söndag 31 mars 2013

VÅRDUKNING

 Påskbordets dukning passar lika bra när som helst
under våren, blev mer en vårdukning.

 Hade ju tänkt ha fåret mitt på bordet, men det blev
ripan.

 Påskafton till ära pyntad med rosa rosor.

 Rosa och ljusblått var temat.

 Ljusblåa servetter istället för gula, och grå tallrikar
från Rusta.

 Pastellfärgade blommor i små glas.

Ingen satt i stolen för vi hamnade i uterummet. Har
varit en solig rolig helg, trevliga gäster och påsk-
maten blev lyckad. Kom några små kärringar och
ville ha godis också.
Påskkram och hej
AnnaMaria






64 kommentarer:

Meta sa...

Vilken fin dukning, måste vara jättemysigt att sitta där och äta och verkligen känna hur våren bara kryper på en.
Ha det så gott i fortsättningen av helgen
Kram Meta

Unknown sa...

Åh gud så vackert, så vackra milda rosa toner, jättefint med det blå :)

Ha en riktigt mysig påskdag!
Kram Catta

Fågel Blå sa...

Så otroligt vcaker dukning,
Så vackert med rippan på bordet, du är så duktig Anna-Maria,
Vackra färger,
Fin fortsättning på Påsken önskar jag dej
Kramar Kathrine

Annas röda stol sa...

Du har det så trevligt och dukningen finfin. Ha en fortsatt trevlig helg. Kram Anna

Hannis sa...

Ser helt fantastiskt ut!
Och fnissar åt ripan, den passade ju i en krans av rosor.

Kram och mysig dag/Hannis

Ett Vitare Hem sa...

Åh vad vackert!
Så fin bild!
Ha en riktigt härlig påskdag!
Kram/Lena

MINA TVÅ HEM sa...

Så vacker dukning! Det är alltid roligt att duka lite festligare vare sej det kommer gäster eller om man dukar till eget bruk. Vi skall ha matgäster idag nu på dagen, så jag skall börja duka nu.
Trevlig fortsättning!
Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

liven sa...

Så fint dekket på bordet ditt!
Nydelige farger og vakre saker :)
Ha en fin dag AnnaMaria
Klem!

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon fina AnnaMaria !

Så fint Dukning ! Helt Ljuvligt.
Och så fint med det blåa och rosa.
Ler för att jag har också haft både blått porslin och likaså rosa skålar till påskens dukningar :)
Rosorna var ju Helt Ljuvliga. Vart hittar du såna ?

Skönt med dom soliga dagar och just att njuta av påsken i gott sällskap. Det har vi ickså gjort :)

Ha nu en fin Fortsättning på Påskhelgen.

En varm kram.från mig

FruNeroLindström sa...

Så mysig och vacker dukning.
Ha nu en riktigt härlig fortsättning på helgen.
Kram Malin

katha´s kortmakeri sa...

Så fint du fixat till det Ripan var verkligen pricken över i.
Ha de gott i solen!
Kram Katha

Lappeline ♥ sa...

Nydelig fint hos deg. Vakre farger
Ha en fin dag
Klem

G:a Affären sa...

Verkligen vackert dukat! Rusta?! Så fina tallrikar!
Ripan fick en fin hedersplats och så fint pyntad, gissar att det blev många kommentarer om den.
Var glad att det kom små kärringar, jag var tvungen att äta upp allt godis själv i år. Jag ska erkänna att jag inte mådde så bra efter godis i flera dagar. Det finns ingen i byn i påskkärringåldern just nu! Jo, jag då...

Påskkramar till dig också!
Cia

Giancarlo sa...

Buona Pasqua...un abbraccio.

It's me sa...

Beautiful table setting....happy easter ....love Ria...xxx...

hemma hos lilla mej sa...

Vilken fin ny header.Underbar fint dukning i härliga rosa nyanser.UNDERBART ♥.Ha en härlig fortsättning på helgen söta du .Påskkramar Rita ♥

sylvia sa...

Hei.
Nydelig som alltid hos deg,
Koselig å sette seg ved bordet,
Ja i dag er det vår stemning her, sol og varmt, vi har hatt kaffe på verandaen.
Ønsker deg en fin dag.
Klem fra sylvia

Unknown sa...

Åh vad fint du hade dukat med ripan. Skönt att kunna sitta på verandan, önskar jag hade inglasat.
Ha en fortsatt fin påsk.
Kram Ing-Britt

Tina sa...

Så rosa och romantiskt! Ripan blev ju superfin! Här är det t-shirt väder i lä. Men då får man sitta stilla, hihi!

kramen till dig

Ewa`s Galleri sa...

Så fin dukning . Din ripa är så fin och extra tjusig med de rosa blommorna
Ha en riktigt skön fortsättning på påsken

Ingela sa...

En GLAD PÅSK till dig! Så fin du är i det korta håret,visst är det kul att förändra emellanåt? En jättefin dukning och vilka fina tovade ägg! Det måste jag prova på att göra. Ha det bra!

Geli sa...

Hello AnnaMaria!
Your table setting is really dreamy!
And I love the colors of your flowers!
I wish you Happy Easter with your family!
With love, Geli

Snäckskalsdalen. sa...

Där hade jag velat dimpa ner och njuta av god mat och underbar dukning! Du har såna talanger!

Jag har nu tittat ikapp mig och du har så många fina inlägg som jag missat, men nu har jag njutit av bilderna! Underbara!

Kramar

corinne* sa...

jolie table pour ce jour de fête !!!
PURE.....BONNE SOIRéE

Vardag och flärd sa...

Underbar dukning! Varför ska det vara gult till påsk? Vår dukning gick också i rosa och vi hade ett litet påskafår på bordet!
Ha det fint, rara du!
Kramar Eva

Lilla Blanka sa...

Hej fina AnnaMaria!

Din dukning är jättefin! ❤

Oh du har klippt dig..! Det ser jättebra ut!! Men kan tänka mig att det känns lite ovant :)

Kraaaaam
Mia

Frida sa...

Vilken fin dukning du har gjort AnnaMaria, fågeln står där ståtlig och fin. Låter härligt med uterum nu när det är soligt men lite för kallt att sitta utomhus.
Önskar dig en fortsatt skön påsk:)
Kram Frida

Sabelhagens Olivlund sa...

Jättefint du dukat!! Härligt med mjuka pasteller.
Ha det gott.
Kram Maria

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Vilken härlig dukning! Pasteller är verkligen rena vitaminkicken denna årstid. Vi har varit på landet och haft sol och mysigt och trevligt. Men huuuuuuuu vad mycket snö där är. Får ge mig till tåls innan innan jag kan börja med vårbruket.

Ha det gott!
Monica

Lallbacken sa...

hej annamaria. vad mysigt att du fick besök av små kärringar, hit kom det inga i år :( jag hade laddat upp med godis och allt, men dom kom inte. så fint du dukat ;)
/mia

Sirpa sa...

Vilken fin dukning och det hela ser mycket härligt ut!
Önskar dig en skön måndag!
Kram Sirpa♥

Hajan sa...

Helt underbart, dessa ljusa och
härliga färgtoner.
Så fin header med.
Ljuvligt, vacker avslutning på en fin Påsk

kram Hajan

helle sa...

Det er virkelig forårsfornemmelser man får i dine billeder fra påskefrokosten, - de rosa, gule og blå pasteller hører både vår og påske til.
Herligt I fik noget sol så udestuen kunne komme i brug, det er i det tidlige foråpr og sene efterår man rigtigt kan nyde livet her!

God fortsat påske, ven!

Kram Helle

Sallys hus sa...

Hej hej!
men ååå vilken dukning!
Du kan det där du.
Så fint med fjädrarna sådär...
å de tovade äggen...vilka fina!
Å ommöbleringen...ååå va fint det blev. Älskar era bokhyllor...såå snyggt! Jag provade med böcker i hyllan i vardagsrummet men det såg bara rörigt ut så jag fick ta bort dem...:( Nån gång ska jag ha ett rum med bibliotekskänsla...så det så..
Ha en fin annandag påsk!
kram Katarina

Snögården sa...

Sååå vackert !! Ömkar dig det samma.

Kram Anni

OddStyle.dk sa...

Smukt og enkelt :o) det kan jeg rigtig godt lide...
Håber du må få en rigtig dejlig 2. påskedag...
Vejret er SÅ skønt her i DK rigtig forårsagtigt i dag, solen står højt på en blå himmel :-D

Kramer herfra

Fröken Tindra sa...

Jättefin dukning. Verkligen vårig!
Kram!

Stolpås Gård sa...

En såå fin dukning! En fröjd för ögat och sedan också för gommen. Kan tänka mig hur gott och mysigt ni fick det :)
Kram Sussi

Hemmavid sa...

Hejsan!

Du kan verkligen det där med dukning du! Superfint!

Ha en fortsatt fin dag.
Kramen Jenny

LOPPISLIV sa...

Vilken ljuvlig dukning, underbart med pastellfärger, rosa och ljusblått, har tittat länge länge på dina fina bilder!! Ha nu en fin annandagpåsk!! Kramen Paula

Tidevarf sa...

Härliga färger, jag fick riktig vårlängtan igen.

Hoppas påsken varit härlig.
Stor kram
Anneli

STENLYCKA sa...

Härlig vårdukning! Gillar ripan med rosenkransen!
Skönt att vädret har varit så fin under påsken nu vill vi bara ha lite mera värme.
Kram Raina

Vitt hus med svarta knutar sa...

Underbar dukning! Jag gillar de skira pastellerna! Ha en fin avslutning på påskhelgen och en fin början på veckan och månaden april.
Kram,
Regina

Queen of Kammebornia sa...

Så fantastiskt fint!

Livet på Vestergård sa...

Underbart med vårdukning! Vackert väder har vi fått njuta av över påsken och nu hoppas jag att snön snart försvinner så att man får börja gå och kika i rabatterna :)

Hulda sa...

Det ser jo veldig fint ut med vårdekket bord. Nydelig den døra du har der, så fine sprosser på den. Skjønne puter med striper, og en vakker stol. :) Fint med solskinnet innover gulvet.

G:a Affären sa...

Och headern! Hur kunde jag missa den förra gången jag var in? Den ger mig verkliga vårkänslor, så fiiin!

Kramar
Cia

Sirpa sa...

Önskar dig en fin vecka!
Kram Sirpa♥

Lövkojan sa...

Superfin dukning som passar minst hela våren! Ripan är verkligen fin!
Det gör så mycket med sol och vad härligt att kunna sitta i uterummet!

Ha en fin vecka, kram Marie-Louise

Le petit jardin sa...

Vilken skön och vacker dukning, så fint med den vita fjädern på servetten.

Kram kajsa

Anki sa...

Wow så fint, fast allt blir ju fint när du lägger tassarna på det:)
Det har varit en bra helg, solsken men attans vad kallt det blåst!

Ha en bra dag Stumpis!
Goa kramen!

House and Garden by Bia sa...

Oj va vacker dukning;)
Det var så fint med fjädern på servetten också;)
Jaa nu är påsken över för den här gången...
Ha en fin dag...
Kram bia

Moa sa...

Så underbart vackert o fint! Kan tänka att det blev lyckat med påskfirandet..

Blommiga Rutan sa...

Sååå vackert! Hela bordet andas harmoni.
Du är så duktig på att byta header så ofta, den här var så fin med krokusarna, riktigt, riktigt vårig.

Önskar dig en fin vecka, denna första i vårmånaden april.

Kramar Anncathrine

lotta sa...

Oj så fint du har dukat! Jag må tro att dina gäster njöt av fulla drag. Både vackert och säkert jättegod mat!Så fin du blev med lite kortare hår! Kram Lotta

årstidens bästa sa...

Det är ju alltid kul att få till den där lilla extra dukningen tycker jag...

Påsken har verkligen varit hur bra som helst.

Ikväll hoppas vi verkligen att Värmlänningarna knäcker Luleå, inte sant?
:)

Kram
Linda

Vita små hjärtan sa...

Du är duktig du att få till det så himmelskt vackert!!!!
Ha det så gott Vännen
Kram Agnetha

Elsa och Helena sa...

Jättefin dukning, skir och vacker. Där har jag gärna suttit med:)

Önskar dig en fin fortsättning på veckan och så hoppas vi att våren kommer på riktigt nu:)

KRAM Helena

Designe sa...

Såå himla fin dukning! Gillar de tallrikarna jag med...men har barat två assietter!:) Underbara små buketter där på bordet och vilken härlig sista bild!...ser lite härligt osvenskt ut på nåt sätt!:)
Kram

Gabriella sa...

Åh vilken vacker dukning! Tack för inspiration=)

Blåbärs och smultronstället sa...

Underbar header, A-M!
Dina inlägg och bilder är alltid så intressanta och fina. Kul att kika in här igen, det har varit lite ont om tid för bloggande för mig.
Ni verkar ha haft en skön påskhelg:)
Kram Susanne

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Så nydelig du har dekket bordet!! Herlig med rypen med roser rundt halsen. Tenk å få kunne være gjest rundt dette bord:-)
Vel overstått påske!:-)

Ha en fortsatt fin uke! Klemmer fra Hjørdis

Nyanser av vitt sa...

Så himla fint du har dukat vännen
Kram Agneta

Hos Jorunn sa...

Dette var virkelig et vakkert dekket bord! Klem fra Jorunn