söndag 21 april 2013

MADRASSVAR OCH ALICE

 Varje tisdag lägger Kathrine/Fågel Blå ut nyheter,
lilla julafton för oss som gillar gamla saker.

 Det här militära madrassvaret är mitt senaste fynd.
Kudden i stolen är också från Kathrine, men den har
jag haft ett tag.

 Ska ha madrassvaret i soffan.

 Nyper av några penséer ibland och sätter i glas.

 Och kan ni tänka er, lintotten vid namn Carl (kallas
Kalle) fyller 30 år. Känns inte alls så länge sen som
fotot togs.

 Passar Alice medan Kalle och hans sambo är utom-
lands och firar. När hon kom var hon nyopererad,
hade ont var trött och ledsen. Så väl det syns i
ögonen!

 Piggare.....

Och jättepigg, gärna med på foto, den här lilla damen
är väldigt lätt och fota. Och lätt och passa för hon
trivs bra här.
Kram och hej
AnnaMaria







63 kommentarer:

Meta sa...

Tiden går alldelens för fort, nu känns det som att man vill stoppa den och njuta ännu mer av våren också.Aldrig är vi nöjda. hihihi.
Bra att vovsingen blir pigg till husse o matte kommer hem.
Ha en fin söndag nu och njut ute, i morgon skulle det visst regna då blir det innepyssel.
Kram Meta

Things and Thoughts sa...

Lovely post!
Have a nice Sunday!Cheers!
Oly

oumberligating sa...

Hej och Fin Söndag på dig, ett tag sedan jag tittade in på din alltid fina och läsavärda blogg. Det beror inte på ointresse utan snarare mer på att jag ständigt jobbar numera....arbete är ett bra sätt att bearbeta att barnen flyttat hemifrån och blivit stora påtok förfort som din lintott Calle.
Vi har blivit med hundbarnbarn, Stina en Frisee Bichon eller vad de nuheter, trodde aldrig att jag skulle låta en hund sova i sängen, men nu har det skett! (ler)
Har du skaffat någon bamsig ragusked ännu, min förening raguskedens vänner har alldeles för få medlemmar...ja i ärlighetens namn är det jag och minsa löss som står får medlemsskapet, funderar nästani bland på om jag skulle skänka dig en värsting på 38 cm och två hekto rent silver, en riktigt fin ragusked ska även kunna användas till att försvara sig med.

Har du varit inne på
www.silverform.se

Obs: Detta är inte reklam

Ha nu en fin Söndag, om Lilla Frun mår bra idag när hon vaknar vid 10 tiden så åker vi in och tittar lite på Bukowskis Moderna vårvisning, inga inköp iår, stålarna är slut, auktionsbudgeten har gått åt till att köpa ett nytt bromssystem till vår husbil...någon har stulit det under vintern!!!! Galet, höii på att kosta mig livet.
Trist va?
Kram ifrån Oumberlige Peter och hans löss....hunloppor, fick något som kliade på kroppen sist jag sov med Stina!

Fågel Blå sa...

Tjena på dej denna soliga dag!
Så rar du är som nämner mej,, du skall ha stort tack jag blir så glader,
Jag blir så glad och lycklig inombords när du skriver att du är nöjd med sakerna du köpt hos mej,
det värmer, sen gör sej sakerna så bra hos dej,
vad söt voffsingen är, förstår om hon var ledsen när hon hade ont,
men nu ser hon mycket piggare ut som du säger,
Önskar dej en fin Söndag i solen,
Nej nu måste jag sätta igång och städa och fixa,och så mysigt när man kan börja fixa i trädgården,
kanske ta en fika ute!
Kramar Kathrine

Välkommen Hem! sa...

Så fina saker du har "köpit" nu igen! Du hittar alltid så himla mycket snyggt så det är nästan så man blir arg på dig ;-)
Och skönt att den lilla vovsingen är piggelin igen!
Ha det nu så skönt, själv ska jag bara njuta av solen idag!
Kram kram vännen! Judita

Tina sa...

Lintotten har säkert blivit en snygg man med tanke på vad han brås på!!

kram till dig min fina vän

Tina sa...

Jag ska skrubba mina och kanske riva altangolvet innan mannen kommer hem.
He he he..

kraaam

FruNeroLindström sa...

Så söt hon är hunden. Vår e hopplös att fota då hon alltid ska vrida huvudet eller något annat bus precis när man trycket på knappen ;)

Hoppas ni får en härlig söndag med massa sol. Kram Malin

lisashus sa...

Vilka härliga textilier du har! Madrasstyget är verkligen snyggt och militärlakanen också! Det ser otroligt inbjudande ut!

Ja, tänk vad tiden går! Vem kan tro att han är en 30-åring idag?! :)

Vilken tur att de har dej som hundvakt! Supersöt vovve!
Ha en jätteskön söndag!
Kram
Lisa

Sirpa sa...

Hej! Ja, ibland man undrar vart åren tar vägen!
Så fina saker du har hittat hos Kathrine! Hon har ju i sin butik så himla vackra saker!
Lilla damen är så söt och poserar verkligen:)
Har en skön söndag!
Kram Sirpa♥

Rose Garden Malevik sa...

Hej Bästa AnnaMaria
det var fina bilder..... speciellt penséerna :) skoja...... gilla alltihop........
å missa nu inte...

BLOGGPARTYT

fortsätter.
redan 65 fina bloggar med..
VÄLKOMMEN
Håkan

Sabelhagens Olivlund sa...

Så söt hon är Alice, skönt att hon är bättre och piggare.
Mysigt hos dig.
Skön söndag till dig.
Kram Maria

vadmalen sa...

Så fint du har. Tack för titten hos mej

Unknown sa...

Hejsan AnnaMaria!
Hoppas du har får njuta av den härliga solen vi har denna helg. Tyvärr tillbringar jag denna helg på jobbet men kommer väl fler fina dagar :).
Visst har hon mycket fint på fågel blå och ditt madrassöverdrag var inget undantag.
Ha en fin söndag, kram Ing-Britt

Tinas bo sa...

Ja visst går tiden alldeles för for ibland..
Ser det på lillebror, som blev 30 förra året.. :)

Alice är såå fin och vad skönt att hon mår bättre nu, det är sååå hemskt när ens djur mår dåligt.

Superfina fynd som vanligt!
Ja Kathrine har verkligen fina saker och bodde jag närmare skulle du få en konkurrent... hihi

Fina goa AnnaMaria, dina ord gjorde mig varm inombords. Skulle oxå gärna vara DIN vän på riktigt... :)
Blir lite ledsen ibland, när jag märker att jag faktiskt inte har några vänner här... Har fina jobbarkompisar, men det är inte samma sak.
Men man vänjer sig, tyvärr..
Jag hoppas arbmarknadsläget vänder, så jag kan flytta hem INNAN jag går i pension.. :)

Melankolin försvinner nog nu när värmen och solen kommer..

Ha en mysig söndag, vännen
Kraaam Tina

Jenny sa...

Hm, igår skulle jag ta ut ett par dynor som jag köpte nya förra året, det visade sig att någon katt kräkts på den ena ... Och när tvättbaljan på tvättrådslappen är överkryssad, då kan man ju lika gärna kasta den. Det var en billig från Rusta, men ändå. Kattskrälle!

Himla söt hund, och tänk vad trettio år kan gå fort ...

Kram,
Jenny

It's me sa...

Enjoy a happy sunday...love your home...and your dog !!...like your new banner !!...love Ria...xxx..

Nyanser av vitt sa...

Så vackra ni är mor och son och väldigt fina saker. Hon har så mycket vackert.
Ha en fin söndag
kram Agneta

Ett ögonblick sa...

Jaa Du, tiden går fort...härligt foto på Er båda. Jag började ju lite sent med det här med barnafödande så vår äldste är "bara" 24, men sen blev det två till på raken...24,22 och 20. Underbart!! men tre barn, tre hundar och sju kattor, stort hus och trädgård, eget företag... det tog på kroppen, förstår inte idag hur vi orkade. Men härligt var det, det sjöd av liv överallt.
Så gott att man kan se gnistan i lilla Alice ögon igen, det är klart att man måste få vara trött och ledsen när man varit med om en operation. Hon är väldigt söt, den lilla.
Nu ska jag faktiskt sätta mig en stund i solen, bara njuta:)

Kram till Dig!
Lisa

Bitte sa...

Vilka underbara bilder som vanligt, inte minst dem på fina Alice :-). Hoppas att hon mår bra nu efter operationen, man kunde faktiskt se på bilderna att hon blev piggare allt eftersom!

Vad mysigt att få ha henne hos dig, jag förstår att hon trivs hos dig också :-). Jag vet inte om jag har skrivit det tidigare, men ibland tycker jag att Alice och Wilda är som Mollie och Noomi. Alice är äldst och lugnare och klokare som Mollie, Wilda har ett mycket busigare uttryck... men råkar kanske inte ut för lika mycket tokigheter som Noomi. Och det är väl tur :-).

Vilka underbara fönster du visade i förra inlägget, jag tror jag svimmar! De är så vackra, även med färgen kvar på glaset.

Ha en fin söndag!

Många kramar
Bitte

PS. Tack för namnförslaget, jag tror faktiskt att en av valparna ska få heta Rita.

Jennys Vita Villervalla sa...

Jättevackert ihop med de andra kuddarna!
Och sööööta Alice, passar också in bland kuddarna och inredningen!
Ha en fortsatt fin söndag!
Kram
Jenny

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej igen !

Så fina bilder igen.
Härliga att se på .
Visst har Katrine mycket fint ! :)

Så söt liten wowwe. Bra att kunma låna eller hur ?

Tänk så 30 -år...oj vad tiden går. Jag märker bara på vår minst . Han blir hela 3- år.
och vår äldsta blir 15 - år i år...


Du. Visste du att jag så förälskad i den täcken som hänger på soffryggen.Vill du inte sälja den åt mig ? ;)

Ha nu en fin söndag ! Hoppas att solen skiner på dig med :)

Må så gott ! Kram.kram

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Å ja tiden går fort og ikke bare det , men den går fortere og fortere , synes jeg. Kjempesøt liten hund ja , godt den hr blitt frisk igjen. Trekket er veldig fint og jeg er så enig med deg i at Fågel Blå har masse fine saker. God søndag til deg ! Klem

hemma hos lilla mej sa...

Bara så underbara bilder.Mysigt du har det.Fina Alice .Ha en skön söndag vännen.Kram Rita ♥

Blonder og perler sa...

Nydelig bilder du viser..
Takk for tipset om Fågel blå - jeg skal inn og kikke etterpå.
Kjempefint madrasstrekk du har fått tak i, jeg kunne godt tenkt meg et sånt et;)
Ja, tiden går aldeles for fort. Vi får passe på å nyte den tiden vi har.
Nusselig hund du viser bilder av..snille øyne..
Ha en fin dag.
Klem.

Magia da Inês sa...

Lindas imagens!
Muito bonito mesmo!
♪♫ Boa semana!
ღ° Beijinhos do Brasilღ
¸.•°♡♡⊱彡

Frida sa...

Vilket fint madrassvar du har köpt , passar in fint hos dig:). Ja visst är det nästan som julafton när Kathrine lägger ut sina fina varor på bloggen, där brukar alltid vara något man skulle vilja ha. Vad skönt att hunden verkar må bättre:)
Ha en fortsatt skön söndag!
Kram Frida

Helens Universum sa...

Härligt med hund, ser verkligen ut att trivas bra där! De är snygga de där gamla mönstren som på kudden. Det är som sagt på barnen man förstår att åren har gått!
Ha en skön kväll!
Kram Helen

helle sa...

Jamen tillykke med din søn, hvilket fiiint foto af jer begge! Forstår du er hunde-sitter mens forældrene er på rejse, og ser at du har haft en god indvirkning på rekonvalescenten, den blev jo friskere og friskere at se til!!

Findes der noget lækrere end madrasvår, så tykt og oftest i god kvalitet og hjemmevævet, det finder man sjældent nu om dage, og den lidt støvede/dusty farve indgår så fint i nutidige interiører.

Håber ryggen mår bedre, penseerne fik du i alle fald i vasen til nydelse, knus fra Helle


Geli sa...

Hello AnnaMaria!
What a lovely post!
I love the old photo and the little sweet dog!
Happy week for you!
With love, Geli

Änglarnas hus sa...

Grattis till 30 år med sonen!! Ja, tänk vad tiden flyger fram!! Känns som igår då det var 80-tal :)

Fina saker har du shoppat också!!

Ha det gott!! Kram kram Sanne

Annas röda stol sa...

Du visar alltid så mysiga saker!! Alice är en riktig fotomodell, så vacker :)Nu måste jag ha koll på fågel blå på tisdag. Här badade mina storhundar i sjön...frivilligt och då gick det undan. Ha det gott. Kram Anna

Vardag och flärd sa...

Lilla Alice är så fin, en sådan skulle jag kunna ha hos mig!
Ha det fint!
Kram Eva

katha´s kortmakeri sa...

Vilken söt liten vovve. Å vilka fina fynd du gjort. Hoppas du njutit av en underbar söndag.
Ha de gott!
Kram Katha

My everyday life sa...

Men vilken söt och fin liten hund! Låter som om du haft en skön dag i solen. Det har ju varit helt fantastiskt väder :) Kram Nina

liven sa...

Heisann
Kathrine har bare så mye fiiint!!
Jeg hadde no handlet mye mer om jeg bodde i sverige ja :)
Flotte saker!!
Er så enig med at tiden går for fort....min eldte blir 28 år nå i juni....! Vil så gjerne holde igjen tiden nå.

Ønsker deg en fin fin uke annaMaria
Klem fra norsken :)

Tidevarf sa...

Håller med att det är som lilla julafton hos Kathrine, och ditt fynd passar superbra i soffan.
Lilla Alice ser lite moloken ut så hoppas iallafall att hon mår bättre nu.

Stor varm kram
Anneli
ps.Taaaaaack kära du för att du ska kolla det jag skrev i ett inlägg.

Lyckoslanten sa...

Vet du jag har aldrig använt ordet madrassvar. Alltid lär man sig något nytt!
Vår äldsta son blev 30 år i höstas och det känns ju väldigt märkligt när detkänns som om de nyligen var små lintottar! Ha en fin vecka! ♥

OddStyle.dk sa...

Skønne billeder og tillykke til Calle... Mine tvillinger bliver 20 år og sjovt at se deres billeder fra de var helt små. Håber du har nydt en skøn weekend :-)
Kram fra OddStyle

Hajan sa...

lilla vännen så roligt, så många som trivs med Din blogg. Jaa den
är ju så fin och bra på alla vis.

Lilla Alice är ju för söt, jag känner en Orwar som nog skulle gilla
fröken Alice.

ja jag säger då det.

kram Hajan

Stolpås Gård sa...

Så vårigt och fint i paviljongen! Härligt det ser ut :)
Så smarta snygga grejer du hittar...fönstren var ju såå fina. Även madrassvaret, så smartigt!
Söta Alice tur hon är piggare, det syns som sagt verkligen :)
Hoppas husse jubilaren har en härlig 30 årsdag i främmande land med sin sambo.
Önskar en fin vecka,
Sussi på Stolpås

Anno 1924 sa...

Vakre bilder du viser!! De er kjempefine de gamle militær trekkene! Liker så godt den andre puten du har kjøpt hos Kathrine også!! Vakkert mønster.
Gratulerer så mye med sønnen!:))
Ønsker deg en herlig mandag:D

Blommiga Rutan sa...

Hej!

Ja, tiden går verkligen fort! Förra året fyllde vår äldsta dotter 30 år
( Selmas mamma), det kändes konstigt, det känns ju inte så väldigt länge sedan man själv fyllde 30!

Kathrine har verkligen fina saker som hon säljer, undrar ofta hur han klarar att sälja det! Skulle bli väldigt sugen på att behålla det själv.

Vovven är så söt, ser så snäll ut!

Önskar dig en bra vecka
Kram Anncathrine

Cornelia sa...

Grattis till sonen! Å så kul för er att få rå om Alice medan de är på resa. Hon ser så go ut!
Vi hade kundbesök för ett par veckor sedan och sen dess har dottern tjatat om en hund...
Fint madrassvar du fyndat och luckorna i ditt tidigare inlägg var superfina!

Ha en fin vecka!

Kram, Nicole

Blåbärs och smultronstället sa...

Du hittar alltid så fina gamla saker och får till det så fint!
Så söt hund och mysigt att vara hundvakt. Det är jag också till dotterns lille mopsvalp. I em kommer han igen:)
Tänk vad åren går, men vi blir ju inte äldre...
Ha en fin vårvecka!
Kram Susanne

årstidens bästa sa...

Vilket härligt inlägg.

Vårkram till dig.
Kram
Linda

Lövkojan sa...

Jättefint är det och passade perfekt hos dig!
Åh, liten, trist att vara ur form men skönt att hon piggade på sig sen iaf:)
Ja, det gäller verkligen att ta vara på åren när de bor hemma, otroligt fort går det!

Ha en fin vecka, kram Marie-Louise

Ewa`s Galleri sa...

Så roligt att se bilderna på Alice piggare o piggare
Så fint madrassvar ,Skulle jag gärna ha här hemma
Ha en skön kväll

Snäckskalsdalen. sa...

Oh, gratulera Kalle! Det har alltid funnits en Kalle i vår familj, men inte just nu....Det är ett så fint namn. Och ja, tiden går oerhört fort, svisch, sa det....
Lilla Alice är så fin, så otroligt söt!
Kramar

Viola sa...

Man undrar var tiden tagit vägen när barnen börjar komma upp i dom åren,,,min äldsta som fått barn, är 32...man börjar bli lastgammal...så är det :) ha de, kram

G:a Affären sa...

Så fint kort på dig och din lilla Kalle! Jag gissar att han inte längre får plats i din famn som på bilden. 30 år, så fort det går....min tjej är 33.

Kathrine har hjälpt oss till många fynd och vilken tur för oss att hon har sådan känsla för det vackra!

Jag kan förstå att Alice trivs hos er, du verkar ta hand om henne på bästa sätt och så får hon sova på fina täcket. Kudden och madrassvaret passar så bra i den fina trädgårdsstolen, toppad med söta Alice!

Kramar
Cia

Hannis sa...

Så söt lilla Alice!!

Började fundera på vart mitt madrassvar är någonstans...
Det betyder att du kommer att lyckas med att få mig att tömma garderoberna i jakten på det=))
Så fint ju!

Kram Hannis

Livet på Vestergård sa...

Tänk så fort tiden går. Visst var det nyss som barnen var små... Skönt att hunden blir piggare!

Lallbacken sa...

halloj annamaria. jag brukar också nypa av penseér och ta in :) Alice verkar vara en fin liten voffsing. men visst springer tiden i väg med barnen? min största är på väg ut ur boet nu :/ ha en fortsatt fin vecka ;)
/mia

Designe sa...

Superfint madrassvar! och så härligt det ser ut där med saft i karaff och penséer! Myyys!
Kram :)

Sofia sa...

Grattis till Kalle!!
Tänk om man ändå fyllde 30....
Men nej då, jag blir allt 40 i morgon!
Du har det så fint... gillar Penseérna i rosa till ditt vinröda!
Kramis Sofia

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Kathrine har så mycket fint, men det gäller att vara snabb!
Och var tar tiden vägen... Man ser på barnen att man blivit gammal...
Härlig liten vovve också, syns verkligen skillnad på bilderna
Kram
Marie

Anonym sa...

Llegar a tu sitio es como llegar a un oasis de tranquilidad y armonía!
Bellísimo post, te dejo un fuerte abrazo!

Ingela sa...

Du köper så fina saker! Javisst går åren fort - och det är inte på sig själv man ser det utan på sina barn! Ha en fin dag!

Black Iris sa...

Lilla Alice är så söt, men jag smälter ju alltid för hundögon..
Såna bilder när barnen var små och man själv var ung och vacker känns aldrig länge sen. Var tar tiden
vägen ?

Kram Maidi

Anonym sa...

I visited many web sites however the audio quality for audio songs present at
this web page is really fabulous.

Feel free to surf to my web blog - Air Jordan

OlgaA sa...

Jo, du... man märker att tiden går när man ser sina barn växa... annars i själen är man runt 30 hela tiden, tycker jag!

Lilla gumman, svårt med operationen, när man fattar inte varför det gör ont heller :(

Ta hand om dig, fina du! kramar/Olg@

Villa Björkenäs Backen sa...

God kväll igen ! :)

Eller kanske snarare god natt ? ;)
Vad glad jag blir ! :)
Om du p
ångrar och vill bli av med det vackra täcket o h att jag har första chanssen :)

Jag väntar snällt ! jag tror atg jag är rätg så snäll ;) med

Ska du till Maries Loppis ? Vi håller nu tummarna att det bli en solig dag!
Sov gott ! Kram kram
ps...
jag såg så fin skärbräda hos Kathrine men sen hann ju gå :(