söndag 15 juli 2012

NÅGRA Ö-BILDER

Vädret ska bli bättre i början på veckan som kommer,
så imorgon åker jag till ön. Och det är på den här
bryggan jag snart sitter.

Med ett glas rosé..... fast jag är inte så förtjust i
just rosé. Det här är en fejkbild, glaset innehåller
vatten, pyttelite rödvin och några blåbär.

Snäckor jag hittat på olika ställen har jag tagit med
till ön.

Så här grå är sjön ibland, det är häftigt och se hur
den ändrar färg.

Ibland är det vindstilla, fast inte ofta.

Mycket vanligare med vågor.

Täcket kan mycket väl behövas om dom spått fel
med vädret.

Men imorgon blir det brygghäng om det så regnar
småspik!!
Kram och hej
AnnaMaria








57 kommentarer:

Tina sa...

Jag förstår dig, det går ju inte att gå miste om brygghäng inte! Låt det regna om det vill och NJUT på er härliga ö! Men hoppas ni får sol förståss.

kram från mig!

Jackie sa...

Underbart härligt, vackra bilder!
Ha en fortsatt skön sommar!
Kram till dig.

millandante sa...

Vilken härlig plats du har där ute!! Helt underbar:)

♥Gabriella ♥Hemma På Dunderbo♥ sa...

hoppas dufår det härligt.
hoppas det blir lite sol på vattnet också hihi!!
Nu villvi ju ha lite badväder
sköt om dig!
Kram Gabriella

liven sa...

Ønsker deg gode dager på øen AnnaMaria!!
sommarklem fra meg :)

Hannis sa...

Rätt inställning!
Njut av din fina plats även om det regnar småspik.

Idag faller regnet igen men det finns ju regnkläder har jag lärt mig den här semestern=))

Kram Hannis

Livet på Vestergård sa...

Så härligt med ö-liv. Hoppas att solen och värmen hittar dit också.
Kram Kicki

Annes vita rum sa...

Finns väl inget bättre,än att sitta där och mysa och blicka ut över havet.Jag kan aldrig se mig mätt på det... hoppas du får lite bättre väder..
kramen/Anne

Ett ögonblick sa...

Gomorron!
Jag ska hålla tummen för vackert väder imorgon! för sitta på bryggan med ett glas rosé när det regnar småspik, det kan inte vara nån höjdare (tänk om det faller spik i glaset;)...nej, skämt åsido, det är härligt att se hur vattnet ändrar sig, det är en mäktig känsla. Det är nog just det som fascinerar mig så mycket med havet, färgen och formen. Och om Du inte tycker om rosé, så finns ju Calvados...
Jag hoppas i alla fall att Du får det riktigt, riktigt härligt ute på Er ö. Vi tänker SOL!!

Varma kramar från
Lisa

Hulda sa...

Forstår at du lengter ut til øen, ser ut til å være et veldig vakkert og idyllisk sted. :)

Helena, The Swenglish Home sa...

Kära AnnaMaria,

"Brygghäng" på den ljuvliga bryggan låter som bästa semesteraktiviteten man kan tänka sig, och nog får vi hoppas att vädergudarna låter dig göra det i solsken en stund!

Insåg just att jag alldeles glömde bort att gratulera till Veckan VI-bloggare i förra inlägget - grattis, det är du väl värd med alla dina vackra bilder och miljöer!

Önskar dig fina ö-dagar!
Kram,
Helena

Vitt hus med svarta knutar sa...

Klart det blir brygghäng...no matter what!=) Jag förstår att du längtar ut till ön och den rofyllda miljön där.

Grattis till "Veckans VI bloggare"! Vilken häftig grej!

Önskar dig sköna dagar på ön (med eller utan rosé)!
Kram,
Regina

årstidens bästa sa...

Hahhaaa,ja detta regnande...
Hit med mycket sol och värme.
Hänga på bryggan låter toppen!

Kram
Linda

Tinas bo sa...

Helt rätt, brygghäng om det regnar eller ej...:)
Den här sommaren skulle man ju inte komma ut alls om man rättade sig efter vädret...
Underbara bilder!!

Önskar dig massor med sol!!
Kram Tina

bakom berget sa...

Hoppas det blir sol och värme så att du kan njuta på din härliga brygga resten av sommaren.
Ha det gott på ön!
Kram Åsa.

Rose Garden Malevik sa...

Hej AnnaMaria
jisses va fina bilder.såååååå somrigt,,,,,,
å missa nu inte....

B
L
O
G
G
P
A
R
T
Y
T

fortsätter....
mängder med fina bloggar med...
VÄLKOMMEN
Håkan

It's me sa...

The translator do not work today....but it seems you have lots of summer fun !!.....enjoy your time darling......love love love Ria...xxx..

G:a Affären sa...

Det låter rätt att ni åker ut till ön oavsett väder. Jag ser att solstolarna väntar på dynor, sol och er. Jag hoppas att det betyder att din man mår bättre!
Önskar er båda fina dagar på ön!
Kramar
Cia

Ulrikeღ sa...

...wunderschöne Bilder vom See, ich wünsche dir noch einen schönen Sonntag...

LG Ulrike

kavallinskan sa...

Vilken underbar plats, hoppas du får sol!
Ha det bra på ön!
kram

Fröken Tindra sa...

Hoppas att du kommer iväg och får några riktigt härliga dagar!
Kram!

Unknown sa...

Hejsan!
Hoppas verkligen du får fint väder och att solen glittrar på det blå vattnet medans du sitter där på bryggan och njuter av något som du tycker är gott i glaset.
Själv ska jag förhoppningsvis ner till gränna över dagen imorgon och hoppas även vi får fint då.
Dina bilder från ön är så fina och de får mig verkligen att längta ut till vår ö.
Ha de nu så skönt, kram Ing-Britt

Johanna Stålros sa...

Underbara bilder som alltid, fejk eller inte;) Kram kram

Snögården sa...

Det där ser inte helt fel ut. Härligt att tillbringa tid på en ö. Tyst och lugnt!!!!
Ha det toppen
Kram Anni

Ingela sa...

Ha en riktigt skön tid på ön! Ljuvliga bilder som verkligen får en att vilja hyra en stuga vid vattnet! Ha det bra!!

Sabelhagens Olivlund sa...

Vilken underbar sittplats! Som en dröm. Hoppas vädret är med dig.
Ha det gott.
Kram Maria

Titti sa...

Härliga bilder du bjuder på. Hoppas solen skiner på dig idag. Kram Titti

promenader på landet sa...

Ha det så jättebra på din fina vackra ö, underbara bilder! Kram från vännen Maria

Anne på landet sa...

Fantastisk...
Din lille Ø!
Det ser ut til å være slik en spesiell ro der ute...
Nyt Anna Maria, sommeren er akkurat nu:)

Klem,klem.

Patricia sa...

Så härligt med eran ö .. =)
Nej Rosé är inget jag är så förtjust i heller men det finns några goda mousserande viner jag gillar däremot.. =)

Jodu, nog är det härligt med våra hoj-turer och på tisdag får du hålla tummarna för då skriver jag upp, sen är det bara uppkörningen kvar .. =)

Hoppas ni får härligt ö-väder!
Kram Patricia

Louise sa...

Brygghäng gillar vi - men kanske inte i småspik :) Härligt täcke att svepa sig in i om det blåser en aning ! ha det gott på ön!

Rummet för välbefinnande sa...

Jag förstår att du längtar dit nu. Hoppas det blir bättre väder den här veckan. Vi hade verkligen tur när vi var i Strömstad. Det kom en regnskur när vi satte oss i bilen för att åka hem. Annars så var det uppehåll, också sken solen emellanåt och förgyllde vår tillvaro.
Är du borta hela veckan? Tänkte att vi kanske kunde ses nån dag, men vi hörs vidare så får vi se. Har en del att fixa måndag och tisdag....

Kram på dig!

Bente sa...

Jeg får en deilig sommerfølelse av bildene dine.

BENTE

Nyanser av vitt sa...

Nej du vännen vilken himla sommar. MEN jag jobbar två dagar till och sen år jag på riktig semester :O). Kräftfiske hos goda vännerna med eget vatten står först på tur. Nu håller jag tummar och tår för att det blir varmt och fint. Ha det toppen på din vackra ö.
Kram Agneta

Lövkojan sa...

Åh sån härlig brygga, förstår om du tänkt dig häng där :)!
Hittade hit med tips från bloggaren Allis eftersom jag just köpt stuga och ska inreda den i vitt och rött. Hon tipsade om inspirerande bilder och tips hos dig, en sån tur jag har!
Jättemycket vackert!

Hoppas du får en solig och fin dag imorgon, kram Marie-Louise

Mycket annat & lite betong sa...

Hoppas att det stämmer med väderprognosen! Nu behöver vi bättre väder.
Jag önskar att du får sitta på din brygga med ett glas, utan rosé, och utan att behöva täcket och att sjön är sådär vackert blank!

Kram Agneta

Hanna sa...

du ser ut att ha det så underbart på din ö.
Ha en fin söndagskväll!
Kram
Hanna

Elna sa...

Så mysigt att kunna åka till en ö. Hoppas du får fint väder.

Kramen
Elna

Ewa`s Galleri sa...

Vilka härliga bilder ,hoppas brygghänget blir soligt
Själv åker jag till Kalmar o Öland ett par dagar o hoppas på sol
Ha en skön vecka

Sallys hus sa...

Haha...va rolig du är!!
varför dricker du rosé om du inte gillar det??
Sitter just med ett glas rosé.
Mitchelton..i en sån där platsvinflaska...prova det...super gott..lättdrucket!
Bilderna från bryggan på ön är magiska...ser helt underbara ut och jag kan tänka mig att det är lätt att koppla av där!
Kram o häng lite från mig me..;)
katarina
Ps. tack för din gulliga kommentar..;)

Queen of Kammebornia sa...

Hoppas du får det fint!!!

Queen of Kammebornia sa...

Hoppas du får det fint!!!

Mina Gouldsamadiner sa...

Så underbart njutbart det ser ut på den där bryggan på din ö.Det är ngt magiskt att bara sitta och titta ut över en sådan där sjö.Lyssna på fåglarna och klucket från vågorna.Ngt av det bästa som finns,märkvärdigare än så behöver det inte vara.
Ha det nu så gott på din ö och hoppas vädret börjar visa sig från sin bästa sida snart igen...
Kram Kicki

Draffin Bears sa...

Dear AnnaMaria,

Looks like you are having a wonderful time in the summer holidays.
I enjoyed seeing all your photos.

Happy new week
Hugs
Carolyn

Ett Vitare Hem sa...

Så underbart ni har det på er ö och nu håller vi tummarna för lite bättre väder!
Ha en fin vecka!
Kram/Lena

Viola sa...

Den här sommaren är ingen hit när det gäller väderlek..regn, mkt åska och även blåst men bra för affärerna :) många som tar sig en utflyktstur, ha en fin vecka, kram

Snäckskalsdalen. sa...

Hoppas du kan hänga på bryggan idag!
Hade det varit här hade du med största sannolikhet blåst bort och fått ta med ett par täcken till, men solat hade du kunnat göra!
Hoppas ni har det riktigt skönt!
Agneta kram

Elsa och Helena sa...

Hoppas du haft en underbar dag på bryggan med sol och kanske ett glas svalt vitt vin.

Dina foton är så somriga och ljuvliga som vanligt...roligt att se fotot på dig i förra inlägget...du ser helläcker ut!!!

KRAMAR Helena

Lyckoslanten sa...

Vilket underbart brygghäng att få ha och då förhoppningsvis i sol! ♥

dianasdrömmar sa...

Brygghäng inte illa :) härliga bilder kramDiana

Vita små hjärtan sa...

Magiskt vackert.....suck...
Ha det så gott vännen..
Kram Agnetha

Britt sa...

Låter härligt! Hoppas vädret blev so du hoppats.

Stor kram Britt

Lantligt i stan sa...

Underbara bilder! Hoppas du har det bra där på ön och att vädret bara är soligt! Här är det lite varierande, men just nu är solen faktiskt framme. Ska skynda mig ut! Ha det gott!
Kram Anki

Johanna sa...

Hoppas att du har det toppen på ön:)

Kram Johanna

Frida sa...

Vilka härliga ö bilder. Kram Frida

Maliva`s verden sa...

Herlige sommerbilder fra din vakre "ø"......også er det hyggelig å høre at solen skinner på deg. Nyt sommerdagene. Varm klem fra meg

Lövbacka sa...

Ser underbart ut! Ha det gott och njut av allt det fina! Pernilla