torsdag 11 december 2014

TVÅ VINNARE OCH SNART LUCIA

 Bild från förra året när det fanns lite snö
och jag var lucia.

 Lussebullarna är dock från iår.

 Dessa är köpta, vi får se om det blir tid
över för och baka.

 Precis som nu så blåste det förra året.

 Iår ska jag inte lussa, lite mysigt att lucia är
på en lördag dock.

 Lussehunden har fått en ram och står framme.
Den köpte jag på rea efter jul förra året, ett tryck
av Lisa Bengtsson.

 Och så har Karina/Iris o Doris och jag dragit
två vinnare. Grattis Cia och Titti, mejla mig era
adresser så skickar jag vidare till Karina. Och stort
tack till alla som var med.

Tidigt inlägg idag för jag jobbar på ledig dag, det
är mycket nu före jul. Och ikväll ska jag äta julbord
med mina kollegor och titta på Queen, A kind of
magic julshowen. Ska bli kul.
Kram och hej
AnnaMaria






34 kommentarer:

Geli sa...

Congratulation to Titti!
And dear AnnaMaria ..I wish you a happy Lucia and a wonderful evening with your colleagues ...
With love,
Geli

Blommiga Rutan sa...

Godmorgon!

Alltid roligt att se hur vädret var vid den här tiden förra året, det är ju oftast svårt att komma ihåg tycker jag.
Fina bilder, vilket vackert Lucialinne.
Har inte heller hunnit baka några lussebullar ännu, ska försöka hinna på söndag. Hoppas jag.
Grattis till Cia och Titti!

Trevlig kväll, låter väldigt mysigt!
Och, trevlig helg.

Kramar Anncathrine

G:a Affären sa...

God morgon från G: Affären!
Flera gånger fick jag kolla om det var jag som vunnit, åhh tack! Så glad jag är!
Och tack för en jättefin utlottning!

Som alltid inspirerande bilder där både du och lussehunden gör mig påmind om att det snart är Lucia. Den här veckan har rusat förbi med en massa jobb och ett julbord. Efter julmaten var jag så trött att jag nästan somnade på stolen!
Men snart är det helg igen!

Varm kram och tack!
Cia


LantlivsAnette sa...

Åhhh vad fina bilder..jättefint !! Jaa tänk att det är Lucia snart, ujj vart tar tiden vägen, jag som skulle mysa ordentligt i år vid advent..man hinner inte med.
Kraaam Anette

Hannis sa...

Grattis till vinnarna!

Lucia är fint tycker jag.
Blir alltid lite rörd av luciatåg.
Så gillar jag lucia-hunden=))

Skön dag och härlig kväll till dig/Kram Hannis

Vardag och flärd sa...

Jag känner igen dina lussebilder från förra året! Och luciahunden är fin, roligt att hitta en sådan bild för ett särskilt tillfälle.
Jag hoppas du får en riktigt trevlig kväll och även en fin helg!
Kramar Eva

Vardag och flärd sa...

Glömde säga ett stort GRATTIS till vinnarna! Eva

Sabelhagens Olivlund sa...

Grattis till vinnarna! Och tack till dig för en fin utlottning.
Fina stämningsfulla bilder, tänk att det redan är lucia i morgon.
Kram Maria

Heléne sa...

Godmorgon!
Så vackra bilder!
Tänk vad tiden har gått fort. Lucia på Lördag och snart jul.
Snön lyser med sin frånvaro. Så jag försöker skapa mig lite julstämning här hemma. Men jag saknar snön.

Önskar dig en fin dag
Kram
Heléne

Heléne sa...

Glömde säga grattis till vinnarna!

lisashus sa...

Ingen kan arrangera lussebilder som du! Åh, så fint och genuint det är!

Nu fick jag verkligen en sån där riktigt känsla för tiden som är nu - Lucia på lördag!

Grattis till de lyckliga vinnarna!

Det låter kul med både julbord och underhållning!
Ha en fin torsdag!
Kram
Lisa

Anonym sa...

Wooo...Underbara du...Så fiiint :)
Grattis till de lyckliga vinnarna mé/Kram

House and Garden by Bia sa...

Grattis till vinnarna!
Den där Lussehunden var ju härlig ;)... gott med julbord, vi var för två veckor sedan...nu blir det ingen julmat förrän på julafton...man brukar vara bra nöjd efter några dagar, hihi...
Ha en fin dag min vän!
Kram bia

Meta sa...

Grattis till vinnarna, de blir glada för en extra Julklapp.
Vädret kan man inte gilla hur mycket jag än försöker. Tycker nog att lite snö är bättre än det här i alla fall
Ha en skön och trevlig kväll
Kram Meta

Bitte sa...

Hej fina lucia!

Även här blåser det och den vackra frosten försvann, det har stormat och regnat så den lilla julkänsla man hade är som bortblåst :-).

Jag ska också äta julbord med jobbet ikväll, vi ska dock inte vidare på någon underhållning efteråt men det ska bli gott!

Vilken vacker kjol du visade i förra inlägget! Linnet var så fint också.

Och grattis till den lyckliga vinnaren! :-)

Ha en fin dag/kväll!

Många kramar
Bitte

Frida sa...

Vilken fin lucia :) och härligt inspirerande bilder.
Gratulerar till vinnarna!
Ha en mysig luciahelg :)
Kramar Frida

Ann Kåge sa...

Åh, vilka härliga och inspirerande luciabilder. Så ljust och vackert med snön. Önskar dig en trevlig kväll med julbord och musik.
Kram Ann

Ann Kåge sa...

Glömde att säga stort grattis till de båda vinnarna!
Kram Ann

Ann Kåge sa...

Glömde att säga stort grattis till de båda vinnarna!
Kram Ann

.♥.Gaby.♥.Homestyle.♥.. sa...

Lovely♥ pictures♥..;)
Hugs Gaby..x♥x

Annas röda stol sa...

Grattis till vinnarna :) Åh så fina lussebilder du visar :))) Kram Anna

It's me sa...

Have a Nice evening Darling..congratulations for the winners love Ria....x!...happy weekend...!...x!

Bente sa...

I Sverige har dere lengre tradisjon med Lucia. Da jeg var barn så vi alltid på svensk tv for å se Lucia og høre på sangene. Jeg har videreført det til mine døtre og baker også lussekatter. I går bakte jeg lussekatter med mitt ene barebarn. De er i fryser, men skal varmes i ovn og Vi skal spise dem lørdag.
Morsom å se vottene igjen også da AnnaMaria.

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Så nydelige Luciabilder du viser , det ser så koselig ut !God helg og klem til deg !

Hajan sa...

Underbara bilder och rara berättelser från Dig själv. Oach alla kommentarer jag läser alla
det är alltid roligt.
Du är jätteduktig.
kram från Hajan

Unknown sa...

Hejsan AnnaMaria!
Så mysiga lussebilder både från ifjol och de från iår. Att ha linnet och krona ligga framma under helgen skapar allt lite stämning och här kommer dotterns linne hänga framme.
Kul med lite trevligheter tillsammans med kollegor.
Ha de gott, kram Ing-Britt

Anette sa...

Lussehunden är verkligen jättefin.
Ser jättegott ut med saffransbullarna, det är ett nästan ett måste ;)
Ha en fin lucia!

Sofia sa...

Härliga bilder!!!
och stort GRATTIS till vinnarna!
Kramis Sofia

HWIT BLOGG sa...

Tjoho! Jag vinner ju ALDRIG någonting men någon gång ska ju vara den första, jag är så glad!!! Mail kommer till dig...
Kramis,
Titti

Här är gudagott att vara ! sa...

Lussehunden var verkligen en vacker lucia ! - Undrar vad min Hugo skulle säja om jag satte en luciakrona på hans huvud ;)
Så härliga och stämningsfulla lussebilder du visar !
Själv hoppas jag att det ska dyka upp två små lucior här i dag, så mormor får bjuda på pepparkakor :)
- Ett stort grattis till dom lyckliga vinnarna och till dej Anna-Maria önskar jag en fin helg !
Kram / Anneli

Hos Jorunn sa...

Gratulerer til de heldige vinnere! Flotte bilder hos deg som alltid!! Bildet av Luciahunden var veldig fint!

Ønsker deg en god helg og en fin Lucia feiring:)
Klem Jorunn

angie sa...

soooo tolle bilder!!! tolle bilder und inspirationen, einen schönen samstag wünscht angie

Jenny sa...

Grattis till vinnarna och tack för utlottningen:)

Kram Jenny

Draffin Bears sa...

Hi Anna Maria,

I enjoyed seeing all your lovely cozy photos.
Congratulations to the lucky winners.
Hope you enjoyed Christmas dinner and the entertainment.
hugs
Carolyn