söndag 8 juli 2012

DE BLÅASTE BILDERNA

Har knappt varit på ön i sommar, pga jobb, sjukdom
(maken) och väder.

Så jag plockade ihop blåa foton ur gamla
mappar.

För det är ju så här blått vi vill att vatten och himmel
ska vara på sommaren.

Båt på västkusten.

Jag och en arbetskompis på en öde brygga i
Grebbestad september 2010.

Förutom dom två bilderna från västkusten är alla
från vår ö.

På ön är till och med glasen blåa.

En sån här himmel vill jag ha och speciellt nu för
jag har gôrsnart semester. Idag har vi en jämngrå
himmel och regn.
Kram och hej
AnnaMaria









65 kommentarer:

liven sa...

Vakre " blå" bilder !
La oss håpe godværet kommer, og at vi får nyte en lang varm sommer!

ha en fin søndag og kos deg :)

Snäckskalsdalen. sa...

Tråkigt att höra att din man inte är bra, vi får verkligen hoppas han kryar på sig så att inte hela tillvaron blir blue, eller vad säger som där borta i Staterna. Hälsa honom gärna.

Bryggan, öde, i september, jaaa, så är det här då.....lite skönt det också!

Agneta kram

Fågel Blå sa...

Hej!
Åh vad tråkigt för er,, att din man är sjuk,
hoppas att det blir bra snart.
Så ni kan åka ut till eran mysiga ö,,
fina bilder du bjuder på.
som alltid!
Önskar att du får en fin Solig blå semester,
Idag skall Lilla Theo komma hit igen, men vi får nog hålla oss inne för det är så mulet och grått här.
Vi har haft 2 veckor nu av våran semester, största delen har gått åt till att anlägga rabatt,
men nu tar vi nog en paus i nästa vecka och åker iväg,,
det blir Danmark i sommar igen, och gissa om jag skall leta grejor!
Ler!

Ha det nu så fint och ta hand om varandra.

Kramar Kathrine

Elsa och Helena sa...

Ha en riktigt skön semester och "krya på dig" hälsningar till maken.

KRAMAR

Blommiga Rutan sa...

Vilka härliga sommarbilder!
Det ser så härligt ut på er ö. Hoppas att maken kryar på sig och att ni kan tillbringa lite tid där nu i sommar!
Ja, precis den färgen önskar man sig på himlen...
Här är också grått och mulet idag,
regnet hänger i luften och kommer nog när som helst.

Kram från Anncathrine

Chokladvillan 1910 sa...

Vilka härliga & fina bilder ! Verkligen somrigt ;) I går hade vi fint väder men nu regnar det. Såg att vi skulle få väldigt varmt i morgon. Phu ! Det har varit ett riktigt poolväder, fruktansvärt kvalmigt & klibbigt. Fast jag föredrar ju det istället för 12 grader...
Må så gott !
Kram Anki

Ett ögonblick sa...

Gomorron!:)
Skorna har jag sparkat av mig, men jag ser varken grill eller make så jag sitter här i lugn och ro så länge...och lyssnar på Zeke Zzzypts;))

Så tråkigt att maken inte är frisk, det påverkar en så mycket när kärestan inte har hälsan...livet haltar...jag hoppas innerligt att han kryar på sig så att Ni tillsammans kan åka ut till er underbara ö.
Blått är sommar! Härliga bilder! och jag gillar att glasen är blåa ute på ön.
Tomma bryggor kan vara nog så skönt...jag gillar havet (inte att bada) men titta på, känna vinden, doften och den där mäktiga känslan som havet ger.
Vår himmel är också grå idag men än har vi inte känt av regnet, det är riktigt skönt ute. Dotter och svärson kommer hit och hjälper oss idag också, det går framåt med uteplatsen...

Ha en riktigt go dag!
kramar Lisa

PS. en liten krya-på-dig-hälsning till maken skickar jag med också.

Unknown sa...

Underbara bilder! Inget slår fin svensk sommar :)
Usch för sjukdom..

Kram Catta

Frøken Anker sa...

Dejlige blå billeder. Du er dygtig med dit kamera til at fange de rigtige motiver. Rigtig sommerbilleder.
Vi har lidt sommer endnu. Men der er blevet spået regn. Men det er også godt for noget - blomsterne og græsset.

Hav en skøn søndag
Klem Birgitte

Vitspets sa...

vackra bilder ...
Så tråkigt att inte maken är frisk
Hoppas han blir bra snart .
Ha en trevlig söndag
Kram Karina

Marie Louise sa...

Ljuvliga sommarbilder du bjuder på..ha det gott i sommarvärmen.kram Marie

Unknown sa...

JAAA....Sån blå himmel vill vi HA :).
Underbara sommarbilder du visar och jag kan bara instämma nickande, vi har inte heller varit mycket på vår ö. Denna sommar måste gå till historiernas sämsta än så länge.
Ha de gott, kram Ing-Britt

Lappeline ♥ sa...

Nydelig fin blå bilder ......
Håper du får fine sommerdager hos deg

Klem fra meg til deg

Sofia sa...

Härligt! Blå ,blå vindar och vatten... Hoppas att du får en härlig semester!
Sommar-kram
Sofia

Johanna sa...

Nu vill jag verkligen ha sommar med blå himmel och blått hav!

Ha en fin söndag,

Kram Johanna

Malin's Hus sa...

BLÅTT ÄR FLOTT!

kramisar!

vikajenten sa...

For noen herlige bilder <3 ønsker deg en strålende fin søndag.
Hilsen Marianne

Tinas bo sa...

Underbara bilder!!
Glasen är supersnygga!!

Önskar dig en underbar söndag och semester!! :))
Kraam Tina

hemma hos lilla mej sa...

Bara så himla underbara bilder.Hoppas att din make blir frisk snart.Önskar dej en skön söndag och en underbar semester.Kramar Rita ♥

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilka underbara bilder!!!
Ha en finfin söndag!
Kram/Lena

Annes vita rum sa...

Underbara bilder,visst är det nått visst med blått:)
ha en fin semester...
kram/Anne

kavallinskan sa...

Vilka härliga sommarbilder! Här är det också grått idag!

Ha en fin söndag!
kramar

Uttan sa...

Blå himmel och hav!!!
När det finns sjukdomar i ens närhet så får man vara glad för de stunder som blir.....
Ön är fantastisk vilket paradis på jorden.
Vi är mycket i vår husvagn så mycket Vi kan...där Vi har nära till Mina barn och barnbarn.

Sköt om Dej!
Kram!

Anki sa...

Hörru Stumpan, inget att visa?...du gräver ju fram det ena after det andra! Härliga bilder, ja nu vill jag oxå ha sol, det här regnandet blir jag toookig på! Skitigt blir det oxå, å snart har jag inte en pinal kvar...rensar som en galning, haha...bra va?

Tråkigt att maken inte är kry, hoppas han bättrar på sig...
Iaf, älskar dina ö-bilder, såååå mysigt!

Ha det gott nu & sköt om dig!
(Nu fortsätter rensandet)

Kram kram!

Mina Gouldsamadiner sa...

Underbara njutbara blå bilder och grattis till veckans VI bloggare...det är du värd med alla dina fina inspirerande bilder.
Trevligt att höra oxå att din semester börjar närma sig...min går åt andra hållet...
Kram Kicki

Hemmavid sa...

Blå, blå himmel och hav! Härligt med somriga och fina bilder.

Vi har också regn idag... Gråtrist söndag. En sån där plocka inne dag.

Hoppas att det vänder och att sommaren kommer tillbaka!

kramen Jenny

STENLYCKA sa...

Hoppas din man kryar på sig så att ni kan vara på er härliga ö när du snart får semester.
Ljuvliga sommarbilder och idag har vi sommarväder varmt och vita moln tussar, som det skall vara när man har semester. Jag och min man är lite dagen efter idag eftersom vi hade gäster fram till morgontimmarna, så skall det också vara på semestern.
Önskar dig en fin söndagskväll!
En kryapådigkram till maken!
Raina

Nyanser av vitt sa...

Så härligt vännen. Det är så vackert med det blåa temat. Här har det åskat och regnat idag. Ha en mysig semester. Hoppas att maken mår bättre så att ni kan vara på er vackra ö.
Kram Agneta

Tina sa...

Underbara bilder och kan du tänka att jag har blå himmel och strålande sol! Att hitta en tom brygga i Grebbestad är inte lätt, nu är det nog knökat!

kram

Sussi sa...

Blå blå vindar och vatten.....var det visst någon som sjöng! Och dina bilder illustrerar...härligt svensk sommar! Håller tummarna att du får fint väder tills semestern börjar, och hoppas att maken också kan njuta trots allt elände....
Kram
Sussi

Life´s Silverlining and I sa...

underbara blåa bilder!:)hoppas du får vara där mer nu och njuta. kram Nilla

årstidens bästa sa...

Ojojojjjjjj.....här har jag precis gjort ett inlägg om vår semester som blir västkusten i år. Sen tittar jag in här och vad får jag se,självaste värmländskan på västkusten!

Jag tar gärna emot tips Tack!!

Blå himmel är underbart,men det var banne mig ett bra tag sedan jag såg den. Som sagt totalt jämn grått å regn var rätta ordet...

Kram
Linda

Jenny sa...

Blått är flott, och somrigt! Fast fint på vintern också, jag är rätt blå av mig, har gärna blått och vitt i rummen. Kan tala om att jag haft blått i alla kök jag bott i. Tack för titten på fina bilder!

Kram,
Jenny

Fröken Tindra sa...

Så tråkigt att din man inte är riktigt kry! Hoppas att det vänder så att ni kan tillbringa mer tid på er underbara ö. Blått är somrigt och fräscht. Känner igen den tomma bryggan. Det är viss skillnad mot i juli...
Tre och en halv arbetsdag kvar till semester!
Ha en fin vecka!
Kram!

Lilla Majken sa...

Härliga, härliga sommarbilder!

Ha det gott! Kramar Therese

Birgitta sa...

Vi vill också ha en klarblå himmel med lagom sol och värme. Regnar varje dag nu. Älskar dina blå bilder.
Ha det så gott och hoppas du får tillfälle att vara på ön på semestern.
Kram Birgitta

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej
hoppas ni snart kan ge er iväg till ön! Jag har nu sakta sakta landat på landet... och i morgon måndag första semesterdagen.

Vädret är varmt men lite skumt :=)

Nu håller vi tummarna för blå himmel!
ha det gott kram monica

Home Bohemia sa...

Härliga blå bilder:)) Hoppas maken kryar på sig så att ni får vara ute på ön igen...kram Maria

Livet på Vestergård sa...

Så vackert med blått på sommaren! Hoppas att ni ännu hinner tillbringa lite tid på ön. Skönt med semestern inom räckhåll!
Kram Kicki

helle sa...

Jeg håber bestemt du får dejligt vejr i din ferie, jeg sender personligt noget solskin over til dig....men lige nu ved jeg ikke hvor jeg skal få det fra!!
Skønne blå billeder fra øen, og åhhh de blå glas på fod! Farvede glas i grønne, blå og røde er bare så smukke synes jeg!

Mange kram fra Helle

Sallys hus sa...

Godmorgon!
Å vilka underbara bilder!
Så tråkigt att ni inte kunnat vara där så mycket än...
Men det tar ni nog ikapp nu snart...och då kommer det fina vädret ska du se...
Vilka underbara glas du har där på ön..
Jag har kommit på mig själv med att gå o sukta efter färgat glas överallt...
Kram o ha en fin dag!
Katarina

Sanna sa...

Sommarsköna känslor. Blått är Sommrigt vackert.

Lyckoslanten sa...

Ja nu blev det väldigt grått och något annat har vi inte att hoppas på här en vecka fram över. Vilken tur att det finns blå himmel och annat somrigt dokumenterat.
Hoppas du får komma till ön på semestern! ♥

Änglarnas hus sa...

"Blå, blå vindar och vatten, Blå, blå vindar och hav..
blå, blå känslor i natten..det är fest ..med stillheten som gäst"

..är tonerna och texten som far igenom mitt huvud när jag tittar på dina fantastiskt somriga och blå bilder!!
Hoppas på vändning nu så du får komma ut till er fina ö!!

Kram kram Sanne

Elna sa...

Ljuvliga blå bilder. Här går allt i en gråskala för tillfället. Du får ha en fin start på veckan.

Kram
Elna

G:a Affären sa...

Ljuvliga sommarbilder med rätta blåfärger. Det har varit gråblått alltför länge.
Semester, vädret blir bättre och hoppas maken blir frisk så att ni kan vara tillsammans på ön.
Önskar er soliga dagar och krya på dig hälsning till maken.
Kramar
Cia

årstidens bästa sa...

Hej hopp...

Tack för tipsen!

Kram
Linda

Hannis sa...

Vädret har verkligen inte varit det bästa, men jag tror att det vänder nu.
Och det är klart att solen kommer att skina när du stämplar ut för semester!
Härliga, härliga sommarbilder!
Kram Hannis

Johanna Stålros sa...

Fin fint med blåa toner;) Önskar dig en fin vecka vännen. Kram

Livet och vardagen sa...

Underbart härliga blå bilder som påminner om att det faktiskt ÄR sommar ibland:-) Önskar dig en fin semster, kram Ulla

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Blå, blåare, blåast! Ja blått är en underbar färg i alla dess nyanser. Just nu ser jag ut över älven i min stuga och ser rosa skiftningar i den blå himlen.
Hoppas mannen kryar på sig snart!
Ha en bra vecka!
Carin

Cajsas Faster sa...

Blått är underbart!!

Ha en skön semester!

Marie

Elsa och Helena sa...

Hej AnnaMaria, såg din fina blogg med bilder hos Vintage Interiors:) Grattis och rå roligt!

KRAMAR

Anne på landet sa...

Jeg deler din begeistring for blått om sommeren.
Vakre bilder.
God bedring til din mann og god ferie ti begge:)

Klem,klem.

Anonym sa...

Blått = sommar!!
Vackra bilder.
Ha en skön vecka
Kram
AC

promenader på landet sa...

Vackra blå bilder, nu längtar vi till sol och värme! Hoppas du kommer att kunna vara oftare på ön längre fram i sommar! Kram från vännen Maria

Anette Willemine sa...

Herlige blå bilder! Det ser helt fantastisk ut på deres øy. :o)

Ønsker deg en deilig ferie AnnaMaria!

Sommerklem,
Anette Willemine

Queen of Kammebornia sa...

Verkligen fina blå bilder! Hoppas omständigheterna blir bättre för att du ska kunna vara mer på din ö!!!

Sandra sa...

Det ser verkligen makalöst vackert ut!

mittlantliga sa...

Underbara bilder.
Hoppas att din man kryar på sig snart. Så att ni får en härlig semester tillsammans på ön!

Ha en fin kväll
Kramar
Heléne

Viola sa...

Nog bjöd du på vackra blåbilder alltid, hoppas allt är bra med er, kram

bakom berget sa...

Hoppas din man mår bättre nu och att ni kan vara på er ö när sommarvärmen kommer så småningom.
Undarbart med allt det blå!
Kram Åsa.

Nyanser av vitt sa...

Hej vännen,
Hoppas allt är bra. Ha en fin dag.
Vi är på väg till Gbg.
Kram Agneta

Titta in hos Thess sa...

Vilka underbart fina sommar bilder =)
Och blått är verkligen flott.

Kram Thess

Snögården sa...

Underbara bilder, ta hand om er.
Kram