söndag 7 april 2013

FÖNSTER ÖPPET MOT VÅREN

 Äntligen kan fönstren stå öppna dagtid.

 Det är riktig vår när jag hänger täcken i fönstren
och gardinerna fladdrar.

 I uterummet har det inte hänt något. Men har planer
på och måla lite ljusblått, kanske..... velar en del
med det här.

 Backen ska jag inte måla!

 Ska inte måla dom röda stolarna heller, kanske ett
bord som är under duken. Bordet som jag hade där
förut hamnade ju i biblioteket.

 Mina gamla sandaler har stått här hela vintern, tiden
har stått stilla här ute.

Ljuslila och rosaröda penséer har tillkommit i krukan
på bordet, så lite nytt blev det på sista bilden.
Ha en skön söndag och vecka
Kram och hej
AnnaMaria






70 kommentarer:

Sabelhagens Olivlund sa...

Vad härligt!! Så snyggt täcke du har där i fönstret. Låter fint med ljusblått tycker jag. Spännande att få se hur du gör:).
Ha en fin söndag.
Kram Maria

sylvia sa...

God morgen,
Så deilig når vindu kan stå oppe,
Da kan vi igjen danse mot vår.
Kaldt her énnu, men nå hjelper det seg med snø som smelter,
Ønsker deg en flott søndag min venn,
Klem fra sylvia

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Så herlige vårbilder. Så koselig med det nydelige teppet til lufting ut vinduet. Jeg gleder meg å kunne henge klesvasken ute igjen:)
Lysblått er en nydelig farge! Kos deg med prosjektet.

Håper du snart kan hoppe i sandalene igjen:-)

Koselig innlegg under her også.

Ha en fin søndag, AnnaMaria!

Klem fra Hjørdis

FruNeroLindström sa...

Så härligt. Här har vi fått lite snö i natt igen. Men kommer försvinna under dagen är jag säker på.
Så det går åt rätt håll iallafall.
Mysigt, att planera och grunna innan man gör slag i sak är bara bra.ha en härlig söndag. Kram Malin

Annas röda stol sa...

Så härligt ja nu vill man så mycket med våren som kommer snart. Du har så MÅNGA finfina täcken. Tack för dina Goa ord hos mig :)) Kram Anna

Nyanser av vitt sa...

Så vackert. Ha en fin söndag.
Kram Agneta

OddStyle.dk sa...

Skønne forårsbilleder :-) dejligt med vinduerne åbne og dynerne til lyftning! Her har det haglet i nat, der var helt hvidt af hagl her til morgen!!

Rigtig fin søndag - kram herfra

Ingela sa...

Åh, vad härligt med täcken på vädring! Och penseér - så jag längtar! Ha en riktigt fin söndag!

Hannis sa...

Jag tycker nästan att det här en av de mysigaste tiderna.
När det börjar bli ljust, man börjar känna värmen och en ny energi kommer.

Så härligt med fönster som står öppna och täcken på vädring=))

Kram Hannis

Elin sa...

God morgen på en strålende søndag!
Så deilige vårbilder du viser:)
For et nydelig bord du har i uterommet ditt.
Koselige stemor.
Takk for hyggelig hilsen på min blogg.
God søndag!

Hajan sa...

Härliga vårbilder riktigt bra
att vädra ut vintern kan man säga.

Men här har det snöat i natt, de
gröna gräsmattorna är pudervita
igen. Men inga minusgrader längre,
inte natten som varit heller,
kollade vid en kisspaus, 2+ kl 02,30.
ha det gött

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Ja tiden nå og fremover er fin ! Så deilig som du sier å kunne ha vinduene oppe hele dagen , uten å fryse i hjel. Koselige bilder du viser ! God søndag til deg !

lisashus sa...

Så härligt, vårlikt det är hos dej!
Ja, nu börjar inspirationen flöda och man får lust att göra saker- förändra!
Några öppna fönster har jag inte ännu här - det är alldeles för kallt i luften ännu!
Lycka till med dina projekt och ha en skön söndag!
Kram
Lisa

MINA TVÅ HEM sa...

Vad jag avundas dej när våren skridit så där långt fram hos dej.
Trevlig söndag!
Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

Chokladvillan 1910 sa...

Underbara stolar ! I dag när jag vaknade singlade det ner snö :(( men jag tror att det klarnar upp nu. jag tänkte precis som du vädra lite mattor & annat i dag. visst är det skönt att kunna ha fönster & dörrar öppna, älskar det !
Må så gott !
Kram Anki

It's me sa...

Have a nice sunday.....love Ria...xxx...

Jenny sa...

Här har det kommit en dämp snö inatt igen, hoppas det var den allra sista! Helt underbart att kunna vädra på allvar igen, men vi har ju gamla innanfönster som ska ur först så vi kan bara öppna ytterdörr, balkong och badrumsfönster än.

Kram,
Jenny

Jennys Vita Villervalla sa...

Så otroligt fint uterum!
Ha en fin söndag!
Kram!
Jenny

Anette Ryan sa...

Så mysigt det ser ut. Jag gillar såå dina mattor, blir alltid så sugen på en sån i rött när jag ser dina.
Såg att du haft jordskalv. Va att du inte vaknade. Vi hade ett rejält i maj förra året och det var det värsta jag varit med om, så läskigt att jag bävar för om det händer igen.
Kram anette

Fia sa...

Härligt med lite vårfeeling iaf, känns ju lite bättre när man kan vädra o hänga ut saker;)) Själv har jag burit dynor o fårskinn ut o in varje dag, vi har ju inget tak att skydda dem under,) Ha en härlig söndag du med ♥ Kram fia

Fröken Tindra sa...

Det ser så mysigt t i ditt uterum! Den som ändå hade ett så´nt.
Härligt med penséer, de är så söta. Har inte planterat några än. Det får vänta lite till.
Kram!

Lyckoslanten sa...

Läser att ni har haft jordskalv, men kan också se att du har fått se Tussilago. Låter som en dröm!
Så härligt att få öppna fönster och dörrar mot vår. I går vädrade vi också täcken med snödrivor utanför.
Ha en skön söndag! ♥

Anette Willemine sa...

Å, ja herlig å kunne ha vinduene åpne på dagen igjen. Elsker å lufte mine dun-dyner på balkongen, det er noe eget å legge seg om kvelden i dynes som har hengt ute på dagtid.

Nå er utesesongen snart her, selv om den er litt forsinket. ;) Fortsatt mye sne her ved Oslofjorden, men vi følger solen og holder oss der det er lunt.

Lyseblått høres ut som en vakker farge å bruke hos deg. Fint å trekke inn noen nye varianter.

Ønsker deg en deilig søndag og en ny kreativ uke, AnnaMaria!

Klem,
Anette Willemine

Lövkojan sa...

Ja det är vår det! Underbart med öppna fönster och ute och inne mer känns som ett!
Skönt på något vis med sandalerna som står och väntar på barfota dagar, såklart de kommer:)

Ha en fin vecka, kram Marie-Louise

Geli sa...

Hello AnnaMaria!
Thanks for your happy and beautiful photos of spring!
It' s very nice weather in your country!
Her in Bavaria it' s always cold and a lot of clouds!
I love your pot with the pansies!
Happy sunday dear AnnaMaria!
Hugs
Geli

Tina sa...

Det är ju underbart när altandörren eller fönstren kan stå öppna! Här drar jag inte igen förrän framåt kvällen, då blir det ju lite svalare.
Härliga vårbilder o text!

kramen

liven sa...

Så fint!
Tenk å kunne åpne vinduer og lufte skikkelig...og tenk nå å kunne lage til i uterommet for å nyte fine dager!
Her har det da snødd i dag, men det er lovet fint vær til uken :)

Ha en fin kveld AnnaMaria

Chubby Chieque sa...

Oj! Det hoppas jag verkligen... Vårkänslan är så härliga. Jag kan inte vänta dem sköna dagar med mycket blom och skratt runt omkring.

Just nu, befinner jag mig och GH i Lissabon. En fin stad. Firar vår 24:e år som gifta och 28 år tillsammans.

Hoppas Ni har det skön där med.

Kram,
/CC girl

Queen of Kammebornia sa...

Fantastiska bilder! Stor kram!

Helens Universum sa...

Härligt med täcke på vädring! Ljusblått tycker jag låter utmärkt!
Kram Helen

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Också Penséer hemma hos mig!!

Härligt med öppna fönster och fladdrande gardiner!! Tror aldrig jag längtat så mycket som nu efter våren. Idag har vi haft ömsom snöstorm ömsom sol!!

Ha det gott, kram Monica

Home Bohemia sa...

Där hänger ett av dina underbara täcken på vädring:) Det finns väl inget som doftar godare än det som fått vädra eller torka utomhus:)
Kram Maria

katha´s kortmakeri sa...

Härliga bilder de inger hopp och det behövs för här snöar det just nu;)
Kram Katha

Blommiga Rutan sa...


Sååå fint med peénser! Har inte köpt några ännu, men snart så....

Önskar en skön söndagskväll och en fin vecka till dig

Kramar Anncathrine

Lissboden sa...

Det ser så fint ut i ditt uterum så jag tycker inte du behöver göra om alls men det är förstås alltid kul med lite nytt. Man är ju aldrig helt nöjd.
Visst har det varit härliga och våriga dagar nu så nu hoppas vi på att det inte kommer någon mer snö.
Ha det så gott!
Kram/Maria

G:a Affären sa...

De fina stolarna hade jag glömt och jag förstår att de ska behålla sin färg liksom backen.
Visst är det skönt att äntligen få öppna fönstren och släppa in frisk luft, inte ens flugorna känns ovälkomna. Jag vädrade alla sängkläder i torsdags och det var underbart att lägga sig sedan. Att jag inte gör det här oftare tänkte jag.

Önskar dig en fin start på veckan!
Kramar
Cia

Ewa`s Galleri sa...

Vad härligt att kunna ha öppna fönster
Här är det flr kallt önnu. Det har kommit lite snö idag
Spännande att få se om bordet får ny färg
Ha en bra måndag

Unknown sa...

Visst är det bara sååå härligt när man kan ha öppet. Här drack vi fm kaffet ute i solen idag och njöt för fullt....men njutningen varade inte så länge för på em kom snön :(. Lite typiskt april väder sägs det men jag tycker allt det är kallare än vanligt.
Så fint du har i ditt uterum. Ser fram emot att se vad det är för bord du ska ge nytt liv.
Ha nu en bra start på kommande vecka, kram Ing-Britt

Prinsessorna på Bellevue sa...

Vad mysigt du har och visst är det härligt när man kan börja ha lite öppet på dagarna... Snart vååår och värme!!!!

Kraam
Petronella

Villa Björkenäs Backen sa...

God natt till dig fina du !

Mycket Härligt ! Visst är det nåtg visst med att öppna fönstrena på det sättet.
Så fina bilder ! Fint att ha en sådant mysigt uerum

Hoppas att din helg har vart bra ! :)
Hör avslutades vi med våra goa vänner med spontant besök.
Fyra faliljer samlades hos oss ! Härligt !

Ha en fin vecka ! Kram från mig

Gabriella sa...

Ja så härligt när man kan ha öppet fönstren och balkongdörrar=) Underbart! Vilka fina penséer, har fått sådan pensélängtan här på sistone=)
Kram

Anonym sa...

Los pensamientos de tu última fotografía me fascinaron, son una maravilla!
Mil gracias por pasar, te dejo un fuerte abrazo, bonita noche!

Draffin Bears sa...

Dear Anna Maria,

How lovely that you can open the windows during the day and let the sun and fresh air come it.
The pansies are so sweet, enjoy Spring and the new week

hugs
Carolyn

Bitte sa...

Ja, visst är det härligt när man kan börja ha fönster och dörrar öppna. Det gör inget att det är lite kyligt i luften, det känns ändå så fräscht att få in den friska luften så den får virvla runt i varje hörn.

Jag älskar dina röda stolar... :-).

Ha en fin vecka!

Många kramar
Bitte

Avslutat konto sa...

Jättefint och mysigt... Man behöver inte måla allt, vissa saker är vackra när de är slitna.

Ha en jättefin vecka!
Kram Linnea

Fågel Blå sa...

Åhhhhhhhhhhhhhh så vackert du har det!
Härliga vårbilder!
Önskar dej en fin vecka
Kramar Kathrine

OlgaA sa...

Så skööönt att titta på bilder... Våren andas de och får tankar vandra mot sommaren ;)

Ljusblå kommer nog passa, tom till de stolar och backen mm... Då har du något att pyssla med och sen visa upp för oss :) Alltid trevligt att få se ditt hem!

Ha en fin vecka, AnnaMaria! kram/Olg@

Sirpa sa...

Hej! Vad fint du har i uterummet, ser fräst ut!! Gillar mycket din matta, nått sånt skulle jag vilja ha till mitt sovrum!
Önskar dig en fin måndag!
Kram Sirpa♥

House and Garden by Bia sa...

Så fint du har i uterummet...
Solen skiner idag, men det är ingen värme...funderar på att sätta mej en stund vid husväggen och njuta av solen.....medan tvättmaskinen går för fullt;))
Ha en fin dag!
Kram bia

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Nu är det härligt att öppna fönstren och få in lite frisk luft, även om det är lite kallt fortfarande.
Och så otäckt med jordskalv, det brukar vi ju inte ha häruppe hos oss...
Kram
Marie

årstidens bästa sa...

Det är ett riktigt vårtecken tycker jag, att dörrar och fönster kan stå öppna....vilken underbar tid vi har framför oss!

Kram
Linda

hemma hos lilla mej sa...

Bara så härliga bilder.Nu har vi en underbar tid framför oss när fönster och dörrar kan vara öppna.Ha en skön start på nya veckan fina du .Kramar Rita ♥

STENLYCKA sa...

Ja, vad härligt att få öppna fönstret!
Vi fick ofrivilligt öppna både dörrar och fönster för mannen läste morgontidningen för noggrant och glömde att han kokade gröt på spisen, så den brände vid.....och det luktade ...fy så illa....
Här har vi åter en dag med sol men jag väntar på ett fint vårregn så jag kan börja pyssla i trädgården.
Dina bilder är som vanligt ljuvliga!!
Kram Raina

Älskade pion sa...

Visst är det underbart när man kan ställa upp fönster och dörrar utan att man behöver frysa ihjäl;))))....underbart.ha en fin vecka vännen.Kraaaaam Ulrika

Snäckskalsdalen. sa...

Där sa du det, äntligen kan fönstren stå öppna på dagen, det är det bästa av alltihopa! Agneta kram

Elna sa...

Så fint det ser ut och visst får man vårkänslor, äntligen. Du får ha en bra start på veckan.

Kramen

Viola sa...

Härliga vårbilder du bjuder på..tyvärr kan jag inte göra iordning mitt glashus i vattenhålet det agerar som förråd just nu medan vi ska måla hus nr 2...ha en fin vecka, kram

Meta sa...

Ja du det är inte bara i ditt uterum det står stilla, verkar vara så överallt. Hörde att värmen är på väg om en vecka så där, det är ju kalas det.
Annars är det allt bra segt på vårfronten.Men på dina bilder ser det ju hur härligt ut som helst.
Ha en fin vecka
Kram Meta

Frida sa...

Härliga bilder, man får verkligen vårkänsla här hos dig:)
Kramar Frida

Stolpås Gård sa...

Så fint uterum du har! Att tiden stått stilla kan jag förstå under de kalla månaderna.
Det känns som tiden stått stilla hos oss med, efter ett sorgligt besked...
Ta vara på varandra,
Sussi på Stolpås

Vitspets sa...

Vilken fin färg du har på dina penseer ...
Kram Karina

helle sa...

Forår, sol og blafrende gardiner i åbne vinduer....hvilken planet bor du på! - der vil jeg også være!! Der er så fint i din udestue, den bedste tid er helt sikkert nu hvor solen indimellem varmer rummet godt op helt gratis.

De røde stole er fine præcist med den farve de har, godt du ikke maler dem.

Hav en dejlig aften, ven!

Kram Helle

Black Iris sa...

Ja, vad jag håller med.. Visst är det så underbart när altandörren kan stå öppen mest hela dagen.. Härligt är det..
Kram Maidi

Lilla Rummet sa...

Visst är det härligt när man kan öppna och vädra och hänga ut, det luktar ju så gott. Jättevackert täcke.
Jag köpte också några penseér igår som skall planteras.

Ha en fortsatt fin vecka.
Kram Britt

mittlantliga sa...

Vilken härlig vårkänsla jag får hos dig!
Härliga bilder!

Ha en fin vecka
Kram
Heléne

Sofia sa...

Åh, ser härligt ut!!!!
Såg i ditt förra inlägg att du grävt upp en Tussilago... Blev lite full i skratt för det är sånt som jag inte heller kan låta bli! Vitsippor, Blåsippor, Svalört...Doftviol är sånt som jag inte kan stå emot!
Kram kram
Sofia

Elin sa...

Så fint och mysigt!

Blonder og perler sa...

Deilig når vinduet kan stå oppe..kjenne vårlufta..
Nydelig teppe du har hengende i karmen din.
Ønsker deg en fin kveld.
Klem.

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Ja, tänk våren, tror den är mest efterlängtad av alla...för sedan kommer sommaren....
Luften som känns inne i rummet från ett öppet fönster och när man går ut så är den frisk, (tror man)
Ha det!
Carin

Nordic Design Hub - Öronlappsfåtölj sa...

Vad rustikt och vackert!! Du är så duktig på att ta bilder!