söndag 16 juni 2013

MASKER, SPEGEL OCH SANSELIGE ROM

 Tre lite olika teman, visar maskerna först. Den vita är
lite annorlunda, kanske lite skrämmande vid första
anblicken.

 Bägge dessa venetianska karnevalmasker kommer
från Suedeco, ett toppenställe om man letar efter
gamla saker.

 Tyckte dom passade bredvid min franska
maskeraddonna.

 Och nu kanske jag får skäll, men försent för jag har
redan målat.

 Från mörkblå till ljusrosa. Såna här speglar är vanliga,
finns alltid med på olika auktioner.

 Har spegeln i hallen, den matchar min sommarinredning.
I höst kanske jag målar den orange!

I september är det boksläpp för Franciska Munck Johansens
nya bok Sanselige Rom, och mitt bidrag är till trädgårds-
rummet. Ser fram emot när boken kommer, för mer bokbilder
titta in på Franciskas blogg.
Kram och hej
AnnaMaria





56 kommentarer:

Tina sa...

Ditt bidrag kan ju inte bli annat än fint!
Spännande det där med masker, köpte ett par i Venedig, kanske ska damma av dem...

Ha en fin söndag!

Rozmeen sa...

Just Beautiful!!!

xo Rozmeen

Frøken Anker sa...

Smukke, stemningsfulde billeder.

Sangen hedder også 'Raindrops keep falling on my head'

Hav en dejlig søndag
Birgitte

Nyanser av vitt sa...

Så vackra saker och bilder fina AnnaMaria och vad roligt att dina bilder ska få komma med i hennes bok igen. Ha en underbar söndag. Vi håller till på Gubbängsfältet söder om sta'n denna helg. Eken Cup i handboll :O)
Kram Agneta

Annas röda stol sa...

Så mystiskt vackert!!!! Och vad spännande med boken / Kram Anna

Mittgodastefinaste sa...

Jag har också målat en sån spegel, fast till helvit! Jag tycker din var jätteläcker i ljusrosa!

Och vilket vackert bord!

Kram Jenny

helle sa...

Ja, lidt uhyggelige er de men forhåbentlig får du ikke mareridt af maskerne, smiler! Fuldt fortjent får du dine fotos med i en indretningsbog, personligt har jeg altid syntes at matterne på gærdet var helt genialt!!

Bless you, kram Helle

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Ja maskene ser litt skummle ut synes jeg. Nydelige bilder og motiver ! God søndag til deg ! Klem

lisashus sa...

Vilka fina saker du visar och vilka vackra bilder!

Kul att du är med i den boken, det låter spännande och den är säkert otroligt inspirerande!
Ha en skön söndag!
Kram
LIsa

Blommiga Rutan sa...

Fina bilder!

Så roligt att dina bilder kom med i boken! Det ska bli roligt att se!

Önskar dig en skön söndag
Kram Anncathrine

OlgaA sa...

Så kul, AnnaMaria

Dina bilder är ju fina och är värda att vara i de finaste böcker ;)

kramar/Olg@

Jenny sa...

Ja du brukar visa så fina masker och annat, men jag tyckte nog att den vita såg lite... läskig ut. Men allt annat är fint! Jag tänkte på staden Rom när jag läste rubriken på inlägget, men det var ju något helt annat. Roligt att du medverkar där!

Kram,
Jenny

G:a Affären sa...

Vi delar den passionen för masker och lite skrämmande gör inget! Håller med om att Suedeco är ett toppenställe!
Hi,hi, respektlöst och fullkomligt underbart med spegeln! Du visar många fina bilder, som vanligt! Nya headern är också så fin

Nu ska jag kika in på ditt bidrag till boken!
Kramar
Cia

Reidunn sa...

Så stilig og spennende med masker!!:)
Speilet ble kjempefint i rosa. Så greit når du kan forandre på fargen etter årstidene:)
Så fine bilder du bidrar med i boken " Sanselige Rom" !:)
Skal huske å kjøpe den:)
Ha en fin søndag!
Klem Reidunn

Sabelhagens Olivlund sa...

Du har så spännande inslag i din inredning. Maskerna är fina.
Ha en fin söndag.
Kram Maria

It's me sa...

Wowwww...you are again in Franciska's book !!..congratulations !!....lovely sunday darling...love Ria...x !

It's me sa...

Wowwww...you are again in Franciska's book !!..congratulations !!....lovely sunday darling...love Ria...x !

årstidens bästa sa...

Hej hopp....

Fina bilder som alltid. Ha nu en strålande Söndag!

Kraam
Linda

Hajan sa...

Du behöver nog inte vara orolig
för din medverkan.
Du har så smakfullt och vackert
bland dina MASKER OCH TAVLOR.


kram

Hajan

Chubby Chieque sa...

Grattis till det!

Underbara bolder.

Hoppas alla mår bra och har det skönt.

Kram,
/chie

Draffin Bears sa...

Dear AnnaMaria,

The masks are really fun and you would be all set for Carnival. Also Iove the mirror painted pink.

Happy Sunday
Hugs
Carolyn

Tinas bo sa...

Bara såå vackert!!
Härliga masker.. :0)

Och vad suuuperkul att du är med i boken!!Grattis!! :0)

Kraam Tina

Snäckskalsdalen. sa...

Nu måste jag undra en sak. Hur hinner du allting, du arbetar med ett ansvarsfullt arbete, det har jag förstått, du bloggar och kommenterar så flitigt så flitigt vilket jag tycker är jättekul och dessutom hinner du med att måla, möblera om, färga om ditt hem och ha så fint överallt hela tiden.....har din tid fem kvart i timman, tro, jag är så imponerad! Och så blir det så fint hela tiden, om det ändå blev lite sådär ibland, men det blir det inte, det är så smakfullt och läckert!

Den boken ska jag lova mig själv att jag skall få, den verkar urläcker!

Agneta kramar

OddStyle.dk sa...

Ihh hvor spændende at komme med i en indretnings bog og selvfølgelig skal du da det :o)

Jo lidt skræmmende ser maskerne ud :-))
Rigtig fin søndag - stort kram fra
OddStyle

House and Garden by Bia sa...

Hej min vän!!
Maskerna passar perfekt till tavlan och det blev ett fin stilleben tycker jag!!
Hoppas dagen varit bra hos dej....

...och tack för rara kommentarer på min blogg ;))
Kram bia

Hulda sa...

Gratulerer med bilder i boka! :) Det så sommerlig og fint ut. :) Ser du har fått deg et lyseblått teppe, jeg har akkurat det samme, og liker det godt. :) Det passet fint i stua hos deg.

Vardag och flärd sa...

Det var modigt att måla spegeln - men självklart måste ju sakerna passa till övrig inredning. Jag ha en liknande spegel, där är färgen grön och jag tycker inte om den men målar jag blir det nog skilsmässa.
Ha det fint!
Kramar Eva

Geli sa...

Dear AnnaMaria!
Wonderful photos and I think the book is very interesting!
Happy evening and a sunny next week for you!

Sallys hus sa...

Hej gulliga gulliga du och tack för dina fina hälsningar..jag blir varm i hjärtat..;)
Tyvärr går det inte över fast både du o jag blåser..:(
Himmel vad du grejjar..sååå underbart att göra lite sommarfräscht inne. Jag älskar pasteller och plädar. Jag vet ingen som har så många plädar som du. Så avis är jag allt en liten smula..;)
Grattis till de fina bilderna i boken. Va kul!
Ha det gott!
Kram Katarina

MINA TVÅ HEM sa...

Du visar igen så många fina saker och bilder från ditt hem, man blir grön av avund.
Ha det så bra!
Kram, Monica

Meta sa...

Spegeln blev fin visst måste man få göra som man vill, kanske inte om det är ett arvegods man gör det.
kul och spännande med boken.
ha en fin vecka
Kram Meta

Frida sa...

Vilka fina bilder, spegeln blev fin. Spännande med ditt bidrag till boken, blir säkert jättefina bilder.
Må så gott!
Kram Frida

Unknown sa...

Grattis till ditt bidrag i boken.
Ja den vita masken var nog lite skrämmande men ändå fin. Vad gäller spegeln så blev den väldigt fin i rosa och jag tycker nog att det är bättre att göra om saker så man trivs med dem än att ha något på vinden för att det ska bevaras.
Ha de gott, kram Ing-Britt

Gabriella sa...

Tack för fina ord!

Härliga bilder! Gillar din lilla bordshörna med alla fina ting på. Spännande med masker, både lite skrämmande och fascinerande=) Du gjorde helt rätt i att måla spegeln så som du själv tycker, fint att göra det tills ens eget personliga=)
Kramar

Vitspets sa...

Ser du har ett väldig fint vitt bakbord :-)
Ja lite skrämmande var masken men ändå fin
Alltid fina bilder hos dig !
Natti natti
Kram Karina

Hannis sa...

Inte får du skäll=))
Jag tycker man ska göra som vill!

Tvivlar inte en minut på att ditt bidrag till trädgårdsrum kommer att vara fantastiskt!

Kram Hannis

Winkel's Crazy Ideas sa...

Å så godt jeg liker hagebildene, en deilig sommerstemning. Maskene dine er spennende, ser flotte ut der du har dem. Du har så mange fine møbler med spennende detaljer, liker det lille bordet veldig godt. Ha en fin dag, klemmer Pam

Älskade pion sa...

Vilken snygg header,gillar.:))Tack för dina värmande ord inne hos mig.Kraaaaaaaaaaaaaaaam på dig!!!Ulrika

Cornelia sa...

Så kul att du skall vara med i den nya boken också!
Maskerna är spännande, lite ovanliga inredningsdetaljer, som ger karaktär till inredningen.

Kram, Nicole

Sofia sa...

Så där är jag med... vill jag måla om nått så gör jag det! Sen får folk säga vad de vill. Huvudsaken att man är nöjd själv! Eller hur? Tycker det blev riktigt snyggt... =)
Spännande masker... dramatiskt och vackert!
Kram, ha det gott!
Sofia
ps. Kul med boken.... =)

KKvinneblogger sa...

Masker er spennede og noe man berøres av, et ansikt som ikke riktig er et ansikt kan virke skremmende.

Modig og morsom farge på speilet ditt.
Og så spennende med bok! Den må jeg skaffe meg når den kommer :)

Bitte sa...

Det är så läckert med gamla teatermasker, den vita var kanske lite skrämmande, men det är också det som gör masker spännande :-).

Jag tycker att spegeln blev helläcker som ljusrosa! Den passar jättefint in i ditt sommarljusa hem.

Stort grattis till att du får vara med i nya boken också! :-) Jag minns den där bilden på trasmattorna på gärdsgården, den är så somrig och stämningsfull. Och annorlunda! Jag ska försöka få tag på boken när den ges ut :-).

Ha en fin vecka!

Många kramar
Bitte

Helens Universum sa...

Underbara bilder! Snyggt med den om-målade spegeln !
Kram Helen

Hagbacken sa...

Som någon tidigare skrev, du bestämmer och får göra vad du vill :) Gillar din stil! Och suedeco har många skatter...

Ett ögonblick sa...

Hejsan!!
Nu börjar jag piggna till igen, migrän i helgen...

Åh, vad jag gillar dina masker!! det blir mystiskt, spännande och oförutsägbart... det har hänt mycket i ert vardagsrum det sista, inspiration på hög nivå och fint är det!!! och vad spännande...ska du kanske införa orange i inredningen till hösten?? det gillar jag:)) tyckte det var en bra idé att måla spegeln (om det inte finns antikvärde?) det är så lätt att förändra och det ger så mycket med det där lilla. Appropå måla...jag står i startgropen för att måla ett hörnskåp i matrummet, men det ska bli svart! jag går runt och "värker" just nu men snart så händer det;))
Den där boken måste jag nog se till att köpa, så spännande och nästan overkligt det måste kännas att se sitt egna däri. Jättekul!!

Här har sommarlovet börjat för maken, så nu börjar ruschen...färdigmålning av huset och målning av de andra husen ochså, fast där är det falu rödfärg, lite lättare att måla med. Jag ser också fram emot att göra iordning mitt målarrum, bara tid och hälsa hänger med.

Ha det riktigt gott!!
kram Lisa

Stolpås Gård sa...

Du storetid vad kul för dig och såå härliga bilder!!! Känns så svensk sommar :) blir tok glad av att se dem.
Tack även gör tipset om att kika in på bloggen.

Så fin spegeln är i rosa! Det är ju kul att göra om efter tid och rum :)
Vackert med rosa.
Kram Sussi på Stolpås

Tidevarf sa...

Maskerna passar så bra i ditt hem, den blå/guld/svarta gillar jag starkt.
Att du är med i en bok det kan jag verkligen förstå, och det måste kännas spännande när den kommer ut till försäljning.
Och en sak till, spegeln blev riktigt söt!

Ha det fint.
Stor kram
Anneli

Johanna sa...

De har verkligen mycket fint på Suedeco. Jag har lärt känna dem och har också handlat en del fint. nu åker de snart till Frankrike igen och det ska bli spännande att se vad de kommer hem med denna gång:))

Ha en finfin tisdag,

Kram Johanna

Ewa`s Galleri sa...

Härliga bilder
gillar den vita masken
Och spegeln blev väldigt fin
Ska genast in o kolla mera bilder
ha en bra vecka

Tess på Tilda och Mamma sa...

Underbara Bilder, önskar dig en fin midsommar/kram Theres

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej AnnaMaria.
Men va härligt att få vara med i en bok :) Inte för att jag är direkt förvånad!
Det ska bli spännande och jag ska genast kolla in på hennes blogg.... och sen köpa boken till hösten: ))
Ha en mysig onsdag.
kram kram
Jessica

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Oj så mycket jag har missat här, men nu har jag läst ifatt.
Spegeln blev fin med den rosa färgen. Jag har en sådan jag också någonstans, som är blå, och den har min farfar gjort... så den får nog förbli som den är. Kanske borde ta fram den igen.
En Trevlig Midsommar önskar jag dig!
Kram
Marie

Elsa och Helena sa...

Spegeln blev fin, jag är också svag för milda rosa nyanser.

Grattis till din medverkan i boken, härliga foton!

Önskar dig en TREVLIG MIDSOMMAR!

KRAM KRAM

Blonder og perler sa...

Gleder meg til å se ditt bidrag i boken..
Ha en fin dag!

Queen of Kammebornia sa...

Så mycket fint! Ja, masker är skrämmande tycker jag, men väldigt fascinerande! Stor kram!

Life´s Silverlining and I sa...

Grattis till att du kommer med i boken. det ser väldigt fint ut! Kram Nilla