söndag 1 juli 2012

UNDER KÖRSBÄRSTRÄDEN

Sommar, då äter vi gärna utomhus om vädret
tillåter.

Ibland kånkar jag ut bord och stolar lite längre ut i
trädgården, som här under körsbärsträden.

Den fina duken har jag fått av Franciska.

Här syns det att trädet börjar bli knotigt och
gammalt.

Den stora tennvasen har jag köpt på auktion, utrop
300:- men jag fick den för 150:-. Tenn går billigt nu,
men sånt där svänger fort.

Tallrikarna är från Rusta (29:90) i en blågrå färg, den
nyans som brukar kallas gustaviansk grå.

Jobbar två veckor till sen blir det äntligen semester
och lite turer till ön.
Kram och hej
AnnaMaria







64 kommentarer:

Unknown sa...

God morgon vännen!
Nog gäller det att passa på och äta ute när vädret tillåter. Tyvärr har jag en man som har pollenallergi och alltid är det nåt i trädgården han inte tål så vi äter sällan ute hemma men i stugan går det bra :).
Snygga tallrikar från rusta, de har sina guldkorn.
Jag har också ett tag kvar innan semester närmare tre veckor.
Ha de gott, kram Ing-Britt

Tina sa...

Det har väl blivit lite varannan-dags-ätande ute här.
Fina Rusta fynd, där kan man verkligen hitta guldkorn!

kram på dig!

Blommiga Rutan sa...

Ser härligt ut att sitta och äta under körsbärsträden!
Visst är det konstigt, att allt smakar så mycket bättre när man sitter ute och äter.

Vackra tallrikar, otroligt bra pris! Hade faktiskt ingen aning om att det fanns så fina saker på Rusta!

Önskar dig en skön söndag
Kram Anncathrine

LantlivsAnette sa...

Åhhh så fint att kunna duka ute..här har vi inte gjort det mer än en gång i sommar, det är såå kallt, nu får vi hoppas att värmen kommer snart..bara 11 grader idag..brrr..
Kraaam Anette

Ett ögonblick sa...

Godmorgon!!
Vaknade tidigt av en rejäl åskknall...men nu har det lugnat ner sig.
Så skönt att sitta där under körsbärsträdet, det är speciellt att sitta ute och äta, det smakar liksom bättre. Vackra tallrikar!! både färg och form. Tenn är så vackert! kanske borde man köpa på sig en del, nu när priserna är så bra.

Jag önskar Dig en fin 1 julisöndag!
kram Lisa

Lappeline ♥ sa...

Nydelige bilder med flotte detaljer.
Her er det ikke sommervær i dag ....det plask regner

Ønsker deg en fin søndag
Klem

Hannis sa...

Där skulle jag lätt kunna sitta och njuta!Så fint bord!

Jag har faktiskt stått och tittat på dom tallrikarna, men i flyttrensningen fick jag tvinga mig själv att låta bli=))

Två veckor går fort!
Kram Hannis

Ingela sa...

Åhh, hela inlägget utstrålar sommar - härligt!! och visst är tenn fint, gillar verkligen din vas, vilket fynd!

Älskade pion sa...

Mysigt det ser ut vännen.Håll ut två veckor till....det är kanske då det fina vädret kommer.;)Kram Ulrika

G:a Affären sa...

Det ser verkligen härligt ut att sitta under det gamla körsbärsträdet och äta. Så snygga tallrikarna är och till ett bra pris också!
Ja, både tenn och koppar är billigt på auktioner nu. Just tenn gillar jag också, den stora vasen var ett fynd!
Önskar dig en fin dag,
Kramar Cia

Sabelhagens Olivlund sa...

Där skulle jag gärna sitta och äta och bara mysa. Jättefint. Trädet gör att det blir så ombonat:).
Snygg vas, och tallrikarna var ett fynd. Sedan gillar jag kudden, fint tyg som jag blir lite nostalgisk över:).
Ha en fon söndag. Här öppnade sig precis himlen och det regnar ordentligt.
Kram Maria

Vitspets sa...

Tycker det är fint att duka ute
Din dukning är bara så fin
Kram Karina

Snäckskalsdalen. sa...

När har du fotograferat detta? Regnar det inte jämt hos dig? Eller har du photoshoppat bort regndropparna?
Hursomhelst så ser det ut som att jag mycket gärna skulle vilja glida ner där under trädet och inta en måltid, urläckert har du gjort det. Som vanligt. Gör du lika fint i garnityren på kunderna/patienterna så är det en verklig fullträff, du kan det här!
Agneta kram

Unknown sa...

Dina bilder får mig att längta ännu mer tills vi flyttar till vårt hus, äntligen ska jag få en egen trädgård!!
Du inspirerar verkligen :)
Hoppas du får en skön semester.

Kram Catta

It's me sa...

This is real summer life.........!!..i am also on my may outside....i will take a capucinno and a piece of lemmon cake......that is alo summer feeling........love your day....xxx..

Rose Garden Malevik sa...

Hej Duktiga AnnaMaria
vilka fynd....å framförallt underbara bilder......
å missa nu inte......

B
L
O
G
G
P
A
R
T
Y
T

fortsätter...
redan 70 fina bloggar med...
VÄLKOMMEN
Håkan

Tinas bo sa...

Vad härligt det ser ut!! :)
Och vad skönt med den kommande semestern... :))
Låter härligt med turer till eran underbar ö... :))

Ha en fin söndag
Kram Tina

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Deilig å sitte ute å spiise om sommeren. Så koselig du har det ! God søndag !

Ulrikeღ sa...

...sehr schöne Bilder, dein Blog gefällt mir sehr gut <3

schönen Sonntag
Ulrike

Sallys hus sa...

hej hej!

Fniss...nä som riktiga beduiner ser vi inte ut....Kvinnorna där är heltäckta...jag hade ju siktet inställt på esmeralda i ringaren från notredam...när jag hade införskaffat allt...säger M....men du...alltså ringaren i notredam....det är ju inte orientalsikt...haha...knäppt kan det bli...men jag tog med mig ett svärd av finaste plast och sa att jag var en zigenare som hittat mig en beduin...fniss.. M har dock på sig helt riktiga kläder inköpta på en marknad i Tunisien. hatten har han dessvärre på sig i tid o otid är hemma...;)
Vad mysigt det ser ut att sitta där under körsbärsträdet o äta. Tallrikarna är ju rena fyndet! Man kan göra bra fynd där.Jag köpte ju jätte billiga småbord till solstolarna i vitmålat trä där i våras...;) Jag blev plötsligt också sugen att ordna lunch i någon annan del av trädgården....jag tror aldrig jag har tänkt så långt...fniss...att möblerna faktiskt är flyttbara...vi sitter alltid på altanen...nära bekvämt o bra.....hmm...synd att det regnar idag...:(
Kram vännen!
katarina

Nyanser av vitt sa...

Så fint och så härligt att få komma på middag hos dig. Tallrikarna är jättefina. Ha en mysig söndag.
Kram Agneta

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilka vackra bilder och vilken underbar plats att avnjuta en måltid på...bordet gillar jag för jag tycker det är fint med grånande trä mot det vita underredet. Inspiration på hög nivå!

Tack för att du lagt en länk till listan över Smultronställen! Jag tror den inspirerat många för nu kommer det in fler tips...

Ha en skön dag...här skiner solen!!!
Kram,
Regina

bakom berget sa...

Hej AnnaMaria! Vilket härligt och somrigt inlägg. Jag slår mig ner där tror jag :o))
Jo, du har nog alldeles rätt. Det var när jag skulle lägga in en bild i högerkanten till en utlottning som varningen kom. Så det verkar som om själva blogginläggen funkar med bilder fortfarande. men om man ska betala in för extra bilder då...Var hittar man den sidan?
Man blir lite snurrig på det här.
Ha en fortsatt fin söndag nu!
Kram kram.
Åsa.

bakom berget sa...

Tack för hjälpen!
KRAM :0))

liven sa...

Bare så nyyydelig AnnaMaria!!
som klippet fra et interiørblad det du viser i dag :)
Skjønne tallerkner og dukning :)

ha en fortsatt fin søndag....og en stor klem fra meg!!

hemma hos lilla mej sa...

Bara så underbart att kunna sitta ute och äta.Ja du har dukat så himla fint.Underbara tallrikar.Ha en fin söndag söta du .Kramar Rita ♥

Sofia sa...

Åh, så härligt och somrigt!!!
Visst är det en härlig tid nu när man kan vara mer ute än inne?
Ha det så gott!
Stor Kram
Sofia

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Så skjønne bilder!!

Tenk å få sitte her under det koselige gamle treet. Vakkert servise og nydelig pådekking!

Her er det regnvær og ikke tid for uteliv. Venter på godværet.

Ha en fortsatt fin søndag!

Klem fra Hjørdis

Änglarnas hus sa...

det ser underbart ut där i skuggan av körsbärsträdet.! Hoppas du får möjlighet att sitta där och njuta en hel del denna sommar!!

Kram kram Sanne

årstidens bästa sa...

Underbart, med middag eller fika under stooora träd.

Ha det så himla bra du fina,
tack för hjälpen så länge..

Kram
Linda

lisashus sa...

Visst är det ljuvligt att kunna vistas utomhus så mycket som möjligt! Vilken härlig dukning och så fina dina tennljusstakar är.
Så härligt avslappnad sommardukning!

Antar att du ser fram emot semester och ledighet och hoppas att den riktiga sommaren har anlänt då!
Kram
LIsa

Queen of Kammebornia sa...

Det ser alldeles ljuvligt somrigt ut!

Crinoline sa...

Vakre sommerbilder,AnnaMaria. Gratulerer så mye med den flotte premien i innlegget under.Heldige deg. Ønsker deg en god sommer og mange takk for hilsen i dag.Klem

dianasdrömmar sa...

Mysigt du har gjort, finns dom tallrikarna nu?Också 2 veckor kvar till semester, längtar kram Diana

Marie sa...

Vilka underbart ljuvliga bilder, sommar när den är som bäst!!!! Jättefina tallrikar från Rusta, gillade färgen!!!

Här är semestern nu bara 3 dagar bort, ska bli så himla härligt!

Ha en fin sommarvecka!
Kram Marie

Louise sa...

Oj om tenn går så billigt i sverige borde jag vara där...gillar tenn - MYCKET! fina sommarstämningar hos dig igen!

Chokladvillan 1910 sa...

Ser härligt ut ! Vi äter också gärna ute när vädret tillåter. Nu när jag har varit i Italien blir jag så sugen på att ha en medelhavsinspirerad terass !!! Ska försöka få till något så att det blir ännu mysigare att sitta ute ;)
Kram Anki

Mina Gouldsamadiner sa...

Så härligt du har det därute i din trädgård under trädet.En riktig livsnjutarmänniska är du.
Fint porslin och så billigt från Rusta.Låter snyggt med grått.
Hoppas dagarna går fort till din semester.
Kram Kicki

Fröken Tindra sa...

Vad fint det ser ut där under trädet.
Här är också två veckor kvar. Lite segt nu men när vädret är som det är blir det lättare att stå ut.
Kram!

Lantligt i stan sa...

Vilket mys att sitta och äta där under körsbärsträdet! Maten smakar ännu bättre utomhus. Hoppas vädret bättrar på sig bara, inget vidare semesterväder hittills. Vilket fynd med tännvasen! Ha en trevlig kommande vecka!
Kram Anki

Lilla Majken sa...

Så mysigt!! Det gäller att passa på och äta ute när det går. Börjar bli lite smått orolig för hur denna sommaren kommer att bli. Jag är nyss hemkommen från en kvällspromenad, det var skönt men det infann sig en känsla av höst ändå.

Må så gott. Kramar Therese

Johanna Stålros sa...

Finns inget som smakar så gott som att äta ute;) Fin liten plats du har där....kramar

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Härliga bilder! Att äta ute är en av höjdpunkterna under sommaren!

ha det gott!
Nu packar jag och åker i morgon. Sista veckan, sedan semester.
Hälsningar Monica

Lina sa...

Hej, jag skulle behöva din hjälp med att säga vilken hårfärg jag skulle passa i. Finns ett inlägg som handlar om det med en bild på mig. Kolla gärna och säg sedan vad du tror jag skulle passa i. Kram! :)

Malin's Hus sa...

hellloooo!

Tack för söt feedback. Känns som om jag varit "borta" i evighet. Det bara blev så helt enkelt... Har lagt ut bilderna i helhet från repotaget nu, kika in o kolla.

KRAAAAM I MASSA!!!!!!!!!!

Fågel Blå sa...

Åhhhhhhhhhhhhhhhhh så mysigt du fixat till dej under äppelträdet,, helt underbart!
Myyyyyyyyyyyyyyyysigt!
Hoppas din vecka blir fin och att det går fort så du snart får semester
Kramar Kathrine

Emilias sa...

Vilka härliga bilder :) Ser härligt ut under körsbärsträdet!!
Kram Emilia

lotta sa...

Det ser verkligen mysigt ut att sitta där under körsbärsträdet och avnjuta en måltid. Grattis till den fina vinsten. Jag bor alldeles i närheten av Kallholmens butik så det blir några turer dit.... Kram Lotta

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Än så länge har det inte blivit så många gånger man har kunnat sitta ute, tyvärr. Men jag hoppas att det kommer snart, för nu är snart semestern i antågande.
Kram
Marie

katha´s kortmakeri sa...

Tack för dina vänliga ord de värmer.
Hoppas du får många härliga stunder ute i det fria.
Kram Katha

Lyckoslanten sa...

Ja visst är det mysigt att greja små rum ute! Du ordnar alltid så fint med din egen stil! Hoppas nu att du får bra semesterväder när den dagen kommer! Här är det litet sol i moln och blåsigt idag. ♥

Viola sa...

SÅ fint du dukat upp..tyvärr är ju inte vädret med oss denna sommar...det blir mkt plocka ut och plocka in...ha en fin vecka, kram

Frøken Anker sa...

UHM... jeg vil gerne besøge dig. Det ser så hyggeligt ud med bordopdækningen under træet. Dejlige billeder.

Hav en dejlig ny uge
Birgitte

Elsa och Helena sa...

Hej AnnaMaria, vilken härlig stor tomt du har ocg så härligt att sitta under körsbärsträdet och äta.

Så vackert du har dukat och tenn det är så snyggt tycker jag också:)

KRAMAR

C De-sign sa...

Så härligt att duka upp under körsbärsträdet! Snart får du semester och kan njuta av dagarna ännu mer! Man behöver dessa stunder ...på sommaren att rista in i minnet så man kan plocka fram sommarminnen när mörkret kommer.... NJUT! Kram fr C

Frida sa...

Det ser härligt ut där under körsbärsträden.
Kram Frida

Mjuka sa...

Låter härligt att sitta och fika under körsbärsträdet, mysigt!
Önskar dig en fin dag!
Kram Malin

Hemmavid sa...

Hejsan!

Vilken härlig uteplats och vilken finfin dukning!

Skoj när man får grejjer till fyndpris.

Ha en fin dag.
Kramen Jenny

Anne på landet sa...

De skjønneste sommerbilder fra deg Anna Maria..
Slik en fantastisk stemning.

Og heldige deg som har vunnet fra Kallholmen!
Den stolen du har valgt er bare så utrolig vakker!

Takk for titten gode du og fine sommerdager til deg.

Klem fra Anne.

Helena, The Swenglish Home sa...

Hej AnnaMaria,

Åh så mycket vackert du visar! Jag är väldigt förtjust i det där rustika bordet, duken är jättefin och kudden likaså. Och tallrikarna skulle jag ej ha kunnat motstå om jag sett dem på Rusta - superfina!

Jag drömmer också om att servera mat utomhus, men med en snabb titt på väderprognosen för de närmaste tio dagarna så lär det inte vara så troligt. Om man inte vill ha väldigt regn-utspädd supé, vill säga, för ojojoj så här regnar...

Jag önskar dig många sköna stunder under körsbärstädet eller varhelst du befinner dig!

Kram,
Helena

Sara sa...

Hej vännen!
Åh lika fina bilder som vanligt!
Du är så fantastisk på att ta fina kort ;)
Vill även passa på att tipsa dig om min lilla tävling som jag har nu, du kan vinna en vit söt brandsläckare =)
Hoppas att du får en trevlig dag!
Kramar ifrån mig

Johanna sa...

Vilket fantastiskt fint litet bord!

Kram Johanna

Jenny sa...

Visst är det godast att äta ute! Vi sitter oftast på balkongen eftersom vi har köket på övervåningen och det är lättaste att bara gå ut där. Men vi har fler sittplatser nere så är det för hett så kånkar vi ut allt vi ska ha och hittar en annan plats.

Kram,
Jenny

Weisser Traum sa...

hallo du liebe
ich wünsch dir einen wunderschönen sommer.
deine fotos sind sooooo wunderschön.
herzlichst daniela