söndag 28 april 2013

KARNEVALMASK I GIPS

 Karnevalmask i gips, kanske från Nice eller Venedig.
Fast den är inköpt i Frankrike av Suedeco där
maken köpte den.

 Det är en present nu när jag fyller år på valborg,
fick den lite i förväg.

 Ser ut som vi firat i förväg också, men det är så gott
med bubbel till räkcocktail.

 Hade inte ätit räkcocktail på jättelänge när jag hittade
recept hos Queen of Kammebornia. Och det blev
jättegott!

 Och nu får ni hålla i er, kommer ful-förebilder! Det
här är mitt arbetsrum, rörigt så in i vassen och
mörkblå tapeter.

 När jag gjorde sminkdesign på teatern hade jag så
mycket papper utbredda här hemma så jag var
tvungen och inreda ett arbetsrum.

Det här bordet ska få bli skrivbord, det gamla åker
ut. Och egentligen skulle jag byta rum också till ett
större, det funkar om gästrummet blir arbetsrum....
Nu blir det möbla om igen som Lotta på Bråkmakar-
gatan sa.
Kram och hej från en något trött bloggerska som
var på 30 års fest igår
AnnaMaria






71 kommentarer:

Hannis sa...

Grattis i förskott!!
Dessa underbara masker!
Såna skulle jag kunna ha hur många som helst men dom är svåra att få tag på.

Tjusigt bord!
Och det där med att möbla om är ju ganska kul=))
Om man nu inte som jag, fastnar hela tiden...

Kram Hannis

Ewa`s Galleri sa...

Vilken fin present
Grattis i förskott. Hoppas du går en härligt skön födelsedag.
Möbla om är alltid spännande. Så fint det nya skrivbordet
Ha en skön söndag

Annas röda stol sa...

Grattis i förskott! Wow vad snygg, du får alltid till så fina bilder...Det blir lite mystik...Ha en skön söndag. Kram Anna

Things and Thoughts sa...

Your posts are just perfect, you arrange colors, items,atmosphere...
Big hugs AnnaMaria!

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Gratulerer ! Den rekecoctailen så kjempegod ut ! Det kommer til å bli kjempefint med det nye skrivebordet ! Fin søndag til deg !

Meta sa...

Får även jag Gratulera dig i förskott, då blir det fest igen då.
det är ju tur att det finns arbetsrum så man kan stänga dörren och slipper se eländet jämt.Det går ju inte alltid att ha perfekt i ett sånt rum.Du skulle bara se här, tåg bilar tyger målarburkar papper, ja vad gör man i en 3-a med två kreativa människor.
Ha en fin söndag
Kram m
Meta

MINA TVÅ HEM sa...

Räkcocktail ser jätte läckert ut, nu blev jag hungrig, men jag tror jag tar en fikapaus istället.
Ditt vita bord gillar jag, skulle inte tacka nej till ett sådant.
Trevlig söndag!
Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

lisashus sa...

Vilken otroligt vacker mask! Den ser så gammal och äkta ut!

Jag tror många känner igen sej med ett rörigt arbetsrum. Själv drömmer jag om ett ändamålsenligt med utrymme!!!!
Det bordet ser ju jättefint ut som arbetsbord!

Så läcker med räkcoctail och skumpa till dessutom!
Ha en skön och vilsam söndag!
Kramar
Lisa

Photo by Maria sa...

Så härlig mask, den gillade jag =)

och vad fint bord du skall ha som skriv/arbetsbord..
Ett arbetsrum får det bli här hemma när ett par av ungdomarna flyttat..

Ha nu en fin söndag..

Kram Mia

Sabelhagens Olivlund sa...

Stort grattis i förskott!! Vilken fin present!
Gillar ditt bord som du ska ha i arbetsrummet, så snyggt.
Vad gott med räkcocktail.
Ha en fin söndag.
Kram Maria

Chokladvillan 1910 sa...

Vilken fest, ser jättegott ut !
Så du har födelsedagsfest i faggorna, GRATTIS i förskott ! Jag gillar de där maskerna, när vi var i Venedig försökte jag få tag i en men de var så hiskeligt dyra... Jag ville ju hemskt gärna ha en gammal också... Så det blev ingen. :(( Vilken fin present av mannen. ;)
Må så gott & ha en superfin födelsedag !
Kram Anki

årstidens bästa sa...

Mums det där såg ut.

Jag fullkomligt älskar din header,så himla coolt med bilen.
Lite trött efter en fest är ju tillåtet, hoppas din Söndag blir fin i solen.
Grattis så här några dagar innan.

Kramar
Linda

House and Garden by Bia sa...

Tjusigt bord...det blir perfekt som arbetsbord tror jag....och den där räkcocktailen såg jag också hos henne ;))måste nog prövas ;)
Ha en skön söndag min vän!!

Tidevarf sa...

Fint att ha det bockbordet som skrivbord. Och vilken härlig mask, jag börjar genast tänka på gamla filmer med maskeradbaler. :)

***Stort Grattis*** i förskott och räkcocktail är ju aldrig fel.

Kramar
Anneli

It's me sa...

Wowwww...it is beautiful !!!...love it...enjoy a happy sunday darling...love Ria...xxx...

Frøken Anker sa...

Hvor er den smuk, din maske. Hvornår har du fødselsdag???

HAHA... jeg vidste ikke, at i ikke har Bededag. flot at du googlede det :-)

Dine rejecocktailer ser bare LÆKRE ud!!

Kram
Birgitte

OddStyle.dk sa...

Tillykke og sikke en smuk maske... Mums rejecocktail det er lækkert... :-) Super fine billeder!

Fortsat dejlig søndag
Kram fra OddStyle

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej igen !

Jätte häftig mask..Tänk så kul med historia bakom .
Och du fyller år. Jag ska försöka komma ihåg det ;)

Så fint bord ! :).Det är så kul med såna bilder. Det finns ju verkligjet också eller hur ? Hihii....
Nej nu ska jag upp och dricka min morgon kaffe ;)
Har jobbat inatt men lite segt att gå upp. Men nu är jag ledig igen ! :)
Med dom små liven och övriga familjen.
Härligt !
Ha en fin Söndag ! Kram.på dig

Villa Björkenäs Backen sa...

tack för tipswt om räkcocktailen.
Får bli till nästa helg ! :)

Fågel Blå sa...

Stort Grattis till dej, kul att fylla år på Valborg,
vilken fin Mask passar så bra hos dej,
Idag är det trädgård för hela slanten, mysigt tycker jag,
och vädret är perfekt!
Önskar dej en fin Söndag!
Kramar Kathrine

Tinas bo sa...

Mmmumms vad gott det ser ut!! :)
Det var superlänge sen jag åt en sån..

Bordet är jättesnyggt och kommer att bli jättebra som skrivbord!
Kul med före-efter bilder.. :)

Vila dig lite nu... :)
Ha en mysig söndag
Kraam Tina

Frøken Anker sa...

Nu har jeg været inde og google. Jeres valborgsmässoafton er næsten som Skt. Hans hos os i juni. Først der flyver heksene til Bloksberg. En smuk tradition :-)

Og et stort og førtidig tilllykke.

Kram

My everyday life sa...

Oj det var mycket fint där! Räkcocktail det var evigheter sen jag åt, måste göra det snart.

Önskar dig en fin fin söndag. Kram Nina

Stolpås Gård sa...

Grattis i förskott till dig, mannen vet verkligen vad han ska ge! Så fin den är :)
Tycker ditt arbetsrum ser härligt levande ut. Ett kalt och välstädat känns ju inte lika levande och på G.
Mycket vackert skrivbord du får nu! Vart finner du allt vackert?
Kram Sussi på Stolpås

Chubby Chieque sa...

Hallå, hallå! Vad har vi här idag då? En söt kvinna som fyller år snart! Grattis i förskott AM.

Hoppas det arbetsrum ska bli så mysigt som alla andra rum.

Ha en underbar och solig dag.

Massor av kramar från Älvsjö.
/Chie

Geli sa...

Dear AnnaMaria!
Lovely photos and the salad in your glass looks very delicious!
I hope you will enjoy your birthday party!
Happy sunday!
With love,
Geli

Fröken Tindra sa...

Grattis i förskott! Ja, det är ju din tur snart. Vad fort tiden går. Fin och passande present du fått!
Skall bli spännande att se hur ditt arbetsrum blir.
Kram!

Fru Lagom sa...

Så fin den var :) Räkcocktail har jag aldrig ätit men det såg himla smaskigt ut :)
Får passa på och gratulera i förskott: Grattis!
=)

hemma hos lilla mej sa...

Grattis i förskott vännen.WOW vilken cool mask ,mannen vet vad du gillar .Mmm vad gott med räkcocktail .Tack för tipset.Ja då var det en roligt kalas om du är trött idag.Chilla mys och njut av denna söndag.Kramar Rita ♥

Livet på Vestergård sa...

Grattis i förskott!
Vilken underbar header du har. Jag gillar verkligen färgerna.
Kram Kicki

Tina sa...

Congratulations and celebrations for you!! I förskott då...
Vilken feststämning och vårlig fest, härligt att fylla på Valborg. Fest heela dagen o kvällen m a o!

kramen till dig

katha´s kortmakeri sa...

Stort GRATTIS till dig vännen!
Vilken vacker present.
Ha de gott!
Kram Katha

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej igen fina du !

Vad Glad jag blir :)
Mejla så får vi höras av....
jag ska även jolla när min A har vägatna förbi där...han åker en del....
Annars så får du jätte gärna skicka !
Mors dags present är fixat !
till mig själv.


smidogt och bra ! :)

Ha en fin kväll ! Kram från mig och tack igen !!!

Lövkojan sa...

Stort grattis i förskott, vilken supertrevlig present! Mums,den där såg riktigt god ut, var alldeles för länge sedan man åt sådant!
Jätteläcker mask!
Ha det fint,kram Marie-Louise

Jennys Vita Villervalla sa...

Grattis!
Häftig present, verkligen!
Ha en fin kväll!
Kram
Jenny

Vardag och flärd sa...

Stort GRATTIS i förskott! Och vill man fira finns det alltid anledningar! Jag blir sugen på räkcocktail, det var evigheter sen jag åt det. Får nog bli till helgen, det är ju ett evigt dilemma vad man ska hitta på för något gott att mumsa på till ett glas vin.
Ha det fint!
Kramar Eva

Queen of Kammebornia sa...

Vad roligt att det blev lyckat med räkcocktail! Det är ju så vårfräscht :) Kram!

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej
Och jättestort grattis till dig!! hoppas din födelsedag blir toppen! Väldigt fin present!! Och Så vackert ditt gröna bord är.
Kul att kika runt lite har inte surfar ett endaste dugg den senaste veckan.
Vårt liv är helt galet just nu, bor på hotell och allt vi har ryms i en resväska! Tänk vilka konsekvenser det kan bli av en enda persons Slarv - ett antal hemlösa familjer! Vet inte ännu men kanske kan vi få fira Jul i vår lägenhet?

Ha det gott kram Monica

Unknown sa...

Hej AnnaMaria!
Vilken underbar mask du fått, han vet vad du gillar... Stort grattis till dig i förskott!!
Vad gott det såg ut med lite skumpa och räkcocktail.
Spännande att få se förvandlingen av ditt kontor, det blivande skrivbordet var en bra start.
Ha de gott, kram Ing-Britt

Frida sa...

Vilken fin teater mask du har fått, då får man säga grattis i förskott :), låter inte fel att fylla år till Valborg.
Passar på att önska en trevlig födelsedag och Valborg!
Må så gott AnnaMaria!
Kram Frida

liven sa...

Heisann
Noen dekorative masker du har der...og det nye skrivebordet er vakkert!
Ønsker deg en fin ny uke AnnaMaria

Jenny sa...

Hurra hurra hurra hurra! Grattis i förskott! Vilken fin present! Hoppas du får en härlig valborg, jag vill minnas att det var riktigt kalasväder förra valborg här, det är nästan lite ovanligt.

Ha en härlig vecka,
Jenny

Blommiga Rutan sa...


Grattis i förskott!
Vilken härlig dag att fylla år på!

Masken är verkligen läcker, såg hela butiker med vackra masker när vi var i Venedig för några år sedan.

Åh vad jag tycker om ditt vita bord, jättefint! Blir jättekul att se när du är färdig med rummet.

Önskar dig en underbar födelsedag och en trevlig första maj!

Kramar från Anncathrine

Hajan sa...

Det är så spännande att titta in hos Dig. Du har så mycket på gång,
alltid. Det är väl roligt att möblera om, där jag bodde förut
möblerade jag om ofta. Men det konstiga var sa min make, att om ett par månader är det på samma plats igen. Tyvärr hade han rätt.
En faster i Filipstad trodde jag hade fel på SKÖLDKÖRTELN eftersom
jag bytte så ofta.?????
Här är så litet så det är som jag
skulle ändra frimärket till fel
sida på ett kuvert.
kram Hajan

Fia sa...

Härligt med en maken som köper "rätt" presenter;)) Såå gott med skumpa o räkcocktail också...! Grattis i förskott, o ha en härlig måndag <3 Kram fia

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

DÅ får man gratulera på födelsedagen! Det såg riktigt smarrigt ut med räkcoctail. Det var jättelängesen jag åt någon sådan jag också...
Du kommer säkert att fixa till ditt arbetsrum jättefint. Ska bli spännande att få se mer sedan.
Kram
Marie

Bitte sa...

Vilken underbar gammal mask, nött och skavd "på riktigt". Jag bara älskar din nya header med de underbara pastellfärgerna, du får alltid till det! :-)

Det ser så smarrigt ut med räkcocktail och bubbel, kanske något för morgondagen? Jag säger Grattis på födelsedagen i förskott, men antagligen kikar jag in igen i morgon också :-).

Vad spännande att få se ditt nya arbetsrum framöver, det vitmålade bockbordet blir perfekt som skrivbord!

Ha en fin Valborg!

Många kramar
Bitte

Änglarnas hus sa...

Man får gratulera i förskott då!! Grattis!!!!
Din man vet verkligen vad du vill ha! han köper alltid såå fina och iderika presenetr!

att fira lite i fröskott är väl helt r'ätt tycker jag..då får du ju fira fler dagar ;)

ha nu en riktigt mysig födelsedag imorgon!!

Kram kram Sanne

Sirpa sa...

Ett stort GRATTIS! Vilken härlig present! Va gott med räkcocktail och bubbel!:)
Fin bord, nyfiken hur du ska göra!
Har en skön kväll!
Kram Sirpa♥

Ingela sa...

Gillar verkligen dina masker - visst har du visat andra masker förr?

Räkcocktailen ser smaskig ut, den måste jag prova!

Elna sa...

Vilken häftig mask och grattis i förskott. Alltid kul att möblera om men det tar alltid längre tid än vad jag har tänkt mig. Jag är säker på att ditt arbetsrum kommer bli jättefint.

Kramen

Mycket annat & lite betong sa...

Ett arbetsrum behöver nog vara lite stökigt! När jag städat så känns det inte riktigt bra förrän det är lite lagom rörigt igen. Snyggt med nya skrivbordet.

Fin present!
Ha en härlig födelsedag och Valborg!
Kram Agneta

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

hej,
Tusen tack snälla rara du!! Glädjen mitt i eländet är att vi har vårt lantställe!! Och snart kör vi igång med orangeriet.

Stor kram Monica

promenader på landet sa...

Massor av grattis i förskott på födelsedagen! Ha det gott kram från vännen Maria

Ett ögonblick sa...

Ett jättejättestort GRATTIS till Dig!!!
Fira kan man ju göra i flera dagar så lite tjuvstart är väl helt OK. Räkcoctailen ser såå god ut (ska strax läsa receptet) Vilken fin födelsedagspresent!! Han vet vad Du vill ha, din Make och det blev väldigt läckra bilder.
Det ska väl synas att det är ett arbetsrum!! och det kommer nog att bli väldigt fint med det vackra vita bordet.
Hoppas att det blir en Bra Födelsedag och flaggan i topp för Dig!!

kramar Lisa

Johanna Stålros sa...

Jag gillar masker jag- så fina dina är!!! Önskar dig en riktigt fin Valborg. Kram

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej kära AnnaMaria!
Vad jag förstått så är det alltså idag som du fyller år :)
Stort GRATTIS till dig min vän och tack för att du förgyller min vardag med dina underbar inlägg!
Ha en underbar Valborg och en fin födelsedag!
Stor kram
Jessica

Maria sa...

En helt underbar mask och ett stort GRATTIS till dig. Ja en räkcoctail var längesedan . Underbart bord och ett bra arbetsrum är alltid lite svårt att få till.
Önskar dig en fin Valborg och 1'a maj nu. Kram från Maria

Bitte sa...

Kikar in för att önska dig Grattis på födelsedagen! :-) Hoppas att du får en fin födelsedag och Valborg och en massa paket ;-).

Många kramar
Bitte

MINA TVÅ HEM sa...

Grattis på födelsedagen och en trevlig valborg!
Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

House and Garden by Bia sa...

Kikar in för att önska dej en trevlig valborg;)))
Må så gott nu!!
Kramis bia

Sirpa sa...

Önskar dig en skön Valborg!
Kram Sirpa♥

Lissboden sa...

Grattis på födelsedagen AnnaMaria!
Det ser ut som om du och maken får en fin kväll och din räkcocktail ser jättesmarrig och måste provas.
Ha en trevlig kväll och första maj!
Kram/Maria

Fröken Tindra sa...

Stort grattis på din födelsedag!!
Varm Kram!

Draffin Bears sa...

Happy Birthday dear Anna Maria and hope you have a wonderful time.
Loved seeing all your gorgeous photos.
I made shrimp cocktails the other evening and put them with avocado.

Happy May
hugs
Carolyn

G:a Affären sa...

Men grattis lite i efterskott!
Vi har samma passion när det gäller masker och teater attribut, vilken go man du har! (De har inte jag..eller rättare sagt ingen man..)
Masken är helt underbar!!! Och så härligt du visar den med tavlan där bakom.

Räkcocktail, jag blir nästan irriterat sugen. Jag måste kika in för receptet och ska göra den till helgen.

Kul med "verklighetsbilder" och det är alltid spännande att få möbla!

Grattiskram till dig fina!

Cia

Lyckoslanten sa...

Kul med maskar. Vi har en från Venedig.
Men så god den ser ut räkcocktailen! Ska genast spara receptet! Tack!
Ha en fin början på maj! ♥

EvaB sa...

Vacker mask och härligt att få se ett ett arbetsrum som vittnar om stor aktivitet. Själv har jag pappershögar på golvet i mitt; sortering pågår.
Ha det så gott i Sköna Maj!
Kram

Magia da Inês sa...

¸.•°✿✿⊱彡


Ótimo mês de maio!
Beijinhos.
Brasil.°✿⊱彡
¸.•°✿✿⊱彡

Karin sa...

Grattis grattis och det där såg riktigt mumsigt ut. Ska visa ditt inlägg för familjen som ett litet tips för jag fyller snart också år :) Ha det bra Karin

Anonym sa...

Feliz cumpleaños!!!!!!!!!!!
Hermosa máscara, siempre es grato pasar por tu sitio y llenarse las manos de tanta belleza.
Te dejo un fuerte abrazo, bonita noche!