torsdag 27 juni 2013

BLOMPLANSCH AV KORT

 Har varit på Ikea och köpt gammeldags blomkort och
klistrat upp på en pappskiva, använde dubbelhäftande
tape. Det var fem kort i varje förpackning.

 Idén fick jag hos Reidunn med vackra bloggen
Charme france.

 Köpte rosa tallrikar på Ikea också, dom har jag
använt jättemycket redan.

 För övrigt händer inte mycket.

 Jobbar nästa vecka också, sen är det semester.

 Ser fram emot lite bryggliv, sol och lata dagar.
Fast så värst mycket latande blir det inte för huset
ska målas.

En semester i sandaler med fint väder hoppas jag på.
Kram och hej
AnnaMaria






49 kommentarer:

Prinsessorna på Bellevue sa...

Visst har de mycket fint på IKEA nu? Jättesöta kort och de har också så gulligt porslin. Rosa är min favvo också!

Kraam
Petronella

LantlivsAnette sa...

Åhhh vad fint du har det..och de rosa tallrikarna är underbara, jag har dom i vitt men sneglar på de rosa varje gång..
Kraaaam Anette

Geli sa...

Dear AnnaMaria!
Your horses are so beautiful and I loooooooove your banner with them ...
Happy week and enjoy your holidays!
I also have holidays after next week!
Jiiiippiii!
With love,
Geli

Annas röda stol sa...

Så fint det blev !!!! Ja det är mycket snyggt på Ikea nu, vagnen full och plånboken tom ;))) Ha en bra dag. Kram Anna

Vardag och flärd sa...

Så fint du gjort med Ikea-korten! Ikea har numera jätteroliga detaljer, men trots att jag nästan bor granne är jag där alltför sällan.
Tittade in på Reidunns blogg, härlig och avslappad (liksom din blogg)!
Ha en fin sommardag!
Kramar Eva

Jenny sa...

Visst är det kul när man kan hitta så fina saker på billiga ställen, så man har råd att shoppa loss lite. Vad härligt med rosa tallrikar, och blomsterplanschen blev jättebra! Hoppas du får en massa vila på semestern även om ni ska måla huset också! Vi målade vårt för några år sen ... Ett tips är att ha sommarpratarna eller en ljudbok i lurarna. Går som en dans att måla då!

Kram,
Jenny

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Så nydelige bilder i headeren !!! Du det var en veldig god ide , det med å lage sin egen blomsterplansje ! Den ble jo kjempesøt ! Fin dag til deg ! Klem

Hannis sa...

Så fin den blev planschen!

En bra sak med att måla hus är ju att du slipper springa på gym=))

Skönt att du snart har semester.
Har snart haft en vecka och man vänjer sig snabbt med att vara ledig!

Kram Hannis

Snäckskalsdalen. sa...

Så fint du har gjort med korten! Perfekt. Och dom rosa tallrikarna var väldigt läckra, ibland har man flyt när man vill hitta detaljer!
Gott att ha semestern att se fram emot men inte husmålandet....fast om man kan ha fina sandaler och måla må det vara hänt! Jättesnygga!
Agneta kram

Viola sa...

Vad fint det blev :) tallrikarna var vackra, älskar den där rosa färgen som hör sommaren till, sedan är den rosa perioden över för mig..då blir blir det murriga färger igen, ha en fin dag

Reidunn sa...

Så fin blomsterplansjen din ble!!
Det var så fint når den hang på den fine døra:)
Takk for at du linket til bloggen min!!:)
Du har det så fint hos deg. Rolige deilige farger:)
Ser du har fått fine hester på headeren:) Nydelig!!
Nå håper vi på fine sommerdager som kan nytes på brygga med god mat og drikke!!:)
En fin dag til deg Anna Maria:)
Klem Reidunn

Ett ögonblick sa...

Vilken superfin idé med blomsterkorten! passade så fint på dörren också! Jättefina tallrikar också!! borde nog själv investera i lite nytt porslin men jag har så
mycket så det känns inte viktigt men samtidigt är det viktigt för själen och välmåendet ibland att byta och köpa lite nytt, förändringar är bra, om det är bra förändringar:)
sandalerna var ju också superfina!! Du kommer att gå så lätt:)

Så skönt att Du ska har semester snart! semester är ju inte alltid lata dagar om man har hus, det brukar nästan alltid innebära mer jobb, men å andra sidan kan man jobba när man vill då och pausa när man vill också;))
Idag har vi ett riktigt blött duggregn... hade tänkt plantera...
kanske blir det måla inne då istället;))

ha en riktigt fin dag!!
kramar lisa

lisashus sa...

Så fint och fiffigt med korten - sommarsnyggt!

Vackert med just DEN rosa färgen! Hm....borde nog också ta en tur till det stora möbelvaruhuset! Nu blev jag lite peppad!

Härligt att du snart har semester!
Kram
Lisa

Sabelhagens Olivlund sa...

Superfin tavla du gjort av korten! Älskar sådana kort. Synd att jag inte hinner åka till ikea nu innan vi sticker på lördag.
Söta tallrikar och snygga sandaler.
Du har det så fint hemma.
Ha det gott
Kram Maria

Angela sa...

Vilket vackert hem <3
riktigt fint med korten, kul ide. Tallrikarna är så fina jag suktas efter dom varje gång men kommer mig aldrig för att slå till :-/ lite knäpp är jag nog allt speciellt som de e ett bra pris på dom.
kram kram

MINA TVÅ HEM sa...

Rosa tallrikar mmm måste fundera skulle det vara någonting för mej.
Men nej jag måste behärska mej, skåpen är så fulla, måste få mera skåp först. Min första semester vecka har snart gått, usch vad det går fort. Lyckliga dej som har allt framför dej än.
Ha det så bra!
Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

It's me sa...

Lovely cards and plates from Ikea....we have next week vacation...three weeks.....only Rein must go to the auction...(((...Lovely day love Ria...x !

Gabriella sa...

Så mycket vackert på dina bilder! IKEA har en del härliga skatter. Så somriga blomkort, charmiga. Och rosa tallrikar dagdrömde jag om senast igår, dessa såg ju väldigt fina ut! Kul att kunna variera dukningen lite=) Dina sandaler såg för övrigt tjusiga ut. Fint att få se glimtar från ditt vackra hem!
Kram

Hanna sa...

Jätte fin plansch. Du har bara så många fina saker.
kram
Hanna

Hos Jorunn sa...

Så flink du er, det ble veldig fint med plansjen! Herlige bilder fra hjemmet ditt...veldig vakkert hos deg! Headeren din er skjønn, hesten din har så flott man (hårmanke)og så søt med den lille kronen..hihihi..

Ha en fortsatt fin dag og en riktig god helg! Klem fra Jorunn

Bitte sa...

Vad fint det blev att sätta ihop blomsterkorten, det ser nästan ut som en gammal skolplansch! De rosa tallrikarna var ljuvliga, jag förstår att du använt dem mycket redan. Rosa är nog sommarfärgen nummer ett, vid sidan av ljusblått :-).

Din nya header är så fin också, jag bara älskar den där hästen... :-).

Ha en fin helg!

Många kramar
Bitte

Winkel's Crazy Ideas sa...

Det var en god ide, ble veldig fin blomsterplansje. Håper på sandalvær her også. 13 grader og regn her idag. Liker ikke at det blir veldig varmt for da kan jeg ikke annet enn å ligge, men tretten grader var absolutt i kaldeste laget! Klem Pam

Photo by Maria sa...

Så fina kort, de får jag kika närmre på när jag besöker IKEA nästa gång =) Och smart att sätta dem så det blir som en skolplansch..

Kram Mia

nélinha sa...

ton blog est magnifique et si doux
merci pour tous tes partages
bisous
nélinha

Things and Thoughts sa...

Love your shoes!

Home Bohemia sa...

Såå fint!! precis som en gammaldags florabild!! IKEA är faktiskt bra:) Söta tallrikar i rosa. Jag har dem i gräddvitt...och har använt dem nästan dagligen i snart 7 år (mitt vardagsporslin)!!Kram Maria

Fröken Tindra sa...

Fin idé! Jag var en tur till Ikea idag för att kolla några glas men de fanns förstås inte...
Ja, låt oss få en fin semester i sandaler tack! Jag har två veckor kvar.
Ha en fin fredag!
Kram!

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej hej på sig fina du !

Vilka fina bilder från dig ! Ljuvligt Vackert !
Så fint det blev med korten !

Ikea kan ha mycket fint !
Visste du att vi har också 2 såna rosa skålar här hemma.
Så härlig rosa färg.!
Dom används flitigt här med....

Så fina Midsommar bilder vännen!

Jag ser också frammemot semestern. Längtar så !
Vi ska också renovera men där i mellan blir det ju semester också ! :)

Ha nu en Riktigt Fin Helg ! Kram på dig !
Ett varmt sådant ! :)

Bente sa...

Håper du får en fin ferie og får brukt dine fine sandaler.

Bente sa...

Håper du får en fin ferie og får brukt dine fine sandaler.

Meta sa...

Det var ju fiffigt med korten. Och tallrikar kan man inte får för mycket av sååå kul att växla färger.
det ser så sommarlikt ut hos dig. Här börjar Sem efter 3½ timmars jobb i morgon.
Längtar
Ha en fin fredag
Kram meta

Lissboden sa...

Hej AnnaMaria!
Ni ser ut att ha haft en fin midsommarafton med god mat och dryck samt en fin miljö.
Vilka fina inköp du gjort på IKEA, jag gillar både tallrikarna och planscherna, så fina:)
Jag önskar dig en fortsatt fin sommar!
Kramar från Maria

House and Garden by Bia sa...

Du har så fint hemma hos dej...fina bilder...och jag som ska åka till Ikea i helgen...få se om jag hittar nåt fint där ;))...det tar bara 15 min dit...så det är nära....
Kram bia

Anonym sa...

!Cuánta claridad, cuánta belleza, un post encantador!
Te dejo un fuerte abrazo y te deseo un hermoso fin de semana!

årstidens bästa sa...

Mmmmmm jag hoppas oxå på en semester i sandaler med strålande sol minsann...hoppas hoppas!

Trevlig helg.
Kram
Linda

Le petit jardin sa...

Lite kul idé, den var ite dum

Ha en skön semester på bryggan eller med penseln i hand

kram kajsa

Ewa`s Galleri sa...

Så fint det blev med korten
Och tallrikarna blev jag jätteförtjust i vill ha
Sitter här på jobbet sista timmarna innan 4 veckor ledigt ,men förhoppningsvis mycket brygghäng, loppis och att få tid att umgås med vänner o barn
ha en skön helg

Lyckoslanten sa...

Så underbart med picknicken i förra inlägget!
Ja de där rosa tallrikarna höll jag i förra gången jag besökte Ikea, men jag har ett dussin vita redan, så det får räcka ett tag. Tänk att de har så fina kort också. Bra ide att göra en typ skolplansch!
Ha en riktigt fin helg nu. Hoppas du kan hänga på bryggan nån stund! ♥

lavendel mio sa...

Så nydelig det ble med kortene! Takk for tipset;)
For et vakkert hjem!
Klem Hanne

G:a Affären sa...

Det blev fint att sätta ihop korten, den bloggen ska jag kika in till.
Ikea igen, och med så fina tallrikar! Så somrigt färg.
Så du ska också fatta penseln snart, men du sparkar väl av dig de fina sandalerna först?

Thihi, det var en stege...!

Kramar
Cia

Cindy at her Country Home sa...

How lovely everything looks here! I love the soft powder pink colours, really Summer! Also the sweet cards you use, all at Ikea. When I walk around in the shop of Ikea in the Netherlands I always get the feeling that I always buy more than I need hahah.. (wink). And by seeing those cards there is a little voice who tells me, go to Ikea with thanks to AnnaMaria from Sweden hahah... And ohohohoh what do I love to read your post with the picknick, DELICIOUS!!! Hopefully we getting better wether her in Holland. Thanks for read all your lovely posts AnnaMaria, with love from Cindy

Angela sa...

Vart har du köpt dom fina sandlerna??

sv: ja jag tror eller jag vet att de kommer bli jätte bra för Loke
kram

LOPPISLIV sa...

Så fint du har det, och de rosa tallrikarna är bara helt ljuvligt fina!!
Kramis Paula

Junk De Lux sa...

Nydelige bildet fra ditt VAKRE hjem....ha en riktig god sommer idine vakre sandaler, håper du får brukt dem MASSE!!!!!

Stooor klem!

Blommiga Rutan sa...

Hej!
Jättefin tavla du gjort!
Så vackert med blombilder! Ikea! Dom kan dom minsann!
Jätteläckra skor!

Trevlig helg
Sommarkramar Anncathrine

Rose Garden Malevik sa...

Hej Bästa AnnaMaria
jisses vad du e poppis :)
superfint har du det..å planschen blev ju riktigt fin :)
å missa nu inte.....

SATURDAY SHOW OFF

de e kul att vara med :)
VÄLKOMMEN
Håkan

Fågel Blå sa...

Det var så snyggt att göra en plansch av dom alla, du är påhittig du,
kul att du är nöjd med dockan, den har en fantastiskt fin tygkropp,
och som du sa den är fin som den är,
Önskar dej en fin Helg!
Kramar Kathrine

Casa of Mia sa...

Du har så fint och så härligt med korten, de är superfina, kram

Stolpås Gård sa...

Så fin tavlan blev, smartigt ;)
Härligt med semester! Jag började min nu.
Ska först vila och semestra, sedan skall uterum byggas och huset helst målas...vi får se hur långt orken räcker ;)
Önskar en fin fortsättning på helgen,
kram Sussi på Stolpås