söndag 14 april 2013

LJUSAPRIKOS TUNIKA FRÅN ÖSTEBRO

 Fast färgen på tunikan heter ju såklart inte aprikos,
utan något så tjusigt som silver peony.

 Den här ska jag ha på vårens kalas. Finns i en massa
färger och Iris o Doris tar hem efter önskemål, där
köpte jag min.

 Jenny Lind fick vara stand in när inte jag kände för
och visa hela mig igår fm.

 Tunikan är längre bak....

 Fina spetsar påsydda framtill.

 Ljus aprikos är en mild fin vårfärg.

Och dessa plockade jag på lördag morgon, fick pilla
fram dom under snön som kom på natten.
Kram och hej
AnnaMaria





81 kommentarer:

MINA TVÅ HEM sa...

Tunikan är vacker och bra att Jenny Lind var med. Dina skor gillar jag ser jätte sköna ut
Trevlig söndag!
Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

Fågel Blå sa...

Hej Min kära bloggvän!
Vilka ljuvlig bilder och så fin du är i dina nya kläder, tunikan är underbar, och skorna och allt annat också,
Underbart vackra bilder du tatt, med vackra pastelliga färger,
Önskar dej en fin söndag
Kramar Kathrine

Things and Thoughts sa...

Your vintage clothes are just lovely ! I also like the photo shoot style and the joke with yourself !
I wish you a nice Sunday !
Olympia

Ingela sa...

Jättefina kläder! Men bukett gör mig allra mest glad! Hoppas du får en fin söndag, hälsningar från Skåne där solen skiner från en molnfri himmel.

FruNeroLindström sa...

Mysig liten bukett.
Och härligt vårig och fin tunika.
Perfekt med en villig stand in när man inte själv känner sig fotad sugen ;)
Ha en riktigt skön Söndag, kram Malin

Blåbärs och smultronstället sa...

Underbara bilder med underbara färger som vanligt, A-M!
Tunikan är ljuvlig, helt i min smak,jag hade gärna sett ditt fin ansikte:)
Ha en fin söndag, söta du!
Kram Susanne

Vita små hjärtan sa...

Ja men hon passade ju fint in där i färgskalan :)
Härlig tunika i fin vårfärg!
Go söndag på dig vännen
Kram Agnetha

Hannis sa...

Vilken vacker tunika!
Förstår att den kommer att få hänga med på kalas både i vår och sommar.

Kram Hannis

G:a Affären sa...

Finurligt av dig att ta hjälp av Jenny!
Tunikan är så fin men jag gillar skorna och koftan också, så snyggt ihop!
Buketten är ljuvlig och ger hopp om livet under och efter snön.

Trevlig söndag!
Kramar
Cia

Ewa`s Galleri sa...

Så fin tunika och fina bilder. Gillar dina skor
Ha en skön söndag

Chokladvillan 1910 sa...

Aprikos, bara namnet är fint. ;) Gillar aprikost, det hade jag som älsklingsförg för evigheter sedan sen har färgen mer eller mindre glömts bort av mig...Hm, kanske ska satsa på aprikost framöver. ;)Funkar gråhåriga med aprikost förresten ?
Fina bilder & vilken tur att du har en stand in hehe !
Må så gott !
Kram Anki

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon fina du !

Där har du ju så fina gläder.
Jag vill också ha :)
Men snart så ska jag unna mig nått fint.
Tack för tipset.
Ska kolla in hos dom sen !
Men först lite till spikar,skruvar och ventilations rör ;)

Vad annars när man är mitt i en renovering ? ;)

Hoppas på en fin söndag till dig !

En varm kram till dig

Elna sa...

Den ser jättefin ut och tunikor är så mysiga. Nu skiner solen så det passar bra med vårblommor, äntligen. Du får ha en fin söndag.

Kramen

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilken fin tunika, härlig vår och sommarfärg. Blev lite fnissig när jag såg bilden där kläderna ligger kvar på stolen och undrar vad du hade på dig när du fotade den bilden *fniss*

Ha en finfin söndag!
Kram,
Regina

♥Gabriella ♥Hemma På Dunderbo♥ sa...

Jättesöt♥
trevlig söndag på dig
Kram Gabriella

Karin sa...

Hallå, härliga bilder och en supersöt tunika, ha en fin söndag Karin

Margareta sa...

Ja, så snygg tunika igen.Färgen så vårligt underbar.Allt passar så bra ihop. Nu blir jag såå köpsugen igen....kanske får vänta lite.
Blommorna är också våååren!!

kram Margareta

Helena, The Swenglish Home sa...

Kära vårfina väninna,

Tänk att en aprikos, f'låt, silver peony-färgad tunika kan ge en sådan vår- och sommarkänsla i ett blogginlägg. Hjälpt en del av den söta buketten, förstås! Åh, just blomsterplockning längtar jag sååå efter!!

Jenny må vara fin hon också, men jag gillar ju den aprikosa damen ännu bättre!

Härliga bilder denna söndagmorgon - tack för det!

Kram,
Helena

Rose Garden Malevik sa...

Hej Bästa AnnaMaria
jisses vad pastelligt å vårigt..
superfint alltihop.......
å missa nu inte..

SATURDAY SHOW OFF

redan 68fina bloggar med
VÄLKOMMEN
Håkan

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Den er nydelig den aprikose tunikaen din , liksom med et romantisk og gammeldags preg ! Har du virkelig plukket de blomstene alt nå ?! Nydelige ! God søndag til deg. Klem

Anno 1924 sa...

Nydelig tunika! Blomsterbuketten er såå skjønn:) Gleder meg til våren kommer der jeg bor:))
Ha en herlig søndag!
Klem

Black Iris sa...

Åhh, deras kläder är så ljuvliga..
Jättevackra bilder på dig och din fina tunika..

Kram Maidi

Unknown sa...

Hejsan AnnaMaria!
Så ni har oxå fått lite tråkig ny snö. Här snöade det hela natten till lördag och långt in på fm men övergick som tur var senare till regn som tog bort snön. Idag skiner solen och termometern visar lite varmare grader :-D.
Vilken söt tunika och jag gillar när de går ner lite längre baktill.
Men du nästa gång kan du väl även visa ditt söta ansikte så du slipper se halshuggen ut :). Fast bilderna blev endock fina som vanligt. Önskar jag kunde gå en fotokurs hos dig.
Ha de gott, kram Ing-Britt

årstidens bästa sa...

Underbar tunika tycker jag.
Härliga pasteller i ditt inlägg.

Ktam kram
Linda

lotten-flowernecklace sa...

åhhhhhhhhhhhhhhhhhh helt ljuvlig
må bäst fina fina fina <
varmkram lotten

It's me sa...

Wowwww...it is lovely !! Anna Maria !!....have a nice sunday...love Ria...xxx...

Tinis vita hem sa...

Fin tunika och ljuvliga kängor :)
Ha en skön söndag!
kram Tini

katha´s kortmakeri sa...

Vilken vacker färg på din fina tunika. Kommer säkert bli en favorit i garderoben.
Ha de gott i vår värmen.
Kram Katha

Draffin Bears sa...

Dear Anna Maria,

Love your new pretty tunic and such a gorgeous apricot colour. The flowers are pretty too.

Happy Sunday
Hugs
Carolyn

tre nyanser av vitt sa...

Tunikan är ljuvligt, vill ha vill ha! Koftan och skorna är också jättefina och tillsammans med jeans är det supersnyggt! Måste kolla in sidan där du köpt tunikan, tudelu.. vi ses
Ha de gott
Kram Marie

hemma hos lilla mej sa...

Härlig färg på din underbara tunika.Snygga kängor och söta blommor.Ha en skön söndag underbara du .Kramar Rita ♥

Annas röda stol sa...

Snyggt snyggt!! Jenny Lind är inte illa att ha som nuna:). Allt är fint, skorna lite extra. Ha en skön dag. Kram Anna

Välkommen Hem! sa...

Du är ju alltid lika fin så inte behöver du väl gömma dig bakom Jenny Lind inte! Tunikan var romantisk och vacker!
Kramar! Judita

Hajan sa...

Så fin Du blir på Vårfesten. Det är
alltid roligt med något nytt.
Så väldigt snygga kängor med,Du förstår sådant går bara inte
längre, så är livet.
kram Hajan

Chubby Chieque sa...

Hej A-M!

Ojdå! Gömmer §:-)

Tjusig tunikan och så vårig. Jag kan inte vänta till det blev riktig vår. Det blev försenad 4 veckor? Otrolig!

Här i Stockholm, så finns snö/is i trädgården. Tack och lov, GH vill inte ha massor av blommor utan bara gräs. Lite blommor i sidan och lite plantor räcker.

Hoppas Ni mår prima denna solig söndag.

Kram från BoX:eN...
/Chie

kersogras sa...

Hej, en gammal pensionerad Bonde,med sinnet kvar för fina bilder! Du har fått till det så vackert! / kers

Nyanser av vitt sa...

Så fint och så vackra bilder. Skorna är ursnygga. Ja allt är läckert och du kommer att vara snyggast på alla fester i vår.
Kram Agneta

Hanna sa...

så söt tunika.
Ha en fin vecka!
Kram
Hanna

Bakom dörr nr. 11 sa...

Så fin tunika, blir perfekt till sommaren. Ha en fin kväll. Kram Pia

Francis sa...

Hallo Anna Maria,
Du hast einen wunderschönen Blog, bin durch Zufall hier gelandet und fühl mich richtig wohl bei Dir, werde Dich jetzt öfter besuchen, wenn Du magst, besuch mich doch auch einmal!
Wünsche Dir noch einen schönen Abend und ganz liebe Grüße aus Deutschland
Marion

OddStyle.dk sa...

Så fine billeder og flot tunika :-)
Jeg elsker dine billeder, der er sjæl over dem, det er ligesom lidt gammel stil fra bøgerne :-) herligt...

Rigtig fin søndag aften - stor kram fra
OddStyle

Jennys Vita Villervalla sa...

Underbar tunika!
Ha en fin kväll!
Kram
Jenny

lisashus sa...

Åh, så fin du är och vilken fin klädsam tunika till dej!
Inte illa att ha Jenny Lind som stand in! :)
Kram
Lisa

Blommiga Rutan sa...

Men tänk att du plockat en vårbukett! Så underbart!
Tunikan är så fin, vacker färg också.

Ha det så gott i veckan
Kram

Vardag och flärd sa...

Tunikan är jättefin! Men inte behöver du gömma dig bakom Jenny Lind, du är minst lika vacker!
Ha det fint!
Kram Eva

Ateljé eLLeN sa...

Hej AnnaMaria!!
Tack för din gulliga kommentar och jo, jag börjar känna lusten till att skriva och läsa igen.
Vilken ljuvlig tunika!! jag är väldigt svag för spetsar...och aprikos är en så läcker färg!!! Skönt att den är längre bak också. Men priset... med min ekonomi så blir det nog bara en liten spets;))
Är det de nya fönstren som syns i bakgrunden? Otroligt vackra.

Idag har vi haft en riktigt fin dag, molningt men varmare än på länge, fast ikväll regnar det riktigt rejält.
Imorgon ska jag till tandläkaren...riktigt riktigt obehagligt tycker jag att det ska bli, fast jag vet vad det handlar om och vad dom gör. Försöker hitta skäl till att ringa åb.
Hoppas att Du får en riktigt bra start på veckan!!
kram Lisa

helle sa...

Fine klæder fra Östebro, det er et firma med meget charmerende tøj man kan blive fristet af. Og du behøver ikke gemme dig bag Jenny Lind, du er lige så fin som hende!
Lykken er at gå ud og plukke søde små forårsblomster og sætte i vaser rundt om i huset, idag har vi haft et dejligt vejr med lune temperaturer!

Nyd resten af søndagen og den kommende nye uge, knus Helle

Lallbacken sa...

Hej på dig :) Håller med dom övriga, din tunika är jättesöt! När du sitter i soffan i mysen, kan du se hur mycket fint som helst tycker jag. Jag önskar att jag haft ett bibliotek också, mysigt att mysa i ;)
/mia

baraetthem sa...

Vilken fin tunika!! Färgen är ju underbart vårig:)
Och buketten gav ju vårfeelings!!

Kram fredrika

baraetthem sa...

Vilken fin tunika!! Färgen är ju underbart vårig:)
Och buketten gav ju vårfeelings!!

Kram fredrika

Stolpås Gård sa...

Så härlig vårstass du har skaffat dig!
Jätte fin verkligen.
Härlig header med nu inför varmare tider.
Kram Sussi på Stolås

Winkel's Crazy Ideas sa...

Så nydelig farge og en utrolig fin tunika, liker tøyet du har kombinert med, og skoene, ble så fint. Klem Pam

Helens Universum sa...

Snygg tunika! Underbara blimmor!
Kram Helen

Ett ögonblick sa...

Tack för omtanken!:) Jättelätt kommer det nog inte att bli, för jag vet att det är något som är fel långt bak i hö uk och säkert på fler ställen också. Det är min gamle chef som är min tandläkare, inte så skrämmande i sig men jag avskyr att någon ska vara i min mun. Jag skäms också, för en fd tandsk. borde inte ha dom problemen. Han jobbar med både hypnos och lustgas men det är inget jag är sugen på att pröva. Hoppas in i det sista att dom ringer åb imorgon bitti... Du förstår att jag avskyr detta...
Jag får väl försöka tänka att jag är 18 år och hamnat under dina lätta händer och så kan vi gå ut och fika efteråt;))

ha det gott!!
kram Lisa

Gabriella sa...

Så fin den ser ut tunikan, ljuvlig färg.
Underbart att få plocka lite blomster! Hopp om liv! Underbart=)
Kram

www.InWhite4You.se sa...

Hej
Vilken underbar tunika. Sååå romantisk och lantligt skir. Den ska jag beställa! Tur att blommorna fortsätter växa trots den snö som fallit. Tillverkarn ska det bli varmt och vårligt igen sägs det. Vi hoppas eller hur?
Kram Lena

Avslutat konto sa...

Jättesöt tunika och fina SKOR tycker jag! Och du, vad lyxigt med så fin blombukett! Det har jag inte lyckats med än, fast krokusarna har faktiskt tittat upp nu. Skönt!

Kram Linnea

Anonym sa...

Preciosas fotografías, una entrada muy fresca y natural!
Me encantó pasar por tu sitio, te dejo un fuerte abrazo y te deseo un hermoso comienzo de semana!

....*☆.¸.☆*'
....*☆.@@ ☆*'
.*☆.@@@@☆*'
....@@@@@@
...☆*@@@@`*☆.¸¸
.......\\\||///.
........\\||//.
.........ƸӜƷ.
..........\|/..♥
...........V....

Geli sa...

Hello dear AnnaMaria!
I love your new clothes and the color is so beautiful!
Nice shots with you!
It made me smile this morning!
Thanks!
Happy week for you and I hope no more snow for you!
With love, Geli

Linda sa...

Jättefin tunika i en härlig ton.

Ha en bra dag!
Kram Linda

Älskade pion sa...

Tunikan är vacker och du med.:)Fina bilder som vanligt inne hos dig,mums.Kram Ulrika

Sirpa sa...

Hej! Vilka fina kläder, gillar stort tunikan! Bilderna är så himla vackra!
Önskar dig en skön start på veckan!
Kram Sirpa♥

Tina sa...

Modigt av dig, jag hade nog inte ens vågat gömma mig, hehe!

kramen

House and Garden by Bia sa...

Alltihop som du visar var så himla snyggt....och vilka underbara bilder du fått till...härligt!!!
Ha en fin dag vännen!
Kram

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Jättefin tunika! Jag gillar aprikos och har gjort sedan jag var ung, så der är härligt när den färgen kommer igen...
Och vilken söt liten bukett med vårblommor. Så himla glad man blir att äntligen få plocka lite blommor.
Kram
Marie

Nyanser av vitt sa...

Tack söta för dina fina ord om den lilla "mors dag plattan".
Sköt om dig
Kram Agneta

Fru Lagom sa...

Så fina mormorskängor =)

Lövkojan sa...

Supersnygg och vilken härlig färg!
Så vårfina bilder du har!

Ha en fin vecka, kram Marie-Louise

Jenny sa...

Nu blev jag sugen på att köpa vårkläder ...

Kram,
Jenny

Bitte sa...

Vilken ljuvlig tunika och vilken ljuvlig header! :-) Tänk att du har plockat de söta små vårblommorna, våren är på väg ändå. Aprikos var en av mina absoluta favoritfärger under 80- och 90-talet, jag tycker fortfarande så mycket om aprikos och köpte en finklänning i den färgen ifjol :-).

Vad mysigt det ser ut i ert bibliotek, det blev jättebra med korgarna längst upp på hyllorna. Jag håller med om att korgarna lugnar ner intrycket! Vilken tur att du hittade en hos Iris och Doris också, de verkar ha mycket fint. Det ska bli spännande att se dina nya fönsterluckor också!

Ha en fin vecka!

Många kramar
Bitte

PS. Vad bra att du kunde vara barnvakt till lilla sötnosen, men vad är det hon har opererat? Inget allvarligt väl? Hoppas hon mår bra nu!

Lyckoslanten sa...

Tittut!Så fin du är i den klädseln och tänka sig att du fick fram så vackra blomster. ♥

http://www.nordicdesignhub.com sa...

Vilken fin tunika! Men ännu finare bilder.

Ett ögonblick sa...

Så snäll Du är som tänker på mig ♥
Ja, nu är det över för denna gången men precis som mina farhågor var, så är det krångel hö uk, en komplicerad historia... nya tider...och ny laddning i början på maj. Det känns bra att ha påbörjat det och dessutom var det otroligt roligt att träffa gamla jobbarkompisar.
Så nyfiken jag är på fönstren...ser fram emot torsdagens inlägg:)

Idag hoppas jag få en ostörd målardag, det kliar i fingrarna för nya projekt.
Har sett sädesärlor nu på morgonen så då måste väl ändå våren vara här!
Ha en riktigt fin dag!!
kramar Lisa

Sofia sa...

Underbar färg! Jag är också lite svag för den just nu.... =)
Kram och ha nu en fin vecka!
Sofia

Huset bakom lindarna sa...

Blommorna du plockat är helt underbara! Ha en fin vecka, nu kommer våren! Kram/Finas mammis

Livet på Vestergård sa...

Ljuvliga foton i den bästa färgskalan !

Pierreen sa...

Väldigt fina och inspererande bilder!

Queen of Kammebornia sa...

Så vackert! Och så praktiskt med ett Jenny Lindhuvud att ta till när man inte vill visa sig :) Fast jag är säker på att du är fin där bakom också! Stor kram!

liven sa...

Heisann
Så fin du er i ny tunika...lekkert!!
Kjekt med noen lyse fine vårfarger nå :)
Må gjerne leie en maskin ja....har så lyst å få et lys grått gulv der ute. Mannen er ikke enig for han mener skitt synest så godt, men jeg pleier å få det som jeg vil :)

ha en fin onsdag AnnaMaria
Klem!!

Sirpa sa...

Tittar in och önskar dig en fin onsdag!
Kram Sirpa♥

Frida sa...

Vilken fin tunika, den klär dig verkligen, härligt nu när man kan börja använda lite ljusare kläder.
Må så gott och njut i våren:)
Kram Frida