torsdag 26 juli 2012

SNÄCKOR OCH LITE ANNAT FRÅN ÖN

Har kommit hem från stugan idag så nu blir det bilder
från ön. Den rödrandiga snäckan är min favorit, sån
har jag bara en.

Har samlat fina stenar och snäckor i en röd låda.

Inte Nordeuropas finast täljda barkbåt, men den
är söt.

Några bilder inne i huset, det här är matplatsen.

Vita korgmöbler, kuddar och dynor i blått och vitt.

Ni som följt bloggen ett tag vet att det händer att båtar
sjunker i min närhet! Förra sommaren välte jag med
kanoten, så livbojen passa bra här.

Tvättplats på mellandäck som vi kallar det, ett golv
mellan stugorna.

Sittgrupp på mellandäck, här är ofta lä så det är här vi
sitter och äter när det inte regnar.
Kramar
AnnaMaria
Ps, har svårt och kommentera hos er som har blogg.se,
ibland funkar det som anonym. Tips....?








49 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Helt absolut underbart vackert!
Tänk att snäckor och stenar är så roligt att samla på, jag tror att nästan alla gör det. Men din snäcksamling var ovanligt fin!
Minns när jag var barn och man visade mig hur man kunde hålla en sån där lite större snäcka mot örat och höra havets brus......fascinerande!
Agneta kram

Fågel Blå sa...

Åhhh Anna-Maria!
Vilka fina bilder från stugan!
Vilket paradis du har där,, och så fint med marint tema där,,
Hoppas du får en fin dag!
Åh du din header är så fiiiiiin!
Kramar Kathrine

Hanna sa...

så fint du har det på din ö och så många vackra snäckor.
Ha en bra dag.
Kram
Hanna

hemma hos lilla mej sa...

Vilken fin header du har gjort.Ååå vad fint du har i din stuga.Bara så himla underbart .Ha en fin dag vännen.Kramar Rita ♥

Sabelhagens Olivlund sa...

Välkommen hem. Vad roligt att få se bilder från din stuga. Vilka vackra snäckor!
Vi packar om och åker till landet i Heestrand. Kanske blir det lite snäckplockning och drivvedsletande där:).
Ha det gott.
Kram Maria

Tina sa...

Snäckor kan jag inte vara utan och får ofta fickorna fulla, när jag varit på stranden..
Häftig boj, tur du inte sjönk helt!!

kramen

Viola sa...

Vilka underbara bilder från ert härliga vattenhål..njuter i mitt...har ledigt ett par dagar..snälla svägerskan är stand-in, ha det gott, kram

Sara sa...

Vilket härligt ställe att samla kraft och energi på! Vackra snäckor också, tycker som du att den röda var finast :)

Kram Sara

Tinas bo sa...

Helt underbara bilder!!
Det ser så härligt ut... :)
Superfina snäckor...
ja du livboj kan vara bra att ha ibland.. :))

Ha det gött
Kram Tina

It's me sa...

Beautiful post....enjoy your summer darling....love love Ria...xxx...

Annes vita rum sa...

Såå fint med det marina,vitt och blått är oslagbart:) ha de..kram/Anne

Vardag och flärd sa...

Menar du att du kan plocka så fina snäckor i ditt vatten?? Jag hittar inte sådana på västkusten, här har vi bara blåmusslor ... jo, lite andra finns det också.
Ser så fint ut i din stuga!
Kram Eva

Elna sa...

Vilka fina bilder och snäckorna är ljuvliga, speciellt den röd/vita fångade min uppmärksamhet.

Kram
Elna

årstidens bästa sa...

Det där med snäckor är skoj...härligt med tid i stugan.

Kram
Linda

Livet på Vestergård sa...

Vilket härligt ställe ni har! Förstår att ni trivs där.
Kram Kicki

Ingela sa...

Härliga sommarbilder! Den täljda båten är skitfin!

Johanna sa...

Snäckor kan man inte få nog av:) Mysig stuga du har!

Kram Johanna

Chokladvillan 1910 sa...

Så fina bilder, ljuvligt ! Den randiga snäckan är ju fantastisk, vilken skönhet. Jag är ju en sakletare & jag har en känsla av att det är du med... ;) Med Internet kan man ju hitta saker man letar efter jorden runt ;)
Jag ville inte ha ett vitt myggnät utan ett elfenbensfärgat haha petig är man ju också ;)
Ha en härlig fredag & helg !
Kram Anki

Blommiga Rutan sa...

Sååå trevligt och mysigt ni ser ut att ha det på er Ö. Jättefina bilder!
Vilken vacker snäcka! Men, är den från Sverige?

Önskar dig en riktigt härlig fortsättning på det lilla som är kvar av sommar månaden juli.
( vart tog den vägen?)

Kram Anncathrine

Bitte sa...

Vilka underbara sommarbilder från ön, jag förstår mer och mer att det är ert "vattenhål" :-). Så fint det var med alla snäckor i den röda trälådan, jag är också snäcksamlare men har aldrig sett en sån vacker röd-vit-randig snäcka förut!

Det är så fräscht och somrigt med blått och vitt, det passar dessutom hur fint som helst på en ö! Ja, vilka härligt somriga bilder, din nya header är så somrig också!

Ha en fin helg i solen!

Många kramar
Bitte

PS. Vad skönt att det gick bra med lilla Wilda, vilken otäck upplevelse!

Vitspets sa...

Vilka fina bilder på stugan
Så fint med alla snäckorna i den röda trälåda
Underbara bilder ....
Kram Karina

chatarina sa...

Hej, vad fint det är på din ö o roligt med snäckor. Kram

Ett ögonblick sa...

Hej!!
Tack för din gulliga kommentar. Du "läser" mig precis...i det här fallet, lilla rumpan på stenen, tyckte också det var så gulligt:)

Tänk att det finns så vackra snäckor, bara så där...i havet. Den röda är ju magnifik, såå läcker. Jag har också haft samlingar med både snäckor och stenar. Snäckorna är borta...men de små stenarna ligger utplacerade lite överallt i trädgården. Lilla barkbåten var jättesöt!!
Såå fint ni har det inne, härligt med det marina temat och blått och vitt är så härligt somrigt och fräscht.
Var försiktig i båten!!!!

Nu är det sovdags för mig.
Ha det gott!
Kram och godnatt!! Lisa

Hannis sa...

Vilken miljö!
Kan tänka mig att det är en sån plats där man drar ett djupt andetag och bara kopplar av.
Härligt!

Ha en fortsatt skön semester nu=))
Kram Hannis

Ewa`s Galleri sa...

Ohh vad fint ni har det
Och vilka fina snäckor
Ha en riktigt skön helg

Nyanser av vitt sa...

Er ö är så vacker. En plats för lugn och vila. Ha en fin fredag goa vän.
Kram Agneta

Lissboden sa...

Du har så fantastiskt fint i stugan. Vad härligt med miljöombyte :))
Ha en fortsatt fin sommar!
Kram/Maria

Rummet för välbefinnande sa...

Det ser så himla härligt ut....
Förstår att du är glad när du får vara där.

Jag har mailat!

Kram Mia

Casa of Mia sa...

HÄrliga bilder och miljö, snäckor är alltid så vackert, kram

Queen of Kammebornia sa...

Verkligen fina bilder! Jag känner doften av hav! Jag älskar barkbåtar :)

Lövkojan sa...

Åh så vackert! Det är något rogivande att få samla sina strandfynd, de ger styrka att titta och minnas :)snyggt med röd låda!

Ser ut som att det går att trivas där, väldigt vackert!

Ha det sommarfint, kram Marie-Louise

Fröken Tindra sa...

Vackra snäckor i din samling! Det ser så härligt ut på er ö.
Kram!

Vitt hus med svarta knutar sa...

Jag har samlat snäckor sedan jag var barn och har nu en samling från många olika hörn av världen (konstigt att man säger hörn för jorden är ju rund?). Med hem från Danmarksresan har jag några snäckor som jag plockade ute vid Grenen i Skagen=)

Vilka underbara bilder du visar från din vackra ö! Bra att du nu har en "frälsarkrans" också!!!

Önskar dig en underbar helg!
Kram,
Regina

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej
Er stuga verkar vara så mysig!! Vi lever i en gulnad furumardröm, hihi .. Men renovering står påbackat kommande år... Jag samlar oxå på snäckor ..

Ha det ort, kram Monica

www.InWhite4You.se sa...

Oh nej jag orkar inte se mer bilder på fina torp jag blir stollig av avund och längtan. Vill ha men det finns inget fint ute i år. Nåväl. Får väl nöja mig med att titta på dina och andras fantastiska ställen. Oooooh vad ni har det bra bland snäckor, bryggor och ljuvliga uteplatser i solnedgången. Njut njut njut ☀������
Många kramar /Lena

Unknown sa...

Såå mysigt och fint ni verkar ha det vid er stuga. Att ha flera olika sittplatser för olika väder är något som går åt med den svenska sommaren.
Ha de gott, kram Ing-Britt

liven sa...

Så koselige bilder fra øen...et nydelig sted du har der!
Håper du får en flott helg :)
klem!!

Sofia sa...

Skepp ohoj!
Du har det så fint och marint där! Härligt somrigt....
Fint med snäckorna i lådan.
Kram kram
sofia

Hulda sa...

Så trivelig miljø på øya deres! Likte så godt de hvite kurvmøblene og de blå putene, passer så fint til havet. Flott seilbåt, og så fine steiner og skjell i den røde kassen. Vakkert og sommerlig. :)

Lilla Majken sa...

Vilken härlig samling snäckor du har plockat, har ett gäng här hemma också ;-)


Må så gott. Kramar Therese

dianasdrömmar sa...

vilka underbara bilder kram Diana

Smultron på ett strå sa...

Underbara foton, och livbojen är ju fantastiskt vacker! //kram maria

Anne på landet sa...

Utrolig søt header og vidunderlige sommerbilder far øen din!

TAKK for titten og late dager ønskes deg;)

Klem fra Anne.

Lövbacka sa...

Härligt sommarställe och vilka fina snäckor! Ha det gott (från en som är nybörjarbloggare och dålig på att ge råd om kommentarer mm vet bara att jag måste vara inloggad på min egen blogg när jag kommenterar. Ha det gott! Kram Pernilla

Livet och vardagen sa...

så fint du har det, tvätthörnan så charmig!
Härlig header du har med musen och katten, började fnissa när jag såg den. Kram Ulla

Frida sa...

Vika fina snäckor, ni har det jättemysigt på ön! Må så gott! Kram Frida

Villa Björkenäs Backen sa...

God natt ! ;)

Villa otroligt fina snäckor du har hittat ! :)
Härlig!
Svårt att låta bli dessa små skatten.
Så ljuvligt ni här där i stugan. Härligt att kunna njuta av sommaren där.

Hur har gått med skorna ? Här du kunnat byta ?
Vilken storlek köppte du kunnat?
Nej nu går ögörna i kors....bäst att sova ;)
Nu ha r jag målat klart för i kväll ;)

Sov så sött ! Kramar Sirpa

Frøken Anker sa...

Så smukke billeder. Og eksotisk. Findes de sneglehuse ved din ø?

Jeg kan godt lide din lette indretning. Den er smuk.

Var det dig, der fik Titanic til at synke?????

Hav en skøn ny uge :D
Kram

Frøken Anker sa...

Hej AnnaMaria... det er rigtigt - hvordan går det med dine Jesus'er fra Prag? :-)

God dag
Kram