torsdag 21 mars 2013

NYA BAND

 I söndags kraschade min dator så rejält så ingen
hårddisk gick och rädda (hade tre) Alla årets foton
åt pipsvängen, allt före det hade jag sparat säkrare.
Så nu blir det inlägg om bomullsband!

 Men det var roligt och fota banden så det blev ett helt
inlägg, kommer ta ett tag innan jag är på banan igen.

 Fåret ska stå mitt på det dukade påskbordet, och vi
får se vem som får sitta i min fina stol från Kallholmen.

 Banden är från Iris o Doris, fanns till och med på ett
påskägg som Marie hade gjort. Det blir mycket Iris
o Doris men det beror på att jag gillar både tjejerna
och butiken. Och så är det ett perfekt lunch-nöje
och gå dit.

 Banden i närbild.....

 Ljusstaken har jag ärvt.

Banden och högen med linnetyg hamnade på
isskåpet i hallen när jag var klar.
Kram och hej
AnnaMaria







63 kommentarer:

Fågel Blå sa...

VAD tråkigt med Kraschad Dator, stackars dej, hoppas du kommer på banan snart igen!
Så fina band, underbart tillsammans med gammalt linne,
Och Fåret så fiiiiiiiiiiiiiiiiiiint!
Vill Ha!!!!
Hoppas du får en fin helg!
Kramar Kathrine

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon !
Så Tråkigt ! Trist !!!
Det är ju det som kan vara nackdel med dessa datorer och minneskort.

Hur som helst så blev det fina bilder :)
Jättw fint ljustake också och lammet. Allt :)

Ha nu en fin fortsättning på veckan! trots allt..
Kram till dig fina du

LantlivsAnette sa...

Åhhh stackars dig med data krasch...inte kul..
Men sååå fina bilder du visar oss, bandet är så fint..och fåret..
Ha en fin dag
Kraaam Anette

Tina sa...

O nej, datakrasch önskar man ju ingen!
Jag är nog en sucker för band, har en viss förmåga att samla på mig meter efter meter...
Fina du visar!!

kraam o styrka till dig!

Prinsessorna på Bellevue sa...

Åhhhh, nej! STACKARS och ve och fasa! Det är ju man jätteorolig för att det ska hända! Hoppas att det går att rädda något!

En stoor kraam till dig och tack för underbara bilder på vackra band och lite 1700-talskänsla!

Petronella

liven sa...

Heisann
Så kjedelig med datakrasj!!
Synd når man mister bilder...og mye annet!
Nydelige bilder er det nå alikevel AnnaMaria :)
Ønsker deg en fin torsdag
Klem fra meg!

Jenny sa...

Nej, vad tråkigt med kraschen!!! Har du bara fotona i datorn eller brukar du framkalla dem så du har såna kopior? Jag är så antik att jag både framkallar och sätter i album.

Jag tycker också om band, de går att ha till mycket.

Kram,
Jenny

Geli sa...

Good morning AnnaMaria!
I loooove your sheep!
Fortunately your pc is okay now!
I wish you a happy week and spring feeling!
With love, Geli

Älskade pion sa...

Näe,vad tråkigt.Min dator blev alldeles svart för ett tag sen,trodde att jag skulle bryta ihop helt.Men,det felet fixade en kille på min mans jobb,gulle honom.Du får ta en massa nya härliga bilder nu då.:)Kraaaaaaaaaam Ulrika

Unknown sa...

Hejsan!

Hårddiskkrasch är inte kul. Är du säker på att bilderna inte går att rädda. Jag tycker du ska ta kontakt med någon datafirma som pysslar med sånt och höra vad det kostar att rädda bilder, det behöver inte vara dyrt och det kostar ju inget att fråga.

Kram kram,
Maria/Javabönan

PS. Banden var vackra, men så är jag ju också en "sucker" för rött. DS.

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Æsj , noe dritt med data noen ganger ! Båndet er kjempesøtt , nesten som en polkagris , hihi. God torsdag til deg ! Klem

Sabelhagens Olivlund sa...

Åh nej vad tråkigt med kraschen och alla fina foton förlorade!! Aj, aj vad trist.
Jag har alla mina foton i datorn, har sagt länge att jag ska ha dem på en extern hårddisk men det har inte blivit av ännu.
Jättefina bilder!! Jag tycker så mycket m olika band:)). Och vilket skåp!! Charmigt.
Ha en fin dag.
Kram Maria

lisashus sa...

Jättefina band och så passande hos dej! Himla trist att hårddisken har kraschat! Usch,så tråkigt att förlora en massa fina bilder!

Fina bilder lyckades du i alla fall få fram här!
Kram
Lisa

Nyanser av vitt sa...

Vad tråkigt med disken. Jag hade ju samma förra året men vår datakille på jobbet lyckades rädda allt.
Vackra band. Ha en fin dag vännen
Kram Agneta

Vardag och flärd sa...

Eländes elände med hårddiskarna! Alla foton som är borta är så tråkigt, jag försöker att spara mina på externa minnen men gör det inte så ofta som jag ska göra egentligen. Du kommer nog att bli jätteduktig på att spara efter detta. Hoppas det ordnar sig snart för dig.
Banden är så fina, hemtrevligt. Och lilla fåret är gulligt. Jag kan tänka att du får sitta i fina Kallholmenstolen!
Ha det nu riktigt fint!
Kram Eva

FruNeroLindström sa...

Nej men fy så tråkigt. Vi försöker komma ihåg att lägga över bilder på vår externa hårddisk men vi borde göra det oftare. Man vet ju aldrig när olyckan slår till.
Men så mysiga bilder du fotat. Och vilka fina band.
Hoppas du hittar tillbaka till banan snart.
Kram Malin

Livet på Vestergård sa...

Nej vad trist att du förlorat dina foton. Vackra är de du bjuder på i dag i alla fall!

Annas röda stol sa...

Fy så tråkigt!! Men du visar underbara bilder idag. Band i alla dess former är superfint. Ha en bra dag. Kram Anna

Lallbacken sa...

Hej Annamaria. Det låter inget vidare med datorn. Man kanske ska sätta igång och spara bilderna någonstans... :/ Dina fina band gör sig jättefint där :)
/mia

hemma hos lilla mej sa...

Fy vad tråkigt .Underbara bilder du bjuder på idag.Fina band och sött litet får.Ha en härlig torsdag vännen.Kramar Rita ♥

Tidevarf sa...

Hej härliga du,
Det lät inte roligt med kraschad dator och du har säkert gjort det som går för att fixa den.
Jag vet ju inte vad som är fel men om den inte är helt låst så har du provat göra en systemåterställning till lördagen innan felet?
Om det går tror jag att du mister "bara" det som är efter lördagen. Men man måste veta vad man gör så man inte råkar rensa hela datorn. Kanske värt att kolla upp?

Sedan så vilka fina bilder, det piffar verkligen upp olika saker i ett hem med fina band.

Stor kram
Anneli

Blan betong och gammeldags pioner sa...

usch för datorer när de inte funkar...hade ju problem med min innan jul o jag häll på o klättra på väggarna...jisses att inte kunna blogga...du bjuder på underbara bilder!!! Ha en fin fortsatt vecka kram från Maja

Blommiga Rutan sa...

Hej AnnaMaria!

Neeej! Så tråkigt med din dator! Tur i oturen att du hade sparat alla andra bilder!
Datorer är sånt som bara ska fungera. Som tvättmaskiner och diskmaskiner.
Och bilar också.

Vackert band, har samlat på vackra band sedan jag var barn, så man kan säga att jag har några meter...
Men det är så roligt med fina band.
Fåret kommer att pryda sin plats på påskbordet.
Ja, håller med dig, det känns verkligen som att vi blivit lurade på en vårmånad! Så tråkigt!

Jätteroligt att du vill vara med i vår utlottning.

Kram Anncathrine

Helens Universum sa...

Oj, vad jobbigt med kraschad dator, stackars dig! Påminner mig om att jag måste se till att lägga mina bilder på säkert ställe . . .
Härliga foton hursomhelst!
Kram Helen

Hannis sa...

Usch för datakrasch!
Tur att du sparat det andra.

Alltså jag tycker så mycket om stolen! Den är så fin med sina former.

Kramen Hannis

Hajan sa...

Jaa, nog är vi lurade, dotter min sa igår, Du som skriver dagbok,hur
var det förra året,de hade skrivit om detta i dafstidningen. Jag sa
enligt mina rader var det 18 + på
dagen,8+ på morgonon.
Men sen föesvann ju både våren,sommaren var ju ingat att hurra för heller. Ty värr vädret rår ingen på. Solen sken i dag men
jag blev väldigt frusen i blåsten

kram

Winkel's Crazy Ideas sa...

Så trist med din data, sånt skjer så brått og skaper så mye trøbbel. Fint band du viser, kan brukes til så mye. Klem Pam

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Å stackars dig - vilken rysare!! Inser att jag genast måste gå hem och spara alla bilder som inte är sparade på min reservdisk!!

Fina band och ett härligt får till bordet!!

Kram Monica

It's me sa...

It lokks lovely !!! like the sheep !!...lovely first spring day darling.....love Ria...xxx...

Mycket annat & lite betong sa...

Usch, så jobbigt med alla bilder.
Vackra band och sött påskägg. Men nu måste jag hämta min externa hårddisk...

Kram Agneta

Änglarnas hus sa...

Men fy vilken mardröm.kraschad dator vill jag inte uppleva!

Du har fotat såå fina bilder på banden!!

kram kram Sanne

helle sa...

Så synd for dig ven, alle ved hvor sørgeligt det føles når meget går tabt på pcén. Godt du ikke har mistet alle dine fotos, trods alt! - familiens billeder må man gemme på en harddisk, det lærte jeg sidst det skete for mig.
Håber du er ved godt mod..!
Så fine bånd, meget dekorative.

Kram Helle

årstidens bästa sa...

Nä,usch. Alltså det där är ju skräcken!
Banden var jättefina, jag är galen i band. Typ kär!

Trevlig Helg till dig.
Kram
Linda

Karin sa...

Nej vad tråkigt med alla bilder, hoppas du kan få hjälp med att rädda några, Karin

Sirpa sa...

Hej! Ja, det var inte rolig med datan men vad bra att du är på banan igen. Fåren är jätte söt!
Har en skön kväll!
Kram Sirpa♥

Lyckoslanten sa...

Oj då! Man borde verkligen säkerhetskopiera och jag missar nog det där. Vilken tur att du har bilder på bloggen i varje fall!
Vacker visar du här som alltid! ♥

Moa sa...

Aj aj vilken förlust! inte kul alls att bli av med bilder så där, gör att man (jag) får en tankeställare.. *ler*.. ha det gott/Moa

CONCEPT by JESSICA sa...

Åh nej vad tråkigt med alla bilder, fina bilder visar du..
Ha fina kvällen, kram

Melody and M.E sa...

Tänk att ett band med röda kanter kan ge inspiration till så fina foton! Alltid en njutning att titta på dina foton och verkligen sorgligt att du förlorat en massa!
Ha det gott!
Melodys matte

House and Garden by Bia sa...

Nej va tråkigt!!!
Men fina bilder du visar ...och isskåpet är ju bara sååå snyggt!!
Ha en fin kväll!!!
Kram bia

Vitt hus med svarta knutar sa...

Jag skulle bli galen om datorn kraschade så att jag miste alla mina bilder. Jag har en extern hårddisk, men man ska ju lägga över bilderna också, något som jag är dålig på. Underbara bilder hos dig och färgerna i din header är såååå fina. Mina favvos!

Ha en fin fredag!
Kram,
Regina

Casa of Mia sa...

Fy så tråkigt med din dator! Jättefina bilder, kram

LOPPISLIV sa...

Ohhh så vackert iskåpet är, och bandet är urcharmigt, jag köpte likadant band till julen, men det kan man ju ha året om ser jag nu när du pyntat så fint med ditt, måste genast plocka fram mitt band igen :-))

Vad tråkigt med datorn, gulp blev helt skraj här nu, måste ta och säkerhetskopiera en del foton i helgen ( har tänkt göra det i typ 1 år nu :-)) hög tid med andra ord!!!

Kraaaaam Paula

Anonym sa...

Que finamente decorado, un encanto las fotografías!
Te dejo un fuerte abrazo, buen fin de semana!

Photo by Maria sa...

Fy så tråkigt med bilderna =(
Jag sparar mina bilder på tre olika externa hårddiskar så jag har en back-up..

Kram Mia

LantlivsAnette sa...

Gomorron...jaa du såg att jag bytt till större bilder på min blogg, jag provade, och ..jaa det ser väl ok ut, så jag kör så nu..lite förändring, och lätt, man klickar bara under bilden när man lägger in den.....
Ha en fin helg
Kraaam Anette

OlgaA sa...

Hej AnnaMaria!

Fyyyy på tekniken som inte fungerar... Och så tråkigt med bilder som inte gick att rädda.. :/

Fint band.. Och fåret var ju så charmigt! ;)

Ha en trevlig helg! kram/Olg@

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej Anna-Maria.
Huuuuuuuuuuuu nu blir jag rädd, inte bra med krascher. Men utom det nu så har du gjort jättefina stilleben och myset på trappen är oslagbart, åååååååååååå så härliga dagar vi har.
Återkommer till dig vill bara önska allt gott, och tacka för din fina blogg.
Nu åker vi iväg med inköpt skoter i vita vidderna.
Kramen Zara

Black Iris sa...

Jag skulle få hjärt-schnurp om min dator kaschade. Jag måste backuppa snart..
Ha det bra i helgen ändå :)

Kram Maidi

Lissboden sa...

Vad trist med datorn och alla foton. Jag har lagt över många foton på en fristående hårddisk, eller vad det heter. Det är i alla fall ett bra tips.
Tummen är helt ok och nu kan jag greppa ett vinglas till kvällen:)
Ha en fin helg!
Kram/Maria

Ingela sa...

Det var tråkigt att höra att du förlorat dina bilder. Bilderna i inlägget är dock jättefina och inspirerar! Ha en fin helg!

angie sa...

wunderschöne dekoration!!! alles liebe von angie aus deutschland

Fröken Tindra sa...

Attans attan att datorn la av! Det är så synd på ens foton när det blir så.
Kram!

corinne* sa...

du linge joliment enrubanné....
un mouton bien blanc et tout doux !bonne journée

Avslutat konto sa...

NÄmen så förskräckligt, men då hade du nog tre partitioner, inte tre diskar va? Det äf förskräckligt... själv har jag ett par separata hårddiskar jag backupar på hela tiden, jag har lärt mig läxan en gång! FY så ledsen man blir! USCH!
Men det finns de som kan ta fram filer även från kraschade saker, så det kan vara värt att inte bara kasta!

Kram och tröst!

Linnea

Lövkojan sa...

Nej men usch så trist, vet bara alltför väl hur det känns!! Tur ändå att allt innan finns kvar men en klen tröst iofs!
Det var snygga band och den där stolen den skulle jag paxa för direkt, att sitta som en prinsessa:)
Ha det fint ändå, kram Marie-Louise

HWIT BLOGG sa...

Känner igen det där med datorn och bilder...man kan ju bli gråhårig för mindre!
Teknikens under...

Önskar dig en skön helg!

Titti

promenader på landet sa...

Vad tråkigt med en kraschad dator, men du verkar ändå vara vid gott mod:) Jättefin ljusstake och fina band! Kram från vännen Maria

Rose Cottage sa...

Hej vännen, underbara ägg du hittat!
Tack för att du inspirerar mig så mycket, även om jag är dålig på att ge tillbaka och att kommentera till dig!

Kram Ulrika

Meta sa...

Hände mig för ett tag sedan också, nu har jag garderat mig med tre separata diskar med samma kopior på, nu borde inget hända.
Så fina de banden är de minner om mammas fina band hon vävde till örngotten.
Ha en fin helg
kram Meta

Frøken Anker sa...

Godmorgen AnnaMaria

jeg håber virkelig, du har ret. Vi venter med længsel på forår, og solen skinner så smukt. Men med minus 10 grader, så mangler der lidt endnu.

Hav en skøn dag
Knus

G:a Affären sa...

Oh nej, jag lider med dig och alla dina fina bilder. Tur ändå att de tidigare bilderna gick att rädda!

Jag hade glömt ditt isskåp, så charmigt det är och det verkar vara så där lagom stort också. Vackra band pryder alltid sin plats!

Fåret kommer att passa fint på det dukade påskbordet och jag tror att det är självaste AnnaMaria som intar hedersplatsen i den fina stolen!

Kramar
Cia

Liten Bod sa...

Så fina bilder! Jättetråkigt med datorn och årets bilder... Ibland undrar jag hur man ska kunna lita på tekniken, vissa bilder är ju oersättliga. Kram, Tina