt ut!

Märta sa...

Härligt med korvgrillning. Precis det har vi gjort idag men kameran låg hemma.
Ha nu en fin söndag!
Kram! Märta

www.InWhite4You.se sa...

Gud vilka söta hundar och bara älskar det där rosa täcket. Önskar jag hade det. Söndagskram till dig // Lena

Blommiga Rutan sa...

Hej!

Har varit i Danmark och det gick inte att kommentera, läsa gick bra, men sedan var det stopp.
Ser såå mysigt ut med korvgrillningen.
Vovvarna är så söta, riktiga små fotomodeller!

Kram Anncathrine

malin sa...

åååh vilka söta vovvar!
ser ut som en dansksvensk gårdshund eller jackrussel eller vad är de för ras?