torsdag 13 juni 2013

LJUSBLÅTT

 Och så var allt klart, den ljusblå pläden är på plats.
Fast klar är nog fel ordval, klar blir man väl aldrig
när det gäller inredning.

 Utan och ha planerat det blev det mycket pasteller
i vardagsrummet.

 Pläden är ljus ljus blå och passar till kuddarna.

 Sommardynorna ligger på en pall inne, bara och ta en
när man går ut.

 Blev stor skillnad när jag tog bort nästan alla
mattor.

 Nu är vardagsrummet precis så ljust som jag ville ha
det, här händer inget förrän i höst.....

 Pläden som var i soffan flyttade till uterummet.

Och det rosa täcket la jag i den röda stolen, kanske
en missmatchning, men jag tycker det blev ganska
bra.
Kram och hej
AnnaMaria





56 kommentarer:

Hannis sa...

Är man inredningsintresserad så tror jag aldrig att man blir klar.
Känns som att man ständigt kommer på nya saker som man vill göra om=))

Vackert tycker jag, vilsamt.
Så älskar jag tyget(om jag kommer ihåg rätt) på väggen!

Kram till dig/Hannis

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej kära vän!
Ditt hem ser verkligen ut som ett sommarhem med alla ljusa fräscha färger :)
Jag skulle behöva en liten makeover inomhus nu känns det som :)
Tack för tipset om vart jag kan köpa mandelkakorna :)
Hoppas att regnandet ger sig snart!
Stor varm kram
Jessica

Geli sa...

Dear AnnaMaria!
The blanket and the red chair fits perfect!
Enjoy summer with your cute little dogs!
With love,
Geli

LantlivsAnette sa...

Men ohhh så fint du har det..och pasteller, det är ju så himla fint..jag har smygit in ljusrosa här hemma..i kuddar, blommor och doftljus..Nu är det sommar..såå underbart nu måste vi njuta..
Kraaam Anette

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Så koselig du har det med så fine sommerfarger ! God dag til deg ! Klem

Sabelhagens Olivlund sa...

Så fräscht och ljust! Som ett riktigt sommarhem.
Efter många fina dagar, öser regnet ner idag. Hoppas det blir kortvarigt.
Ha en fin torsdag
Kram Maria

Annas röda stol sa...

Härligt lavendelblå ! Rosa / rött blir sommarsnyggt ihop. Du har blandat fint och det viktigaste är att man trivs. Ha en härlig dag, här vräker regnet ner. Kram Anna

liven sa...

Nydelig sommerstemning...og kjempefine pledd!!

Ha en fin dag AnnaMaria
Klem

FruNeroLindström sa...

Härligt ljust och somriga toner.
Tänk att mattor kan göra så mycket.
Nu blir det mer barfota känsla.

Ha en härlig torsdag, kram Malin

Avslutat konto sa...

Jättefint! Och stolen i rött var underbar. Inte ens ett rosa täcke kan störa den! hih... NÄ; det är så fint så.

Mattorna ut är helt rätt på sommaren. Vintern vill man åt värmen för fötterna men sommartid är det ju bara svårare att hålla rent. Vi gör så här med!

Idag är det tunga regnmoln när men... hoppas snart solen kommer fram.

Ha en fin dag!
Kram Linnea

Ett ögonblick sa...

Godmorgon!
Ljust och vackert!! Det blev väldigt bra!! ser så svalt och skönt ut!!
Missmatchning?? Jag tycker att det blev superläckert!!! eller kanske ska jag skriva tvärtom;)) för Du vet vad jag tycker om stolen...om Du ångrar dig...
Hoppas det blir bra idag, att jag "läst av" rätt känsla...annars är det ju bara att göra om;)) Du får väldigt gärna höra av dig!
Jag hoppas ju att denna min idé ska bli en jättehit, jag tror stenhårt på idén, just på valfriheten och att det inte är något jättestort och jättedyrt och samtidigt att det är en svensk klassiker och tradition som följer tiden. Ska lösa förpackningen på ett snyggt sätt också, men allt tar tid...
Så, så länge kommer jag förmodligen att "tjata hål i huvet" på bloggare med mina ljusstakar (haha)
Idag har verkligen himlen öppnat sig, det vräker ner och det har blivit en höstig känsla, mörkt och grått. Kanske ska jag måla gula, soliga ljusstakar idag då;))

Ha det så jättebra!!
Stor kram Lisa

Vardag och flärd sa...

Nej, man blir aldrig klar med inrednigen, man ändrar sig efter årstid och humör och det är ju det som är roligt! Just nu är det just de pastelliga färgerna som gäller och dina täcken och plädar är så fina inslag.
Ha det riktigt fint!
Kram Eva

Things and Thoughts sa...

Dear Annamaria, I love so much your white Swedish stylish house!!!It feels the summer! Enjoy!
Kram, Olympia

lisashus sa...

Nej, inredning blir man nog aldrig klar med - det är ju en ständigt pågående process! :)

Du har det så vackert med milda pasteller! Så sommarskönt och rent!

Den ljusblå pläden är verkligen otroligt fin!!!

Visst kan man väl ha rött och rosa!

Kram
Lisa

Black Iris sa...

Jag tycker nog att du lyckats med alltihopa jag.. Kanonfint och somrigt har du det..

Kram Maidi

årstidens bästa sa...

Pastell hör sommaren till....superfint!

Ha en fin helg nu.
Kram
Linda

Reidunn sa...

Så nydelig og sommerlig med det fine lyseblå pleddet!!:)
Deilig med pastellfarger om sommeren:)
Ha en fin dag!!
Klem Reidunn

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej på dig fina du!

Så fint ! Ja allt. Härligt och personligt blir det man lägger så plädar på soffan.
Jag har också insnöat mig i ljusblått och ha rätt så rent runt om mig.
Just ljusblå återkommer varje år. Såhär års....

Så luftigt det blev utan mattor men till hösten så vill man nog att det blir ombonad kännsla igen.

Hoppas att allt är väl med dig !

Ha en fin fortsättning på veckan ! En varm kram från mig....

Kanske inte den bästa bloggvännen just nu men jag finns här.;)

It's me sa...

Again so beautiful !!!...enjoy the day darling...love Ria...xxx !!!

Gabriella sa...

Åh så fint det är hos dig! Gillar det somriga ljusa så mycket. Är så fint med en ljus färgskala på våren och sommaren. Själv är jag sugen på ett par ljusblå linnekuddar just nu, hm tänk om man skulle slå till?=)
Kram

Fågel Blå sa...

Hej Min goa bloggvän, jag känner mej lite off just nu, tiden räcker inte till att blogga, suck!!!!
Men dej kan jag inte låta bli att kika in till, så fiiint täcke, du kan verkligen få till det!
Hoppas din dag blir vad du vill!
Kramar Kathrine

Frida sa...

Vilken fin blå pläd och den rosa passar jättefint i den röda stolen, lite färg piggar alltid upp. Kram Frida

Snäckskalsdalen. sa...

Nej, den rosa pläden i den röda stolen tycker jag var en fullkomlig lyckoträff! Så jättesnyggt.

Och det ser så fint ut med det ljusblå, blått är ju min färg och jag faller alltid för det, när det gäller allt, och ljusblått är så fint. Men jag har inte något blått hemma, är det inte märkligt, jag har försökt hela mitt liv, men det vill sig inte.....

Och ja, plötsligt for vi förbi Hannu Sarenströms hus, tvärnit, naturligtvis och jag dristade mit efter moget övervägande att kika över grinden, men det såg helt öde ut och som om inte någon varit där på riktigt länge......jag blev lite besviken faktiskt. Men katten hans (förmodar att det var hans) såg jag!

Kramar

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!!

Det blev verkligen ljust och sommarfint i ert vardagsrum!! ::Älskar att dynorna, som annars bara ligger ivägen enligt mig, blev en fin detalj i inredningen! Smart!!

Ha det gott!! Kraaam Sanne

Vitspets sa...

Tycker det var fint med ditt täcke i den röda stolen
Kram Karina

Blommiga Rutan sa...

Hej!

Så somrigt och fint! Härliga ljusa, vackra toner.
Jätteläckert med det rosablommiga täcket i den röda stolen!

Trevlig helg
Kram Anncathrine

Jenny sa...

Det blev himla bra det, du har så ombonat och fint. Somrig känsla!

Kram,
Jenny

Elna sa...

Det ser mysigt och somrigt ut. Kul med lite förändringar. Du får ha en fin kväll.

Kramen

Sofia sa...

Pasteller hör sommaren till, tycker jag! Bara älskar den där blekt blå nyansen...
Sen så tycker jag rött och rosa är fint i hop! Om man har rätt nyanser vill säga.... Vilket du har! Jag har mycket rött och rosa i mitt kök. =)
Kramis Sofia

Home Bohemia sa...

Ljust och somrigt precis som man vill ha det nu. FINT!! Kram

Bitte sa...

Vad somrigt och fräscht du har det, det blev jättefint med den ljusblå pläden! Ljusblått är så fint på sommaren, jag har iofs alltid gillat blekblått.

Jag gillar också den där stora tavlan du har på väggen bakom soffan, den ger sån karaktär åt hela rummet!

Paket på väg... :-).

Ha en fin helg!

Många kramar
Bitte

Mor Inger`s hus sa...

Så mange flotte bilder av mange nydelige tepper i sitt rette element.

Uansett om det er regn eller sol, så er sommeren fantastisk.

Lövkojan sa...

Ser så somrigt härligt ut och passar superfint med pasteller!

Ha det fint, kram Marie-Louise

MINA TVÅ HEM sa...

Instämmer med alla andra, att aldrig blir man klar med inredningen. Man ser en bild i en tidning eller någon berättar något dom gjort, och vips kommer iden och man börjar planera vad man till nästa skall börja med.
Men tänk så trist det skulle vara om man hela tiden hade det likadant och aldrig ändrade på nåt.
Så det är nog bättre så här.
Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

Tinas bo sa...

Åååhhh vad ljust och fräscht det är!
Ljusa och milda pasteller - underbart!! :0)

Tycker din rosa pläd passar alldeles utmärkt i den röda stolen... :0)

Nää klar blir man väl aldrig.. hahaha

Kraaam Tina

G:a Affären sa...

Eller hur? Det blir aldrig klart och tur är väl det för det ska ju ändras efter årstid också. Undrar hur andra betraktar oss, de som inte tycker det här är viktigt eller livsnödvändigt...
Pasteller känns välkommet nu och det blev så där svalt men ändå ombonat i din soffa. Plädarna ger en bohemisk känsla som jag gillar.

Kramar
Cia

Magia da Inês sa...

¸.•°✿✿⊱彡
Muito lindo... muito suave e aconchegante.

Bom restinho de semana!
Beijinhos do Brasil.
¸.•°✿✿⊱彡

Chubby Chieque sa...

Morron...

Man känner inte att det är regnigt ute när man är inne hos dig, Fantastkt fint. Älskar den röda stolen. Det är bara att säga till om du inte vill ha den §:-)

Ha en underbar helg, min söta vän.

Kram,
/CC girl

Hajan sa...

Det blev väl ingen miss, tycker jag
färgen på stolsryggen går ju igen
med den mörka färgen på rosorna.
Jätteläckert tycker ja.

Stolpås Gård sa...

Så milt och ljust förstår verkligen att du behåller det över sommaren, hela rummet andas sommar och trevligheter!
Smart det är att byta plats på sakerna plocka hit och dit ;)
Önskar en härlig helg,
Sussi på Stolpås

Tidevarf sa...

Det är ju det som är charmen att man aldrig riktigt blir klar. Men det är nog inte alltid lika kul för den som ibland måste hjälpa till och bära. *ler*
Fick ett supertips av dig nu, tack för att du delar med dig.
Nu ser jag var mina dynor ska vara för utomhus bruk.
Vill nämligen inte ha dom ute i någon förvaring.
Det får bli inne på min gula stol med mitt *hemlig färg* täcke.

Ha det så underbart.
Kram
Anneli

Designe sa...

Åh va ljust och fräscht och vilka underbara plädar! Älskar plädar!:)

Tack för din hjärtliga kommentar! Va gullig du är! Kram å ha en trevlig helg! :)

Winkel's Crazy Ideas sa...

Elsker å titte inn til deg, så fint du gjør det rundt deg i ditt hjem! God helg AnnaMaria, klemmer Pam

OddStyle.dk sa...

Dejlig sommerstemning og et lunt tæppe kan være nødvendigt på en sommeraften :o)

Rigtig fin weekend til dig/jer...
Kramer fra OddStyle

Mycket annat & lite betong sa...

Snyggt med blått! Jag gillar det och har det året om.
Det rosa täcket passar ju perfekt i stolen, rosorna stämmer med stolens färg.

Kram och trevlig helg!
Agneta

House and Garden by Bia sa...

Oj min vän....här kommer kommentar nr 46....du har gjort så fint....gillar stilen ;)))
Ha en trevlig helg!
Kram kram
Bia

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Så mange flotte innlegg du har hatt og som jeg har gått glipp av. Men nå har jeg kost meg med dem alle. Du så fine pledd du har! Nydelige farger. Koselig til den herlige stolen din. Nå håper jeg på mer tid til blogging og ikke minst besøke deres koselige blogger.

Ønsker deg en flott helg!

Klem fra Hjørdis

helle sa...

Nej færdig bliver man vist aldrig med at bytte om og ordne, og det er godt sådan! Tæpperne pynter jo hvor man ligger dem, så smukke de er!

Din stue har fået meget mere lys og virker sommerlig og let efter du har fjernet de lidt mørke tæpper fra gulvet, utroligt så meget lys det giver.

Håber du får brug for hele stakken af sommerdyner i weekenden, må solen skinne hos dig ven!

Kram Helle

STENLYCKA sa...

Vackert som alltid!!
En stor kram och en underbar junilördag!
Raina

toves sammensurium sa...

Nydelig vakkert,liker at du har gjort,herlige farger og skjønne mønstre - sommerfølelse :)
God helg!
Toveklem :)

Fröken Tindra sa...

Det blev jättebra med det blommiga täcket i den röda stolen! Du har så fint omkring dig. Är det säkert nu att vardagsrummet är klart?! ;0)
Kram på dig!

OlgaA sa...

Nä då... Ingen missmatchning i mina ögon ;)
Så fint du gjort, AnnaMaria!

Ha en fin helg!

Soliga kramar/Olg@

Ett ögonblick sa...

Såg att ett bild från ditt vardagsrum var med på Vintage interiör bloggar, kul, grattis!!

kram Lisa

Alviti sa...

Underbara färger!

Jenny sa...

Vad fint AnnaMaria!

Ja, klar blir man väl aldrig;)

Ha en fortsatt trevlig helg,

Kraam Jenny

Frøken Anker sa...

Så fint og sommerligt det er blevet.

Det er altid rart med lidt
forandringer.

Hav en dejlig søndag i dine smukke omgivelser

Kram