söndag 9 juni 2013

ROSA PLÄD OCH MANDELKAKOR

 Fick presentkort av svärmor till Noll54 i Karlstad
när jag fyllde år. Jätteroligt och gå runt och titta
och välja ut något.

 Fyndade en ljusrosa Olsson & Jensen pläd i sammet
till halva priset. Att det var halva priset berodde på
en liten solblekt rand.

 Tänkte först ha den i uterummet, men där blir det nog
mer än en rand som blir solblekt.

 Den får vara inne. Och det lilla solblekta tycker jag
bara är charmigt.

 Passade på och köpa italienska kakor jag sett
Eva-Karin skrivit om.

 Kakorna är bakade av mandelmjöl, alltså nyttiga
godsaker. Kopparna har jag sen förut, också från
Noll54.

 Kakorna är packade en och en, perfekta för
utefika och picknick.

Ha en fin söndag och junivecka.
Kram och hej
AnnaMaria






59 kommentarer:

OlgaA sa...

Hej AnnaMaria!

Vilket fynd! Och lite solblekt får den fina pläden vara ;)

Mandelkakor? Hm... Ska nog googla ett recept, jag tittar på mandelmjöl varje gång jag storhandlar...
Ha en fin avslut på helgen och en bra vecka!
Kram/Olg@

Chubby Chieque sa...

Go´morron...

Så mysigt som vanlig hos dig, min vän.

Jag älska dem blekta överkast som passar perfekt hemma hos. Så rent och snyggt.

Hmmm... dem kakorna är verkligen gudomliga. Jag köper alltid på NK.

Ha en underbag solig söndag med lite regn.

Kramar mucho,
/CC girl

Bente sa...

Pleddet ditt er litt som sommeren, litt solblekt.
De italienske kakene ser eksklusive ut AnnaMaria. Jeg baker biscotti og de er meget gode. Det finnes kanskje en oppskrift på disse kakene også. Får Google, kjekt for der finnes svar på det meste. Som med måkene vettu.

Fågel Blå sa...

Härliga bilder som alltid och så fin pläd,,gillade färgen så mycket!
Och kakorna såg härligt läckra ut!
Idag är jag lite sliten har vart ute på stylistjobb i går lördag,
för bröllopsreportage i JDL,
skall vila mej idag,, och bara vara!
Så som dina vovvar på bilden gör,
Kramar Kathrine

Ett ögonblick sa...

Godmorgon!
Ja, det blev sent igår, det var ju bröllop;) Vackert så det förslår...
Vi hämtade också en pizza igår, killarna hade fixat så jag kunde sitta ute och titta och äta, missade därför inte nå´t;))

Wow, vilken vacker pläd!! underbart vacker färg och vad spelar en blekt rand för roll, det blir lätt fler och precis som du skriver, bara charmigt!! Kakorna ser väldigt goda ut,fint att ge bort också i den fina burken.
Och så de små sötnosarna som jag mycket väl skulle kunna tänka mig att låna en stund.
Nu ska jag ta tag i dagen...och så ska jag avsluta mina pågående målningsarbeten.

Ha en fin söndag!!!
kramar Lisa

liven sa...

Herlige sommerbilder hos deg AnnaMaria!
Nydelige farger! Du er jo spesielt glad i pledd :)
Så i forrige innlegg at dere feiret eksamen...
om to uker er min yngste datter ferdig som sykepleier og har også fått seg jobb nå :)
Ønsker deg en fin søndag!

lisashus sa...

Vilken vacker pläd i rosa och vem bryr sej väl om en liten solblekt rand?! :)

Kakorna ser otroligt goda ut!

Ha en härlig söndag!
Kram
Lisa

Sabelhagens Olivlund sa...

Jättefin pläd, inte gör det något att den är lite blekt.
Men hur goda ser inte de kakorna ut? Måste kika om de finns att köpa här någonstans:). Söt burk också.
En fin junivecka till dig också. Den sista innan lång semester. Skönt!
Kram Maria

Margareta sa...

Oj,vilken fin pläd.Vad gör det att den är lite solblekt...kanske ännu finare då.
Dynorna som ligger på golvet ser också så fina ut,för att inte tala om kakburken och kakorna.
Så bra dom har det de små vovvarna,som får ligga på ett fint täcke.

Önskar dig också en skön söndag och en fin ny junivecka!
Kram Margareta

årstidens bästa sa...

Tjenixen....

Vilken underbar pläd så där ljuvligt blek puder rosa - älskar!

Mmmm så sant med lupinerna.

Ha nu en strålande Söndag. här vräker regnet ner och jag jobbar, sen blir det till att baka med barnen.

Kraaaam
Linda

It's me sa...

No translating today...but is see a beautiful plaid...and delicious cookies and sweet doggies ..!! enough for a warm and cozy sunday afternoon darling...enjoy it...love Ria !!...x !!

Johanna Stålros sa...

Fantastisk vacker pläd- vilken härlig rosa nyans! och hundarna är ju bara så himla söta;) Ha en fin söndag vännen. Kram

Anno 1924 sa...

Nydelige sommerlige bilder og pleddet var kjempefint!! Kakene ser skikkelig gode ut!
Utrolig søte vofser som ligger på pleddet:)) Ha en herlig søndag! Klem

Helens Universum sa...

Härliga bilder! Mandelkakor brukade min mamma alltid baka, jättegoda!
Ha en skön dag!
Kram Helen

Geli sa...

Hello AnnaMaria!
What a lovely Plaid!
And I love your cute dogs!
Happy sunday!
With love,
Geli

Tinas bo sa...

Pläden är jättevacker!!
Härlig färg!

kakorna ser smarriga ut och lyxigt att de är förpackade en och en.. :)

Sista dagen innan allvaret börjar igen... så här ska bara slappas.. :)

Kramis Tina

House and Garden by Bia sa...

Härlig pläd...gillar den lite blekrosa färgen....;)
Och kopparna var ju jätte fina!!
Hoppas din dag varit bra...här har det varit en slappardag...vi hade jättefint väder på kryssningen igår...god mat och mycket musik...en toppen kväll;))
Kram bia

Anonym sa...

Åhh vad härligt det ser ut! Jättefin pläd och porslin och styckpaketerade kakor dessutom.. Underbart!
Kram Mellton.com

promenader på landet sa...

Fina bilder som alltid hos dig och kakorna ser särskilt fina och goda ut:) Kram Maria

Tidevarf sa...

Ja du AnnaMaria du kan verkligen konsten att finna vackra saker som passar din stil och ditt hem.
Kakorna blev man ju lite nyfiken på, så fin burk till också.

Hoppas din nationaldag var härlig och vilket roligt kort du delat med dig som din son skrivit.

Kramar
Anneli
ps. tack för tipset angående lejonskålarna. :)

Hulda sa...

Så fint det teppet var. Nydelig farge. Du hadde jo også flaks som fikk det til halv pris. :) Teppet passer godt til de rosa og røde fargene du har i hjemmet ditt. Fint til de stripete stoffene jeg ser, og til det du har på bordet. Det stod også fint til de fine sitteputene du har. Lekker boks også. :) Flotte bilder, og veldig søte hunder!

G:a Affären sa...

Jag smälter över den fina bilden på hundarna, lilla Wilda ser till och med ut att le. Jag tor de börjar bli vana fotomodeller, sötisarna.
Du, den pläden...och rosa...och sammet...vill ha, för att den är helt livsnödvändig! Åhhh, den gillar jag! Det blev ett bra val av födelsedagspresent.

Jag gissar att Carro blev glad över den vackra blomkorgen på sin examen!
Fnissade över kortet och stavningen, härligt minne!

Kramar
Cia

G:a Affären sa...

Jag smälter över den fina bilden på hundarna, lilla Wilda ser till och med ut att le. Jag tor de börjar bli vana fotomodeller, sötisarna.
Du, den pläden...och rosa...och sammet...vill ha, för att den är helt livsnödvändig! Åhhh, den gillar jag! Det blev ett bra val av födelsedagspresent.

Jag gissar att Carro blev glad över den vackra blomkorgen på sin examen!
Fnissade över kortet och stavningen, härligt minne!

Kramar
Cia

Casa of Mia sa...

Underbar pläd och mysiga bilder som alltid, kram

Nyanser av vitt sa...

Åh vilken underbart vacker pläd och fin kakburk också. Så gulligt av svärmor. Sköt om dig
Kram Agneta

Nyanser av vitt sa...

Tack fina. Vad gulligt sagt och vad glad jag blir.
Kram Kram

Reidunn sa...

Det var et nydelig pledd du har kjøpt:) Herlig farge!!
Så fin kakeboksen var som mandelkakene lå oppi!!
Så søte hundene dine var. Skikkelig fotogene:)
Dersom du har lyst til å være med på min sommerlige giweaway kan du ta en tur innom bloggen min:)
Ønsker deg en nydelig sommerkveld:)
Klem Reidunn

Vardag och flärd sa...

En underbart vacker sammetspläd! Kakorna ser jättegoda ut, får nog köpa en burk vid tillfälle.
Ha det fint!
Kram Eva

Chokladvillan 1910 sa...

Himla bra med presentkort så att man får välja själv. ;) Så mycker somriga kort du visar i dina senaste inlägg, jag njuter ! ;)
Må så gott !
Kram Anki

Det är en Rödhake jag har fotat. Rödhaken bor i en holk på jobbet som jag fotar hur mycket som helst... ;)

Annas röda stol sa...

Underbar pläd!! Riktigt fin sommarfärg. Hundarna är ju riktiga modeller :) Hoppas du haft en lika skön dag som jag, man kan ju inte annat än att njuta av detta underbara sommarväder. Kramkram Anna

MINA TVÅ HEM sa...

Pläden är helt ljuvlig, skulle passa mej på min veranda. Har aldrig tidigare haft någonting i rosa, men på sommarstället skall man släppa loss och ha lite annorlunda än hemma.
Det är trevligt med presentkort så får man vad man vill och inga onödiga saker. Vackert!
Ha det så bra!
Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

Ett Vitare Hem sa...

Visst är det kul när man får presentkort och få gå i butiken och välja ut något fint, tycker det är så mysigt!
Ha en fin vecka!
Kram/Lena

Gabriella sa...

Åh vilken fin pläd, härlig färg! Den ser ut att passa fint där inne. Blir så sugen på att inreda när jag ser dina fina inredningsdetaljer:)
Och kakorna såg ju bara för goda ut:)
Kram

Lilla Majken sa...

Nu blir jag sjuk av avund igen, ytterligare en vacker pläd hos dig. Jag tycker det är så fint med sammet.

Kram Therese

Hos Jorunn sa...

Lekkert de pleddet! Noll54 har mye fint, det er ikke vanskelig å finne noe fint der. Det er alltid så herlige bilder inne hos deg...elsker headeren din!!

Ønsker deg en ny fin uke, klem fra Jorunn

LantlivsAnette sa...

Nämen åhhh så fint..och pläden, jag som älskar rosa..såå fint du har det !! Och vovvarna, hur söta är inte dom ???
Kraaam Anette

Lövkojan sa...

Vilken fin pläd, underbar färg!
Mums, de ser jättegoda ut och vilken fin burk!
Goa vovvarna, de ser så där gosbusiga ut:)

Ha en fin vecka du med, kram Marie-Louise

Lilla Rummet sa...

Vilken vacker och underbar färg på pläden, älskar den rosa färger både på textiler och på blommor.
Perfekta kakor med papper att ha med sig.
hundarna ser lite småbusiga ut, kanske de sucktar efter lite kakor.
Ha en fin vecka.
kram Britt

Ingela sa...

Verkligen fina saker!

Mittgodastefinaste sa...

Vilken underbar pläd! Och fina bilder!

Kram Jenny

Blommiga Rutan sa...

Pläden är sååå vacker! Har stått och nypt i den på mässan och varit sugen.
Men är rädd att den är lite för dyr
att sälja, halva priset är ju perfekt! Vad gör en liten solblekt rand? Bara fint enligt min mening!

Ha det så gott
Kram Anncathrine

Amelie sa...

Så fina bilder!
Önskar dig en fin kväll.

Missa inte min flyttrea i butiken. 50% på nästan hela sortimentet.

www.WinckVintage.com

// Amelie

Lallbacken sa...

hej annamaria. hur lycklig är inte du som fått en sån bra present!!! jättefina grejor du inhandlade. dom där kakorna ser mumsiga ut. och kopparna skulle jag vilja dricka kaffet ur ;) ha det bra
/mia

Bitte sa...

Vilken ljuvlig sammetspläd, jag skulle också ha köpt den på studs trots en solblekt rand! :-) Just den där färgen bara älskar jag.

Hundarna är så otroligt söta, man blir så glad av att se dem. Lilla bus-Wilda ser alltid ut som att hon ska hitta på något bus :-).

Det känns så somrigt och härlig på din blogg, jag gillar din nya header också!

Tack för beställningen! Jag ska hålla utkik efter porslin i den serien du nämnde tidigare, rätt var det är... :-).

Ha en fin vecka!

Många kramar
Bitte

Town and Country Gals sa...

Anna Maria,
It's beautiful, faded spot and all! What a sweet little teddy, looks pretty comfy all tucked up in that chair! Loved the cute puppy faces, they look quite content!
Rebecca

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej min vän!
Pläden är underbar, som alla dina plädar :)
Mandelkakor bakade på mandelmjöl låter jättegott, vart kan man köpa det tro? Vet du?
Hopas att du har det bra i vårt underbara väder!
Stor kram
Jessica

Hannis sa...

Så fin!
Jag älskar dom där plädarna!
Skulle vilja ha en i brunt.

Hoppas att du har en härlig dag framför dig/Kram Hannis

Sirpa sa...

Hej AnnaMaria!
Pläd är jätte fin, ser mysig ut! Och som vanligt du har så himla fina bilder, jag njuter att titta på de!
Önskar dig en jätte fina dagar och njut av solen!
Kram Sirpa♥

Draffin Bears sa...

Dear Anna Marie,

Happy birthday
I love your pretty quilt and how adorable your sweet dogs are.

Enjoy the week
Hugs
Carolyn

Snäckskalsdalen. sa...

Det var mig en läcker pläd! Vacker rosa färg.

Och kakorna, dom ser ju väldigt smarriga ut, är det sådana där som bara smälter i munnen, verkar så.

Vovvarna är för söta!

Agneta kram

Jenny sa...

Vilken härlig pläd, underbar färg med eller utan solrand. Spelar knappast någon roll så perfekt med halva priset, grattis till det fyndet! Och vilken läcker burk, kan få stå framme jämt med nåt gott i :)

Kram,
Jenny

Winkel's Crazy Ideas sa...

Så nydelig pledd! Dine kopper var virkelig fine, de likte jeg så godt. Kakene kunne jeg også gjerne tenke meg...til kveldskaffen min :-) klem Pam

Hanna sa...

Vad mycket fint du hittat!

L petit jardin sa...

Mandelkakor och rosa filt...fina fynd

kram kajsa

Ps. Vilket underbart litet magiskt kort, sonen gjort...

Tina sa...

Den pläden skulle jag vilja smeka, får alltid en sådan lust när jag ser något så fint! Gott med mandelkakor!

kramen

Prinsessorna på Bellevue sa...

Blir alltid så glaad när man kikar in här och ser dina fina, fina bilder! Pläden är underbar och vovvarna såå sööta!

Kraam
Petronella

Stolpås Gård sa...

Såå vackert och vilken härlig färg!
Klokt att ha det från solensstrålar så det inte bleks mera...men lite gör ju inget såklart!
En toppen present du fick dig :)
Kram Sussi på Stolpås

Unknown sa...

Viket fint överkast och färgen är riktigt fin.
Dom där kakorna skulle jag gärna smaka och det kan jag tro charmtrollen på sista bilden också gärna gör.
Ha de gott, kram Ing-Britt

Noll54/Eva-Karin sa...

Hej AnnaMaria!
Vad kul att det var du som fyndade pläden! Den är ju så fin,,,,och hoppas mina favoritkakor smakade gott! Vi forsätter med 20% på kakburkarna men det finns bara 1 kvar av den rosa du köpte!

Må så gott min vän!

E-K/noll54