torsdag 28 mars 2013

GLAD PÅSK !

 Har klippt av mig håret, svansen är borta! Lite ovant
men man vänjer sig.

 Läget var lite segt så jag kände för lite förändring,
både med mig själv och hemmet.

 Har möblat om lite, bla i biblioteket. Maken kapade
benen på ett bord med lådor, soffan är flyttad. Och
klämlampan fäst i stegen. Här ska jag sitta/ligga och
läsa påskekrim under helgen.

 Blev inte så mycket påskpynt, men har köpt tre
tovade ägg av en kollega.

 Kollegan är jätteduktig på tovning, och vi fick välja
vilken färg vi ville beställa.

 Enkelt val!

Om jag åker till Blåkulla är det inte katten som åker
med iår, jag tar med vargen. Katten tycker det är
för kallt.
(vargen på kvasten har jag lånat från Kolmården)
En riktigt GLAD PÅSK till alla
Stor kram
AnnaMaria






77 kommentarer:

Meta sa...

det är lite ovant med ny frissa men det brukar gå fort över och kännas riktigt bra, Bordet var ju jättefint tänk egentligen vad lite som behövs för att det skall kännas nytt. Såna ägg gillade jag.
ha en underbar Påsk
Kram Meta

Hannis sa...

Tycker du är fin i håret!
Men det är ovant till en början när man klippt av sig kalufsen.

ag tycker om ditt bibliotek!
Och det blev fint med bordet, ser mysigt ut så du gör rätt som lägger dig där.

Kram Hannis

Fågel Blå sa...

Åhhhh Anna-Maria, vad fin du blev i hårte, ibland behöver man förnya sej,,
Vilket härligt inlägg du har det så fint,jag riktigt njuter av dina bilder, och dom triggar igång mitt stora inredningsintresse,
Fniss!
Tack för all inspiration du ger med din underbara blogg, vilken härlig låt!
Önskar dej en fin Glad Påsk
Kramar Kathrine

FruNeroLindström sa...

Låter som du har några lediga stunder över för välbehövligt lugn i påsk. Skulle gärna krypa ner i soffan och läsa jag med.

Ha en riktigt härlig skärtorsdag så syns vi på blåkulla ;)
Kram Malin

Ewa`s Galleri sa...

Ser fint ut med ny frissa, även om du är lite i skymundan på bilden
Så fint i biblioteket ,vilket ´bord ,det kan få flytta till mig
ha en riktigt skön påsk

helle sa...

Så fin du blev med afklippet hestehale, nogen gange må man vove sig ud i noget nyt og ofte tager det 10 år af alderen! Ikke dårligt!
Farven på de filtede æg kunne heller ikke passe bedre til dig og dit fine hjem, har flere gange bemærket den smukke æske du har liggende på bordet, til påskepynt?

Jeg er tidligt oppe da min mand skulle til tandlægen i Tyskland og have lavet nogle kroner, vi sparer ca 10.000 kr. ved den lille ulejlighed!

God påske søde!

Kram Helle

Blommiga Rutan sa...


Godmorgon!

Du ser jättesnygg ut i din nya frisyr! Skulle gärna se en bild där du syns ännu mer, förstås! Men, jag vet hur det är, helst vill man bara skymta lite i bild om man måste vara med.
Men, du ser jättefin ut!
Sååå mysigt i ditt bibliotek!
Härliga färger! Fint bord.

Önskar dig en riktigt härlig påskhelg!

Påskkramar i massor
Anncathrine

LantlivsAnette sa...

Åhhh så fin du är !! Det är alltid roligt med lite förändringar, jättefin blev du !! Och sååå fint du har det hemma..mys o ta det lungt i Påsk..och ät massor med godis, för det ska jag..
Kraaam Anette

Rose Cottage sa...

Hej Vännen,
modig du är son klipper av dig håret!
Snyggt blev det, kanske man skulle beställa tid för det själv:)
Om möblering det gillar jag, jag har en sån ådra också min mamma brukar säga att jag har det från Mormor, även från henne har jag ärvt förkärleken för ciggar doft.......

Glad Påsk så syns vi i kväll!

Kram Ulrika

Geli sa...

Hello AnnaMaria!
You' re looking so nice with the new haircut!
I love your new banner with the teddy bear and the flowers!
Really beautiful!
I wish you and your family happy Easter!
With love, Geli

Tina sa...

Snygg frissa, ja du är snygg också!
Våren innebär ofta ett nytänkande för mig, har puttat runt möblerna hur många ggr som helst nu, hihi! Fina bilder!

Glad Påskkram till dig

Prinsessorna på Bellevue sa...

Du är jättefin i håret och har säkert vant dig snart! Vad fint du har gjort hemma och äggen var så söta och mysigt att ligga och läsa deckare i den där mysiga soffan!

Önskar dig en jättefin påsk!

Kraam
Petronella

♥ Pia... sa...

hej där;).. Å du jag vet ingen som har så vackert hem som du här på nätet.. sååå fint.. och fin blev du utan svans oxå.. ägg i tovad ull.. sååå gulligt.. gillar den där färgen ja;).. hos mej blir det mest de där äggena som jag gör i parti och munit.. som tur är åker de flesta ner till butiken ..men några ligger allt här och där här hemma;).. riset får vara utomdörrs för alla mina allergiska familjemedlemmar... på den inglasade aötan finns lite dock ..men där går det bra.. skärtorsdan idag och jag är ldig ..ska förstås göra allt.. börjar med att göra en hälsokoll på Selma...på smådjurkliniken ...sen blir det räääserfart med allt annat... en liiiten flygfärd tar vi väl ja å selma ja jag tar hunn istället för varg för nön katta har vi inte heller de finns i alle stögera runt omkring oss ... önskar dej en skön och GLAD PÅSK...kram..Pia

Maliva`s verden sa...

Herlig med forandring, så fin du ble. Du kan jo vise flere bilder av deg da, eller er du lik meg trives best bak kameraet....hihi. En "glad" og god påske ønskes deg fra meg.

Things and Thoughts sa...

What a great house with Easter decoration! White and red is just a perfect combination ! Well done Anna Maria! Very beautiful!
Happy Easter and best wishes!
Olympia

Vita små hjärtan sa...

Alltid kul med lite förändringar! Du har så fint och trevligt!!!
Ha en toppenmysig helg nu. Vi hoppas på massa sol...
Kram till dig vännen /Agnetha

lisashus sa...

Du ser jättefin ut i håret! Ja, ibland vill man förändring på alla plan! Så läckert det ser ut i ditt bibliotek coh så söta de tovade äggen är!!! Klart de blev röda! :)

Vargen är nog säkrast.Inatt blir det tufft i kylan, men vi får väl elda under kaffepannorna!
Vi ses på Blåkulla! :)
Kram
Lisa

Annas röda stol sa...

Snygg i din nya frisyr!!! Men vilka fina tovade ägg :) Förstår att du blev extra förtjust i just dessa. Ha en bra dag. Kram Anna

Sabelhagens Olivlund sa...

Snygg du är! Ovan men man vänjer sig:).
Fint du har möblerat om, roligt med förändring. Jag har målat gamla möbler i veckan, så det blir lite förändring här med:):
Söta ägg:)).
Önskar dig en skön påskhelg.
Stor kram från Maria

Unknown sa...

Så mysigt du ska ha i Påsk. ;-)

Tovade äggen var jättegulliga, har aldrig tänkt på att det faktiskt kan bli fint med rött i påskriset. För fint, det var det!

First Aid Kit tillhör även mina favoriter, speciellt Ghost town - den är underbar.

Önskar dig & de dina en vacker solig Påsk!

Kram Kram,
Maria/Javabönan

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Fin du ! Ja sånn er det , av og til må man ha litt forandring både med en selv og ting rundt en ... så deilig ! Man blir så lei. God påske til deg ! Klem

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej min vän.
Du blev jättefin i håret, kul med lite förändring!
Jag vet precis hur du känner nu för så känner jag med, att det går lite trögt och man vill förändra både sig själv lite o hemma.. Jag tror att i alla fall för min del att det beror på vädret... Jag längtar så efter en förändring på det så jag tror jag smäller av :)
Hoppas du får en jättefin helg.
Stor kram
Jessica

Bente sa...

Glad påsk AnnaMaria. Forandring fryder heter det jo i Norge, kanskje i Sverige også?
Mitt hår gror. Hvor lenge jeg orker vet jeg ikke. Har nokså "stort" krøllete hår. Min frisør er flink og jeg får dog hjelp av henne,
Påskepynten min er og blir borte. Har funnet noen små vakre egg og har heklet noen til påskeriset. Du får holde deg hjemme fra Blåkulla tror jeg. Det er vel best. Skummelt med den ulven.

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Med ønske om en varm og god påske til deg og dine!

Klem Cathrine :-)

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Med ønske om en varm og god påske til deg og dine!

Klem Cathrine :-)

promenader på landet sa...

Vilka jättefina tovade ägg! Önskar dig en riktigt skön påsk! Kram från vännen Maria

Black Iris sa...

Visst är det skönt med en sommarklippning. Snyggt blev det också..
Smart att ta med sig vargen på kvasten:)

Kram Maidi

Lappeline ♥ sa...

Så fin du var...kjekt med litt forandring både på seg selv og i heimen.
Så fine egg....ikke mye påskepynt her heller.
Fin dag ønskes deg
Klem fra Lappeline

Med en doft av lavendel sa...

Önskar dej en riktigt skön påsk.
kram Annika

Välkommen Hem! sa...

Fin du blev! och en massa fint påskpynt hos dig- du är ju så bra på det där med pynteri ;-)
KRAM! Judita

Sofia sa...

Ja, jag tänkte väl det att det var en varg!!!! trodde först inte mina ögon... He he...
Ha nu en riktigt härlig Påsk!
Kram Sofia

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Glad Påsk tilll dig också! Passande med en varg på kvasten, efter denna vargavinter...
Fin blev du i håret också, skönt med lite kortare om det blåser när du sitter på kvasten. Då slipper du reda ut massa tovor... :)
Kram
MArie

Anki sa...

Så fin du blev med kortare hår, missförstå inte du var fin förut oxå :)
Jag ska oxå klippa av mig rufset men har inte kommit till skott än, det är aningen seeeegt allt när det gäller mig;)

Jisses vad fint med bordet, ja hela rummet är tokfint...där ligger du bra i påsk, hihi!
Ha nu en skön helg Stumpis!

Goa kramen!

Stolpås Gård sa...

Så fina ägg din vän tovat!
Gillas skarpt :)
Vad kul med förändring både på det personliga och hemliga planet...
Glad Påsk!
Sussi på Stolpås

Tidevarf sa...

Kul med ny frisyr, du var fin innan men i den här frisyren ser det ut som du också drack ur ungdomens källa. :)
Vilka härliga bilder och de tovade röda äggen var som gjorda för ditt hem.

Ha det så fantastiskt i påsk härliga du.
Kramar
Anneli

Lallbacken sa...

Hej Annamaria. Visst blev du fin utan svans :) Det var vågat, det är inte alla som vågar klippa av sig kalufsen ;) Tovade äggen gör sig fint i all sin enkelhet. Glad påsk till dig ;)
/mia

STENLYCKA sa...

Så fin du det blev!!
Stor Påskkram till dig!
Ha en underbar helg!
Raina

Unknown sa...

Härligt med lite förändring både i hemmet och på sig själv. Tycker allt du är riktigt snygg i det lite kortare håret.
Äggen var fina och nej jag tror inte du hade svårt att välja färg ;).
Önskar dig en fin helg med massor av god mat och trevligt sällskap.
Påskkramar Ing-Britt

Hos Jorunn sa...

Så fin du ble med din nye frisyre!! Selv har jeg hatt det samme lange håret i over 40 år, men jeg kommer nok til å klippe det kort..om noen år..hehe. Det ser så mysigt ut i bibloteket og bordet ble kjempefint! Likte godt de tovete eggene også og den hvite bamsen er jo så søøøt!

Ønsker deg en fortsatt god påske! Klem fra Jorunn

Bitte sa...

Vad fin du blev i håret, även fast jag inte ser hela dig så ser det jättefint ut! Ibland vill man bara förändra sig, jag funderar på att klippa mig också.

Vad rofyllt och vackert det ser ut att vara hos dig, perfekt nu när påsken är här och vi har några lediga dagar framför oss!

Jag hade inte hört just den här låten med First Aid Kit, den var riktigt bra! Jag gillar dem jättemycket, det var sonen som introducerade mig för deras musik :-).

Önskar dig och de dina en riktigt Glad Påsk!

Många kramar
Bitte

Elsa och Helena sa...

Du är jättesnygg i nya frisyren och biblioteket ser så inbjudande ut. Där i soffan skulle jag gärna ligga och mysa:)

Härlig musik...KRAM

MINA TVÅ HEM sa...

GLAD PÅSK! även till dej.
Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

House and Garden by Bia sa...

Härliga bilder och fina tovade påsk ägg;)
Önskar dej en fin Påsk helg!!
Kram bia

Blan betong och gammeldags pioner sa...

Hej du är supersnygg i håret!!!!! Och vilka läckra tovad ägg....försökte mig själv på o tova en kanin den blev ju sådär....hihi men kidsen på jobbet fick ju sig ett gott skratt!!!! Ha en fin påsk Kram från Maja

Viola sa...

VILKEN HÄRLIG HEADER..LÄNGE SEN JAG VAR HÄR, HINNER TYVÄRR INTE MED BLOGGEN NU..ÄR FULL RUSCH I BUTIKEN OCH DET KLAGAR MAN INTE PÅ, HOPPAS DU FÅR EN HÄRLIG PÅSKHELG MED DE DINA, KRAM VIOLAN

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Så tufft att våga klippa håret!! Jag är en som skulle vija prova kort, men jag våååågar inte.

Fina ägg! Kul att möblera om. Snyggt!

Önskar dig en riktigt underbar GLAD PÅSK!
Kram Monica

It's me sa...

Happy easter !!!...love Ria...xxx..

Lissboden sa...

Hej AnnaMaria!
Vilka fina ägg och i rätt färg till dig:) Bordet som maken kapade benen på blev jättefint.
Din nya tunika var underbar i färgen och kommer säkert att bli jättefin till vår/sommaren.
Håret ser jättesnyggt och det är roligt att byta lite ibland. Jag har klippt mig riktigt kort och det är så skönt, det torkar snabbt:)
Jag önskar dig och din familje en Glad Påsk!
Kram/Maria

Sirpa sa...

Mycket fin tunika! Och härliga pynt du har!
Önskar GLAD PÅSK!
Kram Sirpa♥

Hajan sa...

Så fint Du har och så mysigt med
dina påsk.saker.
En stor kram from Hajan

Frida sa...

Ser inte dumt ut att sitta i den soffan och läsa, du har det så fint. Vilka fina påskägg, jag har inte heller så mycket påskpynt, lite vita ägg och bruna fjädrar i mitt ris. Förra gången jag klippte mig själv tyckte jag också det blev för kort men man vänjer sig och jag brukar tänka att det växer ju alltid ut igen.
En riktigt skön påsk önskar jag dig AnnaMaria:)
Kram Frida

katha´s kortmakeri sa...

Även jag klippte av mitt långa hår för 3 år sedan men nu i veckan var första gången jag hade tofs igen...
GLAD PÅSK Vännen!
Katha

Mycket annat & lite betong sa...

Modigt att klippa av håret! Men faktiskt roligt med lite nytt. Jag som är så feg har bytt hårfärg!
Har nallen somnat på bordet? De tovade äggen var väldigt fina och passade så klart jättebra hos dig.

Glad Påsk!
Kram Agneta

Jenny sa...

Men ooo, vad läckert med en varg! Antar att han gjorde succé på Blåkulla ... eller? Här var det lite påskkärringar som gick förbi men av någon anledning ringde de inte på hos mig. Kom på sen att dörrklockan inte funkade så det var visst några som ringt på, synd!

Kram,
Jenny

G:a Affären sa...

Det behövs förändring ibland och att kapa både hår och bordsben var inte dumt. Du blev jättesöt med ny frisyr! Och bordet gillar jag liksom din ommöblering.
Bilden med nallen på rygg fick mig att le, jag känner mig som den nu! Äntligen ledig, men utmattad...
De tovade äggen har oväntad färg, men jag gillar dem!

Musikvideon gillar jag också och skickar den vidare till Australien och min dotter.

Önskar dig en Glad Påsk!

Kramar
Cia

STENLYCKA sa...

Glad Påsk på dig kära vän.Du har så rätt, visst skrev du en hälsning men av någon konstig anledning, kunde det beror på att jag skulle till Blåkulla, så raderade jag din och flera andra. Har skrivit om det på min blogg.
Ha en härlig påsk, nu åker vi till barnbarnen.
Kram Raina

Blonder og perler sa...

Forandring fryder. Litt variasjon er aldri feil:)
Koselig stue du har - likte sofakroken din. Hyggelig å kunne slenge seg på sofaen og lese hvis man føler for det.
En fortsatt god påske til deg.
Klem.

Millygarden sa...

Kul me förändrin, då känner du dig vårfin nu och hemmet likaså. Vi behöver verkligen det efter en lång,mörk och kall vinter.

Glad Påsk!
Kram Marina

Marie sa...

Du ser jättefin ut i nya frisyren!

Önskar dig en Glad påsk!

Kram Marie

Hanna sa...

Ville bara titta in och önska en Glad Påsk.
Kram
Hanna

hemma hos lilla mej sa...

Vad fin du blev i håret .Himla kul att förändra sej lite.Vad fint du har pyntat men du är ju bara så duktig på det.Önskar dej en riktigt skön och härlig påsk.Påskkramar Rita ♥

LOPPISLIV sa...

Så fin ny frisyr, så gjorde jag också förra året, klippte av det långa håret, känns ovant först men man vänjer sig fort, nu har det blivit rätt långt igen, dags att boka tid hos frisören igen :-))

GLAD PÅSK!! Kraaaaam Paula

Fröken Tindra sa...

Lite förändring piggar upp tillvaron!
Ha nu en riktigt Glad Påsk!!
Kram!

Lövkojan sa...

Ser jättesnyggt ut!
Låter härligt att ligga i soffan och läsa rim:)
Ha en riktigt fin påsk, kram Marie-Louise

Elna sa...

Glad Påsk!

Kramen

Änglarnas hus sa...

Superfina, röda ägg där i påskriset!! :)

En jättestor och varm Påskkram vill jag ge dig vännen!!

Kraaaaaaaaam!! Sanne

Margareta sa...

Hej AnnaMaria!
Så snygg i nya frisyren!Jag tycker att du och påskflickan är lika.
Och nalle är som jag...trött.
Härliga bilder och fin musik.
Hoppas förresten att du är tillbaka hemma efter Blåkullafärd....

Påskkram Margareta

Draffin Bears sa...

Dear AnnaMaria,

You look fabulous with your new hair style.
Happy Easter to you and your family and I enjoyed seeing your lovely home.

Hugs
Carolyn

liven sa...

Heisann
Kjekt med litt forandring på hårsveisen :)
Nydelig påskepyntet hos deg også!
Ønsker deg en fin påskehelg AnnaMaria
og kos deg med lesing :)
Klem!

Anonym sa...

Hej!
Du har massa fina saker!
Undrar om ni även säljer en del eller om det finns möjlighet att köpa?

Ni kan mejla mig på esthlm@hotmail.com

Glad påsk.

Med vänlig hälsning,
Edward

Ett ögonblick sa...

Glad Påsk AnnaMaria!!!

Tack för alla gulliga kommentarer jag fått av Dig. Det är ingen fara med mig, bara helt enkelt slut och utan marginaler.
Kanske är det läge för förändring hos mig också (fast å andra sidan ändrar vi hela tiden) men det kanske är just jag som behöver en förändring, så enkel som att klippa håret...vill så gärna ha frisyr à la Marilyn Monroe;)
Du är jättefin i din nya frisyr!!! modigt av Dig!!
Så söta ägg! mycket vackra i rött.

Kanske jag borde ta kvasten till Blåkulla och vila upp mig.... eller soffläge och en bra bok, just nu en önskedröm. Jag försöker få ihop lite mat till gäster ikväll men lusten till matlagning är nån annanstans.

Ha det gott och jag hoppas att Du får en riktigt skön påskhelg!!

kramar Lisa

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Du ble såååå fin på håret, AnnaMaria :)
Sååå fint det er hjemme hos deg.. virkelig lekkert :)

Nyt de siste dagene i Påsken :)
Klem fra Solveig

corinne* sa...

bonnes fêtes de Pâques !

OlgaA sa...

Glad Påsk, fina du!!!

kram/Olg@

OlgaA sa...

Glad Påsk, fina du!!!

kram/Olg@

HWIT BLOGG sa...

Såå snygg frisyr!
Himmelskt vackert hem...

Önskar dig en skön påsk! Ät och njut!

Kram,
Titti

Snögården sa...

Glad påsk på dig , alltid roligt att byta frisyr mycket snyggt!
Vackra bilder!
Kram Anni