söndag 22 juli 2012

SOMMARENS FINASTE LOPPIS OCH EN GUL KLÄNNING

Foto: Carina Olander
Om ni planerar en rolig dagsutflykt i sommar, åk till
Mia/ Rummet för välbefinnande lördagen den
18 augusti 11:00-16:00


Foto: Carina Olander
Mia kommer ha loppis/försäljning på jättemycket
fint, allt från saker till möbler.

Foto: Carina Olander
Kanske inte just dessa möbler och saker, det kommer
fler bilder och löpande info på Mias blogg.

Foto: Carina Olander
Men pricka av den 18 augusti för sommarens
finaste loppis/försäljning, och den blir i huset där
Mia bor nu.

Och så här mitt i sommaren kände jag att jag ville ha
en gul klänning, hittade den på Tradera.

Nu var den lite stor men ett skärp löser den saken.
Fast då infann sig nästa krux, midjan, vart tog den
vägen!! Nu är det hårdträning och salladsblad
.....fniss

Underkjol som sticker ut under klänningen och låga
nerhasade kängor ska jag ha till.

Hoppas vi ses den 18 augusti hemma hos Mia, jag
och flera andra bloggare kommer vara där och
hjälpa till.
Kram och hej
AnnaMaria








76 kommentarer:

Vitspets sa...

Himla så söt sommarklänning vännen ...
Ha en fin söndag
Kram Karina

gamla skolan sa...

Så fin du blev i den !! Verkligen en fin klänning . Önskar dig en fin Söndag !
Kramar // Susanne ♥

Hulda sa...

nydelig kjole, du kler den! Flott med underkjole og støvletter til. Proffe bilder! Vakkert hos venninnen din også.

G:a Affären sa...

Så fin sommarklänning, jag blir glad av färgen! På den sista bilden ser jag hur fint det blev med underkjol och kängor till.
Jag läste att Mia står inför en förändring i sitt liv som säkert medför en fin försäljning/loppis.

Önskar dig en fin dag!
Kramar
Cia

lisashus sa...

Så härligt med loppis! De duggar tätt såhär på sommaren! Jag deltog i en senast igår hos Viola romantiska ting, här i närheten där jag bor! Massor av folk och loppisutställare och vi hade faktiskt tur med vädret, trots dålig prognos! Kul när det blir fel åt rätt håll!:)

Kram
Lisa

lisashus sa...

....och klänningen är jättefin och så söt med underkjolen till!
:)

Unknown sa...

Älskar sovrummet! Jättesöt klänning, och skorna är ju grymt snygga!

Ha en fin dag
kram Catta

Malin's Hus sa...

OH! Klänniingen var superfin!!!!! gillar skarp!



må så gott!

KRAM MALIN

Chokladvillan 1910 sa...

Mycket fint här ;) Hela outfiten blev jättesnygg ! Hm, midjan ja vart tog den vägen !?

Ha en härlig söndag, det är ju kanonväder !
Kram Anki

Tina sa...

Så synd att den inta var idag för jag är verkligen sugen på ett äventyr..kanske blir det Oslo och minneskonserten, får se!
Klänningen är superduperfin, jag har knappt använt en enda i sommar. Fast i dag är det ok..tufft med stövletterna också, snygging!

kramen på dig

♥ Pia... sa...

Hej där finaste Anna-maria:).. såå söt klnning passar dej perfekt.. och oj vad jag missat mycket i bloggvärlden ser ja.. får försöka hinna med lite mer i den världen.. men ack ack.. för mycket runt mej ...kanske stillar allt ner sej när barnen mina har fått sina små bebisar:) och sålt och flyttat in i sina hus lägenheter osv.. det råkar bli nästan samtidigt alltihop:).. ska verkligen försöka boka in hos Mia oxå... får jag inte missa helt enkelt.. ha en go söndag och kanske vi träffas då den 18 ...:) kram..Pia

STENLYCKA sa...

Hejsan!
Kommer att bli en riktig härlig loppis förstår jag, skulle gärna varit där men tror inte att det blir så eftersom jag har annat på programmet den helgen, synd... skulle varit så kul att träffat dig och Mia.
Så fin du är i klänningen, underkjolen och kängorna passar perfekt till!
Ha det så gott vännen!
Kram Raina

Nyanser av vitt sa...

Vad fin du blev. Fnissade åt kommentaren om midjan. Tänk vad fort den försvinner nu under semestern. Var är denna loppis? Det är Formex då så jag kan inre komma men är nyfiken i en strut
Kraaaaam

Marthina, Holmbytorp sa...

Så himla vacker klänning och bilder! Kram Marthina

Annes vita rum sa...

Så fin klänning,med eller utan midja.Hihi! men jättifint med underkjolen till! kram/Anne

Snäckskalsdalen. sa...

Så fin den var på dig klänningen och jag ler lite, vart tog midjan vägen och var kom min spolform ifrån.....
Kul med loppis sen 18 aug, det kommer att bli super gissar jag när jag sett bilderna.
Agneta kram

Sabelhagens Olivlund sa...

Så snygg klänning! Verkligen jättefin.
Ser ut att bli en jättetrevlig loppis.
Ha det gott.
Kram Maria

Sabelhagens Olivlund sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
promenader på landet sa...

Vilken jättefin sommar klänning inte dumt att göra Tradera fynd! Må så gott kram från vännen Maria

annashusidingtuna sa...

Hej!
Så fin klänning!!!
Den loppisen hade varit kul att gå på, jag har ju varit där så jag vet ju hur mycket fina grejer hon har, måste kolla upp det datumet...
Ha den bästa av söndagar.
Kram Anna

Fågel Blå sa...

Hej!
Här var det ett tag sedan jag var in,,, så mycket jag missat,
vilken underbar klänning du fyndat!
Och tack för tipset om loppis,, men får nog avstå har hittat så mycket mycket grejer på våran tripp att det får räcka just nu,
Ha en fin fortsättning på din semester, själv kommer jag att börja jobba imorgon

Kramar Kathrine

Ewa`s Galleri sa...

Låter som en toppen loppis,men just den dagen åker jag till Köpenhamn ett par dagar med syster min och 2 jobbarkompisar,ska bli jätteroligt

Vilken fin klänning
Ha en skön dag

Chubby Chieque sa...

En riktig sommarklänning, AM. Jag kan tänka mig hur du ser ut.

Synd att Mia bor så himla långt §:-(
Jag älskar loppisar som Stockholm saknar.

Hoppas Ni har en skön och trevlig helg och en riktig sommar (om vi har).

Jag reser med jobbet till Riga imorgon till torsdag och så hoppas att jag har tid att shoppa och mysa på hotellet om det regnar.

Kramar,
/chie

Älskade pion sa...

Dit kanske man skulle åka....om jag inte jobbar.;)Vilken söt klänning du har köpt.Ha en skön söndag.Kram Ulrika

Ingela sa...

Vilken söt klänning! Så fin den är på dig!!

Elna sa...

Vilken härlig klänning och snyggt med stövlar till. Det låter kul med loppis men tyvärr lite långt iväg. Ha en fin kväll.

Kramen
Elna

Lilla Majken sa...

Det var en söt klänning du har köpt, kul när man hittar riktiga guldkorn. Vad roligt med loppis, men kan tänka mig att jag bor för långt ifrån.

Kram på dig. Therese

Fröken Tindra sa...

Den loppisen låter spännande men är väl för långt härifrån kan jag tänka.
Kul att du hittat en klänning du gillar! Men du, måste man ha midja?! ;0
Kram!

Titti sa...

Hej Anna-Maria . Vilken underbart fin klänning du har hittat....& jätteroligt med loppis. Kram Titti

Norregård sa...

Hej!
Hade åkt dit på studs om jag inte haft så långt....

Superfin klänning!!
Kram Malin

Norrfrids Eija sa...

Säger detsamma som Malin, hade jag inte så långt skulle jag ta en tur till Mia, vet ju hur fina saker hon har, och bara den miljön är resan värd!
Så fin i sommarklänningen du är, kängorna blir pricken över i!

It's me sa...

No translating today....wishing you a nice week darling...love Ria...xxx...

Sallys hus sa...

Hej hej!

Åååå så mysigt det där låter....

Vilken underbar klänning du hittat och vad fint det var med underklänningen till.
Alla flötena och livbojen sen då...ååååå så bra det passar där på ön!
Hoppas ni njuter maaassor i lilla paradiset!
kram fina du!
Katarina

Blommiga Rutan sa...

Så jättefin klännning! Perfekt med underklänning och kängor!
Midja? Det ordet har jag glömt helt! Inget att tänka på tycker jag, du ser såå fin ut i klänningen.
Det hade varit väldigt roligt men tyvärr är jag upptagen på kvällen och då är det ju lite för långt att åka. Hoppas att det kommer fler liknande tillfällen.
Önskar dig en härlig vecka så här i slutet av juli.

Kram Anncathrine

Unknown sa...

Den loppisen skulle jag gärna besöka och har ju semester så man vet aldrig ;).
Så söt klänningen ser ut och det där med midja har jag helt gett upp, har nästan bara klänningar som snörs under bysten och sedan blir vida.
Ha de gott, kram Ing-Britt

Cornelia sa...

Javisst blev man ju sugen att åka på loppis. Jag kommer nog att tillbringa den dagen i Sverige, men på Formex så för mig mig blir det nog ingen loppisutfärd (snyft...)
Ser fram emot fina bilder i din blogg sen!
Skön sommar!

Kram, Nicole

årstidens bästa sa...

Det hade varit underbart!

Kramar i massor.
Linda

liven sa...

Så fine klær!!
En loppis i sverige kunne jeg virkelig ha tenkt meg :)

ha en fin ny uke!
Klem!!

LOPPISLIV sa...

Ohhh vilken fin klänning, som en skir sommaräng :-) Jättesöt!!! Ja träna det gör vi efter semestern, nu ska vi njuuuuta av att bara vara och äta gott...fniss :-))
Mias loppis hade jag gärna besökt, synd att man bor så långt ifrån!
Ha en fin dag...Kram Paula

Titti sa...

Va kul med loppis !!!! Inte helt omöjligt att man hamnar där ;)
Kram Titti

Sara sa...

Det var en vacker klänning du har köpt och du matchar den fint med skorna! :)

Blåbärs och smultronstället sa...

Hej kul att kika in här igen:-)Vi har varit bortresta nästan tre veckor i Thailand efter student m.m...
Många fina bilder och jag vill gärna komma på loppiset i augusti!
Vilka härliga sommarklänningar som hänger på krokarna, det är så underbart att gå omkring i klänningar på sommaren.
Ha det gott!!!
Kram Susanne

Hannis sa...

Som vanligt bor jag för långt borta när det vankas fina loppisar...

Sista bilden blev jag alldeles överförtjust i!
Fin och milda färger.

Vet du, jag har ställt mig i kö nu.
För en odlingslott=))

Hoppas att du har en skön semester/Kram Hannis

Giancarlo sa...

Foto bellissime, molto belle quelle sale, arredate come piace a me!!felice inizio settimana a te...ciao

Le petit jardin sa...

Jättefin klänning!!
Synd bara att man bor i Södra Sverige..för den där träffen lät ju väldigt lockande :)

kram
Kajsa

Lyckoslanten sa...

Låter som en trevlig dag du har framför dig i augusti! Så fin outfit det där blev! Och ja, sommar och midja är ingen bra kombination för mig heller.
Så fina bilder du visar från livet vid sjön! ♥

Anki sa...

Hallå där lilla "ninen", en till här som borde käka salladsblad, hihi...här slinker det in både det ena och andra å allt lägger sig där midjan ska va, hmm...
Fin är du iaf i din gula klänning!
Läste hos Mia att hon ska flytta, det kommer säkert att finnas massor med goddisar på den loppisen...dina bilder är ju helt underbara!

Ha det gott nu stumpis!
KRAM!

Johanna Stålros sa...

Låter ju som ett supertrevligt äventyr, kan tyvärr inte. Superfina kläder vännen. Kram

Tinas bo sa...

Vilken jättefin klänning och vad tufft med stövlarna till!!
Ser superfint ut.. :))

Ja nu har äntligen sommaren kommit här!! Strålande sol och +26 grader... skööönt.. :))

Kram Tina

Sofia sa...

Jaha, ännu en finloppis! tråkigt nog lite långt bort för mig tror jag....
Älskar din fina klänning... särskilt med den fina underkjolen till!
Ha det gott och stor kram!
Sofia

Elsa och Helena sa...

Hej AnnaMaria! Viken fin klänning i härlig färg. Nr.1 och nr.3 gillaf jag också.
Vilken härlig loppis att åka till men tyvärr lite långt bort. Kan tänka att det är många som kommer, så mycket fina saker Mia har i sitt hem:)

KRAMAR Helena

Frøken Anker sa...

Du bliver så fin, med den nye gule kjole. Rigtig sommerlig.
Vi har været på en ferietur mere i dag. Og der var de første 15 loppemarkeder. Men min chauffør sagde 'NEJ'! Så jeg kom ikke ind og så nogle af dem. Istedet kom vi på et meget spændende museum. Billeder derfra kommer imorgen.

Hav en dejlig sommeraften
klem

Anne på landet sa...

Romantisk kjole slik jeg liker
å tenke sommerkjolene skal være ;)

Fine sommerdager til deg.
Klem,klem.

Johanna sa...

Vilken fin klänning! Har läst lite om Mias utförsäljning, vart bor hon?

Kram Johanna

Home Bohemia sa...

Åhh ett så fint loppis det verkar vara...önskar jag kunde besöka ALLA fina loppisar o butiker här i bloggvärlden:)) Lycka till o söt klänning. Kram Maria

Ett ögonblick sa...

Vilken sommarfin klänning! visst är det fint med gult. Tänkte på det igår när jag plockade Johannesört till snapsen, det är en färg som jag tycker om mer och mer. Så snyggt med spetskjolen under och kängorna!!!!
Vilken loppis det kommer att bli! önskar så att jag bodde närmare. Efter vad jag har förstått så är det ytterligare en bit ifrån Kristinehamn, där jag var på loppis tidigare i somras? Privat helikopter skulle vara nåt, då skulle jag kunna fara runt
i hela landet och besöka loppisar och bloggisar;)
Vilken värme vi har fått!!! nästan mer än vad jag klarar av, i alla fall om man ska få nått vettigt gjort. Jag har stått i verkstaden idag och målat och gjort iordning det lilla nattduksbordet jag köpte för ett tag sedan. Måste nog göra ett inlägg om det, för för en gångs skull så känner jag mig nöjd:) åtminstone gjorde jag det när jag gick in ikväll.

Ha det så gott!!
varma kramar från Lisa

Anonym sa...

Underbart med lite loppis. Det hör sommaren till. Vilken söt klänning. Gult passar bra till solbrännan som nu börjar infinna sig. Kram från Marias Hörna via IPhone

Hemmavid sa...

hejsan!

Vilken härlig somrig klänning. Hoppas du får mkt användning för den!

Snyggt med en underklänning och kängor till.

Ha en fin torsdag.
Kramen Jenny

Jenny sa...

Den loppisen skulle jag vilja gå på! Tittat igenom dina senaste inlägg, så fina bilder som alltid, somrigt och skönt!

Kram,
Jenny

2011 nfl pro bowl wholesale sa...

VERY GOOD BLOGS

Anonym sa...

would go on to take an even riskier step on the follow up to this album, the extremely hard rocking Monster.. [url=http://www.elitwine.com]canada goose jackets[/url] There's a tremendous coming together of the minds that is good for companies and customers - it's good for everyone. [url=http://www.sagoparap.org]canada goose parka[/url] Eooucapwm
[url=http://www.texsoco.com]canada goose jakke[/url] Viruhcbwv http://www.christianlouboutinonlineoutlet.co.uk cfodwhtuv

Anonym sa...

This type of music is made when there is a track with instrumentals and percussion and then a DJ sings or voices over the track (Manuel). [url=http://www.elitwine.com]canada goose parka sale[/url] long legs and short torso), wear low-rise jeans or khakis/corduroy pants with front pockets rather than side pockets. [url=http://www.sagoparap.org]http://www.sagoparap.org[/url] Rpayitrrd
[url=http://www.texsoco.com]canada goose oslo[/url] Hisbfciot [url=http://www.christianlouboutinonlineoutlet.co.uk]christian louboutin outlet[/url] uioqvlqnw

Anonym sa...

We first situate diary studies within a framework of field studies and review related literature. [url=http://www.elitwine.com]canada goose jackets[/url] With a hurricane coming from the Gulf of Mexico, many families select Orlando as an evacuation point. [url=http://www.sagoparap.org]canada goose expedition[/url] Pjyijzuqa
[url=http://www.texsoco.com]canada goose norge[/url] Pbxvbvmgc [url=http://www.christianlouboutinonlineoutlet.co.uk]christian louboutin outlet[/url] mvpmwpcsj

Unknown sa...

I love the floral dress and shoes, they seems really comfortable to me.
cheap nfl nike jerseys

Anonym sa...

I do not even know how I finished up here, however I believed this
post was once good. I do not know who you're but certainly you're
going to a famous blogger if you are not already. Cheers!


Also visit my homepage michael kors chain tote

Anonym sa...

Hi there fantastic blog! Does running a blog such as
this take a large amount of work? I have no understanding of computer programming but I was hoping to start my own blog
in the near future. Anyhow, if you have any suggestions or techniques for new blog owners please share.

I understand this is off subject nevertheless I just wanted to ask.
Thanks!

My blog; tv shows

Anonym sa...

My partner and I stumbled over here from a different page and thought I
might as well check things out. I like what I see so i am just following
you. Look forward to exploring your web page yet again.



Here is my web site - Michael Kors Handbags

Anonym sa...

Hi there! This is kind of off topic but I need some guidance
from an established blog. Is it difficult to set up your own
blog? I'm not very techincal but I can figure things out pretty quick. I'm thinking
about creating my own but I'm not sure where to begin. Do you have any ideas or suggestions? With thanks

Feel free to surf to my blog - rolexコピー

Anonym sa...

Generally I don't learn post on blogs, but I wish to say that this write-up very compelled me to try and do so! Your writing style has been surprised me. Thanks, very nice post.

my web page; nike air max 2012
Also see my webpage: cheap nike air max 2013

Anonym sa...

If there's give in the stakes or the form, neither of them are doing their jobs correctly. First, ready mixed concrete in Sunderland can help you get your construction job done faster. However, both the methods have their own pros and cons.

Anonym sa...

It's awesome to go to see this web page and reading the views of all colleagues concerning this article, while I am also zealous of getting knowledge.

Have a look at my page; fake ray bans

Anonym sa...

For latest news you have to pay a quick visit world-wide-web and on internet I found this web page as
a finest website for most recent updates.

Take a look at my web page Cheap Christian Louboutin Shoes

Anonym sa...

Hello there, You've done an excellent job. I'll definitely digg it and
personally suggest to my friends. I'm confident they will be benefited from this web site.

Also visit my blog; christian louboutin wedding shoes

Anonym sa...

Hi there I am so thrilled I found your site, I really found you by error, while I was searching on Aol
for something else, Nonetheless I am here now and would just like to say many thanks for a
remarkable post and a all round enjoyable blog (I also love the theme/design),
I don’t have time to go through it all at the moment but I have bookmarked it and also
added in your RSS feeds, so when I have time I will be back to read much more,
Please do keep up the great jo.

Feel free to surf to my web site - ray ban glasses

Anonym sa...

What's up to all, how is everything, I think every one is getting more from this web page, and your views are good in favor of new people.

My homepage ... Ray Ban Outlet

Anonym sa...

electronic cigarette, smokeless cigarette, electronic cigarette, e cigarette, e cig, vapor cigarette