torsdag 10 november 2011

MITT VILDHJÄRTA

Ibland möter man via bloggandet otroligt
duktiga hantverkare.


Norrfrids-Eija är en sån, det är hon som till-
verkat det vilda hjärtat.



Det här är hantverk på hög nivå. Tyget Eija
använder är från gamla mjölsäckar från går-
den och ull-lockarna kommer från gårdens
allmogefår.



Mitt vildhjärta som jag älskade så fort jag såg
det, hänger på vita skåpet i vardagsrummet.



Eija tillverkar också de mest underbara
kuddar, en sån skulle jag vilja ha i stolen.
Alla ljuvligheter hittar ni HÄR.



Från hjärta till trädgård, en trädgård som
känns grå nu. Fast jag gillar detta milda grå-
väder.



Fejk-lökar som fick en annorlunda färg i
gråljuset.



Sen åt vi ju kalkon hela allhelgonahelgen,
här ligger den stekt och ätklar. Ösa ofta och
passa klockan, då blir den inte så torr.
Ha det gott
Kramar
AnnaMaria







72 kommentarer:

annashusidingtuna sa...

Godmorgon!
Så du har köpt ett hjärta av elja, de är verkligen hantverk som hantverk ska vara.
Kalkon det brukar vi äta på nyår och du har rätt den måste ösas och ösas min man brukar göra en svampstuvning som han fyller den med, ur gott!!
Ha en bra torsdag.
Kram kram Anna

Lappeline ♥ sa...

God morgen!

Du verden for et flott hjerte....løker er kjekt å ha....
Nydelige bilder

En fin dag ønskes deg

Klem

Hjem Kära Hjem/ Anna sa...

Ja, ja, ja...de hjärtana är bara helt underbara!!
Ett riktigt hantverk hon gör Eija c",)
O så är det ju lite kul att allt kommer från gården!

Klem Anna

LantlivsAnette sa...

Jaa, jag har sett Eijas hantverk..himmel så duktig hon är..Underbart fint hjärta du har av henne...
Sååå fina bilder du visar oss..
Ha nu en fin dag
Kraaam Anette

FruNeroLindström sa...

God morgon,
Så mysigt hjärta. Passar ju jättefint nu till jul, med "tomteskägg" på.
Måste spana in hennes sida.
Hoppas du får en riktigt skön Torsdag,
Kram Malin

Mys och hemtrevnad sa...

på min julklappslista står en kudde gjort av henne...så fina...kramis semlan

lisashus sa...

Åååh, dedär vildhjärtana och kuddarna var jag inne och tittade på också - oj, så fint och så duktig hon är Eija!
Så fint hjärtat passar hos dej!
Här får jag nog hålla i mej lite - så mycket nytt man blir sugen på nu boendet äntligen ska fixas till!

Vacker gryning här nu! Önskar dej en fin torsdag!
Kram
Lisa

Fågel Blå sa...

Godmorgon!
MMM så fint hjärta,, jag älskar Eijas saker, har funderat på att beställa ett hjärta själv.
Jag har ett vackert skinn som jag köpte av henne förra året.
Och det är jag så glad för.
Så gott med Kalkon, vilka vackra bilder du bjuder på!
Ha en fin Dag!
Kramar Kathrine

STENLYCKA sa...

Det var ett underbart hjärta, gjorde sig så bra på ditt skåp. Vad duktig Eija är, måste gå in och kolla hennes hantverk.
Mmmm... kalkonen ser så god ut, jag älskar kalkon men får vänta till juldagen.
Kram, hoppas solen får lysa lite på dig idag, här har det varit rent bedrövligt med dimma hela veckan.
Må gott!
Raina

Lilla Rummet sa...

Vilket ljuvligt hjärta......kul när man kan ta tillvara saker och skapa.
Ja, det känns lite gråtrist nu, skulle vilja ha lite snö så det blir ljusare, men den kommer väl snart.
Önskar dig en härlig helg,
Kram Britt

liven sa...

Et nydelig hjerte. Må stikke innom å kikke hos henne :o)
Fine bilder fra hagen også!

Ha en fin dag AnnaMaria

Anette sa...

Hejsan!
Oj oj oj vilket fint hjärta urgulligt.
Ja tänk va många duktiga människor de finns där ute:)
Men gud va gott med kalkon ,de brukar vi äta på juldagen förr.
Ha en härlig dag.
Kramen Anette

Tina sa...

Visst är Eija duktig!
Jag gillar mitt hjärtan skarpt..
Kalkonen ser fantastiskt god ut, vår tradition är att ha en på juldagen.

kram o ha en fin dag

gamla skolan sa...

Dom är så fina både kuddar och hjärtan !!! Passar perfekt på skåpet ! Ja , trädgården ser verkligen trist ut nu , allt grått och ner vissnat . Men skönt sålänge det är så här milt , tycker jag . Kalkonen ser smaskig ut , vi ska äta det på Lördag !
Kramar // Susanne ♥

Unknown sa...

Det hjärtat var såå fint, måste gå in till henne och titta.
Kalkonen såg riktigt smarrig ut. Kanske skulle försöka mig på att tillreda en.
Ha en skön fortsättning på veckan. Kram Ing-Britt

Älskade pion sa...

Vild och vacker.;)Jättefint hjärta.Fina bilder du visar.....som vanligt.;)Ha en riktigt skön dag go vännen.Kram Ulrika

Norrfrids Eija sa...

Det hjärtat ser riktigt nöjt ut nu när det får hänga där på ditt vackra skåp! Jättefint och stort tack AnnaMaria!
Eija

Hulda sa...

Kjempefint hjerte! Likte ekstra godt stemningsbildet du har tatt inne ved skapet. :)

sylvia sa...

hei AnnaMaria,
bestandig en glede å titte innom deg,
nydelig hjerte ,skjønner godt du falt for det, passet så fint.
fine bilder jeg nyter,
ønsker deg en fin dag,
klem fra sylvia

Fånga dagen sa...

Hej Anna-Maria!
Vilket fint hjärta, så mysigt.
Men du vilket underbart skåp du själv har där. Jag blev knäsvag av dina bilder och förstår att ditt hem är underbart.
Ja du är en kvinna med smak det är helt säkert det.
Kram på dig
Lena

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej vännen,
Jag kan bara hålla med om att Eijas hjärtan är något speciellt! Hon verkar vara en skön personlighet. Jag är sugen på att köpa ett vackert skinn hos henne, vi får se..

Kalkonen ser väldigt smarrig ut! Jag har aldrig gjort en själv... kanske nåt att prova på..?

Önskar dig en ljuvlig helg!
Kram Monica

Vardag och flärd sa...

Eija är en fantastisk kvinna och hennes hantverk likaså!
Kram Eva

toves sammensurium sa...

for et supertøft/kult hjerte...men samtidig så mykt og godt:Det er jo akkurat som mitt hjerte,hihi)
Nydelig håndarbeid,så dyktig hun er! Her er det også mildt og fint høstvær...og trädgården har sin sjarme på alle årstider syns jeg...du hadde tatt nydelige bilder med de løkene!!:)
toveklem:)

Anne på landet sa...

ååå, for et vakkert hjerte... Dette ekte, tiltaler meg så til de grader. Du er så flink å henge det opp/ sette i sammenheng slik at det virkelig kommer frem med sitt beste.
En god reklame for den flinke damen.
Var innom bloggen hennes og det var et eventyr .o)

TAKK gode du.

Klem,klem.

Sallys hus sa...

Godmorgon!
Åå vad fina de är de där hjärtana..;) Den passar ju alldeles perfekt på ditt underbara skåp. Man ser en hel masa finheter där på skrivklaffen.
jisses fejklökar!! Jag hade kunnat svära på att de var riktia och satt först o undrade varför i all sin dar du hade dem där...tänkte att där dör de ju innan de hunnit slå ut....skratt...
Sen kalkonen...wooow vilket bjässe... Får nog testa någon gång..Vilket fint bord ni har!
kram o ha en fin dag!
Katarina

Vintage House sa...

Hej
De är så vackra och Eija är så duktig...
härligt vackra bilder!!
kram
sandra

frida sa...

Vad rart, hjärtat ser ut som ett yrvaket får.. =) Tjusigt!

Photo by Maria sa...

Ett så fint lite busigt hjärta.. Förstår att det fick följa med hem..
Så mysigt och hemtrevligt det ser ut på sista innebilden..

Njut av dagen trots den är grå..

Kram Mia

hemma hos lilla mej sa...

ÅÅÅå bara så vackert och Eija är så duktig...
Underbart vackra bilder!!
Önskar dej en skön torsdag söta du mys och njut.Kram Rita ♥

Designe sa...

Åh, det var ett vintervackert vildhjärta! Passar bra där hos dig! :)

KKvinneblogger sa...

For et utrolig vakkert hjerte! :)

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej AnnaMaria.
Hjärtat är jättefint, verkligen.
Jag håller med dig, genom bloggandet så har man verkligen insett vad många duktiga och kreativa hantverkare det finns, beundransvärt tycker jag som ofta har tummen mitt i :))
Kalkonen ser hur härlig ut som helst. Hoppas ni hade en riktigt mysig middag.
Ha en fortsatt härlig dag.
Stor kram på dig
Jessica

It's me sa...

That is a bigggggg turkey !!....seize the day darling....xxx...

Petra-Lantlig Charm sa...

De är verkligen gosiga och vackra de där hjärtana!! Passade bra på skåpet med :))

Mums va god kalkonen ser ut, nu blev jag hungrig!!

Kram Petra

Hemmavid sa...

Verkligen jättesött hjärta! Jag har snöat in mig lite på hjärtan just nu... har köpt massor av finfina adventspyssel i form av hjärtan!

Måste nog ta mig en kik hos din bloggvän!

Kramen Jenny

Lyckoslanten sa...

Jag förstår att du blev förtjust i det vildhjärtat! Fint!
Dina inlägg är så estetiskt vackra! ♥

tinajo sa...

Vilket fint hjärta! :-)

årstidens bästa sa...

Det var allt ett sött busigt hjärta...

Njut av helgen.
Kram
Linda

rosenälvorna sa...

Hej, ja så gott me kalkon, det var länge sedan dags att göra ngt åt det:) Lille statyn ser fin ut i novembervädret. Christina

Solveig sa...

Så koselig hjerte! Så enkelt og flott kan det gjøres;o)))
Veldig koselig hjemme hos deg.

Ha en fin torsdags-kveld.
Klem fra Solveig

Kristina sa...

Vilka underbara hjärtan!Vad fint det passar på det fina skåpet.
Har kikat in hos henne och det finns mycket ljuvligt. Jag trånar efter den långhåriga fällen. Superfin!
Ha det så fint!
Kram
Kristina

Jenny sa...

Men vilket mysigt vildhjärta! Hjärtan tycker jag om, i alla material och olika modeller. Har länge tänkt göra ett hjärta av taggtråd men det har inte blivit av. Kanske någon dag ... Fick en idé från ditt glögginlägg, jag har en trägrej som det ska vara flaskor i, kanske ska ha glöggflaskor i den. Eller julmust?

Ha det bra, kram
Jenny

Vitspets sa...

Så fina bilder du viser oss i dag . Underbart hjärta ett riktigt hantverk . Jag är sugen på att köpa ett vackert hjärta som dit . Vilken STOR kalkon . Ha en fin kväll Kramar Karina

Lilla Majken sa...

Ett sådant hjärta har jag också tänkt att köpa, det är så fint. Passar bra på ditt fantastiska skåp.

Ha det gott! Kramar Therese

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej AnnaMaria.
Jag satt och höll i hänget som jag fått av dig, och tänkte på hur mycket jag tycker om det där fina hänget, var enda gång jag ser på det så tänker jag på dig, och så gick jag in här.
Jag bloggar inte så mycket numer, svarar mest om nån skriver, men det är alltid vackert för ögat i din blogg, så nu har jag kollat igenom lite.
Fick se de fantastiskt vackra dörrarna som du har satt in i vardagsrummet. Det ser verkligen gamla ut, och så begärligt vackra.
Dina nya hjärtan är jättesnygga, vad duktig hon är,
Bilden med kandelabern och skåpet är så snygg, och stämningsfull, jag börjar fundera på att måla min vit, när jag ser hur fint det är.
Ja, hoppas du har det fint där i höstmörkret.
Tack igen för hänget.
Kram Zara

Viola sa...

Det var verkligen ett vackert hantverk, vad gott det ser ut med helstekt kalkon :)här jobbas det in i det sista inför helgens bravader, ha en skön helg, kram

Vita Falkens Lantliv sa...

Vilket super fint hjärta! Härligt med människor som kan göra så fina hantverk!!!

Kram Susanne

Tre Tanter sa...

Det var ett vackert hjärta, tala om fint hantverk, 3 tanter önskar en skön helg

Norregård sa...

Hej!!
Hon är verkligen så duktig Eija!! Gillar bilden med alla ljusen tända där hjärtat hänger på skåpet, vackert!!!

Kram Malin

LOPPISLIV sa...

vilket sött hjärta!! Underbara bilder du bjuder på AnnaMaria, ser att ditt matbord har rutig ovansida, ohhhh så fint!!!! Och bilden med ljusen på skänken är bara så vacker. Jisses så fint du har det hemma, jag njuter och får inspiration, sååå härligt :-)
Kraaaam Paula

Lissboden sa...

Så vackert hjärta du köpt och tänk vad många duktiga kvinnor det finns i vårt avlånga land.
Visst är det skönt väder just nu och vad ska vi med snö till när det i alla fall bara blaskar och blir blött.
Vi får hoppas på vinter i december och sedan kan det blir vår i mars:))
Jag önskar dig en fin helg!
Kram/Maria

kråke sa...

Så fina bilder:)) Väldigt vackert hjärta som Eija har gjort...får ta och kika in hos henne:))

Kraaaam kråke

Livet och vardagen sa...

Underbart hjärta, säger jag som älskar hjärtan. Fint bord du har, ser ut att vara rutigt, vad är det för material? Kram

Lotta sa...

Älskar det vilda vita hjärtat och vilken underbar bild med hög mysfaktor!! Ha en skön helg! Kram Lotta

Ninja sa...

Det är inte klokt vad mycket duktigt folk det finns ute i stugorna.....bloggarna är verkligen ett sätt att finna dem på :)

♥Gabriella ♥Hemma På Dunderbo♥ sa...

mysigt och pysigt hjärta ,vilket pill göra..ha en underbar helg nu♥
stor kramiz

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon Vännen!

Jätte fint och fina bilder.
Alltid lika inspirerande att titta in hos dig.
Visst var det en jätte fin vinst. Typ som din terrin ;)

Ha en jätte fin helg !

Kramar Sirpa

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej AnnaMaria!
Å,har du ett sånt hjärta, har kikat lite, dom är ju så fina.
Här är det också så att man blir lite idiotförklarad när man spelar julmusik redan.Fast det hindrar ju inte,eller hur;)
Önskar dej en härlig helg.
Kram Anette

emmashem sa...

Vilket härligt hjärta, där måste jag kika in:) Man kan verkligen hitta de bästa fynden via bloggvärlden!
Önskar dig en riktigt fin helg!
Kram Emma

Sussi sa...

Hej AnnaMaria!
Underbara bilder från dig! Härligt drömsk höststämning!
Jag har också spanat in Eijas fina hantverk, hon har en underbar blogg och ett fantastiskt sinne för det vackra! Precis som du!
Kram
Sussi

Skogslyckan sa...

Kalkon är ljuvligt gott, men kräver som sagt en hel del för att inte bli torr. Så ljuvlig bilden med skåpet och ljusstakarna är, den gillade jag! När Expressen var här förra fredagen så skulle jag nämna två-tre bloggar som inspirerar mig. Bara så du vet så nämnde jag din. Vi är många som tittar in till dig och inspireras, hoppas det kommer med i tryck!
Ha en mysig fredag och skön helg!
Kram Pia

Bitte sa...

Åh, så vackert ditt vildhjärta är! Jag har kikat in till Eija och är så sugen både på en kudde och på ett fårskinn... helst det riktigt långhåriga :-).

Vilket underbart skåp ni har där i vardagsrummet, hur kan jag ha missat det?

Kalkonen ser mumsig ut, det var riktigt längesen jag åt kalkon i den formen. Skivad på macka äter jag den dock ofta :-).

Vad roligt att du tyckte om Amos, han är så söt och ser lite finurlig ut :-). Han kommer med all säkerhet att trivas jättebra hos dig! När jag tänker efter så får han ju en liten muskompis också :-).

Ha en riktigt fin helg!

Varma kramar
Bitte

Rose Garden Malevik sa...

Hej Duktiga AnnaMaria
Underbart hjärta,,,,,å underbar bilder.....åså mååååååånga kommentarer...de e till att vara poppis :)
å missa nu inte.....

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

De e kul att vara med :)
VÄLKOMMEN :)
Håkan

Jenny sa...

Vilket underbart vildhjärta!!

Ha en riktigt trevlig helg AnnaMaria!

Kraam Jenny

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Hallojs.. Vilket underbart vildhjärta..såå fint!! Mysiga bilder som vanligt hos dig..kram kram

Frøken Anker sa...

Hvor er det yndigt, det fine hjerte. Det er lige mig!
Puden er også bare skøn. Og en dejlig størrelse. Det er lige til at sidde og hygge sig med.

PS... de små får er også bare skønne.

Solen skinner også her i dag. Dejligt :-)

Hav en dejlig weekend
Kram
Birgitte

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!!

Det vär ett jätteläckert hjärta!! Vilt sa du :)

Blev så sugen på glögg när jag läste ditt tidigare inlägg..måste gräva i gömmorna för att seom det finns något kvarglömt!!

Må så gott nu på "Farsafton"

Kramis Sanne

Viktkamp sa...

så fint hjärta, ska genast titta in hos henne =)

Vitt hus med svarta knutar sa...

Underbart hjärta och stämningsfulla bilder! Helstekt kalkon låter smaskens, det var väldigt länge sen...minns också att det var problem att få ugnen att räcka till=)

Önskar dig en fin fortsättning på helgen!
Kram,
Regina

Mycket annat & lite betong sa...

Vilket vackert vildhjärta! Jag var inne och tittade på hennes kuddar. De var också otroligt fina. Skulle passa hos mig också.

Ha en trevlig söndag!
Agneta

Draffin Bears sa...

Hi Anna Maria,

I love the sweet white heart, so pretty.
Also looks very cozy and beautiful ambiance with the candlelight.
Must be lovely drinking mulled wine to keep you warm and happy.

Hugs
Carolyn

Anonym sa...

Jättefint hjärta!!
Har faktist aldrig smakat kalkon, men kanske skulle pröva det en dag. =o)
Fortsatt trevlig vecka!