torsdag 11 april 2013

BIBLIOTEK/MYSHÖRNA

 När jag sitter i soffan i mysen, som sonen kallar det,
är det här vad jag ser.

 Detta är oftast min hörna i huset. Fjärrisarna som
skräpar på bordet förvaras nu fiffigt i en låda i
bordet.

 Har ställt korgar uppe på bokhyllorna för och lugna
ner intrycket av alla böcker.

 Plockade ihop alla korgar jag hade, till och med en från
garaget som jag haft till löv. Men det fattas några så
jag gick till Iris o Doris igår och där fanns denna gamla
korg.

 En ljusstake till bordet inhandlades också där igår,
och en tunika som jag inte fotat än.

 Här till vänster i fönstret ska jag ha två fönsterluckor,
står i garaget just nu. Leverans häromdagen från
Skåne.

 Klämlampan har jag fäst i stegen.

Biblioteket är en liten del av vardagsrummet, runt
hörnet är ingång till köket.
Må gott
Kram och hej
AnnaMaria






59 kommentarer:

Draffin Bears sa...

Dear Anna Maria,

How lovely your library is with all the gorgeous books.
I can see why it is a special place in your home.
Hope you are enjoying the week

hugs
Carolyn

LantlivsAnette sa...

Gomorron därborta !!
Åhh vad fint..jag förstår att du har många fina mysplatser i ditt hem..jättefint har du. Och vad fint det blir med fönsterluckor, åhh det skulle jag också vilja ha...längtar tills du fotar dom o visar oss..
Ha en fin dag
Kraaam Anette

Meta sa...

Såå sommarfint du har det hos dig.
Nu håller jag alla tummar jag kan för att värmen verkligen skall komma till och efter helgen!!
Ha en fin fortsatt vecka.
Kram Meta

liven sa...

Hei
For et flott hjørne du har her da...og litt av en samling med bøker!
Du har laget det så fint til....må være koselig å sitte her :)

ha en fin dag
Klem!

hemma hos lilla mej sa...

Bara så himla fint och mysigt har du det hemma hos dej .Hoppas nu verkligen att våren är på g.Har varit segt i år.Ha en skön torsdag och en trevlig helg vännen.Kramar Rita ♥

Sabelhagens Olivlund sa...

Jättefin och mysig hörna. Mjuka sköna färger. Gillar alla snygga täcken du har:)).
Kram Maria

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon Fina du !

Så Fint ! Jag är helt Salig när jag ser alla dina fina bilder från ert Vackra och så Härligt Personliga hem ! :)
Du är så duktig och gör så fint ! :)
Så mycket fint du har där ! Jaaa Allt ! :)
Fin stege också, alla gamla täcken,tavlor,speglar mm...

Du kanske kan komma hem till mig ich göra i ordning vårt bibliotek/piano och Tv rum sen :)

Ha nu en God dag och en fin fortsättning på Veckan!

En varm kram från mig

Tack för Alla fina bilder

Geli sa...

Hello AnnaMaria!
I love that you have so many books!
And the candleholder and the little bear are so cute and dreamy!
Nice banner!
Spring, spring, spring!
Happy week for you dear AnnaMaria!

Vardag och flärd sa...

Så smart att ställa korgar ovanpå bokhyllan för att lugna intrycket, du är bra på att få till det fint!
Ha en fin dag!
Kram Eva

Vita små hjärtan sa...

Hej Vännen!
Korgar är så mysigt i alla modeller och skick! Verkligen pryder och mysiga...
Ha en fin torsdag
Kram Agnetha

lisashus sa...

Så mysigt och ombonat du har det och många böcker tycker jag känns så trivsamt! Snyggt med alla korgarna ovanpå och praktiskt med vackra förvaringsmöjligheter.
Ha en fin torsdag!
Kram
Lisa

STENLYCKA sa...

Vilken härlig korg och vad fiffigt och snyggt det blev att ställa korgarna på bokhyllan, det kanske vore något för mitt bibliotek (jobb)....men Gud så många korgar jag skulle behöva till alla hyllorna.
Du har det så fint i ditt bibliotek och mysen var ett så härligt namn!
Skall bli spännande att se dina fönsterluckor på plats och tunikan är jag också nyfiken på!
Ha nu en riktig skön torsdag, här har molnen tagit över idag och vi väntar regn. Härligt....
Nu kanske det äntligen blir vår!
Kram Raina

Winkel's Crazy Ideas sa...

Så vakkert du har det i ditt hjem. Den gamle kurven er nydelig og stigen. Fant en slik stige en gang men den var så lang og vi fikk den ikke inn i bilen. Trist og sint var jeg da ;-). Klem Pam

Hannis sa...

Som jag önskar att jag hade plats för att ha en massa böcker framme!
Älskar det, känslan av ett bibliotek.
Så fint hos dig!

Kram Hannis

Unknown sa...

Du har så fint AnnaMaria. Den där korgen var verkligen charmig.
Ha de gott, kram Ing-Britt

Chokladvillan 1910 sa...

Vilket härligt kryp in, helt klart en myshörna ! Fint. ;)
Nä, jag kan tyvärr inte ha hund på jobbet... :(
Må så gott !
Kram Anki

Blommiga Rutan sa...


Sååå fint du har det i "mysen"!
Vilket fint namn förresten!
Böcker gör så mycket för trivseln tycker jag, och så är det ju helt underbart att drömma sig bort i en bra bok...
Väldigt fint är ditt skrivbord också!

Skön helg till dig
Kramar Anncathrine

FruNeroLindström sa...

Ditt hem är så magiskt. Känns alltid som att bläddra i en katalog från någon slottsmiljö när man kommer in här.

Hoppas du får en skön torsdag och trevlig helg. Kram Malin

Jennys Vita Villervalla sa...

Så härligt med bokhyllorna!
Det är något jag saknar ibland, tycker det gör hemmet levande, det ska synas att man bor och lever! :)
Jag får trava mina böcker i små högar istället, p.ga platsbrist.
Ha det fint!
Kram!
Jenny

Annas röda stol sa...

Du har alltid så finfina bilder!!! Mysigt och ombonat med korgarna. Ha en bra dag. Kram Anna

Fågel Blå sa...

Åhhhh så fint du har det, verkligen en riktigt fin inspirationstripp att gå in här,
Kul att du gillade det gamla madrassvaret,
alltid roligt med nöjda kunder!
Nej nu skall jag äta lite lunch
Önskar dej en fin Dag
Kramar Kathrine

Helena, The Swenglish Home sa...

Kära AnnaMaria,

Jaa, detta ser verkligen ut som en MYShörna på alla sätt. Härlig med många böcker, och vart man än tittar faller blicken på dina otroligt vackra gamla täcken. De är SÅ du!

Korgarna är också så fina, liksom pricken över i:t, och särskilt den där lite slitna sist införskaffade. Tänk att jag alltid faller för det lite skruffiga... ;-)

Men hu, jordskalv!?!? Sambon bodde flera år i Japan och pratade om hur "underhållande" och vanligt förekommande skalven var där, men jag tycker det låter jätteläskigt! Intressant att du drömde om terrorister just då!

Önskar dig en fortsatt fin vecka, och hoppas att du kan öppna fönstren på vid gavel många gånger!

Kram,
Helena

Ett ögonblick sa...

Hej AnnaMaria!!
Mysen var ett härligt ord och symboliserar ju precis vad det är, mysigt och ombonat, värme och tanke.
Vår bibbla är inte lika mysig just nu (skäms) men vi har bestämt oss för att måla om både hyllor och golv (jobb!!!)
Du har samlat på dig så vackra saker och fönsterluckorna blir spännande att se. Söker också en lucka till gästrummet men jag tycker allt är för dyrt, kanske ska jag be "snickaren" snällt...om jag bakar en riktigt god kaka så...;))
Alldeles nyss började det att regna ute och till helgen ser det ut som att det ska bli varmare:))

Jag hade laddat för ett inlägg på min blogg men så pajade kameran eller förhoppningsvis är det bara minneskortet, så mina foto och min inspiration försvann igen. Men en liten gnista tror jag är på G.

Ha det så gott!!!
kramar Lisa

Hajan sa...

Jag älskar böcker, du har det så ombonat med alla ting. Dina fina
täcken och korgar. När vi delade vårt boende, på grund av sjukdom
och jag fick flytta till en lite vrå. Kunde jag inte taga med alla bok-hyllor och böcker. barn och barnbarn var och hämtade, alla gamla grannar fick komma och ta vad De ville ha. Sen satt vi ner
bärpåsar i ett källarföttåd för all, tag vad Ni vill ha. Och det
var så bra. Jag var till och med på värt bibliotek, och frågade
för det var 3 st olika lexikon med
många böcker i. Men de försvann
ändå. Och vet Du det kändes så skönt. Jag sålde inget, men det gick åt i alla fall. det blev längre kommentar än vad jag tänkt mig. kram från Hajan

It's me sa...

Always lovely to see your home Anne Maria.....enjoy the day....love Ria....xxx...

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Så masse fine og koselige ting og møbler du har ! Den hunden i vinduet er kjempesjarmerende ! God torsdag til deg ! Klem

Lövkojan sa...

I den hörnan kan man spendera mycket tid, det förstår jag:)
Det är så härliga färger ihop och korgarna passade perfekt där!

Ha en fin helg, kram Marie-Louise

Anette Ryan sa...

Åhhh ett eget bibliotek. Det skulle jag också vilja ha, ett speciellt rum där man bara har böcker och kanske musik också. Men framförallt bokhyllor med böcker. Underbart rum.
Kram Anette

Linda sa...

Åh vilka fina bilder, du ser verkligen ut att ha det hemtrevligt och vackert!!
Vänlig hälsning
Linda

Fru Lagom sa...

Underbart bibliotek du har. Så fina bilder. Sambon önskar sej ett bibliotek, men det får bli när vi har mer plats. Underbart att sitta där och mysa i lugn och ro. Mysigt med alla bokhyllor.

KKvinneblogger sa...

Kurver på toppen av bokhyllene var en god idé :)

Nyanser av vitt sa...

Tack vännen. Såååå fin utsikt från din mysen 😍
Sköt om dig
Kram Agneta

House and Garden by Bia sa...

Så härlig hörna du har...mysigt!!
Och den vita lampan från Ikea har jag också, men min är mera rund/fyrkantig har du bytt lamp stomme?
Härlig stege också;))
Ha en fin kväll!
Kramisar

Helens Universum sa...

Ser mysigt och inbjudande ut!
Kram Helen

MINA TVÅ HEM sa...

Jag gillar ljusstaken du inhandlat.
Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

Home Bohemia sa...

KUL med en liten rundtur i ditt vardagsrum:) Du har så FINT!!!Kram Maria

Sirpa sa...

Hej! Vad fint du har! Snygga detaljer och ooo vad mycket böcker du har! Men mest gillar jag den lilla nallen:)
Önskar dig en mysig fredag!
Kram Sirpa♥

Anonym sa...

!Que sitio tan acogedor y hermoso!
Tiene mucha claridad y cuántos libros!
Preciosa entrada, te dejo un fuerte abrazo, bonita jornada.

Fröken Tindra sa...

Fint! Jag fastnade ju för det lilla skrivbordet. Väldigt sött!
Kram!

årstidens bästa sa...

Den där lampan är ju alldeles alldeles underbar. Jag är så glad att jag lyckades hitta en.
Korgar, det är väl något som vi inte kan få för mycket av...jag älskar verkligen korgar.
De passar perfekt uppe på din bokhylla.

Mässan igår var så himla kul.

Ha en trevlig helg nu. En helg med hopp om sol OCH vårvärme.

Kram
Linda

House and Garden by Bia sa...

Hej igen!!
Det stämmer nog, jag har nog den större varianten av lampan ;)) Kommer inte ihåg att det fanns två storlekar, men när du säger det så....
Ha en jääätte fin helg min vän!!
Kram

Jenny sa...

Hej AnnaMaria!
Hoppas allt är bra med dig:)

Vad fint du har det där i din mys/bokhörna, snyggt med korgarna överst på hyllan.


Ha en skön helg!

Kraam Jenny

Elsa och Helena sa...

Tycker om din myshörna och dina bokhyllor med böcker, det ger hemkänsla. Önskar dig en skön och avkopplande helg.

KRAMAR

Tidevarf sa...

En MYSHÖRNA är ett måste. :)
Själv har jag en hörna i tv rummet med en bokhylla med böcker, det får knappt plats men mysigt är det. Tycker det blev såååå bra med korgarna uppe på dina hyllor, du är så påhittig.

Hoppas du får en superbra helg.
Kramis
Anneli

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej min vän.
Vilka härliga bilder från ert vackra hem :)
En sån stege står längst upp på min önskelista just nu :)
Hoppas allt är bra med dig :)
Ha en mysig fredag och helg!
Stor kram
Jessica

Frøken Anker sa...

En sød detalje med klemmestagen på stigen.

Hav en dejlig weekend, kære ven
Birgitte

Gabriella sa...

Åh så fint det ser ut! Härligt med ett litet bibliotek och myshörna=) Önskar dig en fin helg!
Kram

LOPPISLIV sa...

Härlig myshörna du har, och så mysigt med ett bibliotek hemma :-)
Fin lördag! Kram Paula

Thelma Louise sa...

Hei hei.:)

Så koselig..:)

og så mange bøker.:))

fortsatt god helg til deg...lagt seg bittelitt snø her.:)

grøss....:))

Ewa`s Galleri sa...

Så fint du har det älskar ditt bord
Fönsterluckorna låter spännande
Ha en riktigt skön helg

Lissboden sa...

Så fint du har det och inte tycker jag böckerna stör.
Jag gillar din lampskärm i linne. De ska jag köpa hem till Lissboden.
Fin header har du också, ger längtan til varmare dagar:)
Trevlig helg!
Kram

Queen of Kammebornia sa...

Korgar, böcker och ljusstakar, det är fina saker det. Kram!

Ingela sa...

Så mysigt du har det, ha de fin helg!

promenader på landet sa...

Härligt att ha små mys platser hemma att mysa i:) Må så gott kram från vännen Maria

G:a Affären sa...

Du har verkligen ett fint hem och mysigt att biblioteket är en del av vardagsrummet.
Sen gillar jag dina personliga små varelser som dyker upp här och var. Och du, jag väntar också på leverans av fönsterluckor, spännande!

Kramar
Cia

Shane Pollard sa...

Oh I could spend many happy hours on your couch with the library view - i love books and a comfy couch!
Your Spring header is beautiful Anna Maria - three gorgeous images!
Enjoy your weekend dear.
Hugs
Shane ♥

Stolpås Gård sa...

Förstår att sonen kallar det mysen! Det skulle nog alla göra som får sitta ner där för en stund :)
Härlig miljö!
Tack för omtänksamma orden hos oss.
Kram Sussi på Stolpås

angie sa...

tolle bilder!!! ich wünsche ihnen einen schönen sonntag!!! alles liebe von angie

vitthusmedrosaknutar.blogspot.se sa...

Vilket mysigt bibliotek du har, förstår att du trivs där i din lilla egna myshörna.

/Susanne