söndag 27 november 2011

1:A ADVENT

Nu är alla stjärnor och stakar framplockade
och lyser. Har köpt en ny krans iår till vår
fönsterdekoration.


Den lysande kransen har jag köpt på
Åhléns.



Det här pepparkakshuset inhandlades redan
i oktober när jag var hos Ingela och Petra i
butiken Lev Vackert.



Nu äntligen fick jag ställa fram det, och det
lyser så fint inne i huset.



Tittut.... är det någon hemma



Har två små pepparkakshus från förra året,
ser alldeles pepparkaksriktiga ut! Och jag som
inte är så bra på och baka gillade dessa.



Det är Kicki / Min Skattkammare som gjort
dom i trä.



Ha nu en fin 1:a adventssöndag och
adventsvecka.
Varm kram
AnnaMaria








103 kommentarer:

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

En adventshälsning till dig och jag tror att jag är första som kommenterar hos dig idag....bingo! Som att vinna på lotteri!
Vilken söt adventsalmanacka! Ja, allt är ju som vanligt så fint hos Dig!
Carin

liven sa...

Så koselig som det er hos deg AnnaMaria!!
Fine juledetaljer....og noen søte hus. Noe for meg som ikke er så glad i å bake heller :o)

ha en fin søndag!
Klem fra meg

Så Vitt Jag Vet sa...

Trevlig advent till dej! Kransen är helt otoigt vacker, passa så bra på dina vackra fönster !
Kraam
Sanne

emilias gömmor... sa...

Härliga bilder! Önskar dig en helt underbar första advent!

Kram Mimmi

Livet och vardagen sa...

Så fina pepparkakshus, de sista såg verkligen "äkta" ut. Ha en fin advent. Kram

lisashus sa...

Vilken härlig julstämning det är hos dej!
Önskar dej också en riktigt fin och stämningfull advent!
Kram
Lisa

sylvia sa...

hei,
så hyggelig det er på dine bilder, å nydelig krans,å et nydelig pepperkake hus, skulle gjerne vært i petra og ingela sin butikk ,
ønsker deg en riktig fin advent søndag,
klem fra sylvia

Tina sa...

Julstämning på hög nivå!
Först trodde jag att du gjort det första huset själv, det hade inte förvånat mig för du är ju så duktig!

Adventskram till dig

Junk De Lux sa...

Ojojoj! Det var ikke vanskelig å finne julestemningen når jeg titter inn til deg!
Her er det 10 plussgrader og tendenser til liten storm...håper det letter litt snart.

Ha en herlig 1.advent!

Stooor klem!

Anette sa...

Hejsan!
Den kransen va ljuvlig,måste nog ta mej in på Åhlens idag..om den nu finns här uppe.
Så mysigt du har de,pepparkakshuset va hur fint som helst.
Mina brukar se lite lustiga ut hi hi
Ha en underbar 1 Advent.
Kramen Anette

Mys och hemtrevnad sa...

Här ska jag och barnen baka pepparkakshus i veckan...luktar så gott, men de blir inte alltid så vackra...ler...ha en mysig första advent...kramis semlan

Praliner sa...

Åh, vilka mysiga juliga bilder, vad fint pyntat! Gillade den fina kransen! Kram

Vida sa...

önskar dej en harmonisk advent;) så vackert med kransen och så vackert pepparkakshus..smakat på vindskivorna;)?

Vidastormregnkram

(eddas) sa...

Så fint du har pyntet allerede...ha en koselig 1 søndag i advent
klemklem

Patricia sa...

Åh vilket charmigt pepparkaks du hittat .. =)

Och ny fin ljuskrans .. blev jättefint.

Här har inte adventsstakarna kommit upp än, får se om jag hinner idag .. =)

Ha en skön 1:a advent!
Kram Patricia

♥ Pia... sa...

Såå mysigt.. åå den där kransen var för vacker alltsåå.. NU vill ja ha Åhlens här.. men för långt bort som vanligt när man ser nåt fint:).. önskar dej en fin första advent.. kram..Pia

♥ Pia... sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Vitspets sa...

Så fina bilder i dag .... Vilka fina pepparkakshus , jag har själv 2 st från Kicki Min Skattkammare . Ha en fin första Advent Kram karina

Marita sa...

Vilka vackra bilder från ett underbart vackert hem!! Kransen blev jag allt lite kär i..."behöver" nog en sådan...får bli en sväng till Åhlens! Pepparkakshusen är superfina! Här ska vi baka en hel drös med pepparkakshus som jag ska sälja på marknaden jag ska stå på tre lördagar i rad, start nästa lördag!
kram, Marita

Hulda sa...

Her var det mye koselig! Så vakre pepperkakehus! Moro med den lille nissen som kikker inn. Ordentlig vakkert med de røde amaryllisene i den fine, gamle sinkkannen. I det hele tatt; skjønn stemning i bildene dine!

Med en doft av lavendel sa...

Hej
så fina pepparkakshus, och kransen var ju bara så fin passar perfekt på dörren.
önskar dej en skön advents dag
kram Annika

helle sa...

Herlig lille detalje med nissen, der titter ind af vinduet, peberkagehuse er en skøn juledekoration.
Jeg håber du er vel ovre din forstrækning i nakken, så du kan nyde dine adventsforberedelser. Her kommer der lidt op efterhånden, er ikke god til at købe nyt. Min yngste var lige nede for at kigge efter adventsgaven....men den havde jeg glemt!!!?? Hvad er det for en mor, der skuffer børnene??

Kram fra Helle

gamla skolan sa...

Så mysigt det ser ut AnnaMaria ! Vilka fina pepparkakshus och kransen är vacker !
Önskar dig en riktigt fin 1:a advent !
Kramar // Susanne ♥

STENLYCKA sa...

Åhhh...AnnaMaria dina inlägg är så underbara ♥ Du är bara bäst och jag älskar ditt vackra hem och dina inlägg!
Pepparkakshuset var så härligt du är så duktig på att hitta sakerna som jag också vill ha....
Vet du jag tycker du skulle öppna näthandel du som är så duktig på att se det vackra och hitta de där lite annorlunda sakerna, jag skull blir kund direkt!
Önskar dig en underbar adventssöndag!
Ha den bästa dagen ♥
Kram Raina

Millygarden sa...

Juligt och fint du har det. Superfin krans!!! En vill ha.

Önskar diG och de dina en riktigt härlig första Advent!


Kram Marina

Snäckskalsdalen. sa...

Så fint du har gjort det, jag får lite panik (inte på allvar), jag har inte gjort nåt ännu. Känslan, du vet, den har blåst bort i stormen som vi har 28 sekm och 12 grader varmt. Men men....
Jag njuter av dina fina dekorationer och vackra bilder i stället.
Trevlig 1:a advent!
Agneta kramna

Johanna Stålros sa...

Så många fina små pepparkakshus....här hemma råder det ingen adventsstämning, men det gör det minsann här- underbart fint! Önskar dig en jättefin 1:a advent. Kram Johanna

Lappeline ♥ sa...

Koselige bilder fra heimen din....tror jeg må til åhlen`s å kjøpe krans.

Ha en flott søndag

Klem

hemma hos lilla mej sa...

Åååå vad fint du har pyntat .Kransen var bara så fin,Härliga pepparkakshus.Önskar dej en skön och mysig 1:advent.Varm kram Rita ♥

Malin's Hus sa...

Verkligen fint pepparkakshus vännen! Du får alltid till det med så små söta ting, ha en fin advent! Kram kram

annashusidingtuna sa...

Hej!
Men vilka fina pepparkakehus du har!!!Jättefina, här brukar det bli färdig byggsats som man köper på ica.
Ha en bra första advent.
Kram kram Anna

Hanna sa...

Så fina pepparkakshus.
Ville bara önska dig en fin första advent.
Kram
Hanna

It's me sa...

What a beautiful post !!....like it all....love from me...........♥.. ♥... ♥....

Anki sa...

Vilken julstämning du har hos dig vännen...såååå mysigt!
Kransen var väldans fin, å det lilla huset...ja allt *ler*

Önskar dig en toppenfin advent stumperumpan!
Kraaam!

SwedishCorner ~ DownUnder...Pernilla sa...

Ha en trevlig första Advent :)

Kram från Australien♥

Mina Gouldsamadiner sa...

Fint och stämningsfullt du gjort därhemma.
Härliga bilder.
Fortsatt trevlig dag.
Kram Kicki.

Ett ögonblick sa...

Hej AnnaMaria!
Åh, så fint Du har det...en njutning att titta och idag känner jag att det är precis vad jag behöver...ögongodis, tack!:)
Pepparkakshusen ser ju alldeles riktiga ut, såå fina!!
Vet Du att Du är otroligt duktig på att ta vackra bilder, det är en konst att få fram rätt stämning och färg...Du lyckas!
Ser att jag missade ditt förra inlägg, konstigt, men jag har nog lite för mycket i huvudet...
Vilken tur att det gick bra för Dig då du halkade, usch det måste varit hemskt kallt och otäckt.

Tack för Din gulliga kommentar hos mig, det gör att jag känner mig lite peppad igen, mitt i tröttheten:)

Önskar Dig en fortsatt fin helg!
kramar lisamaja

Ewa`s Galleri sa...

Ohh vilket fint pepparkakshus du köpt
Finabilder ,ger verkligen stämmning
Ha en bra söndag
Har en liten utlottning hos mig om du har lust
En liten hustomte som söker nytt hem

tinajo sa...

Ser mysigt och hemtrevligt ut! :-)

rosenälvorna sa...

Hej, vilket underbart peppakakshus, vill ha:) Kransen är fin den med! Christina

Elsa och Helena sa...

Hej AnnaMaria! Vilken härlig 1:a Adventsstämning hos dig. Kransen i fönstret är jättefin men nu har jag satt upp stjärnor så jag får nöja mig med dem:) Ha en fin kväll!

KRAMAR

G:a Affären sa...

Visst är det roligt med pepparkakshus även om jag tycker det är svårt att få till dem, det i trä kanske vore något...
Önskar dig en fortsatt fin advent.
Kramar
/Cia

G:a Affären sa...

Måste hit igen, din första bild är ju så vacker! Nu är det sagt./Cia

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Men Ohh va fint Pepparkaks hus ja vill också ha..underbara bilder som vanligt från dig...Kram sussie

Sallys hus sa...

Hej hej!
Åå vilken fin krans! åhléns är en affär som jag glömmer bort...de har mycket fint.
Pepparkakshusen är helt underbara...;)
Här ska vi faktiskt baka hus i år...jag har lovat en tjatande dotter...;)
Jag har försökt publicera ett inlägg i flera timmar nu...men det händer inget alls då jag klickar på publicera....vet du vad man kan göra??? är det bara att vänta o försöka senare?
Kram Katarina

Vita Falkens Lantliv sa...

Vilken fin krans du har köpt! Pepparkakshusen ser verkligen riktiga ut, så fina:))

Ha en riktigt skön advents kväll!

Kram Susanne

Sallys hus sa...

Hej igen....nu gick det äntligen...;)
Kram o ha en fin kväll!

Gugis Pärlor sa...

Härliga pepparkakshus och ljuskransen var något alldeles extra fint! Fin advent till dig!

Kram Gugi

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Så vakker stemning i bildene dine!
Helt fantastisk:)
God adventsstid til deg:)

Norregård sa...

Ha en mysig adventskväll!!

Här stormar det för fullt...
Kram Malin

Vintage House sa...

Hej
Så stämningsfulla bilder denna blåsiga adventskväll....
Ha en fortsatt mysig första advent!
kram
sandra

Nyanser av vitt sa...

Vilken vacker krans. Hoppas din första advent varit mysig.
Kram Agneta

Tinas bo sa...

Vilka underbara pepparkakshus!!
Och vad gulligt med nissen!!

Skitsnyggt med vattenkannan på bordet!!

ha en mysig kväll
Kramis Tina

katha´s kortmakeri sa...

Du bjuder på så vackra bilder.Tack!
Å så fin din sista bild är. Adventsbläddra?
Kram Katha

årstidens bästa sa...

Hoppas första advent blev som planerat.
Jisses vilket väder vi haft här idag, storm å regn....men nu faller snön.
Jippi!

Kram
linda

årstidens bästa sa...

Hoppas första advent blev som planerat.
Jisses vilket väder vi haft här idag, storm å regn....men nu faller snön.
Jippi!

Kram
linda

årstidens bästa sa...

Hoppas första advent blev som planerat.
Jisses vilket väder vi haft här idag, storm å regn....men nu faller snön.
Jippi!

Kram
linda

mammaxtre sa...

Pepparkakshus i trä, dem gillade jag väldigt mycket.

Ha det gott

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

Ett adventspyssel helt i min smak... att få ställa fram FÄRDIGA grejer:-) Jag förstår inte hur folk kommer ihåg alla pysseltips man ser, just när man behöver dem till att fixa lite extra fint:-)

Alla dina hus var fina, speciellt ljushuset! Tänk om man kunde göra ett liknande..;-))

Ha det gott, varmkram H.

Unknown sa...

Hejsan AnnaMaria!
Hoppas du haft en bra 1:advent med massa mys.
Vilket underbart pepparkakhus.
Kram Ing-Britt

Blåbärs och smultronstället sa...

Hejsan!
Här var det underbar adventsstämning:-)Du har så mycket fint!
Lotta och jag i Drömmar & Ting var med på julmarknaden på Lev Vackert i helgen, vi har haft det såå mysigt:-)
Ha det fint!
Kram Susanne

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Fantastsik flott stemning hos deg, Annamaria!! Nydelig adventspynt! Du har det såååå flott!!

Ha en fin ny uke og nyt adventtiden!
Klemmer til deg!

Bitte sa...

Åh, vad det är juligt och stämningsfullt hos dig! Nu vill jag flytta hem till dig ännu mer ;-).

Vad otroligt vacker den lysande kransen var, den ser nästan ut som en kyrkoljusstake, fast i kransform. Du lyckas alltid hitta så fina saker :-).

Pepparkakshuset var så fint också, är det elektriskt ljus i det?

Hoppas att du har haft en riktigt lugn och skön första advent! Här har det snöat och stormat hela dagen, det blåser fortfarande så de skallrar i fönstren...

Många kramar
Bitte

Lilla Majken sa...

Så vackert med fönsterdekorationen. Du bjuder på så mycket fint.

Kram på dig! Therese

Weisser Traum sa...

oh das wünsche ich dir auch du liebe ...und das knusper knusper lebkuchen - häuschen sooooo süss.
umarme dich daniela

Lissboden sa...

Åh, vad fint du har det hemma nu. Vilka superfina pepparkakshus och kransen du köpt på Åhléns var verkligen vacker. Den passar bra till dina ljusstakar:))
Jag önskar dig en fin vecka!
Kram/Maria

Jenny sa...

Härligt med advent och pepparkakshus. Vi brukar fuska och köpa en byggsats, men vi sätter ihop och dekorerar själva då. Vi brukar göra det strax före jul och äta upp det strax efter så det inte hinner bli dammigt. Föredrar ätbara, men dina var också mysiga :)

Kram,
Jenny

Fånga dagen sa...

Vilket alldeles underbart pepparkakshus, vill också ha :)
Ditt hem verkar vara fullt av härlig julstämning, mysigt värre. Men det är klart mysiga kvinnor ska ju ha ett mysigt hem också.
Ha en härlig vecka nu
Kram Lena

Vi i Villa Ville kulla sa...

Verkligen fint!!!Ååååå vilka fina pepparkakshus du visar!!!
ha en bra vecka!!
Kram Lotta

Livet på Vestergård sa...

Så mysigt du har det. Vackra pepparkakshus och jättefint med amaryllis i den gamla vatten kannan!
Kram Kicki

Fågel Blå sa...

Underbara bilder från dej!!!
Njuter varje sekund!!!!
Så fin header du har fixat så här till Juletid!
Kramar Kathrine

Viola sa...

Vilket fint pepparkakshus, förstår att det fick följa med dig hem, ljuvliga bilder som alltid, hoppas du har en bra måndag, här lyser solen igen :) KRAM

Sofia sa...

Älskar verkligen Amaryllisen i vattenkannan, Så snyggt!!!
Inne hos mig har jag dragit igång en tävling.... kolla om du vill.
Du får ha en bra dag, kram Sofia

Älskade pion sa...

Asså.....va mycket fina saker du har i ditt vackra hem,liiiite avis blir man allt.;)Hoppas att du får en bra start på din vecka vännen.Kramiz Ulrika

Unknown sa...

Grattis! Såg att du vunnit de underbart vackra stickade röd/vita vantarna. =)


Ha nu en mysig måndag!


Kraaaaaaaaaaaam

Vitt hus med svarta knutar sa...

Du har så mycket fint och rart pynt till första advent. Kransen är jättevacker och ovanlig, den gör sig verkligen bra framför de vackra fönsterbågarna.

Ha en fin början på veckan!
Kram,
Regina

Uttan sa...

Men Å.... Jag gillar kransen från Åhlens. Pepparkakshusen är underbara och det från Ingela och Petra aåå fint.
Ja som vanligt är det så fint hos Dej.

Ha det gott!
Kram!

barbrok sa...

Vilka fina pepparkakshur du köpt!!! Ser så mysigt och ombonat ut! Fönsterbågen har jag också men blev lite svårplacerad, det fönster som passade i storlek gjorde rummet alldeles för mörkt då jag satt dit den fina bågen. Bättre på min glasveranda trots att fönstren där är för höga......får väl hoppas nån köper den snart.
Kram

frida sa...

Vilket mysigt pepparkakshus

Kristina sa...

Godeftermiddag!
Ojoj vad fint (som vanligt).
Är grymt avis på din fönsterdekoration! Helt underbar.
Kransen är jättefin! Ja, Åhlens är värt ett besök i år.
Ha det fint!
Kram Kristina

Vita små hjärtan sa...

Hej Vännen!
Så härliga stämningsfulla bilder! Det fina huset såg jag i söndags då vi var till Lev Vackert! Superfint!!!
Ha en fin kväll.
Kram Agnetha

Crinoline sa...

Hei,AnnaMaria.Så vakkert du har pyntet til advent.Kransen passer jo helt perfekt til adventsstakene vi kjøpte for et par år siden.Er heller ikke så flink til å bake så disse søte husene hadde passet perfekt.Klem

Skogslyckan sa...

Så mycket fint du visar som alltid. Gillade speciellt det översta pepparkakshuset. Expressen tog tyvärr inte med min bloggtips. Tack för gullig kommentar om min dukning!
Kram Pia

Chubby Chieque sa...

Hoppas Ni hade mysig igår.

Pepparkakshus hade vi inte lagt upp än så länge. Dottern vill vänta ett tag till.

Så fina saker och så "frenchy looks" som alltid. Perfekt inredning när man bor ute på landet. Åhh... vad jag önskar att bo på landet. Mycket vackert.

Kram som alltid.
/chie

Anne på landet sa...

Ååå, hvilke julestemning hos deg Anna Maria!
Pepperkakehuset du viser, har vi til pynt i butikken jeg jobber i en dag i uken.
Mange spør om det er til salgs, men det er det ikke :o(
Kanskje jeg må tipse om Lev vackert :o)

God adventsklem til deg!

Draffin Bears sa...

Happy Advent and Christmas week, Anna Maria.
I love all your decorations, especially your sweet ginger bread houses.

Happy week
Hugs
Carolyn

Hannis sa...

Vilken fin krans!!
Helt fantastiskt snygg, den skulle passa mig=))
Kanske får ta en sväng till åhlens minsann!

Kramen Hannis

Anita sa...

Fina pepparkakshus och så bra för oss icke baknördar.

Himla trevlig blogg dessutom.

Tack för titten :)

OlgaA sa...

Så fina pepparkakshus du har! Verkligen något att beundras av!!!

Tiden går fort och nu är nart Andra Adventen här också :P


kram/Olg@

Norr om Köpenhamn sa...

Wow, vilket fantastiskt pepparkakshus. Jättefint!!!
Och din nya lysande krans gillar jag också skarpt :o)

Ha en skön tisdag!
Kram
Ulrika

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Här kommer en något försenad adventshälsning till dig också. Det finns ju flera helger i advent :))
Så härligt pepparkakshuset är. De är väl slut nu kan jag tänka mig.Och sen gillar jag ju dörrarna. De är såå fina.
kram
Marie

Änglarnas hus sa...

Åååå så stämningsfullt och mysigt du har gjort det!! Pepparkakshus har jag inte bakat sedan barnen slutat tycka att det är roligt..kanske fejk vore något nu?..Fast jag tänkte att jag skulle ge mig på ett själv i år..tycker att det skapar stämning!!

Älskar din krans..påminner om de fina ljusstakarna du har!!

Hoppas du har haft en bra start på 1:a adventsveckan!! Kramis Sanne

Jenny sa...

Hej AnnaMaria!
Oj vad många kommentarer du får, härligt:)
Vad vackert du pyntat det till advent o jul!

Ha en mysig kväll,

Kraam Jenny

houseofchandeliers and vintage sa...

Men hur hinner du min vän, det är inte klokt, hur fint kan du göra av två gamla röda dörrar, ex, fattar inte, och ditt fina pepparkakshus, du ordnar, och städar, och gör i ordning så fint hemma hos dig och så jobbar du, het otroligt.
Skitsnyggt är ordet om ditt hem.
Jag behöver en sån person här som kan hjälpa mig.
Kram Zara

n o r d i n g å r d e n sa...

Men så vackert!!! Det passade ju så bra där i fönstret och så amaryllisen i vattenkannan, snyggt!! Och det lilla nötta pottskåpet nedan med alla handdukar, skitsnyggt ju!!! mari.

Bitte sa...

Tack för din fina hälsning! :-)

Jag blev verkligen förtjust i pepparkakshuset, det var charmigt och mycket speciellt! :-)

Ha en fin onsdag!

Många kramar
Bitte

LOPPISLIV sa...

Vilken fin krans, och de röda blommorna till zink kannan var verkligen vackert, för att inte tala om fönstrena i bakgrunden som kransen hänger på...love it :-)

Kraaam Paula

Rummet för välbefinnande sa...

Men, du är ju för härlig...... Ser så underbart ut när nissen kikar in genom fönstret *ler*
Alltid lika roligt att se och läsa dina inlägg!!!!

Vi åkte bort under helgen och gissa om det gjorde gott. Jag kände mig mycket piggare när vi kom hem.

Hoppas du har det bra!
Kram Mia

Rummet för välbefinnande sa...

Men, du är ju för härlig...... Ser så underbart ut när nissen kikar in genom fönstret *ler*
Alltid lika roligt att se och läsa dina inlägg!!!!

Vi åkte bort under helgen och gissa om det gjorde gott. Jag kände mig mycket piggare när vi kom hem.

Hoppas du har det bra!
Kram Mia

Frida sa...

Så mysigt du har det, du har verkligen lyckats få det adventsmysigt. Den där kransen har jag kollat på och advetntsljusstaken i samma stil men det blev en stjärna i stället men de är väldigt fina.
Hoppas du får en fortsatt trevlig vecka!
Kram Frida

Anonym sa...

Ett sånt pepparkakshus, som det första du visade, skulle vara perfekt här. När jag gjorde ett riktigt pepparkakshus förra året, tog det inte lång stund i NZ sommar värme och luftfuktighet innan det föll samman.
Kram och fortsatt fin vecka!

Thelma Louise sa...

så vakre hus..))

Helena, The Swenglish Home sa...

Vilket härligt inlägg! Vackert och roligt! Lillnissen är så söt, och din första bild här är helt ljuvlig och till bredden fylld med adventskänsla!

Kramar till dig!
Helena