torsdag 17 november 2011

AMOS HARE

Gosedjur även för vuxna, det har Bitte i sin
butik Aunt Mollys. Det här är Amos hare.


Amos är ett engelskt gosedjur ur serien
Country Folk, med inspiration från Beatrix
Potter och sagan: Det susar i säven.



Här sitter han på trähästen jag köpte av
Lantlivs-Anette förra julen.



Har plockat fram mina adventskort också, inte
så länge nu tills första kortet ska vändas fram.
Dessa kort gjorde Hulda förra julen.



I fredags var jag hos Sandra som flyttat sin
butik Interiörboden till ny lokal i Grums. En
charmig gammal skola, och charmig är Sandra
också.



Innanför dessa gröna dörrar finns så mycket
fint.



Här finns massor av härlig jul, och Sandra
har nät-butik också.



Butiken har ett kök fullt med kökssaker också.
Är ni i närheten av Grums så gör ett besök hos
Sandra.
Nästa inlägg ska ni få se mina tre adventsljus-
stakar.
Ha det gött
Kramar
AnnaMaria







70 kommentarer:

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon på dig !

Ser ut att vara en mysig butik.
Hoppas att du blev nöjd med paketet... Jag hade köppt lite för liten påse och fick vika in paketet lite.
Hoppas att det gick bra att öppna och hjärtat skulle ha varit på.

Mysigt med nya butiks tips.

Ha en fin dag och titta in hos mig om du är nyfiken för nu har jag berättat allt hos mig ;)

Eller nästan iallafall

Kramar Sirpa

♥Gabriella ♥Hemma På Dunderbo♥ sa...

Jag beundras av alla dessa tjejer som startar upp butiker, va modiga jag tycker att dom är. Vilken gosig hare=) jag är 41 år och vet du? jag kan fortfarande bli störtförålskad i mjukdjur då jag ser ett fint sådant HiHi!
Kram på dig♥

Livet och vardagen sa...

Så mycket fina saker hon har i sin butik. Ska kika in i hennes nätbutik och kolla lite. Kram

LantlivsAnette sa...

Ser du...där är hästen..!!! Och du, jisses vilka fina dörrar du visar i ditt förra inlägg !!
Och butiken i det här inlägget...wow vad fin !!
Kraaam Anette

Praliner sa...

Så fint, vilken mysig butik! Charmig häst! ♥

Fågel Blå sa...

Wow så fin butik!!!!
Dit skall jag nog åka!
Vilken fin hare!
Sitter fint där på pållen!
ha en fin sag
Kramar Kathrine

annashusidingtuna sa...

Hej!
Vilket auktionsfynd du har gjort, kan förstå att budingen var långsam under så mycket bättre...
Jag bara måste få till ett besök i hennes butik, jag är ju till värmland då och då och åker till och med förbi grums...
Ha en bra torsdag.
Kram kram Anna

Ett Vitare Hem sa...

Men åh vilken vacker butik dit skulle jag mer än gärna ta en tur!
Ha en riktigt fin dag!
Kram/Lena

Fånga dagen sa...

Oj vad sugen jag blev nu när jag såg dina bilder. Men jag måste nog få in lite pengar först nu känns det som innan man handlar nytt.
Kaninen var ju också sååååå söt.
Ha en riktigt fin dag söta du.
Kram Lena

Tina sa...

Trähästen är så fin, ryttaren också...
Grums, fick fundera lite här över geografin igen. Hon ser ut att ha mycket fint!

KRAM

Malin's Hus sa...

Hej svejs. Oh jag behöver verkligen inspiration för ljusstake iår. Har massa inspiration men kan inte göra nått... :) må så bra pöss

STENLYCKA sa...

Vilken söt ryttare hästen har fått!
Åhh...varför har vi inte en sådan ljuvlig affär hos oss, får kanske ta mig en tur till dina trakter.
Skall bli spännande att se dina adventsstakar.
I morgon skall jag få lite julstämning för jag skall åka på julmarknad till Dagsnäs Slott som ligger vid tranornas sjö, Hornborgarsjön.
Ha en bra dag och helg!
Kram Raina

lisashus sa...

Vilken jättesöt hare och trähästen passar så bra till!

Ja, den butiken förstår jag att du rekommenderar - så fin den är!
Rena julstämningen där!
Ha en fin dag!
Kram
Lisa

Hulda sa...

Det var stas å se kalenderen jeg laget for deg i fjor. :) Fint at du fortsatt vil bruke den. Jeg likte så godt de gamle lekene. Søte både kaninen og hesten. :) Nydelig julepynta butikk du viser bilder fra!

Den Grønne Baljen sa...

ÅÅå så søt kanin... den likte jeg...Og butikken så veldig koselig ut...

hesten din er min favoritt...

ha en fin uke videre..

kerstin

Lilla Rummet sa...

Vilken härlig butik Sandra verkar ha. Man skulle nog bli fattig om man bodde där i närheten...
Vilken gosig kanin och gunghästen som han sitter på är helt underbar.
Önskar dig en härlig helg
Kram Britt

Lissboden sa...

Supersöt hare på din fina häst!!!
BUtiken ser också så fin ut och jag blir riktigt sugen på att öppna en butik på heltid när jag ser de bilderna. Just nu suger skoljobbet med många riktigt skoltrötta elever.
Jag önskar dig en riktigt fin helg!
Kramar från Maria

Helena, The Swenglish Home sa...

God morgon, AnnaMaria,

Först vill jag säga ÅH och AH om dina vackra röda hembudade dörrar i förra inlägget! De är verkligen otroligt fina och passar ju alldeles ypperligt denna tid på året. Varm, julig färg, och kanske är det så man skall göra, att passa på och bjuda på nätaktioner under extra populära TVprogram när andra sitter klistrade vid TVskärmen istället...!:-)

Och vilken mysig butik du besökt! Tänk så många gånger jag ser små "reportage" i de svenska bloggarna från till synes oemotståndliga butiker i Sverige och jag tänker att "rackarns om man ändå bott i Sverige". Fast det är klart, landet är stort och jag kanske ändå inte hade kunnat åka dit...

Önskar dig en fin helg och ser fram emot ditt nästa inlägg om adventsljusstakar!

Kram, kram,
Helena

Vitspets sa...

Vilken söt liten hare på fin liten trähäst . Det ser ut att vara en mysig butik du rekommenderar . Ha en fin dag Kramar Karina

frida sa...

Jul på riktigt i dina fina bilder =)

Ett ögonblick sa...

Hej AnnaMaria!
Gosedjur blir man aldrig för gammal för...Amos, en sån liten goding, som man bara vill ha i knät och krama. Min nalle Nils, sitter alltid vid min kudde på sängen...för gammal? nej!! Svärmor fick en också, hon är ännu äldre, men dom trivs alldeles utmärkt ihop:)
Vilken mysig affär! Åter igen...det är så härligt med alla små affärer som "ploppar" upp.

Ha det gött Du också!!
kram lisamaja

Bitte sa...

Åh, så söt han är där på trähästen! Vad bra, nu fick ju båda en lekkamrat :-). Tack snälla du för att du länkade till mig och för att du alltid skriver så fint om butiken!

Vad mysigt det ser ut där hos Interiörboden, vad många mysiga ställen ni verkar ha i dina hemtrakter! Det ser ut som en butik man kan strosa runt lääääänge i :-).

Det ska bli spännande att se dina adventsljusstakar!

Ha en fin dag!

Många kramar
Bitte

Blommiga Rutan sa...

Vilken jättesöt kanin!
Butiken i Grums ser verkligen fin ut! Där måste jag nog göra ett besök, kanske till sommaren. Ha en bra dag önskar
Anncathrine

Hemmavid sa...

Men så fin hare! Jag är verkligen svag för gosedjur, har alltid varit och kommer nog alltid att vara.. Har en samling med Bukowski nallar hemma. Älskar dem verkligen!

Butiken verkar kanonfin.
Kramen Jenny

Vintage House sa...

Hej
Vilken härlig butik du visar och en sådan liten söting på hästen och den är ju bara så fin...
ha nu en härlig torsdag
kram
sandra

Livet på Vestergård sa...

Oj så mycket vackert du visar! Verkar vara en riktigt mysig affär du besökt.
Kram Kicki

It's me sa...

What a great shop !!!!...i love it !!......and owww that sweet rabbit is so cute !!!...seize the day darling.............♥.. ♥... ♥....

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilken mysig butik med så mycket fint! Ååh vilka vackra pardörrar sen! Jag är så sugen på att åka iväg på någon julmarknad, besöka julpyntade butiker och göra en riktig loppisrunda efter att ha jobbar fem helger på raken.

Amos hare är ju så söt och jag älskar Beatris Potter böcker och figurer. Såg att de visade filmen om henne på TV häromkvällen. Den är helt underbar och Renée Zellweger gör rollen så bra.

Vitlök ja, kul att du gjorde kopplingen=)

Ha det så fint idag!
Kram,
Regina

årstidens bästa sa...

Åhhh så mysig butik...

Ta hand om dig.
Stor kram
Linda

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej AnnaMaria!
Butiken ser ju så mysig ut, och det är ju så trevligt med nätbutiker.
Såg dina dörrar du fyndat.Så snygga, det var ju ett riktigt fynd.
Och fina gosedjur blir man väl aldrig för gammal för.
Må så gott
Kram Anette

Patricia sa...

Sicken söt hare .. =)
Jag älskar Beatrix Potters sagor med de underbara bilderna .. =)

Åh vilken härlig butik, synd jag har så långt till Grums .. =)
Man blir så sugen att själv ha en sån butik .. hi hi.

Må så gott!
Kram Patricia

Unknown sa...

åh så du har också skaffat dig ett sött djur därifrån. Jag blev som såld på Rainas söta Arron. Och din hara var ju lika söt den.
Butiken du visar skulla jag gärna kliva in i :).
Ha de gott, kram Ing-Britt

Mina Gouldsamadiner sa...

En sån gossehare =))
Jodå kramdjur för vuxna finns allt.Är det inte nu man börjar bli lite barndomsaktig och nostalgisk.Känns så.Lite svag för både det ena och det andra har man blivit,hehe.
Mkt fint visar du idag.
Kram på dig och Gosseharen.

Graadskan sa...

Ser ut att vara en riktigt mysig butik!! Kanske tur att den ligger så långt bort... Men sa du nätbutik också?!? ;)

Kram Camilla

Jenny sa...

Hej AnnaMaria!
Vilken söt hare:)

Vad mysigt det ser ut att vara i Sandras butik och vad många fina saker där på bilderna! Hade jag bott närmre Grums hade jag defintivit tittat in där:)

Ha en trevlig eftermiddag!

Kraam Jenny

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Vilken söt ryttare hästen har fått!! Ja tänk vad tiden går fort, snart advent!!

Ser ut att vara en mysig butik, men lite för långt bort. Men jag skriver in den i min lilla bok som innehåller ställen att besöka om jag passerar någon gång.

Jag har precis tillbringat några dagar i Göteborg, men Ingrid var bortrest så jag missade hennes ljuvliga butik.
Ha det gott Kram Monica

Lilla Majken sa...

Det där gosedjuret är ju bara för sött i sin lilla kofta, fin häst sitter han på också. Vilken lyx att bo nära så många fina butiker.

Kram på dig! Therese

Johanna Stålros sa...

Så söt! Och vilken underbar butik!!! Stor kram från mig.

Änglarnas hus sa...

Jag bara älskar den gamla trähästen!!
Jag minns att du skrev om att ha den framför granen sedan..kommer bli kanon!!

Må så gott!! Kramis Sanne

Birgitta sa...

Så mycket fint! Hoppas att det är bra med dej.
Kram Birgitta

Nyanser av vitt sa...

Men gud så söt han är lille Amos och vilken härlig butik Sandra har.
Kram Agneta

Nyanser av vitt sa...

Men gud så söt han är lille Amos och vilken härlig butik Sandra har.
Kram Agneta

Nyanser av vitt sa...

Men gud så söt han är lille Amos och vilken härlig butik Sandra har.
Kram Agneta

Nyanser av vitt sa...

Men gud så söt han är lille Amos och vilken härlig butik Sandra har.
Kram Agneta

Nyanser av vitt sa...

Men gud så söt han är lille Amos och vilken härlig butik Sandra har.
Kram Agneta

Nyanser av vitt sa...

Men gud så söt han är lille Amos och vilken härlig butik Sandra har.
Kram Agneta

Nyanser av vitt sa...

Men gud så söt han är lille Amos och vilken härlig butik Sandra har.
Kram Agneta

Nyanser av vitt sa...

Tack du goa bloggvän. Ha en fin helg du också.
Kram Agneta

gamla skolan sa...

Vilken söt liten kanin i sin stickade väst! Och den fina gamla trähästen är så charmig !!
Önskar dig en riktigt fin helg !
Kramar // Susanne ♥

Elsa och Helena sa...

Hej AnnaMaria, vilken liten gosing, jag älskar också Beatrice Potters bilder.

Härligt med en nu butik i närheten, där skulle jag spendera mycket tid om jag bodde i närheten. Ha en mysig fredagskväll nu. Själv ska jag på bio, kul!

KRAMAR Helena

rosenälvorna sa...

Hej, vilken liten gullig hare:) Samlade på nallar tidigare, men de flesta har fått flytta in i ett skåp nu. Underbar butik, med mycket fint.Trevlig helg!Christina

Fiffiga Systrar sa...

Men OJ vad härligt!! Vilken söt liten Amos!
Butiken verkar ju helt underbart härlig!! Synd man inte bor i närheten!

Det verkar som att du också är i julstämning?! Hos oss pågår pysslet för fullt, men idag är det först och främst fredagsmys... som iofs blev lite julinspirerar även det! ;-)

Ha en härligt myspysig fredag!

Kramar från oss systrar

Jenny sa...

Härlig butik :)

Hare bra,
kram Jenny

Anki sa...

Vilken goding, du är alltid så påhittig och gör så fint!
Sandras nya butik verkar jättefin, brukar titta in i nätbutiken då å då!

Ha nu en fin helg stumperumpan!
Kraaaaam!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vilken söt liten hare! Och butiken du besökte verkar vara jättefin. Tänk så mycket trevliga och fina butiker det finns runtom i landet. man borde skriva ner alla tips man får på bloggarna så man vet det när man är ute och åker.
Kram
Marie

Thelma Louise sa...

forsvant min kommentar nå tro ?

prøver igjen...

så sjarmerende den butikken er..))

søt hare du har, og adventskort har ikke jeg noe tradisjon med..:-)

Ha en riktig trivelig helg..)

Klem

Anonym sa...

lovely blog!! I follow you!
have a nice weekend!!!
kisses,
Cristina

Vi i Villa Ville kulla sa...

Ser ut att va en riktigt mysig affär!!!Vilken liten söting du har satt på den gamle hästen allt va fint!!!
Ha en riktigt skön helg!!!
Kram LOtta

Vita små hjärtan sa...

Vilken raring!!!!!
Å så mycket vackert i den butiken!!!!
Ha en riktigt trivsam helg.
Kram Agnetha

becca sa...

Hejsan!
Vilken sötis som har fått flytta in hemma hos dig. Visst är det härligt att det äntligen är dax att börja adventspynta nu, jag går här hemma och myser, dricker lite glögg och njuter av att det snart är advent.
Såg dina dörrar i förra inlägget, så snygga!
Ha en bra helg, kram Rebecca.

liven sa...

Heisann

For en søt liten kanin.....og en nydelig gammel gyngehest!!
En sjarmerende butikk du har vært i også...tenker der var mye fristende der :o)

ha en fin helg AnnaMaria

Frøken Anker sa...

Jeg er vild med Beatrix Potter!
Og hesten! Den kan du bare sende til mig, når du bliver træt af den :-)
Du er god til at spotte de søde butikker. Der er godt nok mange fine ting.

Hav en dejlig dag
Kram
Birgiutte

jessikan sa...

Men vilken härlig butik! bara dörrarna gör ju en grön av avund :)

Kramen

Livet på landet sa...

Söt liten hare.. & butiken ser underbar ut!

Kram Helena

Ingmarie sa...

Det är i Värmland det händer...som vanligt!

Har beställt kattjulkort så klart...

Kramen på sig där uppe från värmlandsfrua på Österlen

Viola sa...

Det var mig en härlig butik, såg så himla mysigt ut, hoppas på fler bilder, ha en fortsatt skön helg, kram

Frida sa...

Vilken söt liten hare! Hästen gillar jag de hade en liknande hos Vintage by Nina men tyvärr köpte jag aldrig den. Mysigt ställe du har varit på!
Önskar dig en fortsatt trevlig helg!
Kram Frida

Anonym sa...

Oj, vad fint!
När jag är hemma nästa gång ska jag försöka komma ihåg denna plats.
Tack för tipset!

Anne på landet sa...

Nå fikk jeg julestmning :o)
Dine vakre ting og denne spennende butikken..
Takk for at du deler med oss Anna Maria.

Ønsker deg en fin ny uke.

Klem,klem.

Interiörboden sa...

Hej AnnaMaria!!

Tack så jätte mycket för dina fina ord om mig och min butik!
Det är alltid så kul att få höra så fina saker, och jag blir så glad när jag läser det här på din blogg!!!
Jag kommer att ha ett extra stort leende idag i butiken, nu när jag läst detta :)

Ha en underbar dag AnnaMaria!!

Kramar från Sandra/Interiörboden