torsdag 7 mars 2013

PÅSKPYNT FRÅN IRIS O DORIS

 Ska visa årets nya ägg, dom här kommer från
Jeanne d´Arc living och finns hos Iris o Doris.
Kolla den lilla svansdutten, dom är så söta.

 Alla dessa ägg har gulligt vitt ludd runt om.

 Det här är ett litet och ett mellan, finns ett stort också.

 Ska leta fram en korg som dom ska ligga i....

 Vår/påskflicka också från Jdl, finns hos Iris o Doris
hon också.

 Visst är hon söt, gjord som dom populära gamla
vaddtomtarna.

Min påskflicka hänger på den gamla dörren.
Kuddarna till vänster döljer fläcken i parketten, har
inte lyckats fått till rätt färg så jag kan lacka än!
Kram och hej
AnnaMaria





57 kommentarer:

Prinsessorna på Bellevue sa...

De där äggen var ju så söta så det inte var klokt åt det...Och den där flickan var verkligen fiin! Åhh, känner också lust att påska och greja snart!

Kramar
Petronella

Hannis sa...

Så fina ägg!
Och flickan...
Jag var på väg att köpa tomtar i den stilen innan jul. Trots att jag inte pyntar.
Tycker det är så fint!

Hoppas att du har vår hos dig/Kram Hannis

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Godmorgon AnnaMaria :)
Mysigt att börja påska till det lite, det är lika bra att börja, ska tiden gå så här fort så är det ju snart påskvecka :)
Både äggen och flickan är jättefina.

Ser ut som om att vi får fint väder idag :)
Stor kram till dig
Jessica

LantlivsAnette sa...

Gomorron !!! åhhh så fint påskpynt du har, i helgen ska jag leta fram mitt Påskpynt jag också...
Kraaam Anette

Meta sa...

Nu börjar du få Påskfint hos dig, Äggen är ju så söta med sina harar på och flickan också, det är vi väl inte så vana vid här.
ha en fin dag.
Kram Meta

FruNeroLindström sa...

Vilka söta ägg. Ja påsken kommer ju tidigt i år. Så inte långt kvar nu. Hoppas du får en härlig torsdag. Kram Malin

Fågel Blå sa...

Underbara ägg så fina!
Måst kika in på deras webbbutik;
Härliga bilder från ditt fina hem!
Önnskar dej en solig dag!
Här i Västmanland skiner solen nu!
Och det ser ut som det blir en fin dag!
Kramar Kathrine

Sabelhagens Olivlund sa...

Åh vad mycket fint!! Jag brukar inte påskpynta eftersom vi är på landet då. Men sugen blir jag nu:)).
Ha en fin dag.
Kram Maria

lisashus sa...

Vilka jättesöta ägg och vilken fin påskflicka! Riktiga påskkänslor fick jag här hos dej!
Kram
Lisa

Geli sa...

Hello AnnaMaria! Your easter eggs are really beautiful! I love them! I wish you a lovely week! With love, Geli

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!

Vilka fluffiga och vårfina ägg du har köpt!! Gillar att de är i så lugna "färger" Kommer bli jättefint i en korg!
Äääälskar din dörr..tänk om jag hade en sån..
Ha en härlig dag..här skiner solen..hoppas du ser den med :)

Kraaam Sanne

Unknown sa...

Åh så sött påskpynt, lilla flickan är ju underbar :)

Ha en fin dag!
Kram Catta

Avslutat konto sa...

De är så söta dina ägg.. Fint med påskhararna på! Vi har ju stora franska vädur, och de ska minsann också få vara påskharar i år, men på en utställning! hih... Vi hoppas på fina poäng så de kan få bli pappor i vår!

Ha en fin solig dag, här är så vackert!

Kram L

Annas röda stol sa...

Såååå fint!!! Underbart påskpynt, äggen är ju nåt extra likaså hundarna liggandes på alla täcken :))) Ha en härlig dag och kram / Anna

Chokladvillan 1910 sa...

Vilket fint påskpynt !!!! Det är kanske dags att påskpynta lite ;)
Hoppas att du får till golvet, ibland får det ta lite tid för att det ska bli som man har tänkt sig.
Må så gott !
Kram Anki

Elna sa...

Vilka fina påskägg. Undrar om de är kattsäkra med allt luddet *ler*. Ha en fin dag.

Kramen

Nyanser av vitt sa...

Så vackra ägg och flicka känner jag igen från marsnumret av tidningen...eller är det kanske från påskboken:O)
Ha en underbar torsdag. I vår vackra huvudstad skiner solen på oss.
Kram Agneta

hemma hos lilla mej sa...

Bara så söta påskägg.Flickan var ju bara så himla söt .Ha en underbar torsdag fina vännen.Kramar Rita ♥

promenader på landet sa...

Så mycket fint påskpynt du visar, gillar särskilt påskflickan! Må så gott kram från vännen Maria

helle sa...

Den lille pige er så fin, og hun hænger jo perfekt på den gamle dør. Jeg tror de har en fest på JDL, når de sidder rundt om bordet og nørkler med kreative ideer og sager....det gad jeg godt være med til!

Æggene med påskeharen er søde også.

Krammere
Helle)-

7th-heaven sa...

Det var påskeeggene sine det tenker jeg! :) Nydelige!
..helt enig med deg.. den "svansdutten" er jo bare helt skjønn!!.. så skjønn at man blir helt "naaaw" når man ser den.
Slike som disse eggene tror jeg jeg MÅ ha. Det er så fint nå, for det er så mye fin påskeinspirasjon på alle bloggene. Kjempefint å få så mye tips!
Ellers blir det vel kanskje litt påskepynt-laging med barna også vil jeg tro:)

Kos deg i helgen som kommer!
Håper det er sol der du er!
Klemmer fra Line

It's me sa...

Lovely easter decoratings !!!...have a nice day darling....love Ria....xxx..

Hos Jorunn sa...

Så skjønn påskepynt og vakre bilder fra det nydelige hjemmet ditt. Det som fanger min interesse mest akkurat idag er den nye headeren din...fantastisk herlig!!! Elsker de søte hundene dine som ligger så fint på toppen av alle putene..hihihi..så utrolig søte de er!!! Det er en stor fordel å ha små hunder når man skal ha de med i interiøret...har selv en veldig stor hund og han glir ikke like elegant inn i bildet..hehe..

Ha en strålende dag, klem:)

Lövkojan sa...

Urgulliga ägg och så mysigt med det luddiga dunet:)
Härlig påskflicka, passar fint där hon hänger.

Ha en fin dag,kram Marie-Louise

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Ååååååååå så söta ägg!
Tok-Gillar verkligen. Har påbörjat ett ägg, men inte gjort klart!!

Kanske den lilla svansdutten kan inspirera till nåt nytt spännande!

Ha det gott, hälsningar Monica

ps. Satt tidigare idag (är hemma sjuk) och kikade i boken jag hittade då jag var hos dem i höstas. Den som jag letat efter sååå länge!

Tidevarf sa...

Vilka härligt fluffiga ägg, sååå fina. Den påskflickan har jag också spanat in, den är verkligen söt.

Ha det underbart
Stor kram
Anneli

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Vakre påske-egg og nydelig påske-pike.
Så smart å ha speil i døren. Koselig dør!

Jeg har også beundret den flotte, gamle pappesken i innlegget under.
Ønsker deg noen flotte vårlige dager fremover.

Smil og klem fra Hjørdis

Sirpa sa...

Hej! Vad fina de är!Har en skön kväll!
Kram Sirpa

Lyckoslanten sa...

Vilka vackra ägg och påskflickan likaså! jag önskar dig ett skönt avslut på veckan! ♥

Ewa`s Galleri sa...

Vilka söta lurviga ägg. Gillar verkligen svansen
Och påskflickan pryder din fina dörr
Ha en skön kväll

G:a Affären sa...

Du är så duktig med din header, det är alltid så fina bilder som hör ihop färgmässigt!

Jag såg tomtarna i julas och föll för dem pladask, nu faller jag igen för påskflickan som är så söt! Och äggen förstås med sitt fluff.
Måste kolla hur länge det är kvar till påsk, lusten att pynta kom över mig nu.

Hoppas det ordnar sig med lacken annars kanske det blir tvång på plastgran kommande jular..!!!

Kramar
Cia

Shane Pollard sa...

A beautiful post dear Anna Maria!
Oh I wished I lived in Sweden just to shop at Iris and Doris - they have such wonderful things.
The JDL Easter girl is so adorable - such lovely colouring.

Can I join your teddy for a cup of tea?!!! He looks so happy sitting at your table!
Kiwi smiles and hugs
Shane ♥

Winkel's Crazy Ideas sa...

De er nydelige, og så fint med vatt rundt. Er litt lei av at alt skal være gult til påske, så disse synes jeg var flott påskepynt. Klem Pam

Jenny sa...

Åh vilket sött påskpynt!! Inte många veckor kvar nu tills det är dags att åka till Blåkulla;)

Ha en trevlig fredag AnnaMaria!

Kraam Jenny

Blommiga Rutan sa...


Godkväll AnnaMaria!

Jeanne d`Arc har otroligt vackra påsksaker (och julsaker). Har försökt att sälja dem i butiken men tyvärr har det inte gått så bra, för dyra tycker många, det hjälper inte att man säger att det är handgjorda saker, verkligen hantverk, många jämför med påskpynt från tex Åhlens, väldigt, väldigt tråkigt. Några kunder finns det så klart som förstår att uppskatta dem, men tyvärr alldeles för få.
Din påskflicka är också underbart söt, hon finns med på bild i sista numret av Jeanne d`Arc tidningen.

Önskar dig en fin helg
Kram Anncathrine

Vardag och flärd sa...

Ljuvliga ägg! Och påskflickan är helt fantastisk, har aldrig sett en sådan men däremot vaddtomtar! Har planer för vaddtomtar så nu kommer jag att göra påskflickor också, ska bara fixa material.

Hoppas du får ordning på fläcken på golvet, även om det bara är du som ser det kanske!

Ha en riktigt härlig vårhelg!
Kram Eva

Queen of Kammebornia sa...

Så fint! Nu vill jag också göra påskfint snart!

Tinas bo sa...

Vilka ljuvliga ägg!!
Sååå söta.. :)
Härligt påskpyntat!

Tycker det är snyggt med kuddarna på golvet..
Trist att du inte får ordning på fläcken där..

Kraaam Tina

årstidens bästa sa...

Godmorgon Värmland!

Åhh vilka fina ägg, det var ett tag sen jag tittade in hos dem, det ska jag göra idag känner jag nu.

Ha en fin helg i kylan.
Kram
Linda

Fröken Tindra sa...

Vilka roliga ägg! Med den där lilla svansdutten också.
Läste om vaddflickorna ganska nyligen. Din är himla söt!
Ha en fin helg!
Kram!

Bitte sa...

Vilken vacker ny header! :-) Småpluttarna är så söta där de ligger längst upp på täckena!

Vaddflickan är så fin och så STOR i verkligheten. Jag säljer ju den i butiken också och de kunder som har köpt den har varit jättenöjda. De där påskäggen med små harar funderade jag länge på, men det blev att jag köpte andra ägg från Jeanne d' Arc i stället. Nu när jag ser dina så ångrar jag mig lite ;-).

Hoppas att ni får ordning på golvet, vad otroligt trist att det skulle bli en vattenskada från julgranen!

Ha en fin helg!

Många kramar
Bitte

Lissboden sa...

Jättesöta ägg och påskflickan var underbar.
Jag önskar dig en fin och solig helg!
Kram/Maria

Stolpås Gård sa...

Så rara skira påskprydnader du tar fram! Luddiga äggen var ju såå söta ;)
Vackra dörren med påskflickan, jätte fina.
Önskar en fin fredag och helg,
kram Sussi på Stolpås

Frida sa...

Hej AnnaMaria! Vilka fina påskägg du har köpt. Jag håller på att pyssla i hop mina just nu, avkopplande och rogivande för själen om man har tid och ork. Hoppas det fixar sig med golvet! Önskar dig en trevlig helg:). Kram Frida

C De-sign sa...

Hej AnnaMaria Oj vad det var länge sedan jag hade tid att besöka....o kommentera! Men bättre sent än aldrig.....ser att du har det bra och visar underbara bilder som alltid! Hoppas att lite vårsol lyser hos dig! Kram fr C

Vita små hjärtan sa...

Hej Vännen!
Så underbart pynt! Ägget var så himla gulligt! Å flickan så fin och gammaldags!
Ha en fin helg
Kram Agnetha

Anonym sa...

Preciosa!
Quiero desearte un feliz día de la mujer y dejarte un fuerte abrazo!

http://perfumederosasregalosamigos.blogspot.com/2013/03/feliz-dia-la-mujer.html

Es un pequeño presente.

Gugis Pärlor sa...

Tack för din gulliga kommentar! Så fint du har påskpyntat.. Äggen och flickan är jättefina! Kollade in jdl:s påskbok där det fanns många liknande dekorationer...Trevlig helg!

corinne* sa...

jolie décoration de pâques !
une ambiance toute jolie
ta bannière j'aime beaucoup
bon week-end

Nyanser av vitt sa...

Hej fina,
Tittar in för att önska dig en mysig helg.
Kram Agneta

Lilla Rummet sa...

Så söta äggen var, och flickan är såå fin. Ansiktet var är det gjort av?
Måste in och titta på sidan.
Önskar dig en härlig helg.
Kram Britt

Frøken Anker sa...

WAUW de var søde, dine påskeæg. Og forårsdamen - hvor hænger hun smukt.

Jeg nyder solen, og tænker på, om jeg skulle pudse mine vinduer...

God lørdag
Birgitte

Anki sa...

Åhhh vilka söta, du pyntar och piffar alltid så fint du:)
Jamen fy så kallt det är, -17 i morse och nu blåser det is...fast i lä är det riktigt skönt!
Det blir att dra på vantarna på hundprommisen:)

Ha det gott Stumpis!
Goa kramen!

Elsa och Helena sa...

Ljuvliga påskägg du visar! Tiden går så fort så man har svårt att förstå att Påsken snart är här!

Önskar dig en fin fin kväll Vännen.

KRAMAR

www.InWhite4You.se sa...

Hej vilka superfina ägg. Ja dom har mycket fint där. Ska försöka hinna dit och kika.
Kram Lena

Vitt hus med svarta knutar sa...

Helt underbara ägg!! Jag har och ska jobba så mycket att jag inte ens tänkt på att det snart är påsk och jag som har så fina äggstommar ligger sen förra året. Inte kommer jag att få tid att pyssla nåt. Men massor av inspiration fick jag!
Kram,
Regina

Draffin Bears sa...

Dear Anna Maria,

I love the sweet Easter eggs with the bunnies and how gorgeous the little girl is, she has such a pretty face.

Happy weekend
hugs
Carolyn