söndag 21 december 2014

♥ GOD JUL ♥

 Hugo blev akut sjuk så vi flyttade turen till Väst-
Värmland till idag. Så nu visar jag gamla bilder,
det här är 2010.

 2011

 2012

 Och 2013, som ni ser har jag en favoritjacka och
det har varit snö.

 Spegeln är en julklapp till mig själv.

 Köpte den hos Iris o Doris den dagen den var i
adventsluckan, så det var jättebra pris.

 Kommer från Jeanne d`Arc Living och har glas
som ser gammalt ut och en fin blomkant som ram.

Önskar alla redan nu en riktigt
♥  GOD JUL  ♥
Peace on earth and in your hearts
Julkramar
AnnaMaria






55 kommentarer:

G:a Affären sa...

Till skön musik, och bra text njuter jag av ditt mysiga inlägg.
Du vet ju att mitt hjärta klappar för att "hämta" julgran. Vilken fiiin spegel! Ibland måste man få vara generös mot sig själv också, och så är det jul.
Men lilla Hugo...hoppas han kryar på sig snart.

Önskar dig en God Jul!
Varm kram från mig /Cia

liven sa...

God bedring til lille Hugo!
Vi bestemødre blir så bekymret for de små gullene våre :)
Nydelige julebilder hos deg AnnaMaria!

Ønsker deg en fin jul til deg og dine
klem

Hannis sa...

Hoppas att lilla Hugo blir frisk fort!

Magisk spegel, jag fick en känsla av att kunna se in i historian.
Du vet, jag och livlig fantasi=))

En underbar jul till dig/ Kram Hannis

Meta sa...

Det var en så söt spegel du hittat ibland är det bra att ge sig själv en julklapp, jag har också ett paket här till mig från gamla tomtemor hihi. Hoppas Hugo piggnar till innan jul,Har också ett sjukt barnbarn som jag håller tummarna för.
Önskar dig en skön och fridfull Jul på alla sätt och vis
Kram Meta

Anonym sa...

Hoppas liten HuHugo kryar på sig ...
Underbart vackert inlägg med stjärnan,gran & snö ♡ .....

/God Jul & Kraaaaaaam

Sabelhagens Olivlund sa...

Hoppas Hugo blir frisk snabbt nu! Krya på lille killen.
En riktigt God Jul till dig och de dina.
Stor kram Maria

Winkel's Crazy Ideas sa...

God Jul <3

helle sa...

Børn bliver hurtigt syge, og hurtigt friske igen, således håber jeg også det går med Hugo.
Dejlige billeder fra dengang der fandtes sne! Og lækkert lille spejl (godt man kan finde gode julegaver til sig selv, ikke?)

En rigtig glædelig jul til dig og din familie AnnaMaria!

Varmt kram
Helle:)

It's me sa...

Wowwwww That mirror is amazing....love it...!!...Washington you a Merry Merry Christmas...enjoy the light...!!...love Ria...x!

Blommiga Rutan sa...

Hej!

Vilken läcker spegel! Såg den på mässan, ser verkligen antik ut.

Önskar dig en underbar jul och det viktigaste av allt, att lilla Hugo kryar på sig!

Tomtekramar från Anncathrine

House and Garden by Bia sa...

Kul att få se olika år när du hämtat julgranen ;)).....och spegeln var urläcker...säger jag som har pippi på speglar, haha....så du tar julledigt redan nu?....jag gör ett inlägg till före julafton (i morgon)...sen blir det nog som förut, hihi...svårt att slita sej från bloggen ;))...hoppas Hugo blir frisk nu, så han får fira jul och få många julklappar ;))...då får jag väl också önska dej en riktigt GOD JUL (fast det känns lite tidigt, hihi)...
Många julkramar från Bia

helle sa...

Børn bliver hurtigt syge, men ligeså hurtigt friske igen og det håber jeg vil ske med Hugo.
Billederne husker jeg, det er jo fra dengang der fandtes sne, så hyggeligt gensyn. Fin julegave du fik købt til dig selv, så ved man præcist at man får hvad man ønsker!
Jeg vil ønske dig og din fine familie en rigtig glædelig og fredfyldt jul!

Varmt kram
Helle:)

Hos Jorunn sa...

Riktig god bedring med lille Hugo! Vakre bilder du viser, jeg pinnet det fra 2010, skikkelig julestemning der du henter granen i snøværet:)Speilet var nydelig!!

Ønsker deg og dine en GOD JUL!

Klem Jorunn

Unknown sa...

God bedring til vesle Hugo og håper han kommer seg raskt :)

Ja du har helt klart en favorittjakke- julerød og fin!

Ønsker deg og dine en riktig God Jul og at den blir fredelig og fin- kos deg :)

Juleklemmer fra Monica

Rost och rädisor sa...

Trevliga granhuggarbilder och väl vald Bo Kaspers låt. Han är lite av husgud här faktiskt. Förmiddagen ägnats åt att leta julgran. Soligt och frostkrispigt.

Önskar dig fin jul
Anette

Annas röda stol sa...

Härligt juliga bilder du bjuder på!! Här kommer granen in i kväll :) Fin dag till dig. Kram Anna

Snäckskalsdalen. sa...

Ställde inte Kevin, alltså Costner, upp? Svagt, då hade jag skippat honom. Minns några av bilderna, det ser så härligt ut!
Agneta kram

.♥.Gaby.♥.Homestyle.♥.. sa...

♥God Jul♥ AnnaMaria..♥
Wish you♥ Happy New Year 2015..;)
Hugs Gaby..♥

angie sa...

oh, bei euch liegt ja schnee!!! tolle bilder!!! einen schönen 4. advent wünscht angie aus dem verregneten deutschland

KKvinneblogger sa...

Tusen takk for mange fine innlegg du har delt på bloggen din i 2014!
Ønsker deg en glad og fin jul! :)

Geli sa...

Thanks for your lovely photos with your christmas tree ...
Happy merry christmas dear AnnaMaria!
With love,
Geli

Geli sa...

Hope little Hugo feels better!!!!!!
Hugs,
Geli

Lenas trädgård sa...

Tack för underbar musik i ditt inlägg! Magiskt. Man behöver lyssna på såna ord...
God Jul på dej!// Lena

Fågel Blå sa...

Härligt inlägg, och så fin låt, hoppas Lille Hugo kryar på sej,
Fin Adventskväll till dej
Kram Kathrine

Chubby Chieque sa...

En absolut fint inlägg förutom att Hugo är sjuk. Hoppas inget allvarligt. Sänder mina lycko önskningar för en snabb återhämntning. Love--love---love...

Hoppas alla mår prima i Grums.

God min sköna vän, AM.

Vi ses snart... §:-)

HWIT BLOGG sa...

Alltid lika kul att kika in till dig och alltid lika fina bilder!
Hoppas lille Hugo mår bättre...
Varm kram,
Titti

Margareta sa...

Så vackra bilder. Med snö och allt. Guldstjärnan i topp.Vacker spegel också...
Hoppas lilla Hugo kryar på sig snabbt.Inget barn ska ska må dåligt när det är jul.
En riktigt God Jul önskar jag dig!!

åse sa...

Tittar in och önskar dig en riktigt skön jul. Kram Åse

♥Gabriella ♥Hemma På Dunderbo♥ sa...

God-JUlpå dig
Kram gabriella

Vardag och flärd sa...

Hoppas lille Hugo blir frisk fort! Mina barnbarn löser av varann med sjukdomar så nu hoppas vi att de får vara friska på jul.
Dina bilder är som alltid så vackra, du är mästerlig på att arrangera och det märks att du har barnasinnet kvar.
Spegeln är underbar! Och vet du, jag ger alltid mig själv en julklapp!
Ha en riktigt fin jul och pyssla om lille Hugo!
Kramar Eva

Här är gudagott att vara ! sa...

Bo Kaspers är en av mina favoriter, så jag sitter och njuter för fullt nu !
- Njuter gör jag också av dom fantastisk vackra bilderna och den underbara spegeln som du så klokt utnämnde till din alldeles egna julklapp !
Hoppas nu att lill-Hugo piggnar till innan julaftonen och att ni alla får en härlig jul !
Varma kramar / Anneli

Ann Kåge sa...

Så fruktansvärt med Hugo som blev sjuk. Hoppas han tillfrisknar fort så ni får en fin jul! Längtar efter lite snö nu när man ser dina ljusa snöbilder.
Önskar en riktigt god jul till dig och de dina!
Julkram Ann

nillashalsaharmoni sa...

Ingen jul utan gran och vilken lycka att ha en egen skog att hämta den i!
Spegel, spegel på väggen där...Jag trodde faktiskt att den var antik! Så vacker.
En extra liten hälsning till lille Hugo.
Julkram, Gunilla

LantlivsAnette sa...

Åhhh vad fina bilder...och du GOD JUL på dig också. Kraaaam Anette

Anonym sa...

Hoppas Hugo mår bra nu!
God Jul önskar Lena från Wales

Bente sa...

En riktig god jul til deg AnnaMaria.
Håper det går bra med Hugo.

Sofia sa...

Underbara bilder...=)
Kram och GOD JUL på dig!
Sofia

LÁrt de Vivre sa...

Stackars lilla Hugo!!!!
Hoppas det snart är bra igen.

Gillade din hatt 2012, riktigt läcker

Kram & God Jul
Kjasa

Mittgodastefinaste sa...

Tittar in och önskar en
G O D J U L!

Kram jenny

Hemma på Sjuan sa...

Så fina bilder! Åh vad jag saknar snön...
Önskar dig en riktigt God Jul! Kram Suss

House and Garden by Bia sa...

Tack själv fina du;)
Julkram från Bia


P.s Här öser snön fortfarande ner...riktigt mysigt och juligt !!

Tinas bo sa...

Härliga vinterbilder :)
Spegeln är ljuvlig.

Här har vi +11 grader.. suck

Önskar dig en underbar jul

Varm Kram
Tina

Home2tiny sa...

Önskar dig o familjen en riktigt God Jul o hoppas på att lille Hugo mår bättre. Stor julkram Tina

Lissboden sa...

God Jul önskar jag dig och din familj!
Kram/Maria

Things and Thoughts sa...

Merry Christmas!
Olympia

Sussi.Sussinghurst sa...

Sikke en skøn gave du har givet dig selv. Glædelig Jul - og tak for mange dejlige billeder i 2014

Annas röda stol sa...

God Jul och ha det så fint. Kram Anna

Annika Christensen sa...

Önskar dig också en riktigt fin JUL.
Annika

Ett Vitare Hem sa...

Önskar dig också min fina bliggvän en fantastiskt jul!❤️
Kram/Lena

Melody and M.E sa...

Tack för att du bjuder på lite snö…
Stor julkram till Dig!
M.E

anettan sa...

Önskar dig och de dina en God Jul. Kram Anette

Tidevarf sa...

Hoppas lille Hugo hunnit bli frisk och dina gamla bilder ser jag då så gärna.
Vacker julklapp som du köpt, den blir nog fin i ditt hem.

Önskar dig AnnaMaria en underbar och fantastisk jul.
Kramar
Anneli

Vitt hus med svarta knutar sa...

Jag vill önska dig en God Jul och ett Gott Nytt År!
Kram,
Regina

Bitte sa...

Vilka härliga bilder du visar från tidigare julars granhämtning! Jag minns ett år när du skrev att ni var ute i vargland, huuu! :-)

Hoppas att Hugo har piggat på sig så han orkar öppna sina julklappar! Det är så typiskt att man blir sjuk lagom till jul, men flera på jobbet har också småbarn som blivit sjuka de senaste dagarna. Vattkoppor, vinterkräksjuka... det är så typiskt att det kommer precis nu.

Vilken underbar spegel du köpte till dig själv, det gjorde du rätt i! Jag brukar också alltid köpa en julklapp till mig själv :-).

Önskar dig och de dina en riktigt God Jul!

Varma julkramar
Bitte

Filonico sa...

Tradisjonen i kontinuitet, veldig vakker og interessant! Hvert år finner furu Julen er herlig!Hilsen fra Abruzzo Italia!